Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe ziet een amerikaans paspoort eruit
- Ingrid1958
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Hoe ziet een amerikaans paspoort eruit
Hoi allemaal, misschien in jullie ogen een heel vreemde vraag, ik zit met het volgende. ik heb contact gelegd (of althans andersom, hij met mij) met een Amerikaan die in Nederland woont, (ongeveer 6 weken geleden) moest voor werk naar Africa met z'n dochter, heel verhaal, auto ongeluk , terechtgekomen in een ziekenhuis samen met zijn dochter, ziekenhuisrekening van 1775€ en of ik die wilde betalen, kerel nooit gezien, uiteraard zijn mijn haren overeind gaan staan en heb ik diverse vragen gesteld, (via mail, telefoon en sms) ik maak echt niet zomaar geld naar een wild vreemde vent over, zo naief ben ik niet. Begin nu echt het vermoeden te krijgen dat ik met een oplichter van doen heb, hij heeft wel (zoals ik heb gevraagd documenten gestuurd, rekening ziekenhuis, scan paspoort en politierapport), nu nog meer grotere twijfels, wie kan mij vertellen hoe een amerikaans paspoort er uit ziet, ben aan het googelen geweest , maar zie alleen een buitenkant, zijn die idd 10 jaar geldig? Misschien is het geen topic voor hier, maar wil er wel meer werk van maken om anderen te waarschuwen, dus wie kan mij helpen. Alvast heel erg bedankt. Ingrid
Laatst gewijzigd door Ingrid1958 op 17 feb 2012, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Hoe ziet een amerikaans paspoort eruit
Zo:

En ja, tien jaar geldig. Maar wat een vaag verhaal? Hoe komt hij erbij jou te vragen te betalen? Ken je hem persoonlijk? Ik zou er niet eens over peinzen te betalen.

En ja, tien jaar geldig. Maar wat een vaag verhaal? Hoe komt hij erbij jou te vragen te betalen? Ken je hem persoonlijk? Ik zou er niet eens over peinzen te betalen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Denk je dat een oplichter geen (vals) paspoort heeft?
Ik snap niet dat je ook maar een moment kan twijfelen als iemand die je van toeten of blazen kent, met zo'n verhaal afkomt!
Ik snap niet dat je ook maar een moment kan twijfelen als iemand die je van toeten of blazen kent, met zo'n verhaal afkomt!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Klinkt als een Nigerian 419 scam. De nieuwste variant.
- goldenhills
- Amerika-expert
Vertrouw ook niet op scans of kopieen die je ontvangt. Die zijn te makkelijk te manipuleren. En geld sturen naar een ziekenhuis in Afrika is niet even betrouwbaar als geld overmaken naar het AMC...
Ik zou het zeker niet vertrouwen...
Ik zou het zeker niet vertrouwen...
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Zulke onzin verhalen verdwijnen bij ons gelukkig automatisch in de spambox.
Zieknhuis rekening uit Afrika en dan in € dacht dat het een Europese munt eenheid was.
Zieknhuis rekening uit Afrika en dan in € dacht dat het een Europese munt eenheid was.
Hoe kwam hij bij jou terecht? Heeft hij dat uitgelegd?
Was het een email speciaal aan jou gericht? Of stond er geen ontvanger?
Was het een email speciaal aan jou gericht? Of stond er geen ontvanger?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wel, dat fascineert me dus ook wel, hoe zo'n oplichters te werk gaan. Want er trappen toch altijd mensen in, terwijl, als je het verhaal even samengevat hier zo leest, iedereen zijn alarmbellen oorverdovend rinkelen. Dus er moet ergens een heel erg subtiele opbouw zijn, waardoor je geleidelijk aan in de val gelokt wordt?
Elke
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Weet je, als jij perse een goede Samaritaan wil zijn, vraag dan even in welk ziekenhuis en stad dat was, en dan zoek je ZELF op het internet naar dat ziekenhuis, en bel je hen en zeg je dat je de rekening van een patient wenst te betalen.
Elke
Het hebben van een dochter betekent dat er ook een moeder is. Maar die is niet benaderd? En zijn familie niet? Zijn collega's niet? En zijn vrienden ook niet? En er is ook geen ambassade of consulaat benaderd?
En ook de dochter heeft geen vrienden of collega's die benaderd konden worden?
En ook de dochter heeft geen vrienden of collega's die benaderd konden worden?
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:

Oei, dat doet de alarmbelletjes wel heel wild rinkelen! 
TS, zou je ons kunnen vertellen wat jij volgens die man met deze situatie te maken hebt? Houdt hij jouw op de een of andere manier aansprakelijk?

TS, zou je ons kunnen vertellen wat jij volgens die man met deze situatie te maken hebt? Houdt hij jouw op de een of andere manier aansprakelijk?
- Ingrid1958
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Wow, wat een reacties in zo'n korte tijd, om met een te beginnen, wat hebben wij dan idd een saai paspoort. en Ja zo'n paspoort heeeft hij me wel gestuurd:
ik zal wat omsommen aan gegevens die ik heb en ondertussen heb uitgepluisd:
-mij gevonden via een datingsite
-veel mailverkeer van zijn kant met lange mails, volop interesses , dochtertje van 8 en moeder overleden in een car-accident,
-eerlijk is eerlijk, hij ziet er best leuk uit, dus best gecharmeerd geweest van, bovendien vond ik het leuk om in het engels te mailen, ben net terug van een talencursus San Diego
-woont sinds kort in A'dam, afkomstig uit Amerika, volgens paspoort place of birth A'dam geldig van 2007-2017
-voor werk met z'n dochter naar Africa < Nigeria
-*belde en smste met een nigeriaans netnummer +234(landnummer/opgezocht)
-auto-ongeluk met een taxi, beiden in het ziekenhuis terecht gekomen, briefcase, cash en cc gestolen
-copie gestuurd van paspoort (hier kan ik dus niks vreemds aan vinden)
-*copie police rapport (zipcode 01234 Lagos, datum dat ongeval heeft plaats gevonden is 02/11/12, cijfers dikker gedrukt dan de andere
-*copie rekening ziekenhuis, adres ziekenhuis , alsook zijn verblijfadres in Lagos niet op google te vinden, idd bedrag in euro's terwijl er een andere munteenheid is, het is allemaal wel vaag, maar het lijkt of de factuur al cash is betaald, althans er staat een stempel op met een wat uitgevlakte datum, geboorte datum wijst er op dat de dochter 18 jaar is ipv 8*
-heeft vanochtend tel contact gezocht, zou vandaag terugvliegen naar NL, daarna de vraag om de rekening te betalen,
-ik genoeg vragen gesteld: ambassade, (was te ver weg! maar bellen kan volgens mij ook) collega's, vrienden uit de US, daar kwam ie tenslotte vandaan, verzekering? , vrienden in A'dam
natuurlijk in de aanloop naar aandacht en leuk mailverkeer ook vragen gesteld, en af en toe wel vraagtekens gezet, maar toch, ging er in beginsel echt niet vanuit dat het een oplichter zou kunnen zijn, en ik weet het natuurlijk nog niet echt zeker, als het allemaal waar blijkt te zijn doe ik hem een hoop onrecht, maar het voelt niet meer goed.
Ik lees iets in de reacties als Nigerian 419 scam, dat ken ik dus niet, maar zou zomaar kunnen?
Als ik dit nu zo aan het typen denk ik natuurlijk gelijk al , dit zaakje stinkt, maar dit is in een tijdbestek van 1,5 maand geweest, begint met voorzichtig contact, over en weer interesse, dus niet direct via een mailcontact rechtstreeks in je mailbox (dus geen spam).
Bedankt iedereen voor alle info op zo'n korte termijn. Ik heb om 18.00 uur een mailtje gestuurd dat ik dus zeker geen geld stuur, wil helpen als ik kan, maar meer niet, (dom?)
als jullie geinteresseerd zijn dan wil ik wel melden of er meer info komt, nice eef
*= zelf ontdekt en nogmaals bedankt voor de reacties
ik zal wat omsommen aan gegevens die ik heb en ondertussen heb uitgepluisd:
-mij gevonden via een datingsite
-veel mailverkeer van zijn kant met lange mails, volop interesses , dochtertje van 8 en moeder overleden in een car-accident,
-eerlijk is eerlijk, hij ziet er best leuk uit, dus best gecharmeerd geweest van, bovendien vond ik het leuk om in het engels te mailen, ben net terug van een talencursus San Diego
-woont sinds kort in A'dam, afkomstig uit Amerika, volgens paspoort place of birth A'dam geldig van 2007-2017
-voor werk met z'n dochter naar Africa < Nigeria
-auto-ongeluk met een taxi, beiden in het ziekenhuis terecht gekomen, briefcase, cash en cc gestolen
-copie gestuurd van paspoort (hier kan ik dus niks vreemds aan vinden)
-*copie police rapport (zipcode 01234 Lagos, datum dat ongeval heeft plaats gevonden is 02/11/12, cijfers dikker gedrukt dan de andere
-*copie rekening ziekenhuis, adres ziekenhuis , alsook zijn verblijfadres in Lagos niet op google te vinden, idd bedrag in euro's terwijl er een andere munteenheid is, het is allemaal wel vaag, maar het lijkt of de factuur al cash is betaald, althans er staat een stempel op met een wat uitgevlakte datum, geboorte datum wijst er op dat de dochter 18 jaar is ipv 8*
-heeft vanochtend tel contact gezocht, zou vandaag terugvliegen naar NL, daarna de vraag om de rekening te betalen,
-ik genoeg vragen gesteld: ambassade, (was te ver weg! maar bellen kan volgens mij ook) collega's, vrienden uit de US, daar kwam ie tenslotte vandaan, verzekering? , vrienden in A'dam
natuurlijk in de aanloop naar aandacht en leuk mailverkeer ook vragen gesteld, en af en toe wel vraagtekens gezet, maar toch, ging er in beginsel echt niet vanuit dat het een oplichter zou kunnen zijn, en ik weet het natuurlijk nog niet echt zeker, als het allemaal waar blijkt te zijn doe ik hem een hoop onrecht, maar het voelt niet meer goed.
Ik lees iets in de reacties als Nigerian 419 scam, dat ken ik dus niet, maar zou zomaar kunnen?
Als ik dit nu zo aan het typen denk ik natuurlijk gelijk al , dit zaakje stinkt, maar dit is in een tijdbestek van 1,5 maand geweest, begint met voorzichtig contact, over en weer interesse, dus niet direct via een mailcontact rechtstreeks in je mailbox (dus geen spam).
Bedankt iedereen voor alle info op zo'n korte termijn. Ik heb om 18.00 uur een mailtje gestuurd dat ik dus zeker geen geld stuur, wil helpen als ik kan, maar meer niet, (dom?)
als jullie geinteresseerd zijn dan wil ik wel melden of er meer info komt, nice eef
*= zelf ontdekt en nogmaals bedankt voor de reacties
1982 Florida
Oh, op die manier ... ik vind het jammer je teleur te stellen, maar dit zaakje stinkt! Ik raad je aan gelijk alle contact af te kappen, want dit is echt niet zuiver. Wanneer je er later zonder roze bril nog eens naar kijkt zal je waarschijnlijk tot dezelfde conclusie komen.
Nu zeg ik direct al: wegrennen, zo hard je kan. Oplichting, geen twijfel over mogelijk.Ingrid1958 schreef:-voor werk met z'n dochter naar Africa < Nigeria
Als ik verder lees komen de volgende red flags naar boven:
Dus, nogmaals, wegrennen, zo hard als je kan.Ingrid1958 schreef: idd bedrag in euro's terwijl er een andere munteenheid is
wijst er op dat de dochter 18 jaar is ipv 8*
Dit is de wikipedia over de Nigerian 419 scam. Maar toegegeven, dit is een zeer geraffineerde vorm. De foto's die hij wellicht op de datingsite had staan kunnen vals zijn. Een vriendin van mij in de VS zit ook op datingsites en komt daar helaas veel valse profielen tegen, met gestolen foto's.
Dit is heel simpel na te trekken, vraagt die om een Western Union betaling? Zo ja, scam.
Ze hebben trouwens een filmpje gemaakt voor hun slachtoffers.
[youtube]kJOuvEcarNs[/youtube]
Ze hebben trouwens een filmpje gemaakt voor hun slachtoffers.
[youtube]kJOuvEcarNs[/youtube]
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bah, het is wel lelijk als ze hun slachtoffers gaan zoeken bij mensen die zich open willen stellen voor een relatie, want dan moet je al wel beginnen met elkaar te vertrouwen he, en het lelijk om daar bewust misbruik van te gaan maken. Maar anderzijds vallen er heel veel slachtoffers via dergelijke sites.
Maar ik vrees ook dat je in de maling genomen bent.
Trouwens, als je voor je werk naar Nigeria moet, heb je dan geen verzekering via je job? Of een reisverzekering?
Ik hoop dat je volgende contact een veel betere is!

Maar ik vrees ook dat je in de maling genomen bent.
Trouwens, als je voor je werk naar Nigeria moet, heb je dan geen verzekering via je job? Of een reisverzekering?
Ik hoop dat je volgende contact een veel betere is!
Elke
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zelfs al vraagt hij niet om Western Union, dan nog is dit wel heel erg overduidelijk een oplichtingspoging. Zodra er Nigeria ter sprake komt weet je al genoeg. Amerikaan die nu in Amsterdam woont, maar dan naar Nigeria gaat? Dat is alleen maar handig omdat ze dan legitiem met een Nigeriaans nummer kunnen bellen zonder dat het op zou vallen: "ja maar ik zit in Nigeria voor mijn werk".
Wat voor werk doe je dan? "Ik ben full time professioneel oplichter".
Het is al vaak genoeg gezegd hier, maar hier moet je echt onmiddellijk mee ophouden, en nergens meer op reageren, ook niets meer sturen in de zin van "ik stuur je niks meer" - gewoon stoppen.
Wat voor werk doe je dan? "Ik ben full time professioneel oplichter".
Het is al vaak genoeg gezegd hier, maar hier moet je echt onmiddellijk mee ophouden, en nergens meer op reageren, ook niets meer sturen in de zin van "ik stuur je niks meer" - gewoon stoppen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wat doet die oplichter een hoop werk voor een paar dollar...
Ik zou afspreken met hem en zeggen dat je het hem contant zult geven, en dan gelijk de politie meenemen, die zoeken het wel verder uit...
Ik zou afspreken met hem en zeggen dat je het hem contant zult geven, en dan gelijk de politie meenemen, die zoeken het wel verder uit...
If you can dream it...
En wat kan de politie doen? Niets. Onvoldoende bewijs. Verdenkingen zat, aanwijzingen zat, maar heeft de oplichter echt de wet overtreden? Dat wij keihard kunnen zeggen en weten dat dit oplichting is wil niet zeggen dat de politie en daarna Officier van Justitie en rechter daar ook voldoende aan hebben.
Niet afspreken dus en niet meer reageren.
Niet afspreken dus en niet meer reageren.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2391 Weergaves
-
Laatste bericht door MBA93x
-
- 6 Reacties