Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Omzeilen Death Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
De Bakkertjes
Amerikafan

Re: Omzeilen Death Valley

Bericht door De Bakkertjes »

Afgelopen augustus reden wij ook met tieners en een camper rond in het zuid-westen. Hierbij mijn tips:
Yosemite - Lee Vining: je hebt dan tot 12 uur de tijd op de camping en in de vallei, wij huurden fietsen bij curry village. 's-middags relaxed over de tioga pas.
Camping Mono Vista RV park in Lee Vining

Lee Vining - Las Vegas: rij via de 120 met korte stop bij Mono Lake http://www.monolake.org/visit/southtufa , mooie weg tot aan Benton, dan Tonopah(benzine! en lunch) richting Las Vegas. Wij stonden ook op Sam's Town. 's Avonds laat een taxi terug kost incl. fooi 25$.(opstappen bij Ballys om te voorkomen dat je met de taxi op de strip in de file staat)
Je kunt Sam's Town ook beschouwen als een goedkope(16$) parkeerplaats met hook-up en security voor je camper en met de shuttlebus naar een hotel aan de strip gaan, dit deden wij de tweede nacht.

Zion: wij stonden op B50, een prachtige grote plek. Iets verder bij B52 was bij de rivier door laag water een strandje ontstaan, waar je goed het water in kon.

Grand Canyon - San Diego: Wij reden via Flagstaf naar Sedona, het Slide Rock SP is een leuke stop http://azstateparks.com/parks/SLRO/index.html .Het kan daar erg druk zijn dus niet aan te raden in het weekend. Wij waren daar op een maandag morgen, heerlijk!
Vanaf Sedona zou ik de snelste route naar San Diego nemen vanwege de hitte onderweg.

Je kunt e.e.a. nalezen in ons verslag, Gr. Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

De benzine tip is een goede: in ieder geval niet in Lee Vining, daar zagen we veruit de duurste benzine van de hele vakantie.
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
adjeot
Amerika-ontdekker

Bericht door adjeot »

Ok, het is de laatste dagen rustig op mijn eigen forum, haha :lol:
Eigenlijk een goed teken want dat betekent dat ik even geen vragen heb.
Ik ga alle info en tips die ik van jullie ontvangen heb ordenen.
Mocht ik toch, binnen nu en augustus volgend jaar (wat duurt dat nog lang......) nog vragen hebben, dan ga ik ze jullie zeker voorleggen.
In ieder geval voor de moeite die jullie tot nu toe genomen hebben. :clap:
M.vr gr Ad
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Lang? Voor je het weet zit je terug te kijken naar de foto's (die je dan gelukkig nog hebt, samen met de herinneringen) :mrgreen:
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Hah het is voor ons nog maar 7 mnd zie tikker
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
adjeot
Amerika-ontdekker

Bericht door adjeot »

Helemaal mee eens. Maar het is zo lekker om er naar uit te kijken. Voor mij heeft deze vakantie een extra betekenis en is daarom zo bijzonder. Inderdaad, voordat je het weet is het zo ver en net zo snel is het weer voorbij. Dus....iedere dag die je daar begint, overtuig je daarvan en geniet volop !!!
Een foto vanaf een camera is mooi, maar zal nooit het gevoel weergeven dat je op dat moment daar beleefd.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

adjeot.. dat klopt helemaal. het gevoel en dat blijft ook als je later dan die foto weer ziet.
Geweldig om dat te voelen... overweldigt door natuur soms met herinneringen van iets anders erbij.
Ik was dankbaar, blij en verdrietig toen we bij Delicate Arch stonden. Ik was dara voor het eerst een half jaar nadat mijn schoonmoeder te vroeg overleed. Zij reisde toen met ons mee zeg maar en vorig jaar voelde het ook weer een beetje zo ... stukje thuiskomen ... dankbaar en blij en ook verdrietig.
Enfin reizen is ook beleven van het landschap, mensen etc herinneringen maken...
adjeot
Amerika-ontdekker

Bericht door adjeot »

Zo, eindelijk begint het wat op te schieten. Nog iets minder dan en half jaar, pfffff. Zat te denken, en vraag jullie advies. Zoals jullie weten, want daarom begon ik dit forum, mag ik met de camper niet door Death Valley. Maar....het scheelt me zo veel aan tijd en kilometers. Dus mijn vraag is eigenlijk: Wat is het risico wanneer ik toch met mijn camper door DV scheur? Zijn er mensen met ervaring dat ik dit niet of juist wel kan wagen? Ik begrijp, het is weer eens een burgerlijk ongehoorzame daad van me, maar wel het overwegen waard. Hoor graag van jullie, gr Ad
ermers1973
Amerika-ontdekker

Bericht door ermers1973 »

Ik zou de huurvoorwaarden hierbij maar eens goed raadplegen.
Waarschijnlijk wordt er geen motorschade e.d. gedekt door evt. oververhitting.
Dit is het belangrijkste punt wat ik me kan voorstellen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou het niet doen. Het gaat toch ook niet sneller via DV? Je bent bovenlangs sneller.

Marianne
adjeot
Amerika-ontdekker

Bericht door adjeot »

Bovenlangs sneller? Ok, kijk ik van op. Ja, in de voorwaarden staat inderdaad dat schade etc voor eigen rekening is wanneer je panne krijgt in DV. Heb geen idee hoelang het rijden is om door DV heen te komen. Voor mijn, Nederlandse gevoel, is het gewoon even goed gas geven en je bent er doorheen. Maar heb begrepen dat de Amerikaanse afstanden even anders zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bekijk het eens met googlemaps. Neem bijvoorbeeld Lee Vining - daar kom je ongeveer uit als je uit Yosemite komt - als startpunt. Dan zie je dat googlemaps je bovenlangs DV leidt, via Beatty. ALs je de route naar onderen sleept, via Lone Pine, kom je door DV.
Rijden door DV is niet alleen iets langer maar betekent dat je ook wat van het park zult willen zien, dus bovenop de rijtijd komt nog de tijd die je nodig hebt om naar de viewpoints te rijden. Zie http://www.nps.gov/deva (view map) voor een kaart van het park. DV is een van de grootste nationale parken.
Amerikaanse afstanden lijken mij niet anders dan Nederlandse afstanden...

Marianne
adjeot
Amerika-ontdekker

Bericht door adjeot »

Marianne, gevat, daar houd ik van. Ga je tip zeker bekijken, Gewoon DV wissen, klaar. Heb je nog meer tips, ben qua USA een leek,dus alles is welkom.
adjeot
Amerika-ontdekker

Bericht door adjeot »

Ben o.a nog steeds op zoek naar een gepaste oplossing mbt Yosemite. Heb al aardig wat tips gekregen,maar het komt mij gewoon niet uit om op 15 maart om 15.00 uur klaar te zitten om een mooie plek te kunnen reserveren. Er moeten toch andere mooie mogelijkheden zijn om YP te bezoeken???
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Heb je je route al min of meer vastliggen? Hoeveel tijd ben je in Yosemite, en ga je daarna naar Lee Vining? Hoe ziet je reisgezelschap er eigenlijk uit, ook wel handig om te weten als je nog tips wilt.
Ik zou toch proberen om iets in de vallei te vinden, dat scheelt je heel veel heen en weer rijden. Is er niemand anders die de reservering op 15 maart kan doen? Er zijn natuurlijk campings buiten het park, zowel commerciële als staatscampings. Zie deze site voor een overzicht.
Heb je al andere campings gereserveerd? Misschien wel verstandig om alvast eens te kijken naar de Grand Canyon en de andere parken.

Marianne
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

adjeot schreef:Ben o.a nog steeds op zoek naar een gepaste oplossing mbt Yosemite. Heb al aardig wat tips gekregen,maar het komt mij gewoon niet uit om op 15 maart om 15.00 uur klaar te zitten om een mooie plek te kunnen reserveren. Er moeten toch andere mooie mogelijkheden zijn om YP te bezoeken???
EIgenlijk moet je een iest evrzinnen want na 15 uur zijn alle plekken vol kijk maar even op de ervaringen van afgelopen woensdag. http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=39965
Het is een gekkenhuis in 15 sec lijken alle plekken weg en na 30 minn zijn er sporadisch nog enkele plekken te vinden. Probeer een paar mensen te vinden die het voor je willen doen. je moet die mensen dan wel zo vertrouwen dat je ze jou credit cards gegevens geeft. Kijk maar even op de reserverings-site en kijk naar "date availablitiy" voor de Pines- campgrounds (upper, lower en north) tussen 15 juni en 14 juli en kijk maar of er nog plek is.

Wat me nog steeds opvalt ana je route (als je die niet hebt aangepast) is dat je niet in veel parken gaat staan. Juist met camper is het heerlijk om in park te staan en dan een dag in het park te zijn evt nog ene nachtje en dan naar het volgende park te gaan. Rijden is ook vakantie in USA. Zeker tussen Zion en Bryce. Als je 3/4 nachten in Page staat moet je steeds heen en weer rijden eigenlijk niet zo efficiënt.

Kijk maar naar wat reisverslagen met campers. Die van 2010 van ons heeft een stuk dat overeenkomt met wat jij doet qua route.
adjeot
Amerika-ontdekker

Bericht door adjeot »

Wederom bedankt. Nee, mijn route staat (nog) niet vast. Ik heb al aardig wat ideeen opgedaan vanuit o.a jullie reiservaringen. Het is voor ons eigenlijk vrij simpel: We zijn 3 weken in de VS. Daarvan hebben we 2 weken een camper. Met die camper willen we, zoveel als mogelijk is in 2 weken, de mooiste plekjes zien. We zitten alleen vast aan vertrekken vanuit SF en na 2 weken aankomen in LA.
We zijn met 5 personen, 2 volwassenen, 1 van 18, 1van 17 en 1 van 10 jaar oud. Dat van YP en het reserveren van een staanplaats is wel een uitdaging, die ik toch graag aan ga. Nog even zien hoe ik dat ga organiseren, maar inderdaad gaat mijn voorkeur uit naar het staan in het park zelf.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

In het park staan is ook echt aan te raden. Als je op je werk kunt gebruik maken van een computer en partner thuis of op werk ook dan zou ik er gewoon een half uur respijt voor vragen. Asl dat kan natuurlijk.
Als je op het topic kijkt zie je dat mensen vaak met meerderen tegelijk ana het reserveren zijn.. voor 1 plek... ik bedoel dat mensen voor hun gezelschap met 3-4 man aan compu zaten. :!:

In 2 wk zoveel zien als kan is prima maar probeer ook in de gaten te houden dat iedereen 'zijn houdbaarheidsdatum' heeft wat betreft wat je allemaal kan zien en verwerken. Jsuit dan is geod om in elk park IN het aprk te staan en ik zou die plekken vastleggen dan heb je geen stress. Als je er niet komt ben je hoogstens $20 kwijt.. nou dat kan een keer toch? Met een gereserveerde plek kun je lekker op je gemak tot laat aankomen... die plek is vrij.
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door mvangils27 »

Nog een paar tips van mij:

Tussen Page en de Grand Canon: HorseShoeBend ( kost je niet veel tijd, kom je langs, en is zoooo mooi)
Als je nog iets meer tijd hebt: bij Page een tocht boeken door Antelope Canyon met een Navajo Indiaan Tsosie
De zonsopgang in Bryce: vroeg opstaan maar zeker de moeite waard: dan heb je eigenlijk gelijk het mooiste gezien en rijd je van achter n het park daarna weer naar de uitgang ( ik geloof dat dit een15 minuten rijden is)

Oh ja, in de VS zijn de bedden vaak huge! Wij sliepen destijds met onze ouders op 1 kamer voor 2 personen, zijn nl dan 2 2-persoonsbedden en dan een bed voor een kind extra op de kamer vragen en je bent veel goedkoper uit! Er is niemand die kijkt met hoeveel je op een kamer slaapt! in SF zou ik dan wel een 2e kamer boeken, je kunt eigenlijk altijd wel op een foto op tripadvisor.nl/.com zien hoe een kamer er uit ziet!
Ik heb het toen uitgerekend en met een camper was veeeel duurder, tjee was is het duur omzon ding te huren zeg! En je kunt nergens een keer het gas intrappen!

De keuze is natuurlijkgeheel aan jezelf!

Succes!
1999 Zuidwest USA rondreis
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
adjeot
Amerika-ontdekker

Bericht door adjeot »

Zo vannacht mooie plek aan de rivier geboekt in Zion Nat Park. Nu de rest nog. Hebben jullie tips voor geschikte RV parken in de Grand Canyon, want begrijp dj er Mather Campground en North Rim Campground hebt ? Gr Ad
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer