Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis judiths: advies voor rondreis gevraagd

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
judiths
Amerika-ontdekker

Reis judiths: advies voor rondreis gevraagd

Bericht door judiths »

Volgend jaar willen wij weer naar Amerika en hebben nu de volgende route in gedachten;

Amsterdam - Las Vegas
1 nacht las vegas (hier willen we niks zien, zijn er al eerder geweest en willen hier nu alleen maar naar toe vliegen)
1 nacht PAge
2 nachten Moab
2 nachten Denver
1 nacht Cheyenne
1 nacht Rapid City
1 nacht Buffalo
3 nachten Yellowstone
1 nacht Jackson Hole
1 nacht Salt Lake City
1 nacht Capitol Reef
1 nacht Las Vegas (dit heb ik gekozen omdat we doorrijden naar Palm Springs, maar de afstand is te groot om in 1x te rijden)
11 nachten Palm Springs (we huren hier een villa, weten dat er verder niet heel veel te beleven valt in de omgeving en dat het ver van het strand...hier zijn we bekend ;-) )
Los Angeles - Amsterdam

Wat vinden jullie van deze route? Hebben jullie nog tips voor mij?
Alvast bedankt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: advies voor rondreis gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou het eens per dag uischrijven, dan zie je dat het vrijwel aleen maar (lange) rijdagen zijn. Je kutn beter in Denver beginnen. En waarom helemaal naar Rapid City rijden als je er maar 1 nacht zit? Je hebt nergens tijd voor in south Dakota op die manier. Wat willen jullie daar zien? Waar houden jullie van?
Ik neem aan dat je afstanden en rijtijden al bekeken hebt?

Marianne
judiths
Amerika-ontdekker

Re: advies voor rondreis gevraagd

Bericht door judiths »

Dank je voor je snelle reactie.
We willen beginnen in Las Vegas omdat we met Arkefly rechtstreeks kunnen vliegen. Ik weet dat er veel mensen zijn met slechte ervaringen, maar ik heb zelf hele goede ervaringen en bovendien is een ticket in de premium business comfort class nog leuk betaalbaar.
We willen naar Rapid City omdat we graag naar Mount Rushmore willen.
We houden van natuur, maar vinden de afwisseling met af en toe een stad ook leuk.
De afstanden had ik al bekeken. Alleen die naar Rapid City is ong. 5 uur rijden. De rest is allemaal max. 4,5 of zelfs een stuk korter. 5 uur rijden vind ik op zicht niet zo'n probleem. We vertrekken meestal 's morgens vroeg. Maar als je tips hebt van plaatsen die ik wel en niet moet zien daar in die omgeving dan hoor ik dat graag. Mount Rushmore, Yellowstone, PAge en Moab zijn voor ons wel de plaatsen die in ieder geval in de rondreis moeten zitten.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis judiths: advies voor rondreis gevraagd

Bericht door Yeehaw »

Als je naar Mnt Rushmore wil is Keystone beter dan Rapid City. Je kan gemakkelijk in een dag van Denver naar Keystone rijden dus ik zou Cheyenne overslaan. Ik neem aan dat je al in Zion en Bryce bent geweest. Er valt trouwens heel wat te beleven in de omgeving van Palm Springs. Je tijd voor Black Hills/Badlands NP/Mnt Rushmore is idd heeeeel kort.
Yeehaw
judiths
Amerika-ontdekker

Bericht door judiths »

Zion en Bryce zijn we inderdaad al geweest. Bedankt voor de tip over Keystone.
Fientje72
Amerika-newbie

Bericht door Fientje72 »

Wij gaan in juli ongeveer dezelfde route rijden. Vanaf Denver naar Cheyenne en dan door naar Keystone voor Mount Rushmore.
Het worden wel aardig wat kilometers rijden de eerste dagen, maar ook wij vinden dat niet erg.
We blijven dan nog 2 dagen in Cody om naar rodeo te kijken.

Na Yellowstone gaan we via een omweg ook naar Palm Springs. Daar hebben we 5 dagen Palm Canyon kamer gehuurd om even bij te komen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer