Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vervoer JFK naar Manhattan
Vervoer JFK naar Manhattan
Hoi,
Wanneer ik aankom in NY wil ik graag per openbaar vervoer (airtrain en trein) naar manhattan.
Een taxi voor 1 persoon vind ik echt heel veel geld en ik heb verschrikkelijk veel posts gelezen waarin verteld wordt dat een shuttlebusje
vooral niet aangeraden wordt.
Nu vroeg ik mij af of iemand mij kan helpen om op deze manier naar mijn hotel te komen (The Gershwin, 7 East 27th Street) , een kort stappenplan zou heel fijn zijn!
Ik weet dat ik de Airtrain naar Howard Beach of Jamaica Station moet nemen en daar de trein naar Downtown Manhattan.
Echter vraag ik mij af waar ik dan uitkom (Grand Central Station?). Zo ja is het dan handig om vanaf daar een taxi te nemen naar mijn hotel?
De afstand tussen GCS en The Gershwin is niet heel ver maar om dat hele stuk nou met een koffer en rugtas te gaan lopen, hmm nee.
Alvast bedankt voor de hulp!
Groeten Raymon
Wanneer ik aankom in NY wil ik graag per openbaar vervoer (airtrain en trein) naar manhattan.
Een taxi voor 1 persoon vind ik echt heel veel geld en ik heb verschrikkelijk veel posts gelezen waarin verteld wordt dat een shuttlebusje
vooral niet aangeraden wordt.
Nu vroeg ik mij af of iemand mij kan helpen om op deze manier naar mijn hotel te komen (The Gershwin, 7 East 27th Street) , een kort stappenplan zou heel fijn zijn!
Ik weet dat ik de Airtrain naar Howard Beach of Jamaica Station moet nemen en daar de trein naar Downtown Manhattan.
Echter vraag ik mij af waar ik dan uitkom (Grand Central Station?). Zo ja is het dan handig om vanaf daar een taxi te nemen naar mijn hotel?
De afstand tussen GCS en The Gershwin is niet heel ver maar om dat hele stuk nou met een koffer en rugtas te gaan lopen, hmm nee.
Alvast bedankt voor de hulp!
Groeten Raymon
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Vervoer JFK naar Manhattan (Gershwin)
Als je met de trein (LIRR) naar Manhattan gaat stap je uit bij Penn Station, niet Grand Central. Ik zou dan een taxi nemen voor het laatste stukje. Je kunt ook de metro (1, 2 of 3) nemen, maar dan moet je op Times square nog overstappen op de N of R en op 28st uitstappen en nog 2 blocks lopen.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Waarom wordt een shuttlebus afgeraden? Ikzelf vind de metro niet zo handig als je koffer en rugtas mee moet zeulen. Met een shuttlebus wordt je wel voor de deur van je hotel afgezet.
Ik lees heel veel dat het werken met shuttle busjes erg onhandig, traag en slecht verloopt.
Veel slechte ervaringen op internet en op tripadvisor e.d. Ik wil niet dat het 2 uur duurt voordat ik bij mijn hotel ben o.i.d.
en wil het toch een béétje comfortabel houden zo ver dat mogelijk is...zodoende
Veel slechte ervaringen op internet en op tripadvisor e.d. Ik wil niet dat het 2 uur duurt voordat ik bij mijn hotel ben o.i.d.
en wil het toch een béétje comfortabel houden zo ver dat mogelijk is...zodoende
- Fleiding
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik heb gisteren van Mahattan naar JFK een shuttle genomen (http://www.goairlinkshuttle.com/index.php). Deze pikte mij om half een voor het hotel op en zette me een uurtje later op het vliegveld af. Goedkoop en prima busjes. Het enige nadeel kan zijn dat de chauffeur eerst andere mensen afzet, aangezien het toch om een gedeelde shuttle gaat.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
En denk je dat dat met de metro, overstappen op andere metro en dan een taxi gaat lukken ?Ray85 schreef:Ik wil niet dat het 2 uur duurt voordat ik bij mijn hotel ben o.i.d. en wil het toch een béétje comfortabel houden zo ver dat mogelijk is...zodoende
Wij zijn zowel met shuttles als met de metro van JFK naar Manhattan gegaan (en vice versa) maar nooit problemen gehad.
Shuttles zijn prima te doen, maar je deelt hem inderdaad wel met anderen. Als die anderen in een hotel zitten dat route-technisch eerder bezocht wordt, kan het wat langer duren, maar hoe lang het duurt heeft meer te maken met de tijd dat je op JFK aankomt dan dat de hotels zo ver uit elkaar liggen.
Als je lang in de shuttle zit heeft dat vooral met de spits te maken. Op dat moment is reizen met de metro ook niet erg comfortabel.
Ook even op dit forum gezocht naar posten waarin shuttles worden afgeraden maar ben er niet verschrikkelijk/heel veel tegengekomen.
Wij gaan gewoon een taxi nemen. Zijn met 6. Dus met 3 in 1 taxi.
- 2010 Riviera Maya Mexico ( 15d )
- 2012 New York City ( 6d )
Upcoming
21/08/12-04/09/12 Riviera Maya Mexico
Upcoming
UsFanboy,
De meeste van die posts staan niet op dit forum maar ergens anders.. Maar als ik zo'n shuttle zou kiezen, hoe kan ik deze dan regelen? Kan ik deze 'bestellen' op het vliegveld?
Je hebt natuurlijk wel gelijk dat zo'n busje mij gelijk afzet voor de deur. En voor die hoeveel is het, 20 dollar? (tip hoeft niet lijkt mij?) Weet jij hoe dat in zijn werk gaat? Moet ik bij de Courtesy Desk ergens vragen daarom?
De meeste van die posts staan niet op dit forum maar ergens anders.. Maar als ik zo'n shuttle zou kiezen, hoe kan ik deze dan regelen? Kan ik deze 'bestellen' op het vliegveld?
Je hebt natuurlijk wel gelijk dat zo'n busje mij gelijk afzet voor de deur. En voor die hoeveel is het, 20 dollar? (tip hoeft niet lijkt mij?) Weet jij hoe dat in zijn werk gaat? Moet ik bij de Courtesy Desk ergens vragen daarom?
Ik ben alleen hé, dan is het natuurlijk wel erg prijzig.Wij gaan gewoon een taxi nemen. Zijn met 6. Dus met 3 in 1 taxi.
Zo.n shuttle kan je na aankomst regelen maar volgens mij is het goedkoper om het vooraf online te regelen.
True!Ray85 schreef:Ik ben alleen hé, dan is het natuurlijk wel erg prijzig.Wij gaan gewoon een taxi nemen. Zijn met 6. Dus met 3 in 1 taxi.
- 2010 Riviera Maya Mexico ( 15d )
Upcoming
Upcoming
- US-fanboy
- Amerikakenner
Raymond, Je kunt de shuttle op JFK zelf regelen.
Er zijn daar balies waar je kunt aangeven dat je met een shuttle naar Manhattan wilt (en welk hotel) en dan vertellen zij je de prijs, hoe lang het duurt voordat de shuttle er is en waar je wordt opgepikt.
Je kunt hem ook al vanaf hier regelen bij bijv. SuperShuttle.com.
Je geeft aan dat je van JFK naar Gershwin wilt en de prijs komt dan uit op $ 19 (Shared Ride oftewel de bus delen met anderen).
Je kiest welke service je wilt (je kan bijv. ook kiezen voor een limousine
), vult je gegevens in en de reservering wordt bevestigd.
Ze vragen wel je creditcard gegevens, maar er wordt pas afgerekend als je de rit begint. Vaak is het wel zo dat je met dezelfde creditcard moet afrekenen als dat je nu ingeeft. Andere creditcard is niet onmogelijk, maar ze vinden het wel vervelend.
Als je je bedenkt en je wilt de rit annuleren dan kan dat ook gewoon online, geen probleem en geen kosten.
Als je de rit hier al regelt dan kun je op JFK na aankomst (achter/na de douane) bellen met een courtesy phone om door te geven dat je er bent en je krijgt te horen waar de bus je oppikt en hoe lang het ongeveer duurt voordat hij er is. Ze houden er al rekening mee hoe laat je ongeveer aankomt.
Wat betreft fooi/tip : je wordt geacht per koffer die je bij je hebt 1 of 2 dollar aan tip te betalen. De chauffeur zet hem voor je in de achterbak en laadt hem bij het hotel uit en wil daar graag wat voor terug zien.
Tips zijn in de VS heel normaal en onderdeel van de cultuur. Dus ook als je koffer door een bell-boy van de lobby naar je kamer wordt gebracht, dan verwacht hij daar wel een tip voor ( $1 per koffer)
That's it ; Easy-peacy
Er zijn daar balies waar je kunt aangeven dat je met een shuttle naar Manhattan wilt (en welk hotel) en dan vertellen zij je de prijs, hoe lang het duurt voordat de shuttle er is en waar je wordt opgepikt.
Je kunt hem ook al vanaf hier regelen bij bijv. SuperShuttle.com.
Je geeft aan dat je van JFK naar Gershwin wilt en de prijs komt dan uit op $ 19 (Shared Ride oftewel de bus delen met anderen).
Je kiest welke service je wilt (je kan bijv. ook kiezen voor een limousine

Ze vragen wel je creditcard gegevens, maar er wordt pas afgerekend als je de rit begint. Vaak is het wel zo dat je met dezelfde creditcard moet afrekenen als dat je nu ingeeft. Andere creditcard is niet onmogelijk, maar ze vinden het wel vervelend.
Als je je bedenkt en je wilt de rit annuleren dan kan dat ook gewoon online, geen probleem en geen kosten.
Als je de rit hier al regelt dan kun je op JFK na aankomst (achter/na de douane) bellen met een courtesy phone om door te geven dat je er bent en je krijgt te horen waar de bus je oppikt en hoe lang het ongeveer duurt voordat hij er is. Ze houden er al rekening mee hoe laat je ongeveer aankomt.
Wat betreft fooi/tip : je wordt geacht per koffer die je bij je hebt 1 of 2 dollar aan tip te betalen. De chauffeur zet hem voor je in de achterbak en laadt hem bij het hotel uit en wil daar graag wat voor terug zien.
Tips zijn in de VS heel normaal en onderdeel van de cultuur. Dus ook als je koffer door een bell-boy van de lobby naar je kamer wordt gebracht, dan verwacht hij daar wel een tip voor ( $1 per koffer)
That's it ; Easy-peacy

UsFanboy,
Alvast heel erg bedankt. Denk dat ik daar dan toch wel voor kies, ga ik het nu vast boeken. Nog wel één vraag:
Als ik het hier al regel moet ik dan kiezen voor een round-trip zodat ik ook weer weggebracht wordt wanneer ik terug ga of is het handiger om een one way trip te doen en een andere manier regel om terug te gaan?
Alvast heel erg bedankt. Denk dat ik daar dan toch wel voor kies, ga ik het nu vast boeken. Nog wel één vraag:
Als ik het hier al regel moet ik dan kiezen voor een round-trip zodat ik ook weer weggebracht wordt wanneer ik terug ga of is het handiger om een one way trip te doen en een andere manier regel om terug te gaan?
Handig zou zijn als je ook je terugreis regelt. Heb je daar geen omkijken meer naar. Maar je kan er ook natuurlijk voor kiezen om op een andere manier de terugreis te doen. Wat jij maar handig vindt.
- Carly Cupcake
- Amerikafan
- Partner van: Hinko
Het Gershwin biedt zelf ook een shuttle dienst aan naar JFK. Dat is niet gratis, maar kan me zo niet meer herinneren hoe duur het was. Je kunt dan gewoon bij de receptie aangeven dat je daarvan gebruik wilt maken, zij hebben een lijstje met hoe laat dat busje rijdt en je wordt dan voor het hotel opgehaald, en bij JFK afgezet. Vonden wij wel heel makkelijk. Ook deze chauffeur vindt een fooi wel aardig 

http://usaroadtrip2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://backtothewest.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; komt eraan!
en
http://backtothewest.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; komt eraan!
- US-fanboy
- Amerikakenner
Je kunt even wachten met het regelen van de terugreis.
Je hebt kans dat je na het boeken van de heenreis een email krijgt met een kortingscode die je dan weer kunt gebruiken bij het boeken van de terugreis.
Anders kan je elk moment de terugreis boeken. De shuttles rijden de hele dag door, heen en weer van JFK naar Manhattan en weer terug.
Zoals hierboven al is aangegeven kan het Gershwin de trip ook voor je regelen. Prijs zal ook rond de $20 liggen (de hotels maken ook vaak gewoon gebruik van shuttle-services ipv dat ze een eigen busje heen en weer laten rijden).
Alvast veel plezier tijdens je bezoek aan New York
Je hebt kans dat je na het boeken van de heenreis een email krijgt met een kortingscode die je dan weer kunt gebruiken bij het boeken van de terugreis.
Anders kan je elk moment de terugreis boeken. De shuttles rijden de hele dag door, heen en weer van JFK naar Manhattan en weer terug.
Zoals hierboven al is aangegeven kan het Gershwin de trip ook voor je regelen. Prijs zal ook rond de $20 liggen (de hotels maken ook vaak gewoon gebruik van shuttle-services ipv dat ze een eigen busje heen en weer laten rijden).
Alvast veel plezier tijdens je bezoek aan New York

- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik hou van de subway, zit je meteen in de goede sfeer...
je route kun je met deze map uitstippelen..
http://www.mta.info/nyct/maps/subwaymap.pdf
even goed kijken of je overstaphaltes 'rolstoelvriendelijk' zijn, dan is er iig een lift...veel stations hebben roltrappen, maar niet allemaal. Vaak is er 1 roltrap en zijn er veel gewonen trappen, dus dan moet je even verder kijken...

je route kun je met deze map uitstippelen..
http://www.mta.info/nyct/maps/subwaymap.pdf
even goed kijken of je overstaphaltes 'rolstoelvriendelijk' zijn, dan is er iig een lift...veel stations hebben roltrappen, maar niet allemaal. Vaak is er 1 roltrap en zijn er veel gewonen trappen, dus dan moet je even verder kijken...
Mag ik jullie allen super bedanken! Ik kijk erg uit naar mijn trip en de volgende trips die allemaal zeker gaan volgen!
- meyem
- Amerika-expert
je kunt op 51 street van de E overstappen op de 4...zou ik doen...je bent er zo...ik reis ook vaak alleen en heb nooit problemen gehad met mijn bagage.
Heel veel plezier alvast en ik ben reuze benieuwd hoe het Gershwin bevalt.
ga je op een slaapzaal of heb je een eigen kamer?
Heel veel plezier alvast en ik ben reuze benieuwd hoe het Gershwin bevalt.
ga je op een slaapzaal of heb je een eigen kamer?
- meyem
- Amerika-expert
hahaha, dit lees ik net:
http://timenelisany.wordpress.com/2012/ ... -new-york/
(ik zou geen shuttle bus nemen....met de ondergrondse hebbie nou nooit last van files...Stand clear of the closing doors)
http://timenelisany.wordpress.com/2012/ ... -new-york/
(ik zou geen shuttle bus nemen....met de ondergrondse hebbie nou nooit last van files...Stand clear of the closing doors)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2117 Weergaves
-
Laatste bericht door Berry
-
- 2 Reacties