Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het meenemen van eten/drinkwaar terug naar NL
Het meenemen van eten/drinkwaar terug naar NL
Beste mensen,
Ik heb al een tijdje het forum doorgespit om een antwoord te vinden op deze vraag maar heb nergens echt
een concreet antwoord gezien vooral omdat de één dit zegt en de ander dit dus zodoende wil ik het voor
de zekerheid toch even weten.
Is het mogelijk voor mij om etenswaren (en of drankwaren, geen alcohol) mee TERUG te nemen naar Nederland in mijn koffer
of een extra bagagetas? (ik weet dat ik wat bij moet betalen dan voor die extra tas maar dat is niet zo erg)
Het gaat hier voornamelijk om een aantal dingen zoals candy(bars), cakemixes, cereals dat soort spul.
Thanks
Groeten Raymon
Ik heb al een tijdje het forum doorgespit om een antwoord te vinden op deze vraag maar heb nergens echt
een concreet antwoord gezien vooral omdat de één dit zegt en de ander dit dus zodoende wil ik het voor
de zekerheid toch even weten.
Is het mogelijk voor mij om etenswaren (en of drankwaren, geen alcohol) mee TERUG te nemen naar Nederland in mijn koffer
of een extra bagagetas? (ik weet dat ik wat bij moet betalen dan voor die extra tas maar dat is niet zo erg)
Het gaat hier voornamelijk om een aantal dingen zoals candy(bars), cakemixes, cereals dat soort spul.
Thanks
Groeten Raymon
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Het meenemen van eten/drinkwaar terug naar NL
De regels zijn hier te vinden:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... t_eu_land/
En over voedingsmiddelen:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... nsmiddelen
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... t_eu_land/
En over voedingsmiddelen:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... nsmiddelen
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ik heb vorig jaar wat hershey repen en een pak cereals meegenomen. Moet er wel bij zeggen dat ik niet aangehouden werd door de douane.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het enige wat zo direct niet mag is Beef jerky of andere vleesprodukten. Voor de rest zijn er niet veel dingen die niet mogen.
Thanks, ik zal het eens doorlezen
Heeft iemand hier nog een update over? De links die eerder hier werden gegeven werken niet meer.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Misschien makkelijker om gewoon te vertellen wat je mee zou willen nemen.
In poedervorm mag alles
Verse groente, planten en fruit mag niet.
Chocolade, snoep, koek etc. is geen probleem.
Frisdrank etc geen probleem (behalve dat flessen etc kapot kunnen gaan in je koffer).
Sterke drank mag, maar moet je aangeven bij de douane op Schiphol.
In poedervorm mag alles
Verse groente, planten en fruit mag niet.
Chocolade, snoep, koek etc. is geen probleem.
Frisdrank etc geen probleem (behalve dat flessen etc kapot kunnen gaan in je koffer).
Sterke drank mag, maar moet je aangeven bij de douane op Schiphol.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 962 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-
- 2 Reacties