Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV2012 winnaar: Willel
Re: DV2012 winnaar: Willel
Nog eentje dan, dit lijkt er een beetje op.
http://www.visajourney.com/forums/topic ... -365-days/
Google ook eens op abandoning / maintaining residency LPR
http://www.visajourney.com/forums/topic ... -365-days/
Google ook eens op abandoning / maintaining residency LPR
-
- Amerika-ontdekker
Ik dacht dus echt dat de regel was, na de activatie van je green card heb je nog een jaar (en dus niet een half jaar) om effectief te verhuizen. Het spijtige is dat ik dus geen idee meer heb waar ik dat heb gelezen of hoe ik daar bij kom. Maar ik was er dus van overtuigd dat het zo was. Door de plannen van andere winnaars te lezen, leek het ook te kloppen, blijkbaar dachten zij (of sommigen toch) hetzelfde.
Nu is het vervelende natuurlijk dat je je ook daarop baseert om verdere plannen te maken. Wij gaan in juni de eerste keer en wilden dan in januari verhuizen. Niet zo extreem als Willel dus, maar toch langer dan een half jaar later pas. En die plannen hebben we dus ook al aan iedereen verteld, weliswaar met "ongeveer januari", maar toch. En zoals ik in een het topic van Inge ook al zei, ik heb tot eind dit jaar nog een contract lopen.
Maar, dit gezegd zijnde, het maakt eigenlijk ook niet uit hoe ik daarbij kwam, feit blijft dat men op de ambassade tegen Inge letterlijk gezegd heeft dat dit geen goed idee is en dat ik echt niet het risico wil lopen om de green card kwijt te raken!
Dus dat wordt alles herbekijken, nieuwe plannen maken en mensen opnieuw op de hoogte brengen. Tegen dat laatste zie ik wel erg op...
Nu is het vervelende natuurlijk dat je je ook daarop baseert om verdere plannen te maken. Wij gaan in juni de eerste keer en wilden dan in januari verhuizen. Niet zo extreem als Willel dus, maar toch langer dan een half jaar later pas. En die plannen hebben we dus ook al aan iedereen verteld, weliswaar met "ongeveer januari", maar toch. En zoals ik in een het topic van Inge ook al zei, ik heb tot eind dit jaar nog een contract lopen.
Maar, dit gezegd zijnde, het maakt eigenlijk ook niet uit hoe ik daarbij kwam, feit blijft dat men op de ambassade tegen Inge letterlijk gezegd heeft dat dit geen goed idee is en dat ik echt niet het risico wil lopen om de green card kwijt te raken!
Dus dat wordt alles herbekijken, nieuwe plannen maken en mensen opnieuw op de hoogte brengen. Tegen dat laatste zie ik wel erg op...
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik sluit me volledig aan bij matchbox....
Ik heb namelijk ook gelezen dat de procedure als volgt is:
Je bent winnaar, en je moet een afspraak maken voor je interview.
Dan moet je de gevraagde documenten inleveren...
Dan heb je maximaal 6 maanden om je Green card te activeren door naar de USA te reizen..
Na activatie heb je Maximaal 1 jaar om je daar te vestigen..
Ik heb begrepen dat somige mensen zelfs pas in februari hun interview gehad hebben... (9 maanden na het winnen van hun greencard)
In het totaal dus maximaal 27 maanden, dat is ruim 2 jaar!! na het winnen van die Greencard.
Ik baalde er dus al van dat het allemaal zo lang zou duren als je eenmaal gewonnen had.
Het ergste is de onzekerheid tussen het moment van het winnen en je interview en dat je te horen krijgt dat je daadwerkelijk gewonnen hebt.
Pas dan kun je je definitieve plannen gaan maken.
Dan kan ik me voorstellen dat 1,5 jaar erg kort is, sterker nog, 1 jaar daar ik nu lees!
Voor ons zijn de koffers al gepakt eigenlijk, het enige angstige puntje is de verkoop van ons huis... als we dat maar op tijd verkocht kunnen krijgen!
Maar om je stekkie nu al te verkopen zonder de garantie op een Greencard is niet echt een optie denk ik.
BTW ik wacht nog steeds, en heb nog geen ambulance gezien...
Ik heb namelijk ook gelezen dat de procedure als volgt is:
Je bent winnaar, en je moet een afspraak maken voor je interview.
Dan moet je de gevraagde documenten inleveren...
Dan heb je maximaal 6 maanden om je Green card te activeren door naar de USA te reizen..
Ik heb begrepen dat somige mensen zelfs pas in februari hun interview gehad hebben... (9 maanden na het winnen van hun greencard)
In het totaal dus maximaal 27 maanden, dat is ruim 2 jaar!! na het winnen van die Greencard.
Ik baalde er dus al van dat het allemaal zo lang zou duren als je eenmaal gewonnen had.
Het ergste is de onzekerheid tussen het moment van het winnen en je interview en dat je te horen krijgt dat je daadwerkelijk gewonnen hebt.
Pas dan kun je je definitieve plannen gaan maken.
Dan kan ik me voorstellen dat 1,5 jaar erg kort is, sterker nog, 1 jaar daar ik nu lees!
Voor ons zijn de koffers al gepakt eigenlijk, het enige angstige puntje is de verkoop van ons huis... als we dat maar op tijd verkocht kunnen krijgen!

Maar om je stekkie nu al te verkopen zonder de garantie op een Greencard is niet echt een optie denk ik.
BTW ik wacht nog steeds, en heb nog geen ambulance gezien...

If you can dream it...
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zit hier op een GRATIS forum. Ga aub gooien naar iemand die je betaalt om info te krijgen, en niet naar mensen die uit bezorgdheid hier reageren.Willel schreef:Als ik nog een keer iemand hoor zeggen dat ik de regels niet volg of een uitzondering probeer te zijn dan ga ik met iets gooien...
Ik voel me niet echt meer geroepen om naar jou toe nog te reageren.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Bandido
- Amerika-expert
Denk er ook aan dit dit twee verschillende dingen zijn: hoe ver de datum van je interview verwijderd is van het winnen van de loterij is alleen maar iets administratiefs. Men werkt een lijst van mensen af en de ene is snel aan de beurt, en de ander pas later. Maar vanaf het moment dat je je GC activeert ben je daadwerkelijk resident van de VS. Dat is dus een belangrijk ijkpunt om mee te nemen in je planning. En als resident van de VS wordt je geacht om minimaal een half jaar + 1 dag in de VS te resideren.markgoestoamerica schreef:Dan heb je maximaal 6 maanden om je Green card te activeren door naar de USA te reizen..
En hoewel ik zelf best snap dat je tijd nodig hebt om je emigratie voor te bereiden (ik heb het tenslotte zelf ook gedaan), moet je wel beseffen dat de VS zelf daar geen boodschap aan heeft. Ze bieden jou die kans, en die neem je of niet. En weet dus dat als je te lang wegblijft, je het risico loopt om hem niet te nemen. Hoe groot dat risico is kan niemand je vertellen, maar weet gewoon wat je rechten en plichten zijn in dit geval.
"Keep Georgia On Your Mind"
Mark, waar baseer je op dat je na de activatie van de G.K. max. een jaar hebt om je in de US te vestigen ? Ik zoek en kan niet vinden !
Willel, schrijf Dep. of State, USCIS, en vraag om uitsluitsel. Wat men hier - en op andere fora - schrijft kan nooit meer zijn dan een advies. Maak dat je de mogelijkheden (de grenzen tot waar je kunt gaan time-wise) op papier krijgt en publiceer die gegevens hier. Dan weten we het ook, en voor eens en altijd.
Overigens, het is zo makkelijk gezegd, dat "doen want anders straks...." Zo was ik ook van "doen !" toen mijn man de mogelijkheid tot een baan in de US geboden werd - wel vervelend dat ik twee jaar van inactiviteit zou moeten verduren maar goed. Inmiddels zijn we vele jaren verder - en langzaamaan ben ik teveel kwijtgeraakt wat voor mij belangrijk was. Het ligt dus vaak iets gecompliceerder.
Willel, schrijf Dep. of State, USCIS, en vraag om uitsluitsel. Wat men hier - en op andere fora - schrijft kan nooit meer zijn dan een advies. Maak dat je de mogelijkheden (de grenzen tot waar je kunt gaan time-wise) op papier krijgt en publiceer die gegevens hier. Dan weten we het ook, en voor eens en altijd.
Overigens, het is zo makkelijk gezegd, dat "doen want anders straks...." Zo was ik ook van "doen !" toen mijn man de mogelijkheid tot een baan in de US geboden werd - wel vervelend dat ik twee jaar van inactiviteit zou moeten verduren maar goed. Inmiddels zijn we vele jaren verder - en langzaamaan ben ik teveel kwijtgeraakt wat voor mij belangrijk was. Het ligt dus vaak iets gecompliceerder.