Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV2012 winnaar: Willel

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: DV2012: Inge67

Bericht door kastelke »

Op basis van wat je tot nu toe vertelde, zullen je ouders waarschijnlijk niet erg bereid zijn om je, in geval van nood, je wat geld te lenen dat je hen nadien in stukjes kan terugbetalen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

De situatie van Inge is wel anders dan jouw situatie Willel. Inge wil met een heel gezin gaan en jij alleen dus die kun je niet met elkaar vergelijken. Bovendien denk ik dat Inge, als ze dat wil, wel uitstel zou kunnen regelen op basis van het feit dat ze studerende kinderen heeft en dat gaat voor jou niet op.

Voor wat betreft je twijfel, wat vaststaat zijn de regels namelijk dat "A person might also be found to have abandoned their status if he or she moves to another country to live there permanently, stays outside the USA for more than 365 days (without getting a re-entry permit before leaving),[41] or does not file an income tax return. Permanent resident status can also be lost if it is found that the application or grounds for obtaining permanent residence was fraudulent"

Je zult als je gaat zoeken ongetwijfeld verhalen van mensen vinden die toch succesvol zijn geweest om binnen te komen met hun Greencard na een jaar en evenzoveel verhalen van mensen die hun Greencard daardoor zijn kwijtgeraakt. Dus aan jou de keuze wat je wilt doen. Persoonlijk lijkt het me echt bijzonder vervelend (zwak uitgedrukt) als je de komende maanden/jaren je uiterste best gaat doen om alles rond te krijgen en dan na 18 maanden eindelijk klaar bent om te gaan en je dan het land niet binnenkomt omdat USCIS naar je Greencard kijkt en zegt "ja, die is niet meer geldig, ga maar terug". Sta je dan met je voorbereiding en je plannen.

Een doomscenario dat snap ik maar wel een die gezien de regels realistisch is.

Als ik eerlijk mag zijn en je hopelijk niet beledig maar zo te lezen denk ik dat dit allemaal veel te snel voor je is gegaan en dat je er helemaal niet klaar voor bent. Je hebt gelijk als je zegt dat het niet niks is om als 25e jarige in je uppie naar San Diego te vertrekken maar dat zal net zo moeilijk zijn op je 20e of op je 30e of op je 40e of op je 60e. Misschien dat je eerst voor een maand erheen kunt gaan en dan alvast wat kunt bekijken. Dan krijg je wellicht een beter idee van waar je heen wilt en wat je mogelijkheden zijn.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik heb dus over die plannen - van DV lottery winnaars - voor wanneer en hoe en wanneer naar de US heen gelezen, moet ik bekennen.
Dit is wat ik ervan weet:
"Once selected, the applicant has a specific and limited time in which to submit a properly completed visa application or, if in the United States, an adjustment of status application. "
Specific EN limited. Maar ik kan er verder zo snel geen bijzonderheden over vinden, wat dat dan betekent, het specific zowel als het limited. Iemand ?

De meeste DVL-winnaars willen denk ik op korte termijn vertrekken, dus ik vraag me af hoeveel ervaring er is met 'uitstellers'. Als dit voor Willel en Inge van belang is moeten ze denk zsm. een US immigratie advocaat raadplegen, vragen wat de (on)mogelijkheden zijn, en hoe eventueel een petitie in te dienen voor uitstel. Bv. Inge gaat heen en weer om het visum te activeren - hoeveel tijd heeft ze dan voor ze met de hele familie inderdaad in de US moet arriveren ?
Misschien is het allemaal geen probleem - als er maar het juiste papiertje op het juiste moment op de juiste manier is ingevuld.
(Neem dus alleen serieus wat je op papier krijgt, ga niet af op mondelinge toezeggingen oid.)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

@Willel: neem gewoon effe contact op met de ambassade, en leg hen je planning voor, en vraag hun reactie. En vraag ook om te verwijzen naar geschreven bronnen die hun bewering staven.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Willel schreef:vind het toch maar raar dat ik mijn planning altijd erg duidelijk hier heb gesteld, dat iedereen daar op dat moment geen probleem in zag, dat dezelfde termijnen (6 maand + 1 jaar) sindsdien nog in verschillende topics zijn gepost, ik denk zelfs door Elke en andere 'oldtimers', en dat nu ineens door 1 opmerking van inge iedereen er rotsvast van overtuigd is dat die planning gedoemd is om te mislukken.
Willel, ik ben even gaan zoeken naar waar jij exact je plannen m.b.t. je timing hebt toegelicht, maar in bijna 100 berichten is dat even zoeken, dus vermoedelijk heb ik het over het hoofd gezien? Ik heb vooral in je eigen topic gekeken.

Wat ik vond is dat je op 7 augustus 2011 (=de dag dat je je aangemeld hebt op het forum) schreef:
Willel schreef:ik denk dat ik toch wel moet in staat zijn vanaf nu 1000€ per maand te sparen (voordeel van nog bij ouders te wonen ;)), dus 10-15000€ heb ik zeker bij mekaar
[knip]
Heeft het echt zin nu al te beginnen contacten leggen voor een job te zoeken? Wie is er geinteresseerd in iemand die binnen 1 à 1.5 jaar misschien in die omgeving en job komt zoeken, zonder een duidelijk afgelijnd idee te hebben van wat die tegen dan juist zoekt?!
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 85#p612666
Elke
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Als ik nog 25 jaar & single was en de DV gewonnen had... dan zat ik al in het vliegtuig!

Ja, als je verteld dat je vertrekt, dan staat je hele familie op zijn kop.
Je kunt het je nog veroorloven in een 1 kamer appartement te leven en 8 uur per dag wat baantjes te vervullen, 4 uur per dag soliciteren en 4 uur per dag netwerken...

Ga er voor! Laat je niet gek maken, maar als je twijfelt...
Stel je dan zelf de vraag:

Wil ik de persoon zijn die over 10 jaar terug kijkt en zegt: Ik heb het gepropbeerd maar het is me niet gelukt,
of
Wil ik over 10 jaar de persoon zijn die terug kijkt en denkt: Had ik het maar geprobeerd.

Het is zowisio een levens ervaring, en dat doet het heel goed op je CV!

Maar last but not least, Laat je door niemand pushen! jij maakt de keuze, en bent zelf verantwoordelijk voor je keuze. Als je je er niet lekker bij voelt, zal dat over 5 of 10 jaar ook niet zijn, en is het beter dat je niet gaat!

Wat je keuze ook is, zorg er voor dat het je eigen keuze is en niet die van je familie of de forum bezoekers...
Diegene die je afvallen zijn hoogstens jalours dat jij gewonnen hebt en zij niet!

Succes
If you can dream it...
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

BTW ik ben zelf wel een beetje jalours dat je gewonnen hebt en wij niet :wink:
If you can dream it...
Willel
Amerikafan

Bericht door Willel »

kastelke schreef: Willel, ik ben even gaan zoeken naar waar jij exact je plannen m.b.t. je timing hebt toegelicht, maar in bijna 100 berichten is dat even zoeken, dus vermoedelijk heb ik het over het hoofd gezien? Ik heb vooral in je eigen topic gekeken.
Dat heb je inderdaad stevig over het hoofd gezien, in mijn openingspost van mijn topic:
Willel schreef: Ik ga het uiteindelijk verhuizen zo lang mogelijk uitstellen (5.5 maanden wachten als ik visa heb, 11.5 maanden wachten als ik GC heb) om zo goed mogelijk voorbereid te zijn en een spaarpotje aan te leggen
veel vroeger of duidelijker had ik het toch niet kunnen verwoorden :D

Zal inderdaad eens met de ambassade of een andere officiële instantie contact opnemen, en op wat grotere internationale fora eens mijn oor te luisteren leggen.

Allemaal makkelijk van iedereen die zegt dat ze meteen op het vliegtuig zouden springen, maar die mensen zitten dan toch in een andere situatie als de mijne. Als je al 8 maanden een planning in je hoofd hebt sla je die niet zomaar even om.
En nee, 8 uur een rotbaantje doen, 4 uur solliciteren en 4 uur netwerken is echt niet acceptabel voor mij. Zal voor velen waarschijnlijk onbegrijpelijk zijn, maar ik heb in heel mijn leven nog niks tegen mijn zin gedaan en altijd alles gedaan exact zoals ik het wil doen. En toch heb ik tot nog toe alles bereikt wat ik wou bereiken, dus daar gaan we nu niet van afwijken. Als het niet lukt op mijn manier zal het sowieso niet lukken want een andere manier houd ik geen 4 weken vol.

