Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV2012: matchbox
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: DV2012: matchbox
Ik geloof dat je alle landen moet doen waar je vanaf je 18de minstens 6 maanden gewoond hebt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik las ook ergens dat je alle keren dat je in de VS bent geweest moet opnoemen...
Kun je dat ergens opzoeken???
Ik weet dat echt niet meer, dat is zo vaak geweest...
Kun je dat ergens opzoeken???
Ik weet dat echt niet meer, dat is zo vaak geweest...
If you can dream it...
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is bij benadering. Met een man die ongeveer maandelijks in de US zat en dan tussendoor ook nog andere landen aandeed was het voor ons ook moeilijk. Gelukkig hadden we nog 2 paspoorten en hebben we de stempels trachten te ontcijferen. En ook de secretaresse kon nog een uitdraai geven van travel van de afgelopen jaren. Dat aangevuld met de data die we in onze foto albums konden vinden, en zo hadden we 3 of 4 formulieren voor manlief.
Elke
-
- Amerika-ontdekker
Voor ons ging het om de volgende dingen:inge67 schreef:Proficiat! Ons intervieuw is binnen 3 weken.
Als ik het goed heb gaat het toch enkel om deze documenten:
Required DV Qualifying Education or Work Experience
Birth Certificate
Court and Prison Records
Deportation Documentation
Marriage Certificate
Marriage Termination Documentation
Military Records
Police Records
Custody Documentation
De rest is toch alleen maar aanvullende info?
Wil je nog even meedelen hoeveel het nu gekost heeft per persoon en hoe jullie dat betaald hebben?
Afdruk KCC- brieven
Resultaten van het medisch onderzoek
Diploma's (wij hebben zowel middelbaar als hoger meegenomen, geen idee of dat nodig was, maar kwaad kan het in elk geval niet)
Geboorteakte
Huwelijksakte
Uittreksel uit het strafregister (kan je opvragen of zelf afhalen bij Justitie in Brussel)
We moesten per persoon 655 euro of 819 dollar betalen en hebben dit met kredietkaart gedaan.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ja, bij mij is het ook beina niet meer te bedenken hoe vaak ik daar geweest ben...
Vooral niet van de eerst jaren.. daarnaast is bij het aanvragen van een nieuw paspoort het oude ingehouden. dus dat is ook geen manier van opzoeken meer.
Vooral niet van de eerst jaren.. daarnaast is bij het aanvragen van een nieuw paspoort het oude ingehouden. dus dat is ook geen manier van opzoeken meer.
If you can dream it...
-
- Amerika-ontdekker
Onze "landing" is geboekt. In juni trekken we twee weken naar Texas. In de buurt van Houston bij vrienden logeren en daarna naar Austin en San Antonio. Spannend! Ik heb er al helemaal zin in
De verhuis zal iets voor half november, begin december worden.
We zijn al begonnen met het sorteren van al onze spullen, niet makkelijk. Waarom hou ik toch altijd zo veel bij?
Ik ben er ook echt nog niet uit hoe we het gaan doen met de verhuis.

De verhuis zal iets voor half november, begin december worden.
We zijn al begonnen met het sorteren van al onze spullen, niet makkelijk. Waarom hou ik toch altijd zo veel bij?

Ben benieuwd wat jullie er van vinden! Grappig dat Texas blijkbaar zo interessant is, wij zijn hier gewoon vanwege werk terecht gekomen, vraag me af of ik voor Texas zou hebben gekozen als ik vrije keus had. Al blijkt het tot nu toe helemaal niet slecht wonen te zijn, dus dat was dan op basis van foute vooroordelen geweest. Maar de hitte in de zomer, daar had ik wel zonder gekund...
Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
Onze eerste keuze is het niet, dat blijft California. En als het zou lukken om voor ons vertrek in CA werk te vinden, dan trekken we naar daar. Lukt dat niet, dan wordt het dus waarschijnlijk Texas, onder andere omdat we daar toch al iemand kennen.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik zou dan gewoon naar California vertrekken en het daar 6 maanden proberen. Als het niet lukt kan je nog altijd naar Texas.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je het geld hebt om 6 maanden CA te overleven zonder inkomen, en dan nog genoeg over houdt om ook nog eens een tijdje TX te overleven zonder inkomen. Of met minimumlonen.
Elke
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Gefeliciteerd en heel veel succes!
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Toch snap ik het niet helemaal. Waar haalt iedereen die wijsheid dat het vinden van een job in California onmogelijk is en in Texas véél makkelijker?kastelke schreef:Als je het geld hebt om 6 maanden CA te overleven zonder inkomen, en dan nog genoeg over houdt om ook nog eens een tijdje TX te overleven zonder inkomen. Of met minimumlonen.
Wat Elke bedoelt, denk ik, is dat de kosten voor levensonderhoud (en dan vooral je woning) in Californië (en dan vooral in die plaatsen waar je makkelijk werk vindt) véél hoger zijn dan in Texas (zelfs in die plaatsen in Texas waar je makkelijk werk vindt).inge67 schreef:Waar haalt iedereen die wijsheid dat het vinden van een job in California onmogelijk is en in Texas véél makkelijker?
Als ik even binnen mijn sector, IT, kijk: de huurprijzen in Silicon Valley liggen 3 à 4 keer hoger dan in Texaanse gebieden met een hoge concentratie aan IT-bedrijven, zoals de regio Richardson-Plano-McKinney (ten noordoosten van Dallas), en Austin. Dat de lonen in Silicon Valley hoger liggen, is ook een feit. Maar een tijd overleven zonder job lijkt me in de economisch interessantste gebieden van Californië waanzin, terwijl dat in Texas wel redelijk doenbaar is.
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ok dat ben ik met je eens. Het wonen is inderdaad veel duurder in California, maar daar krijg je dan wel wat voor terug.
Ieder moet uiteraard voor zich beslissen waarom je voor een bepaalde staat kiest. Ik ga er echter gewoon van uit dat we op korte termijn allebei een redelijke job vinden.
Ieder moet uiteraard voor zich beslissen waarom je voor een bepaalde staat kiest. Ik ga er echter gewoon van uit dat we op korte termijn allebei een redelijke job vinden.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Spijtig dat je mij daar nu voor citeert, want ik heb dat niet geschreven.inge67 schreef:Toch snap ik het niet helemaal. Waar haalt iedereen die wijsheid dat het vinden van een job in California onmogelijk is en in Texas véél makkelijker?kastelke schreef:Als je het geld hebt om 6 maanden CA te overleven zonder inkomen, en dan nog genoeg over houdt om ook nog eens een tijdje TX te overleven zonder inkomen. Of met minimumlonen.
@Centrino: dat is inderdaad wat ik wou zeggen.
Elke
-
- Amerika-ontdekker
en dat is inderdaad ook de reden waarom we beslist hebben om het zo te doen.kastelke schreef:Spijtig dat je mij daar nu voor citeert, want ik heb dat niet geschreven.inge67 schreef:Toch snap ik het niet helemaal. Waar haalt iedereen die wijsheid dat het vinden van een job in California onmogelijk is en in Texas véél makkelijker?
@Centrino: dat is inderdaad wat ik wou zeggen.
Dan kunnen we nog altijd blijven proberen om een goede job te vinden in onze eerste-keus-regio, maar misschien bevalt het ons ook wel zo goed in Texas dat we er nooit meer weg willen

- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Neen dat klopt Elke mijn excuses.
Het was meer een combinatie van het '6 maanden overleven zonder inkomen' en het échte beweren dat het vinden van een job onmogelijk is door anderen in het 'niet elke emigratie loopt goed af' onderwerp.
Het was niet mijn bedoeling je woorden in de mond te leggen
Het was meer een combinatie van het '6 maanden overleven zonder inkomen' en het échte beweren dat het vinden van een job onmogelijk is door anderen in het 'niet elke emigratie loopt goed af' onderwerp.
Het was niet mijn bedoeling je woorden in de mond te leggen
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen probleem, Inge, het is duidelijk nu.
Wij zijn hier ook naar zo'n plaats getrokken waarvan ik nooit iemand zou aanraden om je hier te vestigen als je niet een ruime reserve bij hebt. Maar we hadden het budget dat ons dat toestond, en deze plaats leek ons eigenlijk ideaan voor wat wij zochten. Hoe groter je budget is, des te meer 'risico' dat je kan nemen in het bepalen waar je gaat wonen. Sommigen hebben die vorm van luxe, anderen hebben zo'n beperkt budget dat je echt wel moet kijken naar de vaste kosten die wonen op een bepaalde plaatst meebrengt. Spijtig, maar het is nu eenmaal zo.
Maar he, er zijn ontzettend veel leuke plaatsen om te wonen, en soms ontdek je haast noodgedwongen dat dingen die op het eerste zicht niet zo ideaal zijn, die echt op de reservelijst staan, achteraf toch 100% meevallen!
(het omgekeerde kan ook gebeuren hoor, we hebben vrienden die zich zo ergens gevestigd hebben dat op papier echt geweldig leek qua ligging, waarde van de woningen, snelwegen en openbaar vervoer, werkgelegenheid in de regio. En tijdens hun bezoek van een week vonden ze het er heel leuk. Ze hadden veel geld, kochten dus direct een huis -huren zou helemaal een arm en een been gekost hebben daar-, en nu hebben ze een ontzettende spijt dat ze daar wonen omdat het zo moeilijk is om te integreren terwijl zij daar echt behoefte aan hebben. na meer dan 2 jaar zijn ze er amper in geslaagd om iemand te leren kennen.)
Wij zijn hier ook naar zo'n plaats getrokken waarvan ik nooit iemand zou aanraden om je hier te vestigen als je niet een ruime reserve bij hebt. Maar we hadden het budget dat ons dat toestond, en deze plaats leek ons eigenlijk ideaan voor wat wij zochten. Hoe groter je budget is, des te meer 'risico' dat je kan nemen in het bepalen waar je gaat wonen. Sommigen hebben die vorm van luxe, anderen hebben zo'n beperkt budget dat je echt wel moet kijken naar de vaste kosten die wonen op een bepaalde plaatst meebrengt. Spijtig, maar het is nu eenmaal zo.
Maar he, er zijn ontzettend veel leuke plaatsen om te wonen, en soms ontdek je haast noodgedwongen dat dingen die op het eerste zicht niet zo ideaal zijn, die echt op de reservelijst staan, achteraf toch 100% meevallen!
(het omgekeerde kan ook gebeuren hoor, we hebben vrienden die zich zo ergens gevestigd hebben dat op papier echt geweldig leek qua ligging, waarde van de woningen, snelwegen en openbaar vervoer, werkgelegenheid in de regio. En tijdens hun bezoek van een week vonden ze het er heel leuk. Ze hadden veel geld, kochten dus direct een huis -huren zou helemaal een arm en een been gekost hebben daar-, en nu hebben ze een ontzettende spijt dat ze daar wonen omdat het zo moeilijk is om te integreren terwijl zij daar echt behoefte aan hebben. na meer dan 2 jaar zijn ze er amper in geslaagd om iemand te leren kennen.)
Elke