Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Oost combineren met West, maar hoe?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Oost combineren met West, maar hoe?

Bericht door mvangils27 »

Hallo allemaal,

Wij hebben al een paar USA reizen achter de rug en zijn helemaal dol op de VS!
We hebben intussen 2 kindjes die tijdens de reis 3,5 en 1 zijn.
In het Westen ben ik redelijk thuis, en wil ook graag eens een start in het oosten maken. Aangezien ik hier niets ken en geen idee heb welke gebieden de moeite waard zijn ontvang ik graag jullie advies voor een 3 weken durende vakantie.
Hoe denken jullie over het volgende idee;

Amsterdam
New York
Washington DC
Gettysbury
Niagara Falls
Toronto
Detroit
Chicago

Binnenlandse vlucht Chicago - San Fransisco

San Fransisco
Sequoia N.P.
Yosemite N.P.
Las Vegas
Amsterdam

Wat mis ik en wat is onlogisch? Alle tips zijn welkom!
1999 Zuidwest USA rondreis
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bushmaster
Amerika-expert

Re: Oost combineren met West, maar hoe?

Bericht door Bushmaster »

wat is onlogisch
beginnen aan de oost kant.
Ik zou starten in westen, dan binnenlandse vlucht naar oosten, heb je de kortste terugvlucht naar Nederland. (minder last van jetlag)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben voor oost naar west. Die jetlag heb je toch (en misschien minder, want hoe langer de vlucht hoe meer gelegenheid om even te slapen), en het is jammer van je dag als je 3 uur verliest op de binnenlandse vlucht van west naar oost.

In welke tijd van het jaar willen jullie gaan?

Marianne
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Mijn persoonlijke ervaring is dat ik minder last heb van een jetleg als ik vanaf de westkust terug naar Nederland vlieg dan vanaf de oostkust.

Op zich kun je het oosten heel goed met het westen combineren. En dan met voorkeur beginnen in het oosten omdat je dan aan het eind in de regel het mooiste weer hebt. Of ik het zou doen voor een vakantie van 3 weken? Is dat incl. heen- en terugreis? Met de extra vliegreis van Chicago naar San Francisco hou je dan 18 dagen over voor het oosten en westen, 10 dagen oost en 8 dagen west? Weet niet of ik het zo zou doen. Dan liever heel de vakantie in het oosten of het westen. Bijv. in combinatie met het noordwesten. Starten in Seattle en eindigen in Los Angeles. Volgens mij heb je bij enkele verhuurders dan geen drop off kosten.

Succes met de planning!

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wat je beschrijft is geen reis voor 3 weken. Minstens 4. Vaak wordt eerste NY gedaan en dan doorvliegen naar het westen. Ook ik vlieg liever eerst naar het oosten. Je bent al minstens een week kwijt aan NY en DC samen en een auto voor deze trip is niet aanbevolen.
LT--
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door LT-- »

Wij hebben vorig jaar ook oost en west gecombineerd, en dat is ons heel goed bevallen! Wij hadden wel 4 weken de tijd en iets minder bestemmingen dan op jullie lijstje staan. Ik zou ook eerst naar oost gaan, want die 6 uur tijdsverschil geeft minder jetlag dan 9 en zoals al gezegd is het op een terugvlucht beter slapen op een langere vlucht.
Mij lijkt het wel vrij veel wat jullie allemaal willen zien in 3 weken, schrijf het eens uit in dagen en kijk dan of je goed uitkomt.
Als je het leuk vindt zou je ons reisverslag kunnen lezen waarin wij oost en west hebben gecombineerd: http://tomenlindausa.blogspot.com/. Een aanrader vond ik de treinreis van NYC naar Niagara! Erg relaxt, mooi en helemaal niet duur.
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Martin & Marianne schreef:Ik ben voor oost naar west. Die jetlag heb je toch (en misschien minder, want hoe langer de vlucht hoe meer gelegenheid om even te slapen), en het is jammer van je dag als je 3 uur verliest op de binnenlandse vlucht van west naar oost.

In welke tijd van het jaar willen jullie gaan?

Marianne

Dat was idd ook mijn beredenering, kwam ik bij toeval achter
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Bedankt voor al jullie reacties! Ik ben niet helemaal duidelijk genoeg geweest; wat NY betreft daar hoeven we niet zo lang te zijn omdat we dat volgend jaar een keer een week willen doen met ons tweetjes. Het geldt alleen als startpunt qua aanvliegroute en acclimatiseren. Dus de aankomstnacht en nog 1 nacht extra dacht ik zo. En dan SF zijn we al eens een week geweest dus ook hier geldt het als makkelijke aanvliegroute om in het westen te starten, grote stad dus goedkopere vluchten en de keuze uit meer vliegtijden. Dus SF ook aankomstnacht en dan misschien nog 1 nachtje extra. Dan is 3 weken in augustus toch wel te doen?

Waarom is de route in het oosten niet zo goed te doen met de auto?

Wij willen graag Detroit en Chicago zien, NY meer als eerste indruk en orientatie voor onze planning volgend jaar (aangezien we er dan toch zo dichtbij zijn ) en ik zag ik sommige voorgekauwde reisprogrammas de combinatie met niagara Falls en Toronto, die zou ik graag zien. Het westen combineren we eigenlijk puur en alleen om LV en Yosemite, aangezien we de vorige keer iets te weinig tijd hadden hier.

De kustroute van SF naar LA heeft niet zo'n indruk op mij gemaakt en LA al helemaal niet dus is ook geen optie/ alternatief voor ons.

Hoe denken jullie erover?

Hoe is het trouwens om van de VS naar Canada en andersom te gaan op deze route? Geeft dat moeilijkheden?
2008 Florida rondreis
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je mag met de huurauto Canada in dus dat is geen probleem. Niet geschikt met de auto bedoel ik alleen voor NY en DC. In Detroit zou ik alleen het Ford Museum bezoeken maar dat neemt al gemakkelijk een hele dag en enkele dagen in Chicago is aanbevolen.
Zonder de city stays wordt het wat gemakkelijker in 3 weken maar je zal toch wel een paar dagen in DC willen doorbrengen denk ik. Ook Gettysburg neemt al snel de gehele dag (mis het visitor center niet, neemt alleen al een paar uur). Als je dit wil doen zou ik Toronto eruit laten.
1. Arr NY
2. NY-DC
3,4: DC
5. Naar Gettysburg
6. Gettysburg
7. Gettysburg-Niagara
8. Niagara
9. Niagara-Detroit.
10. Detroit
11. Detroit-Chicago
12,13: Chicago
14. Vlucht naar SF.
15. San Francisco-Yosemite
16. Yosemite
17. Yosemite-Mammoth lakes
18. Mammoth Lakes-Death Valley
19: Death Valley-:as Vegas
20.21: Las Vegas.
Dan heb ik Sequoia nog niet in de route opgenomen.
Er zullen drop off kosten voor de auto tussen NY en Chicago zijn maar niet tussen San Francisco en Las Vegas.
Ik zou proberen op Newark te vliegen en niet op een van de NY luchthavens. Als je Toronto er wel in wil opnemen kan je een halve dag besteden aan NF en dan naar Toronto rijden maar daar zal je toch ook wel enkele dagen willen zitten om Toronto te bekijken.
Yeehaw
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Super Yeehaw!

Wat is er eigenlijk in gettybury? Ik had er nog nooit van gehoord en vond het een beetje een vreemde stop: vanuit DC kort rijden en een dag later een lange rit van ruim 6 uur ouzo naar Niagara?
Als we Toronto eruit laten, zien we Niagara dan wel van de Canadese kant?
Waar zou jij de overnachtingen boeken?

Als we nou eens D C laten liggen en vanuit NY direct noordelijke gaan en dan wel Toronto meepakken?

Dean valley vonden wij eigenlijk niet zo heel bijzonder, maar moet wel op de route of niet?

Super bedankt voor je meedenken en tips!

Grtjs Mariska
Laatst gewijzigd door mvangils27 op 16 feb 2012, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
2008 Florida rondreis
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Je mag met de huurauto Canada in dus dat is geen probleem.
dat is niet per definitie zo, van Dollar (Las vegas) mag dat niet (eigen ervaring)
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

LT-- schreef:Wij hebben vorig jaar ook oost en west gecombineerd, en dat is ons heel goed bevallen! Wij hadden wel 4 weken de tijd en iets minder bestemmingen dan op jullie lijstje staan. Ik zou ook eerst naar oost gaan, want die 6 uur tijdsverschil geeft minder jetlag dan 9 en zoals al gezegd is het op een terugvlucht beter slapen op een langere vlucht.
Mij lijkt het wel vrij veel wat jullie allemaal willen zien in 3 weken, schrijf het eens uit in dagen en kijk dan of je goed uitkomt.
Als je het leuk vindt zou je ons reisverslag kunnen lezen waarin wij oost en west hebben gecombineerd: http://tomenlindausa.blogspot.com/. Een aanrader vond ik de treinreis van NYC naar Niagara! Erg relaxt, mooi en helemaal niet duur.

Hoi Linda, mooi reisverslag hoor en wat een mooie foto's zeg, dat was vast niet de eerste vakantie met die camera!
Het is alleen je reis door het westen, heb je ook een reisverslag van oost? Of kijk ik verkeerd?
Hoe zag jullie indeling er toen uit?

Grtjs Mariska
2008 Florida rondreis
LT--
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door LT-- »

Hoi Mariska,

Ja, het was wel onze eerste vakantie met die camera :) maar het is een spiegelreflex en met een half dagje cursus is het eigenlijk wel makkelijk om mooie foto's te maken!

Het oosten staat er ook op! Alleen moet je dan misschien op september klikken, wij zaten van half tot eind september in het oosten en zijn toen naar het noord-westen gevlogen! Hier begint onze blog in het oosten: http://tomenlindausa.blogspot.com/2011/ ... dag-1.html

De indeling was toen:
6 nachten NYC - trein naar Niagara (2 overnachtingen) - 1 nacht in Intercourse (Amish) - 2 nachten Washington - 4 nachten Yellowstone - 1 overnachting in Provo (tussenstop) - 1 nacht Bryce - 1 nacht Zion (was eigenlijk 2 nachten maar vanwege slecht weer doorgereden) - 5 nachten Las Vegas - 1 nacht Death Valley - 3 nachten Los Angeles

Groetjes, Linda
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Hoi allemaal!

Naast mijn vragen even hierboven ben ik ook benieuwd wat jullie mij als plaats voor de eerste overnachtingen en de autobus aanbevelen. Ik hoorde dat NY zelf veel en veel duurder is in beide gevallen
2008 Florida rondreis
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Hoe is de oostkust eigenlijk eind augustus? Hebben de tornado's alleen invloed op de zuidelijke staten?
2008 Florida rondreis
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Er zijn geen tornados aan de kust. Je bedoelt waarschijnlijk hurricanes. Hurricane season is van juni tot november. Grootste kans augustus/september.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

mvangils27 schreef:Als we nou eens D C laten liggen en vanuit NY direct noordelijke gaan en dan wel Toronto meepakken?

Grtjs Mariska
Waarom zou je dat in 's hemelsnaam willen doen? DC is enorm de moeite waard, alleen al om het Witte Huis en Capitool te zien (en heel oneindig veel meer). Toronto is best een leuke stad, maar m.i. niet leuk genoeg om de hoofdstad van Amerika over te slaan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Hoi Petra, nou ik heb niet zoveel met politiek en had dan liever iets meer tijd in Canada, maar zo te zien ken jij DC van binnen en buiten, dus je kunt mij vast wel vertellen wat er nog meer zo bijzonder is aan DC tov Toronto?!

Yeehaw dat bedoelde ik idd. Wij waren nl in dezelfde periode in Florida en begrepen achteraf waarom de reis zo gunstig geprijsd was, heb zelfs in nl niet zoveel regen gezien! Kunnen we dit ook in NY verwachten of ligt dit te noordelijk? Zoveel Ans op regen zit in nl niet op te wachten...
2008 Florida rondreis
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Mijn christallen bol is under repair. Vragen over het weer kunnen niet beantwoord worden. We hebben prachtig weer gehad op plaatsen waar het een week later hevig regende en de straten overstroomden
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Dat hebben wij in het westen ook gehad, maar je hoort rond die tijd. Altijd veel op het nieuws over de hurricanes die vanuit het zuiden komen en ik was benieuwd of deze ook regelmatig DC en NY treffen? Ik heb nl niet zon zin om daar te zitten, wetende dat de kans zeer groot dat het dagenlang veel stormt
2008 Florida rondreis
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer