Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis T&M
Reis T&M
Hallo allemaal,
Rond 20 augustus ga ik samen met mijn vriendin naar amerika om rond te toeren met een camper. Ik ben nu al een tijdje bezig met een planning voor de route maar ben bang dat ik te veel wil in de dagen die we hebben. Graag zou ik jullie gedachten willen over het volgende schema.
Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco --> Yosemite National Park
Dag 3: Yosemite NP. Later op de dag doorrijden richting Bishop
Dag 4: Bishop --> Las Vegas
Dag 5: Las Vegas
Dag 6: Las Vegas --> Zion NP
Dag 7: Zion NP
Dag 8: Zion NP --> Bryce Canyon. (Klein stukje dus kunnen wanneer we vroeg weg gaan nog redelijk wat doen in Bryce Canyon???)
Dag 9: Bryce Canyon --> Capitol Reef NP
Dag 10: Capitol Reef --> Arches NP
Dag 11: Arches NP --> Monument Valley
Dag 12 Monument Valley --> Page/Lake Powell
Dag 13: Page/Lake Powell
Dag 14: Page/Lake Powell --> Grand Canyon NP
Dag 15: Grand Canyon NP
Dag 16: Grand Canyon NP --> ??????????
Dag 17: ???????? --> Joshua Tree NP
Dag 18: Joshua Tree NP --> Los Angeles
Dag 19: Los Angeles en terugvlucht
Wij zijn niet echt mensen die de hele dag willen wandelen.
Dag 16 willen we zo ver mogelijk richting Joshua Tree NP gaan rijden. Waar zouden we het beste kunnen stoppen zodat het nog maar een klein stukje naar Joshua Tree NP is? Het liefst pakken we een stukje route 66 mee vanaf de Grand Canyon (Langs Kingman?). Het is wellicht allemaal een beetje krap. Maar goed dat weten jullie beter als ik waarschijnlijk!
Ik ben benieuwd naar jullie meningen.
Groet, Tim
Rond 20 augustus ga ik samen met mijn vriendin naar amerika om rond te toeren met een camper. Ik ben nu al een tijdje bezig met een planning voor de route maar ben bang dat ik te veel wil in de dagen die we hebben. Graag zou ik jullie gedachten willen over het volgende schema.
Dag 2: San Francisco --> Yosemite National Park
Dag 3: Yosemite NP. Later op de dag doorrijden richting Bishop
Dag 4: Bishop --> Las Vegas
Dag 5: Las Vegas
Dag 6: Las Vegas --> Zion NP
Dag 7: Zion NP
Dag 8: Zion NP --> Bryce Canyon. (Klein stukje dus kunnen wanneer we vroeg weg gaan nog redelijk wat doen in Bryce Canyon???)
Dag 9: Bryce Canyon --> Capitol Reef NP
Dag 10: Capitol Reef --> Arches NP
Dag 11: Arches NP --> Monument Valley
Dag 12 Monument Valley --> Page/Lake Powell
Dag 13: Page/Lake Powell
Dag 14: Page/Lake Powell --> Grand Canyon NP
Dag 15: Grand Canyon NP
Dag 16: Grand Canyon NP --> ??????????
Dag 17: ???????? --> Joshua Tree NP
Dag 18: Joshua Tree NP --> Los Angeles
Dag 19: Los Angeles en terugvlucht
Wij zijn niet echt mensen die de hele dag willen wandelen.
Dag 16 willen we zo ver mogelijk richting Joshua Tree NP gaan rijden. Waar zouden we het beste kunnen stoppen zodat het nog maar een klein stukje naar Joshua Tree NP is? Het liefst pakken we een stukje route 66 mee vanaf de Grand Canyon (Langs Kingman?). Het is wellicht allemaal een beetje krap. Maar goed dat weten jullie beter als ik waarschijnlijk!
Ik ben benieuwd naar jullie meningen.
Groet, Tim
Re: Reis T&M
Ik denk dat je inderdaad teveel wilt voor nog geen 3 weken.
Persoonlijk zou ik Capitol Reef en Arches laten vallen en direct doorrijden van Bryce naar Page.
Zijn de vliegtickets al geboekt? Anders zou ik overwegen om bijv. te vliegen op Las Vegas, aangezien jullie nauwelijks tijd doorbrengen in LA en SF, en me dus geen must lijken?
Maxime
Persoonlijk zou ik Capitol Reef en Arches laten vallen en direct doorrijden van Bryce naar Page.
Zijn de vliegtickets al geboekt? Anders zou ik overwegen om bijv. te vliegen op Las Vegas, aangezien jullie nauwelijks tijd doorbrengen in LA en SF, en me dus geen must lijken?
Maxime
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Tim,
Het is handig om iets meer te vertellen over wat jullie leuk vinden. Als jullie niet willen wandelen, wat willen jullie dan in de parken doen? Er doorheen rijden en wat uitzichtpunten bekijken? Vaak heb je voor een uitzichtpunt al een (korte) wandeling nodig. Als jullie niet willen wandelen, waarom dan een vole dag voor Zion, en een volle dag voor de grand Canyon? En waarom veel minder tijd voor Yosemite, waar je zonder de auto uit te komen al een paar dagen kunt rondkijken? En wat hebebn jullie bij PAge gepland?
Als jullie niet van steden houden zou het zo wel kunnen, maar je ziet niets van San Francisco op deze route, en ook niet van LA.
Van de GC naar Joshua Tree is prima te doen in 1 dag, zeker als je 2 nachten bij de GC hebt. Je kunt in Twentynine Palms overnachten.
Marianne
Het is handig om iets meer te vertellen over wat jullie leuk vinden. Als jullie niet willen wandelen, wat willen jullie dan in de parken doen? Er doorheen rijden en wat uitzichtpunten bekijken? Vaak heb je voor een uitzichtpunt al een (korte) wandeling nodig. Als jullie niet willen wandelen, waarom dan een vole dag voor Zion, en een volle dag voor de grand Canyon? En waarom veel minder tijd voor Yosemite, waar je zonder de auto uit te komen al een paar dagen kunt rondkijken? En wat hebebn jullie bij PAge gepland?
Als jullie niet van steden houden zou het zo wel kunnen, maar je ziet niets van San Francisco op deze route, en ook niet van LA.
Van de GC naar Joshua Tree is prima te doen in 1 dag, zeker als je 2 nachten bij de GC hebt. Je kunt in Twentynine Palms overnachten.
Marianne
Zelfs al hou je niet van wandelen, dan nog trek je voor sommige parken (Yosemite, Arches) te weinig tijd uit. Vlakbij Arches ligt ook nog Canyonlands en die mag je eigenlijk niet overslaan. En daarmee kom je dus tijd te kort. Voor Grand Canyon trek je dan weer ruim de tijd uit. In alle parken geldt wel dat je om een betere indruk te krijgen én om sommige highlights en uitzichten te kunnen zien, je wel een klein stukje moet lopen. Er zijn daarnaast genoeg kortere wandelingen te maken die niet intensief zijn maar waardoor je wel een park beleeft. Ook een visitorcenter of een rangeractiviteit zijn de moeite waard. Verkijk je ook niet op de grote van de parken en op de afstanden in een park. Kijk anders eens hier rond en op http://www.nps.gov , http://www.ontdek-amerika.nl en op de wandelsite van Marianne.
Google geeft je wel een afstand en reistijd maar houdt geen rekening met files, wegwerkzaamheden, lunchpauzes, foto-stops, korte wandelingen etc. Rijden in het donker is af te rijden omdat er buiten de steden geen wegverlichting of ander reflecterend materiaal is; donker (en dat is het na zonsondergang snel) is dan ook echt pikdonker. Er is meer wildlife als je denkt en mocht je er een op de motorkap krijgen;je gsm heeft waarschijnlijk geen verbinding en op passanten zul je een tijd moet wachten.
Gezien de tijd die je hebt, zou ik Arches overslaan en een iets rustiger tempo aanhouden. Want wanneer wil je S.F. bekijken? Heb je trouwens al iets geboekt? Want het zou zo maar kunnen zijn dat een motel/auto goedkoper is als een camper. Tenminste dat was altijd onze conclusie toen we met zijn tweetjes gingen.
1: aankomst S.F.
2: S.F.
3: S.F. - Yosemite
4: Yosemite
5: Yosemite - Lee Vining
6: Lee Vining - Las Vegas
7: Las Vegas
8: Las Vegas - Zion
9: Zion
10: Zion - Bryce
11: Bryce - http://www.scenicbyway12.com - Torrey/Capitol Reef
12: Torrey/Capitol Reef - Natural Bridges - Monument Valley
13: Monument Valley - Page
14: Page
15: Page - Grand Canyon
16: Grand Canyon - Kingman
17: Kingman - L.A.
18: L.A.
19: L.A. - naar huis
Edit; dat is waar ook, in augustus mag je niet met een camper door Death Valley....Dus dan is Bishop niet handig. Je kan dan beter Lee Vining aanhouden en van Lee Vining in een dag om Death Valley heen rijden naar Las Vegas.
Google geeft je wel een afstand en reistijd maar houdt geen rekening met files, wegwerkzaamheden, lunchpauzes, foto-stops, korte wandelingen etc. Rijden in het donker is af te rijden omdat er buiten de steden geen wegverlichting of ander reflecterend materiaal is; donker (en dat is het na zonsondergang snel) is dan ook echt pikdonker. Er is meer wildlife als je denkt en mocht je er een op de motorkap krijgen;je gsm heeft waarschijnlijk geen verbinding en op passanten zul je een tijd moet wachten.
Gezien de tijd die je hebt, zou ik Arches overslaan en een iets rustiger tempo aanhouden. Want wanneer wil je S.F. bekijken? Heb je trouwens al iets geboekt? Want het zou zo maar kunnen zijn dat een motel/auto goedkoper is als een camper. Tenminste dat was altijd onze conclusie toen we met zijn tweetjes gingen.
1: aankomst S.F.
2: S.F.
3: S.F. - Yosemite
4: Yosemite
5: Yosemite - Lee Vining
6: Lee Vining - Las Vegas
7: Las Vegas
8: Las Vegas - Zion
9: Zion
10: Zion - Bryce
11: Bryce - http://www.scenicbyway12.com - Torrey/Capitol Reef
12: Torrey/Capitol Reef - Natural Bridges - Monument Valley
13: Monument Valley - Page
14: Page
15: Page - Grand Canyon
16: Grand Canyon - Kingman
17: Kingman - L.A.
18: L.A.
19: L.A. - naar huis
Edit; dat is waar ook, in augustus mag je niet met een camper door Death Valley....Dus dan is Bishop niet handig. Je kan dan beter Lee Vining aanhouden en van Lee Vining in een dag om Death Valley heen rijden naar Las Vegas.
Laatst gewijzigd door jolanxyz op 25 feb 2012, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als je dat door Death Valley wil doen heb je een probleem.Dag 4: Bishop --> Las Vegas
Dat mag namelijk niet met een camper in augustus, dat is een regel/verbod van de camperverhuurders.
Dank voor alle reacties. Het ligt nog niet helemaal vast vanaf waar we vertrekken en waar we eindigen. Daarbij kunnen we ook nog wel een dag langer blijven dus ipv 19 nu 20 dagen. San Francisco willen we wel bekijken maar Los Angeles hoeft van ons niet meer. Daarbij willen toch wel iets meer van de parken zien. Dus daar iets meer tijd voor ingeruimd. We zitten er nu over te denken om na de Grand Canyon via Kingman naar Las Vegas te rijden. Is dat redelijk te doen in een dag? Goed dat jullie aangeven dat ik niet door Death Valley mag rijden met een camper. Niet aan gedacht. We willen niet met een auto en motels. De camper trekt ons enorm. Dat het wellicht duurder is nemen we maar voor lief. Het ziet er nu zo uit.
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco --> Yosemite National Park
Dag 4: Yosemite NP
Dag 5: Yosemite NP --> Lee Vining
Dag 6: Lee Vining --> Las Vegas
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas --> Zion NP
Dag 9: Zion NP
Dag 10: Zion NP --> Bryce Canyon.
Dag 11 Bryce Canyon --> Capitol Reef NP
Dag 12: Capitol Reef --> Canyonlands NP
Dag 13: Canyonlands --> Arches NP
Dag 14: Arches NP --> Monument Valley
Dag 15 Monument Valley --> Page/Lake Powell
Dag 16: Page/Lake Powell
Dag 17: Page/Lake Powell --> Grand Canyon NP
Dag 18: Grand Canyon NP
Dag 19: Grand Canyon NP --> Las Vegas
Dag 20: Las Vegas --> naar huis
Aanstaande zaterdag gaan we boeken. Vandaar dat ik nu ook nog een beetje aan het knoeien ben met begin en eind van de reis. Wil er wel graag uit zijn deze week aangezien het zaterdag vast ligt. Graag weer jullie mening!
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco --> Yosemite National Park
Dag 4: Yosemite NP
Dag 5: Yosemite NP --> Lee Vining
Dag 6: Lee Vining --> Las Vegas
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas --> Zion NP
Dag 9: Zion NP
Dag 10: Zion NP --> Bryce Canyon.
Dag 11 Bryce Canyon --> Capitol Reef NP
Dag 12: Capitol Reef --> Canyonlands NP
Dag 13: Canyonlands --> Arches NP
Dag 14: Arches NP --> Monument Valley
Dag 15 Monument Valley --> Page/Lake Powell
Dag 16: Page/Lake Powell
Dag 17: Page/Lake Powell --> Grand Canyon NP
Dag 18: Grand Canyon NP
Dag 19: Grand Canyon NP --> Las Vegas
Dag 20: Las Vegas --> naar huis
Aanstaande zaterdag gaan we boeken. Vandaar dat ik nu ook nog een beetje aan het knoeien ben met begin en eind van de reis. Wil er wel graag uit zijn deze week aangezien het zaterdag vast ligt. Graag weer jullie mening!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heel mooi! Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn met de camper, misschien is inleveren in Phoenix ook een mogelijkheid.
Ga op tijd kijken hoe en wanneer je een camping in Yosemite moet reserveren, een maand van te voren oefenen wel handig.
Het is met het ophalen van de camper misschien wel krap om in een keer naar Yosemite te rijden. Kijk of je een early pick up kunt krijgen.
Marianne
Ga op tijd kijken hoe en wanneer je een camping in Yosemite moet reserveren, een maand van te voren oefenen wel handig.
Het is met het ophalen van de camper misschien wel krap om in een keer naar Yosemite te rijden. Kijk of je een early pick up kunt krijgen.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3643 Weergaves
-
Laatste bericht door Bravy
-