Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Over cheaptickets: de annuleringsverzekering
Over cheaptickets: de annuleringsverzekering
Hallo!
Ik heb een vraagje over cheaptickets waar ik zelf gewoon niet over uit kom..
Ik heb daar mijn ticket geboekt voor a.s. 29e februari naar Orlando via Newark, en hierbij een annuleringsverzekering afgesloten..
Nu heb ik alleen uit de overeenkomst opgevat dat je je geld terugkrijgt mocht de maatschappij zelf failliet gaan.
Verder kan ik eigenlijk niets vinden over annuleren wbt. familie ongevallen etc..
Wie kan mij hier meer over vertellen?
Verder heb ik een doorlopende reisverzekering afgesloten bij 'Mondial Assistance'.
Hier is het tevens mogelijk om een annuleringsverzekering af te sluiten, maar er staat ook iets dat het maar tot een bepaald bedrag word vergoed mocht je meerdere annuleringsverzekeringen afsluiten voor 1 betreffende reis..
Deze heb ik er dus niet bij genomen, maar misschien dat het dus alsnog nodig is en iemand mij dat kan uitleggen?
Groetjes, Patricia
Ik heb een vraagje over cheaptickets waar ik zelf gewoon niet over uit kom..
Ik heb daar mijn ticket geboekt voor a.s. 29e februari naar Orlando via Newark, en hierbij een annuleringsverzekering afgesloten..
Nu heb ik alleen uit de overeenkomst opgevat dat je je geld terugkrijgt mocht de maatschappij zelf failliet gaan.
Verder kan ik eigenlijk niets vinden over annuleren wbt. familie ongevallen etc..
Wie kan mij hier meer over vertellen?
Verder heb ik een doorlopende reisverzekering afgesloten bij 'Mondial Assistance'.
Hier is het tevens mogelijk om een annuleringsverzekering af te sluiten, maar er staat ook iets dat het maar tot een bepaald bedrag word vergoed mocht je meerdere annuleringsverzekeringen afsluiten voor 1 betreffende reis..
Deze heb ik er dus niet bij genomen, maar misschien dat het dus alsnog nodig is en iemand mij dat kan uitleggen?
Groetjes, Patricia
-
- Amerika-ontdekker
Re: Over cheaptickets: de annuleringsverzekering
Hallo, ik hoop dat ik je kan helpen.
Er bestaan speciale ticket verzekeringen, dit dekt uitsluitend faillissement van de vliegmaatschappij.
Een annulerings verzekering dekt het ticket indien je niet kunt vliegen !!!
Een reisverzekering dekt evt. voortijdig terugkeren naar nederland i.v.m. ernstige voorvallen overlijden/ziekte e.d.
Er bestaan speciale ticket verzekeringen, dit dekt uitsluitend faillissement van de vliegmaatschappij.
Een annulerings verzekering dekt het ticket indien je niet kunt vliegen !!!
Een reisverzekering dekt evt. voortijdig terugkeren naar nederland i.v.m. ernstige voorvallen overlijden/ziekte e.d.
Laatst gewijzigd door kastelke op 22 feb 2012, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Het heeft geen zin om het ganse bovenstaande bericht integraal te quoten.
Reden: Quote verwijderd. Het heeft geen zin om het ganse bovenstaande bericht integraal te quoten.
Dankjewel, dus is het verstandig om nog een annuleringsverzekering bij mondial assistance af te sluiten??
-
- Amerika-ontdekker
Ja, of indien je vaker als 2* per jaar op reis gaat een doorlopende reis/annuleringsverzekering afsluiten.
Doorlopend is bijna net zo duur als los voor 1 reis verzekeren !!!
Doorlopend is bijna net zo duur als los voor 1 reis verzekeren !!!
Laatst gewijzigd door Rob op 22 feb 2012, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
De vraag is of dat nog kan. Ik meen te weten dat de annuleringsverzekering binnen een bepaalde termijn na de verzekerde reis afgesloten moet worden. Dat is ook logisch, want anders zou iemand in geval van ziekte op het laatste moment nog vlug een annuleringsverzekering af kunnen sluiten om daar enkele dagen later een beroep op te doen.
Ik heb zelf zowel een doorlopende reis- als annuleringsverzekering, omdat wij meerdere keren per jaar op vakantie gaan.
Ik heb zelf zowel een doorlopende reis- als annuleringsverzekering, omdat wij meerdere keren per jaar op vakantie gaan.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Volgens mij kan het nog wel, ik zal even informeren..
Hartstikke bedankt!
Hartstikke bedankt!
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Volgens mij kun je een annuleringsverzekering afsluiten tot 2 weken na boeking van je reis.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
In dat geval zal het nog wel gaan, heb denk ik 1,5 week terug hem geboekt!
Maar ik kijk even op de site, kan het zo gauw nog niet vinden hihi..
Maar ik kijk even op de site, kan het zo gauw nog niet vinden hihi..
Laatst gewijzigd door Rob op 22 feb 2012, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb cheaptickets zelf even gebeld omdat ik dacht wel een annuleringsverzekering (dus niet als t bedrijf failliet gaat) afgesloten heb..
En dit blijkt te kloppen! Vind dit alleen een raar verhaal; toen ik net mijn ticket had geboekt wilde ik hem veranderen naar een paar dagen eerder terug etc.
Maar door mijn 'soort' ticket (wat overigens nergens terug was te vinden) konden er geen wijzigingen aangebracht worden, terwijl ik vlak voor het betalen wel las dat ik zeker moest zijn dat mijn ticket goed geboekt zou zijn, anders konden ze het alleen wijzigen met €50 administratiekosten.
Afijn, die administratiekosten vond ik echt niet erg als die erbij zouden komen.. maar volgens cheaptickets moest ik maar nog eens 570 euro neerleggen omdat er niets mee gedaan kon worden..
Mijn ticket kan dus niet omgeboekt worden zodat ik eerder terug kan (alleen als er iemand overlijd oid..) maar weet iemand of het wel mogelijk is om eerder een losse ticket terug te boeken, mocht ik eerder terug willen?
Liefs
En dit blijkt te kloppen! Vind dit alleen een raar verhaal; toen ik net mijn ticket had geboekt wilde ik hem veranderen naar een paar dagen eerder terug etc.
Maar door mijn 'soort' ticket (wat overigens nergens terug was te vinden) konden er geen wijzigingen aangebracht worden, terwijl ik vlak voor het betalen wel las dat ik zeker moest zijn dat mijn ticket goed geboekt zou zijn, anders konden ze het alleen wijzigen met €50 administratiekosten.
Afijn, die administratiekosten vond ik echt niet erg als die erbij zouden komen.. maar volgens cheaptickets moest ik maar nog eens 570 euro neerleggen omdat er niets mee gedaan kon worden..
Mijn ticket kan dus niet omgeboekt worden zodat ik eerder terug kan (alleen als er iemand overlijd oid..) maar weet iemand of het wel mogelijk is om eerder een losse ticket terug te boeken, mocht ik eerder terug willen?
Liefs
-
- Amerika-ontdekker
Hallo,
hoe goedkoper hoe strenger de regels m.b.t.wijzigingen e.d.
Bij het goedkoopste ticket kun je inderdaad meestal ziet vanzelfsprekend omboeken,
alleen in noodsituatie's (ziekte-overlijdens gevallen familieleden e.d.)
Heb je 'n duurder ticket dan kun je vaak wel omboeken tegen extra kosten.
Wil je eerder terug dan denk ik dat je toch een nieuw ticket moet kopen .
hoe goedkoper hoe strenger de regels m.b.t.wijzigingen e.d.
Bij het goedkoopste ticket kun je inderdaad meestal ziet vanzelfsprekend omboeken,
alleen in noodsituatie's (ziekte-overlijdens gevallen familieleden e.d.)
Heb je 'n duurder ticket dan kun je vaak wel omboeken tegen extra kosten.
Wil je eerder terug dan denk ik dat je toch een nieuw ticket moet kopen .
Laatst gewijzigd door Rob op 23 feb 2012, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
De meeste goedkope tickets kun je niet aanpassen. Enkel de duurdere flexible tickets zijn aanpasbar.
Annulatieverzekeringen zullen ook niet tussenkomen als je de datum van je tickets wil aanpassen.
Annulatieverzekeringen zullen ook niet tussenkomen als je de datum van je tickets wil aanpassen.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Bedankt voor de reacties,
blijf het toch heel raar vinden, want onder het mom van; 'ze zijn nog met extra kosten te wijzigen' (omdat het er duidelijk stond) heb ik hem direct geboekt.
Pas nadat ik helemaal iets ging achterhalen kwam ik erachter dat het 91 dagen betreft, en 90 nachten.
Continental airlines heeft geprobeerd mij om te boeken, maar door cheaptickets konden ze alleen mijn gegevens inzien en niets wijzigen.
Maar goed, als het een probleem vormt dan weet ik het liever nu.. zal morgen nog wel schiphol/continental airlines/cheaptickets bellen (goh, weet eigenlijk niet meer precies bij wie ik nu verhaal kan halen het beste).
Dan kan ik eventueel bij voorbaat al een ticket terug boeken, maar dan iets eerder.
blijf het toch heel raar vinden, want onder het mom van; 'ze zijn nog met extra kosten te wijzigen' (omdat het er duidelijk stond) heb ik hem direct geboekt.
Pas nadat ik helemaal iets ging achterhalen kwam ik erachter dat het 91 dagen betreft, en 90 nachten.
Continental airlines heeft geprobeerd mij om te boeken, maar door cheaptickets konden ze alleen mijn gegevens inzien en niets wijzigen.
Maar goed, als het een probleem vormt dan weet ik het liever nu.. zal morgen nog wel schiphol/continental airlines/cheaptickets bellen (goh, weet eigenlijk niet meer precies bij wie ik nu verhaal kan halen het beste).
Dan kan ik eventueel bij voorbaat al een ticket terug boeken, maar dan iets eerder.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vraag een toeristenvisum aan, dan is je probleem opgelost.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Dat zou inderdaad wel een hoop schelen, maar dan het volgende; kan deze in zo'n korte tijd worden aangevraagd en verkregen? En wat zijn hiervan de kosten?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zal heel erg kort dag worden, ik vrees dat dit je niet meer zal lukken. Anders asap contact opnemen met het consulaat. Dit is de procedure:
http://amsterdam.usconsulate.gov/how_ap ... s_niv.html
Zonder visum moet je binnen de 90 dagen het land verlaten hebben. Uitstappen naar de aangrenzende gebieden tellen gewoon door. Ik vrees dus dat je een dure vliegreis zal hebben.
Kijk even na wat het goedkoopste is:
- het bestaande ticket wijzigen (een annulatieverzekering dekt nooit je eigen stommiteiten)
- een nieuw ticket bestellen
Je kan bekijken wat een enkeltje je zal kosten, maar meestal is die prijs duurder dan een retour.
Zorg dat je ook ofwel een visum hebt (dat je dus niet meer zal lukken, vrees ik) of al een ander ticket, want anders mag je niet eens de US binnen.
En denk eraan dat je ESTA in moet vullen.
http://amsterdam.usconsulate.gov/how_ap ... s_niv.html
Zonder visum moet je binnen de 90 dagen het land verlaten hebben. Uitstappen naar de aangrenzende gebieden tellen gewoon door. Ik vrees dus dat je een dure vliegreis zal hebben.
Kijk even na wat het goedkoopste is:
- het bestaande ticket wijzigen (een annulatieverzekering dekt nooit je eigen stommiteiten)
- een nieuw ticket bestellen
Je kan bekijken wat een enkeltje je zal kosten, maar meestal is die prijs duurder dan een retour.
Zorg dat je ook ofwel een visum hebt (dat je dus niet meer zal lukken, vrees ik) of al een ander ticket, want anders mag je niet eens de US binnen.
En denk eraan dat je ESTA in moet vullen.
Elke
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Om helemaal correct te zijn. Je moet uiterlijk op de 90e dag het land weer verlaten.kastelke schreef:Zonder visum moet je binnen de 90 dagen het land verlaten hebben.
Q: What is the Visa Waiver Program?
A: The Visa Waiver Program (VWP) is administered by DHS and enables eligible citizens or nationals of designated countries to travel to the United States for tourism or business for stays of 90 days or less without first obtaining a visa.
Bron: CPB.gov
Lees ik het goed dat je de 91e dag het land verlaat? In dat geval kun je dus niet onder ESTA reizen en zul inderdaad een visum moeten aanvragen!Spekkie schreef:Pas nadat ik helemaal iets ging achterhalen kwam ik erachter dat het 91 dagen betreft, en 90 nachten.
Stond daar geen * bij dat dit voor bepaalde onderdelen gold? Heb je de voorwaarden ook gekregen (of moest je die bevestigen bij het boeken)? Misschien heb je er een link van of kun je ze hier tonen?Spekkie schreef:blijf het toch heel raar vinden, want onder het mom van; 'ze zijn nog met extra kosten te wijzigen' (omdat het er duidelijk stond) heb ik hem direct geboekt.
Succes ermee maar ben bang dat je vlucht terug net een dag te laat is voor ESTA.
Roland
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Het maakt een vliegmaatschappij niets uit hoe lang je ergens zou willen blijven, ze zijn ook niet verantwoordelijk voor het feit dat je pas op de 91e dag teruggaat. Ik heb altijd begrepen dat het het veiligst is om je terugvlucht op de 89e dag te boeken. Mocht er dan iets mis gaan met je vlucht dan heb je een dag speling.
Ik zou toch contact opnemen met de ambassade, maar denk niet dat je zo snel nog een toeristenvisum voor elkaar krijgt.
Probeer anders toch om je terugreis om te boeken naar 2 of 3 dagen eerder.
Ik zou toch contact opnemen met de ambassade, maar denk niet dat je zo snel nog een toeristenvisum voor elkaar krijgt.
Probeer anders toch om je terugreis om te boeken naar 2 of 3 dagen eerder.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Wie zit er achter de naam 'Spekkie' verstopt!?
Ha zo.
En het probleem van je terugvlucht, is dat ondertussen opgelost?
Elke
Ik heb opnieuw een uur aan de lijn gehangen met continental airlines, ook zij zeggen dat het 90 dagen betreft.kastelke schreef:Ha zo.
De heen en terugreis schijnt beiden als een halve dag te gelden of iets, in ieder geval dat wisten ze niet zeker.
Uiteindelijk zagen ze dat het werkelijk 91 dagen waren en stonden zowel meneer als zijn supervisor met vraagtekens boven het hoofd..
Maar ze verwachten geen problemen omdat ook zij het als 90 dagen rekenen, en mocht ik twijfelen dan kan ik het bij de Amerikaanse Ambassade neergooien en kijken wat ze hiermee doen.
Hier hebben ze het nummer van gegeven..
Maar ik heb zoiets; dan weet dus de Amerikaanse Ambassade ervan, maar is mijn ticket ook niet gewijzigd etc.
Ik vertrek die dag gewoon richting schiphol en zal zien hoe het verloopt, en anders loop ik persoonlijk wel naar de balie van continental airlines om het probleem daar op te lossen.
Ik zie het dus wel, maar vind het een beetje zooitje ongeregeld!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zal je alvast uit dat fabeltje helpen: Elke begonnen dag = 1 ganse dag.
Elke