Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis alexandra: Zuidwest in 2 weken
Reis alexandra: Zuidwest in 2 weken
In mei/juni willen wij in ongeveer 2 weken een deel van het zuidwesten 'doen'. Mijn idee is vliegen naar LV, en meteen via Bryce, Zion, Death Valley, GC (in de meest praktische volgorde) en Yosemite naar San Francisco. Los Angeles slaan we over. Graag wil ik jullie ideeën over overnachtingsmogelijkheden en precieze route. We zijn geen kampeerders. Weten jullie wat de extra kosten zijn als je een huurauto in LV ophaalt en in SF terugbrengt? Vast bedankt!
Re: Zuidwest in 2 weken
Hallo,
Zelf geen ervaringsdeskundige, maar me al redelijk verdiept in dit stuk.
Tussen Las Vegas en San Francisco zijn voor zover ik weet geen drop-off kosten.
In mei/juni is de Tioga Pass meestal nog niet open, dus zul je sowieso om moeten rijden en minstens 1 overnachting moeten plannen tussen Yosemite en Death Valley.
De overnachtingsplekken zou ik zo snel mogelijk reserveren, je bent er al wat laat mee, indien je in de parken zelf wilt overnachten.
Hoeveel dagen heb je? 14 incl. vlucht? Willen jullie veel tijd doorbrengen in SF en LV?
Mijn tip zou zijn: Lees wat reisverslagen en dit forum goed door om een logische route te bedenken. Google maps kan je hier ook goed bij gebruiken.
Succes en veel plezier met de voorbereidingen! Wordt hoe dan ook een onvergetelijke reis.
Maxime
Zelf geen ervaringsdeskundige, maar me al redelijk verdiept in dit stuk.
Tussen Las Vegas en San Francisco zijn voor zover ik weet geen drop-off kosten.
In mei/juni is de Tioga Pass meestal nog niet open, dus zul je sowieso om moeten rijden en minstens 1 overnachting moeten plannen tussen Yosemite en Death Valley.
De overnachtingsplekken zou ik zo snel mogelijk reserveren, je bent er al wat laat mee, indien je in de parken zelf wilt overnachten.
Hoeveel dagen heb je? 14 incl. vlucht? Willen jullie veel tijd doorbrengen in SF en LV?
Mijn tip zou zijn: Lees wat reisverslagen en dit forum goed door om een logische route te bedenken. Google maps kan je hier ook goed bij gebruiken.
Succes en veel plezier met de voorbereidingen! Wordt hoe dan ook een onvergetelijke reis.
Maxime
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Zuidwest in 2 weken
Twee weken is niet veel als je alle genoemde parken wilt bezoeken. Ik zou dan in Phoenix beginnen. Las Vegas kan ook, maar daar zul je dan twee keer langskomen. Je route zou er dan zo uit kunnen zien:
1 Amsterdam - Phoenix
2 Phoenix - Grand Canyon
3 Grand Canyon - Page
4 Page - Bryce
5 Bryce - Zion
6 Zion
7 Zion - Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas - Lone Pine
10 Lone Pine - Yosemite
11 Yosemite
12 Yosemite - San Francisco
13 San Francisco
14 San Francisco
Het kan wel zo, maar je zit overal maar 1 of 2 nachten. Zelf zou ik voor de Grand Canyon en Yosemite meer tijd willen hebben. Ook een overnachting in Death Valley vind ik mooi om mee te maken.
Je kunt ook een route doen zonder Yosemite en San Francisco, dan kun je Monument Valley toevoegen en meer tijd voor de parken nemen. Kijk eens naar mijn 2011-verlag voor een route van 14 dagen.
Marianne
1 Amsterdam - Phoenix
2 Phoenix - Grand Canyon
3 Grand Canyon - Page
4 Page - Bryce
5 Bryce - Zion
6 Zion
7 Zion - Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas - Lone Pine
10 Lone Pine - Yosemite
11 Yosemite
12 Yosemite - San Francisco
13 San Francisco
14 San Francisco
Het kan wel zo, maar je zit overal maar 1 of 2 nachten. Zelf zou ik voor de Grand Canyon en Yosemite meer tijd willen hebben. Ook een overnachting in Death Valley vind ik mooi om mee te maken.
Je kunt ook een route doen zonder Yosemite en San Francisco, dan kun je Monument Valley toevoegen en meer tijd voor de parken nemen. Kijk eens naar mijn 2011-verlag voor een route van 14 dagen.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1518 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-