Aan al de mensen die zich nu vreselijk geroepen voelen om op te merken dat het met die attitude echt niet gaat lukken: drink een biertje, tel even tot tien, en wacht tot het gevoel over gaat!
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Hoe lang moet ik daar op wachten?
If you can dream it...
Willel
Amerikafan

Bericht door Willel »

Tot er een ambulance aan te pas moet komen!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

We zullen wachten tot jij een sluitend antwoord hebt ontvangen, is dat goed?
Elke
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

@ kastelke :clap:
If you can dream it...
Willel
Amerikafan

Bericht door Willel »

Geen idee wat jullie hopen te bereiken met erover door te bomen, het gaat niks veranderen.
In een ander recent topic is al genoeg gezegd over het feit dat de acceptatiegraad voor afwijkende meningen hier nogal beperkt kan zijn, en deze keer ervaar ik het alweer zelf.
Ik vraag niet dat iedereen mijn visie volgt, maar eens de visies duidelijk zijn kunnen we ons daar allemaal wel bij neerleggen en het zo laten, althans dat hoop ik. Agree to disagree zoals dat noemt.
Ik wil het op mijn manier doen, jullie willen dat ik het op jullie manier doe, duidelijk, klaar!

Niet dat ik jullie meningen, ervaringen en kennis niet apprecieer, maar ik apprecieer ze nog veel meer als ze een antwoord bieden op mijn vragen! Over mijn laatste vraag gaat het echter al lang niet meer ...

PS: als er toch echt nog iets gezegd moet worden, doe het even in mijn topic, is minder vervuilend voor dat van inge!
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Willel, wat ik uit de voorgaande reacties opmaak is dat men het beste met je voor heeft. Iedereen is blij (en jaloers -- ik ook haha) voor je dat je een GC gewonnen hebt, maar bezorgd dat je door een kleinigheidje mogelijk je GC kwijt zou kunnen raken. Niemand maakt ophef of het feit dat je zo lang mogelijk wil wachten, maar wel omdat je zo lang mogelijk wil wachten zonder te weten of je daardoor uiteindelijk in de problemen komt. De kans dat je wins is zo klein dat het voor de niet-winnaars best zuur is om te zien dat je er zo klakkeloos mee omgaat. Ik zou mezelf echt voor mijn kop slaan als ik door een stomme fout mijn droom moest opgeven ...

Het zou voor jouw zelf toch ook fijn zijn als je gewoon zekerheid hebt? Ik heb jouw situatie (zonder "echte" reden je emigratie zo lang mogelijk willen uitstellen) hier nog niet voorbij zien komen, dus er zullen hier weinig mensen zijn die met zekerheid jouw vraag kunnen beantwoorden. Ik ben blij om te lezen dat je met de ambassade gaat praten om het na te vragen en wens je oprecht niets dan het beste met het doorlopen van hele process.

@Inge, misschien een goed idee om een fare-alert in te stellen? Dan krijg je een mailtje wanneer er een goede aanbieding is.
Afbeelding
Ziva
Amerika-expert

Re: DV2012 winnaar: Willel

Bericht door Ziva »

@Willel: De enige die een afwijkende mening heeft in de kwestie over zo lang mogelijk wachten ben jij. Niets mis mee, mag je helemaal zelf weten maar draai het dan niet om. Het meerendeel zou het volgens de regels doen, jij niet. Dat is je vrije keuze maar ga dan alsjeblieft niet roepen dat jouw afwijkende mening niet geaccepteerd wordt want dat slaat nergens op natuurlijk.

Ik heb niets met jaloezie van doen, ben zelf ook een winnaar, maar geef gewoon aan wat ik denk op basis van mijn eigen ervaringen en wat ik van anderen die hier ook naartoe geemigreerd zijn gehoord heb. Daar zit niets achter, dat is gewoon mijn advies aan jou.

En wat je ermee doet? Het zal me eerlijk gezegd een worst wezen. Dat klinkt heel hard maar zo is het wel. Jij komt hier met vragen en dan krijg je een antwoord. Misschien ook dingen die je niet wilt horen maar dat is inherent aan een forum waarop je je mening mag geven. Als je een officieel antwoord wilt kun je naar een officiele instantie stappen zoals ook al als suggestie gedaan is.

Overigens, wellicht begreep ik je verkeerd maar als je binnen 5.5 maanden naar Amerika afreist en vervolgens binnen 1 jaar je definitief verhuist is er volgens mij geen probleem. Ik dacht dat je na het ontvangen van je Greencard nog 18 maanden wilde wachten en dat zou volgens mij dus wel vragen om problemen zijn.
Willel
Amerikafan

Bericht door Willel »

Als ik nog een keer iemand hoor zeggen dat ik de regels niet volg of een uitzondering probeer te zijn dan ga ik met iets gooien...
de REGEL is green card blijft 1 jaar geldig, de UITZONDERING is dat dit in speciale gevallen -die niet in regels gevat zijn- korter kan zijn.
het enige waar ik wat info over zoek is de speciale gevallen en hoe ik kan voorkomen een speciaal geval te zijn hoewel ik wel aan de regel voldoe.
als die info er niet is, beperk je dan tot dat te melden, of zeg helemaal niks.

en nu moet ik hier 2 weken wegblijven of het komt nooit meer goed.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Jammer dat je zo reageert, Willel. Er is enkel zorg voor jou dat je eventueel je gewonnen kaart kwijt kunt raken, niemand die je niet een goed hart toedraagt :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Willel schreef:In een ander recent topic is al genoeg gezegd over het feit dat de acceptatiegraad voor afwijkende meningen hier nogal beperkt kan zijn, en deze keer ervaar ik het alweer zelf.
Valt wel wat mee. We hoeven het echt niet altijd met elkaar eens te zijn. Volgens mij probeert men je hier alleen maar te helpen. :wink:
Ziva schreef:Ik heb niets met jaloezie van doen, ben zelf ook een winnaar, maar geef gewoon aan wat ik denk op basis van mijn eigen ervaringen en wat ik van anderen die hier ook naartoe geemigreerd zijn gehoord heb. Daar zit niets achter, dat is gewoon mijn advies aan jou.
Dat geldt voor mij ook: ik ben ook een winnaar van diezelfde loterij. Geen jaloezie van mijn kant: ik zit er al, alles gaat lekker, maar ik weet ook hoe het kan mislukken. En een te laconieke benadering van Amerikaanse regelgeving is daar een voorbeeld van. Ik zeg niet dat dat voor jou geldt, maar ik meende het tussen de regels door te lezen, zo van: ik praat me er wel uit, ze zullen toch wel redelijk zijn... Nee dus. En daar gaat het mij om. Ik weet hoe hard "ze" kunnen zijn en dat kan ik niet vaak genoeg zeggen. Doe er verder je voordeel mee zou ik zeggen en stel je vragen. Het is nou eenmaal een heel erg ingrijpend proces en het kan best overweldigend zijn, zo heb ik het zelf althans wel ervaren, emigreren is tenslotte ook niet zomaar wat.
"Keep Georgia On Your Mind"
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Sjonge wat een enorm kort lontje heb je zeg, niet normaal :shock:

Vooral deze vind ik leuk "als die info er niet is, beperk je dan tot dat te melden, of zeg helemaal niks". Dus mensen mogen je wel al die tijd helpen met al je vragen die je gedurende het hele proces hebt gehad, ze mogen je wel feliciteren en blij met je zijn, je voorzien van tips en adviezen en met je meeleven maar diezelfde mensen moeten hun mond houden als ze iets zeggen wat niet geheel binnen jouw straatje past? Nice Willel...

Zo te horen red je het allemaal wel want alles gaat toch zoals jij wil dus dan heb je geen adviezen meer nodig van de mensen hier want je komt er zelf wel uit en het gaat toch zoals jij wil ;)
Gast

Bericht door Gast »

Willel, heb je dat artikel dat ik poste eigenlijk wel gelezen? http://immigrationworkvisa.wordpress.co ... s-at-risk/

Daarin staat toch duidelijk verwoord hoe een en ander in zijn werk gaat/kan gaan. Je kunt je wel suf gaan zoeken naar wetteksten, ervaringsverhalen e.d., maar het feit blijft dat je een risico loopt (alhoewel jij het daar niet mee eens bent). De tekst over maximaal 1 jaar in het buitenland is maar een klein gedeelte van de regel volgens het artikel. Er zijn nog veel meer regels, die je niet op het internet zult vinden. Net als mensen die zonder geldige reden (voor immigrations dan :wink:) na het behalen van de greencard bijna een jaar willen wachten.

Niet gelijk zo in de verdediging schieten. Je gedraagt je een beetje als een kind die zijn zin niet krijgt! Iedereen hier heeft het goed met je voor hoor. Dat je immigratie succesvol mag verlopen :thumbup: Daar wil ik wel een biertje op drinken.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer