Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: klm vanaf antwerpen
Moet je in schiphol dan nog inchecken?
ik heb maar 1.5 u overstaptijd, en zou dan ook lliever vooraf al mijn boarding passes hebben... en gewoon mijn bagage afgeven op schiphol...
ik heb maar 1.5 u overstaptijd, en zou dan ook lliever vooraf al mijn boarding passes hebben... en gewoon mijn bagage afgeven op schiphol...
- Quiksilver
- Amerikafan
Ja, helaas wel. Je kan niet vooraf inchecken via KLM.com...ik heb ook maar 1.5 uur, maar in principe moet dat voldoende zijn 
Als je er niet gerust op bent, dan kan je proberen een trein vroeger te nemen. Ik reis zelf niet met de Thalys vanaf Brussel, dus ik neem sowieso een trein vroeger.

Als je er niet gerust op bent, dan kan je proberen een trein vroeger te nemen. Ik reis zelf niet met de Thalys vanaf Brussel, dus ik neem sowieso een trein vroeger.
A good decision is based on knowledge and not on numbers.
Plato

Plato

- Tipsy_1
- Amerika-expert
ik heb gevraagd aan klm voor een trein vroeger, maar dat kon blijkbaar niet.
tenzij ik dan gewoon naar het station ga en het probeer natuurlijk.
Maar het is paar voor augustus dus heb nog even tijd...
tenzij ik dan gewoon naar het station ga en het probeer natuurlijk.
Maar het is paar voor augustus dus heb nog even tijd...
Hangt er van af wat voor treinticket je hebt Voor thalys ben je gebonden aan de trein die op je ticket staat. Voor benelux express kan je rustig een trein eerder nemen.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
nee tis thalys...
- Quiksilver
- Amerikafan
Je kan natuurlijk altijd even contact met Thalys opnemen of ze je in een trein eerder kunnen proppen. Lijkt me geen probleem bij voldoende plaats..
Plato

Plato

- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Maar ik heb geen reserveringsnummer voor Thalys.....je krijgt die tickets natuurlijk pas als je ze op Brussel Midi ophaalt, dus hoe moet ik nu Thalys bellen dan?
Of zouden ze mij in het systeem wel terug kunnen vinden??
Of zouden ze mij in het systeem wel terug kunnen vinden??
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- Quiksilver
- Amerikafan
Je geeft zelf het antwoord al in het tweede deel van je reactie 

Plato

Plato

K*T! echt? is hier al meer informatie over? het is inmiddels al 16 maart.Tymen schreef:Ik weet niet hoe het in Antwerpen gaat, maar denk de zelfde procedure als op Brussel Zuid en op daar kan je nog t/m 29 februari 2012 max 24 uur van te voren je treinticket ophalen. Vanaf 1 maart is het pas 4 uur van te voren mogelijk, dit heb ik van KLM vernomen. Het inchecken kan alleen bij de balie van KLM op Schiphol, niet online, want ze moeten echt je treinticket zien.
Ahh dat vind ik zo niet fijn als het zo is.
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Misschien dat mijn vraag al ergens is beantwoord, maar kan het niet terugvinden.
Ik heb het volgende reisschema dat ik wil gaan boeken:
do 04/10 20:31 - 21:28
Antwerpen (ZWE) - Amsterdam (AMS)
vr 05/10 13:25 - 15:30
Amsterdam (AMS) - New York (JFK)
ma 08/10 22:55 - 12:10
New York (JFK) - Amsterdam (AMS)
di 09/10 14:01 - 16:01
Amsterdam (AMS) - Antwerpen (ZWE)
Zoals je ziet moeten wij dus al de avond VOOR onze vlucht naar Amsterdam met de trein. Moet je dit gehele traject ook daadwerkelijk afmaken tot aan Amsterdam? Wij wonen namelijk in Rotterdam, dus ik zat er aan te denken om de trein in Antwerpen te pakken en in Rotterdam eruit te stappen, om vervolgens de volgende dag zelf naar Amsterdam te gaan.
Kan dit of wordt het gezien als no show?
Ik heb het volgende reisschema dat ik wil gaan boeken:
do 04/10 20:31 - 21:28
Antwerpen (ZWE) - Amsterdam (AMS)
vr 05/10 13:25 - 15:30
Amsterdam (AMS) - New York (JFK)
ma 08/10 22:55 - 12:10
New York (JFK) - Amsterdam (AMS)
di 09/10 14:01 - 16:01
Amsterdam (AMS) - Antwerpen (ZWE)
Zoals je ziet moeten wij dus al de avond VOOR onze vlucht naar Amsterdam met de trein. Moet je dit gehele traject ook daadwerkelijk afmaken tot aan Amsterdam? Wij wonen namelijk in Rotterdam, dus ik zat er aan te denken om de trein in Antwerpen te pakken en in Rotterdam eruit te stappen, om vervolgens de volgende dag zelf naar Amsterdam te gaan.
Kan dit of wordt het gezien als no show?

Volgens mij kan je je reis beter niet onderbreken. Je reist met een Thalys dus je hebt gereserveerde plekken plus dat je kaartje alleen geldig is in die trein.
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgensmij gaat het er om dat je in Antwerpen in het station bent geweest, je kaartjes hebt laten stempelen... maar of ik nou in Rotterdam of in Amsterdam uitstap weten ze bij KLM niet toch? Dat is mijn vraag.

- Quiksilver
- Amerikafan
Dat lijkt mij ook, maar ik vind het persoonlijk het risico niet waard om het te proberen. Ik woon ook in Rotterdam en onze reis begint in Brussel. So be it, dan moet je maar de duurdere tickets nemen, dan zit je ook niet met de treinreisRNA schreef:Volgensmij gaat het er om dat je in Antwerpen in het station bent geweest, je kaartjes hebt laten stempelen... maar of ik nou in Rotterdam of in Amsterdam uitstap weten ze bij KLM niet toch? Dat is mijn vraag.

Plato

Plato

- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Ik denk idd dat dat prima zou zijn. Alleen stond pas ergens dat je ticket niet meer dag van te voren kan ophalen, maar 'slechts' 4uur van te voren ? Dan zou het niet werken ... Ons idee was dag ervoor ophalen, en op de dag zelf juist van Rotterdam naar Schiphol met Thalys en dan laten afstempelen. Maar dat zou door deze nieuwe procedure ook niet meer kunnen ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Opzich zou het voor ons geen probleem zijn. Ik ga keurig om half 9 met de trein vanuit Antwerpen, alleen ik stap niet uit in Amsterdam maar in Rotterdam (daar stopt ie ook). De volgende dag ga ik gewoon met de trein naar Amsterdam op eigen kosten en check ik in met de treintickets die ik in Antwerpen heb opgehaald. Mij lijkt het mogelijk, maar zijn er geen mensen die hier ervaring mee hebben? Wordt je kaartje nog afgestempeld als je in Amsterdam aankomt, nee toch?

Volgens mij moet de conducteur in de trein dat stempeltje geven. Dus als dat voor Rotterdam gebeurt dan moet het in principe kunnen.
- Quiksilver
- Amerikafan
Ja, ik zou hier idd ook nog wel een antwoord op willen...Matt, jij gaat in mei toch? Ik pas in september dus ik hoor het graag!Quiksilver schreef:Heb je wellicht ook een link naar de site van KLM waar dit bericht staat? Ik vind hier namelijk niets over terug.Tymen schreef:Ik weet niet hoe het in Antwerpen gaat, maar denk de zelfde procedure als op Brussel Zuid en op daar kan je nog t/m 29 februari 2012 max 24 uur van te voren je treinticket ophalen. Vanaf 1 maart is het pas 4 uur van te voren mogelijk, dit heb ik van KLM vernomen. Het inchecken kan alleen bij de balie van KLM op Schiphol, niet online, want ze moeten echt je treinticket zien.

Plato

Plato

- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Gewoon zelf op zoek gaan naar een conducteur om ze af te laten stempelen... Volgens mij moet het dan niet uitmaken of je dan in Rotterdam of op Schiphol uitstapt. Bedoel, nadat je op Schiphol bent uitgestapt, ga je je koffers toch nog niet inleveren. Dat doe je een dag later pas. Dus zij kunnen nergens zien dat je die treinreis onderbroken hebt. Toch? Althans, neem aan dat ze niet op Schiphol zelf nog eens gaan omroepen "Is meneer RNA gearriveerd. Ik herhaal, is meneer RNA gearriveerd?"mtl schreef:Volgens mij moet de conducteur in de trein dat stempeltje geven. Dus als dat voor Rotterdam gebeurt dan moet het in principe kunnen.

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Mijn broer en ik zijn afgelopen jaar met KLM via ZWE naar Johannesburg gevlogen. We hadden de treinreis per thalys ook avond ervoor. Mijn broer heeft voor Rotterdam de conducteur opgezocht en laten stempelen. Ik ging per auto van Antwerpen naar Rotterdam. Mijn broer was al in Rotterdam toen ik net Antwerpen uit was. Toen naar huis en volgende dag weer met de auto naar Schiphol.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3364 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties