Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verschil verzekering autohuur via usa-reisen en eautohuur??
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Verschil verzekering autohuur via usa-reisen en eautohuur??
Hallo,
ik wil van 31 mei 2012 (san diego luchthaven) tot en met 16 juni (las vegas luchthaven) een midsize SUV huren. Nu heb ik gekeken bij eautohuur en bij usa-reisen.de. Bij laatstgenoemde kan je kiezen uit 3 verschillende verzekeringspakketten, waarbij super-spar-plus (pakket 2) voor mij voldoende zou moeten zijn, omdat mijn reisverzekering een personen en bagageverzekering dekt (of adviseren jullie toch het meest uitgebreide pakket te nemen? ). Tevens ben ik de enige die zal rijden in de auto.
Bij eautohuur kan je niet kiezen uit verzekeringspakketten. tevens staat hier niet vermeld of er nog Sales Tax and Airport Fee bij komen. Er staat bij eautohuur dat er standaard een CDW verzekering bij zit, maar ik zie niks over een aanvullende aansprakelijkheidsverzekering, wat ik wel bij usa-reisen.de zie staan. Kan iemand mij uitleggen wat de verschillen zijn mmbt verzekeringen bij deze verhuurmaatschappijen, zodat ik een juiste vergelijking / keuze kan maken?
Alvast bedankt!
Prijs voor mid-size suv:
bij usa-reisen.de met verzekeringpakket 2: €428,97 incl sales taxes en airport fee
bij usa-reisen.de met verzekeringpakket 3: €517,66 incl sales taxes en airport fee
bij e-autohuur: €413,21
Gr. Arne
ik wil van 31 mei 2012 (san diego luchthaven) tot en met 16 juni (las vegas luchthaven) een midsize SUV huren. Nu heb ik gekeken bij eautohuur en bij usa-reisen.de. Bij laatstgenoemde kan je kiezen uit 3 verschillende verzekeringspakketten, waarbij super-spar-plus (pakket 2) voor mij voldoende zou moeten zijn, omdat mijn reisverzekering een personen en bagageverzekering dekt (of adviseren jullie toch het meest uitgebreide pakket te nemen? ). Tevens ben ik de enige die zal rijden in de auto.
Bij eautohuur kan je niet kiezen uit verzekeringspakketten. tevens staat hier niet vermeld of er nog Sales Tax and Airport Fee bij komen. Er staat bij eautohuur dat er standaard een CDW verzekering bij zit, maar ik zie niks over een aanvullende aansprakelijkheidsverzekering, wat ik wel bij usa-reisen.de zie staan. Kan iemand mij uitleggen wat de verschillen zijn mmbt verzekeringen bij deze verhuurmaatschappijen, zodat ik een juiste vergelijking / keuze kan maken?
Alvast bedankt!
Prijs voor mid-size suv:
bij usa-reisen.de met verzekeringpakket 2: €428,97 incl sales taxes en airport fee
bij usa-reisen.de met verzekeringpakket 3: €517,66 incl sales taxes en airport fee
bij e-autohuur: €413,21
Gr. Arne
- Phillostar
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: Verschil verzekering autohuur via usa-reisen en eautohuu
Bij eautohuur ben je volledig verzekerd zonder eigen risico, inclusief taxes (algemene voorwaarden openklikken) maar exclusief! tank brandstof (leeg retour brengen, de verhuurder brengt 50 usd in rekening).
Bij Usa reisen zijn de verschillende pakketten naast elkaar geplaatst en overzichtelijker, maar inprincipe het zelfde als bij eautohuur maar dan inclusief! de volle tank benzine.
Inzittende verzekering heb je niet nodig want dat dekt de reisverzekering.
Bij Usa reisen zijn de verschillende pakketten naast elkaar geplaatst en overzichtelijker, maar inprincipe het zelfde als bij eautohuur maar dan inclusief! de volle tank benzine.
Inzittende verzekering heb je niet nodig want dat dekt de reisverzekering.
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het Super-Spar-Plus pakket bij usareisen.de is exclusief volle tank, niet inclusief dus. Die betaal je bij dat pakket ook terplekke. Het bedrag daarvoor is overigens afhankelijk van het type auto dat je neemt. Hoe groter de tankinhoud, hoe meer je kwijt bent voor een volle tank.Phillostar schreef:Bij Usa reisen zijn de verschillende pakketten naast elkaar geplaatst en overzichtelijker, maar inprincipe het zelfde als bij eautohuur maar dan inclusief! de volle tank benzine.
Roland
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hmm als je telefonisch reserveerd bij eautohuur kan je wel die tank erbij laten doen (dan hoef je de auto niet vol in te leveren). Bij telefonisch reserveren wel opletten dat je van te voren de kosten al weet, want niet alle medewerkers zijn bv op de hoogte van one-way fees en geen extra kosten voor 2e bestuurder
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
bedankt voor alle reacties. Zijn er dropoff kosten wanneer ik de auto aflever bij een hotel in las vegas ipv de luchthaven?
- LT--
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Er zijn geen extra kosten verbonden aan het wegbrengen van een auto in één van de hotels ten opzichte van het vliegveld. Het nadeel is dat de openingstijden een stuk korter zijn, volgens mij van ongeveer 9.00 tot 17.00 uur.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Bij eautohuur kan je ook uit twee verschillende pakketten kiezen, vergelijkbaar met beide pakketten van usa-reisen.
Als je in de autolijst van Eautohuur naar beneden scrolt, kom je alle auto's twee keer tegen: lage prijs voor het "spar" pakkett en tegen een hogere prijs inclusief de volle tank en meerdere bestuurders.
Als je in de autolijst van Eautohuur naar beneden scrolt, kom je alle auto's twee keer tegen: lage prijs voor het "spar" pakkett en tegen een hogere prijs inclusief de volle tank en meerdere bestuurders.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb dit bij mijn reisverzekering nagevraagd maar dat zit er bij mijn verzekering niet bij.Phillostar schreef:Inzittende verzekering heb je niet nodig want dat dekt de reisverzekering.
Daarom ben ik zelf aan het twijfelen met de keuze.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Als je reisverzekering het niet dekt hoef je toch niet meer te twijfelen?
Ik lees allerlei positieve verhalen over eautohuur, en ondanks dat ik het verhaal hierboven gelezen heb, stel ik tóch nog maar even wat vraagjes:
• Ik wil eigenlijk alles vooraf overleggen en betalen zodat ik niet ter plekke voor kosten kom te staan. Dus is het mogelijk de one-way-fee en eventuele achterlijke dropoff kosten al helder te krijgen bij het huren van de auto?
• Stel ik krijg een lekker band, scheur in de ruit, of misschien zelfs een deukje omdat ik een paaltje raak. In hoeverre ben ik dan 'veilig' met de verzekering die ze me geven, dat is namelijk mijn grootste angst waar ze mogelijk op besparen?
• Ik rij de auto van San Francisco naar San Diego, ondanks dat zie ik een pakket voor extra bestuurder (7.21 per dag), kan ik deze negeren omdat ik in Californie huur of moet je die aanklikken en krijg je die later terug?
• Ik wil eigenlijk alles vooraf overleggen en betalen zodat ik niet ter plekke voor kosten kom te staan. Dus is het mogelijk de one-way-fee en eventuele achterlijke dropoff kosten al helder te krijgen bij het huren van de auto?
• Stel ik krijg een lekker band, scheur in de ruit, of misschien zelfs een deukje omdat ik een paaltje raak. In hoeverre ben ik dan 'veilig' met de verzekering die ze me geven, dat is namelijk mijn grootste angst waar ze mogelijk op besparen?
• Ik rij de auto van San Francisco naar San Diego, ondanks dat zie ik een pakket voor extra bestuurder (7.21 per dag), kan ik deze negeren omdat ik in Californie huur of moet je die aanklikken en krijg je die later terug?
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Zowel eautohuur als usa-reisen hebben twee paketten: het basispakket en het uitgebreidere pakket. Het basispakket bevat altijd de noodzakelijke verzekeringen. Het uitgebreidere pakket heeft als extra's een gratis (1e) tank benzine, tot 3 bestuurders en inzittendenverzekering.
Omdat bij huur in Californië een 2e bestuurder altijd gratis is, is het uitgebreidere pakket alleen zinvol als de meerkosten opwegen tegen de kosten van een volle tank benzine. Ook worden er binnen Californië (als ook tussen Californië en Nevada of Arizona) geen one-way fees berekend.
@Frankdj:
* als je je auto reserveert met het basispakket, betaal je ter plekke nog de eerste tank benzine. Daarbuiten zou je aan de balie dus geen meerkosten berekend mogen worden: de gratis extra bestuurder is bij wet geregeld en ook worden er geen one-way fees gerekend tussen San Francisco en San Diego. Kijk wel je contract goed na: sommige baliemedewerkers zijn boefjes die je graag aanvullende verzekeringen en upgrades aansmeren (vooral Dollar en Alamo staan daar bekend om).
* met een scheur in de ruit kan je de auto probeemloos, zonder kosten, omruilen/inleveren. De band zal je zelf moeten wisselen maar kost ook niets. Schade door een paaltje wordt door de verzekering gedekt.
* Later geld terugkrijgen zou ik niet op rekenen: zorg er simpelweg voor dat je deze kosten niet betaalt door die optie niet aan te geven.
Omdat bij huur in Californië een 2e bestuurder altijd gratis is, is het uitgebreidere pakket alleen zinvol als de meerkosten opwegen tegen de kosten van een volle tank benzine. Ook worden er binnen Californië (als ook tussen Californië en Nevada of Arizona) geen one-way fees berekend.
@Frankdj:
* als je je auto reserveert met het basispakket, betaal je ter plekke nog de eerste tank benzine. Daarbuiten zou je aan de balie dus geen meerkosten berekend mogen worden: de gratis extra bestuurder is bij wet geregeld en ook worden er geen one-way fees gerekend tussen San Francisco en San Diego. Kijk wel je contract goed na: sommige baliemedewerkers zijn boefjes die je graag aanvullende verzekeringen en upgrades aansmeren (vooral Dollar en Alamo staan daar bekend om).
* met een scheur in de ruit kan je de auto probeemloos, zonder kosten, omruilen/inleveren. De band zal je zelf moeten wisselen maar kost ook niets. Schade door een paaltje wordt door de verzekering gedekt.
* Later geld terugkrijgen zou ik niet op rekenen: zorg er simpelweg voor dat je deze kosten niet betaalt door die optie niet aan te geven.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Bedankt voor de reactie. Ik zie inderdaad dat ze 'premium pakketten' op eautohuur aanbieden die 100 euro duurder zijn (350 vs. 450 voor 2 weken een mid-class auto). Je zegt dat de tank benzine eigenlijk de grootste meerwaarde is, maar mij lijkt die inzittendenverzekering toch wel belangrijk om te hebben, of is dat meer zo'n verzekering die ze je altijd aansmeren voor niets?Frasi schreef:Zowel eautohuur als usa-reisen hebben twee paketten: het basispakket en het uitgebreidere pakket. Het basispakket bevat altijd de noodzakelijke verzekeringen. Het uitgebreidere pakket heeft als extra's een gratis (1e) tank benzine, tot 3 bestuurders en inzittendenverzekering.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je moet je reisverzekering eens bekijken of dit niet al gedekt is. Het zit er nl. vaak al bij inbegrepen en wordt daarom vaak afgeraden. Ik zou het niet iets vinden dat ze je maar aansmeren maar het is vaak gewoon niet nodig omdat het al in je reisverzekering zit.Frankdj schreef:maar mij lijkt die inzittendenverzekering toch wel belangrijk om te hebben, of is dat meer zo'n verzekering die ze je altijd aansmeren voor niets?
Roland
Die zit bij mij dus niet in de doorlopende verzekering heb ik net even gekeken. Maargoed, over het algemeen genomen: is de CDW verzekering en diefstal verzekering die je 'standaard' krijgt bij eautohuur (met dus aanvullende inzittende verzekering) voldoende, of wat zijn de ervaringen van jullie een beetje?
Iemand die me nog even kan helpen bij mijn laatste vraag ? 

- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is al heel vaak aangegeven hier. Als je CDW (ook wel LDW genoemd) en LIS (ook wel LSI genoemd) neemt ben je voldoende verzekerd. Deze 2 onderdelen wil ik er altijd bij hebben (wordt ook standaard aangeboden door bijv. usareisen.de, wil je het niet moet je daar specifiek voor kiezen).
Roland
Roland
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
In de meeste reisverzekeringen zit toch gewoon een dekking voor ongevallen en voor medische kosten?Frankdj schreef:Die zit bij mij dus niet in de doorlopende verzekering heb ik net even gekeken.
Ja dat wel, maar ik zag dat je ook reisverzekeringen hebt met een soort 'mobiliteits pakket' waarin een soort aanvullende verzekeringen zitten mocht je met een auto gaan reizen op vakantie. Die heb ik verder niet, dus jullie zeggen eigenlijk dat zo'n basispakket goed genoeg is als je gewoon een goede reisverzekering hebt?
Ik ken jouw polis niet maar bij de ING/Nationale Nederlanden heb je een basispakket waar alles in zit en het enige wat je kan doen is het uitbreiden naar buiten de EU. Ze kennen daar geen aanvullende verzekeringen(afgezien van wintersport).
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Precies, dat is wel belangrijk maar ik ga ervan uit dat Frankdj dat wel heeft. Bij mij is bijv. Werelddekking standaard op mijn ABN AMRO Doorlopende Reisverzekering. Ook zit er bij mij standaard een ongevallendekking in. De bedragen voor standaard of uitgebreide verzekering (laatste heb ik) verschillen natuurlijk wel.DejaVu schreef:Ik ken jouw polis niet maar bij de ING/Nationale Nederlanden heb je een basispakket waar alles in zit en het enige wat je kan doen is het uitbreiden naar buiten de EU.
Wat geneeskundige kosten betreft geldt voor mij het volgende:
Waarbij je dus altijd verzekerd bent voor geneeskundige kosten via je eigen ziektekostenverzekering maar met de 'incl. optie' dus ook verzekerd bent tegen de meerkosten. Kosten die normaal gesproken niet door jouw ziektekostenverzekering gedekt zijn.Geneeskundige kosten (art. 6)
Alleen verzekerd als op het verzekeringsbewijs is vermeld
‘inclusief geneeskundige kosten’.
- kosten gemaakt buiten Nederland (standaard dekking) kostprijs* (uitgebreide dekking) kostprijs*
* boven de bestaande ziektekostenverzekering c.q. -voorziening
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 4709 Weergaves
-
Laatste bericht door Trom