Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Annet: graag advies reisschema westkust

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Annet
Amerika-ontdekker

Reis Annet: graag advies reisschema westkust

Bericht door Annet »

Wij gaan in juli met onze kids van 21 en 23 naar de westkust en ik ben bezig met een reisschema maar kom er niet helemaal uit. We huren een auto en overnachten in motels. We willen graag een aantal NP zien maar ook een paar dagen naar Las Vegas. We houden best van een wandeling maar ivm met knieproblemen, niet teveel hoogte verschillen. Op ons lijstje staan in ieder geval Yosemite, Death Valley en Grand Canyon. Een paar jaar geleden zijn we naar Bryce en Zion en de North rim geweest, ditmaal willen we naar de South rim. Ik heb ook gelezen over Joshua tree en Mojave park, zijn dat aanraders of kunnen we ze zonder problemen overslaan?

Ons reisschema ziet er vooralsnog zo uit:
dag 1 eind van de middag aankomst in San Fransisco
dag 2 San Fransisco
dag 3 van SF naar Yosemite (waar overnachten? Mariposa?)
dag 4 Yosemite
dag 5 Yosemite
dag 6 Yosemite 's middags vertrek naar Death Valley (Kunnen we "binnendoor" naar DV of moet je echt helemaal onderlangs?)
dag 7 Death Valley (ook hier weet ik niet waar we het beste kunnen overnachten)
dag 8 Death Valley
dag 9 t/m 13 Las Vegas
dag 14 vertrek naar Grand Canyon
dag 15 Grand Cayon
dag 16 Grand Canyon
dag 17 vertrek naar Los Angeles
en dan nog een paar dagen stad en strand alvorens weer terug te vliegen.

Alle tips en adviezen zijn meer dan welkom. Er is nog niets geboekt dus er kan nog van alles veranderd worden.

Alvast bedankt, Annet
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: graag advies reisschema westkust

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Annet,
In juli is het erg heet in het zuidwesten; voor Death Valley zou ik dan geen volle dag uittrekken, je zult er alleen maar wat uitzichtpunten gaan bekijken. Overnachten kan in de Furance creek Ranch, zie bijvoorbeeld ons 2008-verslag, of mijn 2011-verslag.
Je kunt niet 's middags uit Yosemite vertrekken en in een keer naar DV rijden, ook al rij je via de Tioga Pass; daar heb je een tussenstop nodig, bijvoorbeeld in Lee Vining of Mammoth Lakes. Bekijk het eens met googlemaps.
Mariposa ligt ruim een uur rijden van de vallei, ik vind dat geen goed uitgangspunt voor een bezoek aan het park. Kijk eens naar de mogelijkheden in de vallei op www.yosemitepark.com zoals curry village of de Lodge at the Falls. Het zal wel moeilijk zijn om nu nog iets te vinden.
Ook voor de Grand canyon kun je het beste zo snel mogelijk iets zoeken.

Marianne
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Een paar tips uit mijn eerdere reizen:
* San Francisco is een leuke en hippe stad, zeker voor de 'kids'. Alcatraz, Pier 39, cable car etc. Misschien dat je daar een dag extra kunt blijven.
* Om kosten en parkeerfrustraties te besparen kiezen velen ervoor om de huurauto pas op de halen bij vertrek uit SF: er zijn verhuurlocaties in de stad.
* Yosemite is een erg mooi park ik zou zeker proberen om in het park te overnachten. Maar de mogelijkheden zijn schaars en duur (http://www.xanterra.com).
* Er is een "binnendoor" richting Death Valley, namelijk via de Tioga pas. Vanwege de hoogte (3000m) gaat deze pas laat in het voorjaar open (juni) als alle sneeuw weg is.
* Vanuit Yosemite is het in een dag te rijden naar Death Valley, maar dan moet je wel doorkachelen. En dus 's ochtends vroeg vertrekken, niet pas in de middag.
* Overnachtingmogelijkheden in Death Valley zijn beperkt: Stovepipes Wells (escapetodeathvalley.com) of de Furnace Creek Resort (weer via xanterra).
* Het is bloedheet in Death Valley (toen ik er was: 43°C). Geen wandelweer dus voor mij was 1 overnachting voldoende. Omdat het maar een paar uur rijden is tot Las Vegas, kan je 's ochtends nog wel een paar bezienswaaridgheden bekijken zoals Badwater en de Devil's Golfcourse.
* Kijk op bijv. op smartervegas.com of lasvegasdirect.com voor hotelaanbiedingen. Een (luxe) hotel op de Strip kan ik je aanbevelen.
* Ook bij de Grand Canyon zijn de mooiste overnachtingsmogelijkheden in het park (wederom xanterra.com).
* Voor de mooiste wandelingen zal je een stuk de canyon moeten afdalen; als je dat niet kunt/wilt kan ik me voorstellen dat je de canyon na 1 dag wel hebt gezien (2 overnachtingen). Vanaf de rim zijn overigens de zonsopkomst en zonsondergang het mooist.
* Als je in LA nog wat kunst/cultuur wilt snuiven, kan ik je het Getty center aanbevelen. Een erg mooi museum met een schitterend uitzicht over de stad. Entree is gratis (je betaalt alleen voor het parkeren).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Joyco
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Joyco »

Ik heb in 2008 met mijn ouders bijna hetzelfde rondje gemaakt, en was toen ook 21. Wij hadden in San francisco wat meer tijd, een dag of drie denk ik. In LV hadden we maar één dag, wat veel te kort was (in my opinion). Wij komen nu altijd een beetje tot rust in Las Vegas (of het nou aan het begin, midden of eind van de trip is). Death valley is inderdaad heet, en kost veel tijd om heen te rijden. De Grand Canyon is een prachtig natuurgebied, maar aan 1 volle dag heb je echt genoeg (probeer in het park te slapen voor de zonsop- en ondergang). Probeer zo vroeg mogelijk de bus te pakken in de GC. Het liefst de allereerste. Wij hebben dat in 2010 gedaan, en hebben de eerste 1,5 uur niemand gezien. Het was voor ons het toppunt van de vakantie!
Wat betreft de autohuur in SF, let op wat het verschil is in kosten wat betreft de ophaallocatie. Het kan in SF (waarschijnlijk afhankelijk van de verhuurder) wel 400 dollar schelen of je de auto downtown (=duurder) of op het vliegveld ophaalt. Voor dat geld kan je beter een taxi nemen! Het is, zoals Frasi ook al zegt, niet handig om een auto te hebben in SF. Je hebt namelijk geen auto nodig, maar betaald wel de huur, én de parkeerkosten.
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
Annet
Amerika-ontdekker

Bericht door Annet »

Hartelijk dank voor alle goede tips!
Ik was inderdaad ook al bang dat het te heet zou zijn voor Death Valley, misschien moeten we die maar gewoon schrappen en dat ooit in een iets koeler jaargetijde gaan bekijken. Maar we zijn nu ook wel dicht in de buurt natuurlijk.
Ik ben me er ook van bewust dat het waarschijnlijk te laat is om nog in Yosemite te kunnen overnachten, vandaar dat ik naar een plaats in de buurt heb gezocht. Een uur is best wel lang om heen en weer te rijden....ik ga nog maar even verder zoeken naar hotels.
Frasi, heb jij die weg over de Tioga pass weleens gereden? Is het goed te doen? het lijkt me dat je dan wel hele mooie uitzichten hebt...
Joyco, bedankt voor je tip over autohuur daar ga ik me even in verdiepen. Ik had inderdaad ook al bedacht de huurauto pas op te halen als we uit SF vertrekken.
En het verblijf in de Grand Canyon zal ik terugbrengen naar één dag. We zijn er lang geleden eens geweest en toen heeft mijn man die trail helemaal naar de rivier gelopen. (ik ben halverwege afgehaakt :shock: )
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Annet: graag advies reisschema westkust

Je hoeft Death Valley niet over te slaan, ik gaf alleen aan dat 2 overnachtingen wat veel is. Ik zou er zeker doorheenrijden, en bij voorkeur er ook overnachten. Zie voor dat stuk - met de Tioga Pass - eens ons 2004- en 2006-verslag.
Als alternatief voor een overnachting in Yosemite zelf zou je in El Portal kunnen kijken, dat ligt redelijk dicht bij de vallei.

Kijk voor de autohuur eens of het veel uitmaakt om een paar dagen langer te huren. Wij hebben het begin juli eens meegemaakt dat het goedkoper was om de auto meteen te huren (2 dagen langer) omdat we toen nog in een lager tarief vielen. Het is ook wel erg gemakkelijk om niet met je bagage te hoeven zeulen, en je hebt meer keuze aan auto's op het vliegveld. Wij zaten in SF in de Columbus Motor Inn, goed gelegen en gratis parkeren. Er zijn meer hotels waar je gratis kunt parkeren.

Marianne
Annet
Amerika-ontdekker

Bericht door Annet »

Je maakt het me niet makkelijk, Marianne :D Als ik jouw reisverslagen lees, heb ik steeds iets van "oh daar wil ik ook heen en daar ook en.....
Bedankt voor je tips, ik ga dit weekend weer verder met puzzelen.
Annet
Amerika-ontdekker

Bericht door Annet »

Ik heb weer een heleboel reisverslagen en topics hier op het forum gelezen en ben verder gaan puzzelen met onze reis. Een overnachting in Yosemite is moeilijker te vinden (en veel duurder) dan ik verwachtte. Inmiddels heb ik een en ander een beetje bijgeschaafd en is er een heel nieuw reisschema ontstaan. Ik ben aan het zoeken naar een hotel een stukje buiten Yosemite en we hebben bedacht om zowel naar Yosemite als Kings Canyon als naar Sequoia te gaan. Een beetje onder het mom van we zijn er nu toch....
Verder zijn Yoshua tree en San Diego (en een uitstapje naar Tijuana) aan het schema toegevoegd. Willen jullie er aub nog eens naar kijken?

Dag 1 aankomst SFO in de loop vd middag
Dag 2 hele dag SFO
Dag 3 ochtend SFO / auto ophalen en richting Yosemite rijden / onderweg overnachten
Dag 4 hele dag Yosemite (overnachten in??)
Dag 5 hele dag Yosemite / overnachten richting King’s Canyon (Fresno, of is dat te ver rijden?)
Dag 6 hele dag King’s Canyon (overnachten in ??)
Dag 7 hele dag Sequoia NP (overnachten in??)
Dag 8 via Death Valley naar Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 LV – Grand Canyon
Dag 15 hele dag Grand Canyon
Dag 16 GC – Yoshua Tree (hele dag rijden)
Dag 17 Yoshua tree – San Diego
Dag 18 San Diego
Dag 19 San Diego
Dag 20 Tijuana – Los Angeles
Dag 21 Los Angeles
Dag 22 Back home
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Waarom niet direct de auto ophalen, dat scheelt een hoop gesjouw, en je kunt lekker op tijd weg richting Yosemite. Je zou ook kunnen overwegen om van SF naar Lee Vining te rijden, bijvoorbeeld via de Sonora Pass, en dan de volgende dag via de Tioga Pass het park in. Op die manier zie je ook die kant van het park, en je kunt daar goedkoper overnachten.
Willen jullie in 2 kamers overnachten, of in 1? Voor de overnachting in het park kun je eens kijken of er een family room in de Lodge vrijkomt, dan ben je goedkoper uit dan met 2 kamers buiten het park. Buiten het park is El Portal de beste keus.
Voor Kings Canyon zou ik niet in Fresno overnachten, dan rij je weer terug. Wij zaten in 2006 in een cabin in Grant Grove voor 6 personen, die was heel betaalbaar. Cedar Grove is ook een mooie locatie, aan het eind van de Kings Canyon Scenic Byway.
Voor de laatste nacht zou je dan in Three Rivers kunnen overnachten.
Zelfs vanuit Three Rivers is het een hele lange dag naar LV via Death Valley. Ik zou een overnachting in DV aanraden, anders heb je geen tijd voor de viewpoints. Zijn die 5 volle dagen LV een must?
Tijuana is geen aanrader (gevaarlijk, en mag niet met de huurauto), die tijd kun je beter voor San Diego gebruiken.

Marianne
Annet
Amerika-ontdekker

Bericht door Annet »

Het scheelt twee dagen autohuur en in SF gebruiken we hen waarschijnlijk toch niet. En doordat we buiten het park gaan overnachten dacht ik de ochtend te kunnen gebruiken voor nog wat sight seeing.
Ik vind jouw suggestie op naar Lee Vining te gaan en dan toch de Tioga Pass te nemen erg leuk. (vond het stiekem al jammer dat we die zouden missen) En kan je dan helemaal door het park rijden?
En we vinden het prima om in 1 kamer te overnachten hoor. Ik heb gezocht naar overnachtingen in het park en dat lukt niet erg. De enige twee opties waren, een kamer die je voor minimaal twee nachten moet boeken voor bijna $ 300, p.n. of een tent met foam matjes maar dat zie ik niet zo zitten.
Kan je me helpen aan een plaatsnaam om te overnachten want ik kom er op google maps niet helemaal uit.

Bij Kings Canyon heb ik een hotel in Tulare gevonden, schijnt redelijk dichtbij de hoofdingang van KC te zijn. Ik ga ook nog even zoeken naar Ceder Grove/ Three Rivers.
Ga nu zoeken naar een hotel in DV. En ja 5 dagen LV houden we er voorlopig even in op verzoek van de kids en ook lekker om even te shoppen, zonnen, en een gokje te wagen. :lol:
Bedankt voor de waarschuwing van Tijuana, leek leuk maar nu niet meer, we blijven gewoon in SD.

hartelijk bedankt voor al je waardevolle tips!
Annet
Amerika-ontdekker

Bericht door Annet »

haha, suf van mij.....je bedoelde overnachten in Lee Vining. :clap:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk eens op de NPS-sites voor de wegen in en door de parken. Dus http://www.nos.gov/yose en http://www.nps.gov/seki en dan naar view map.
EL Portal noemde ik al voor accommodatie buiten Yosemite. De rest ligt allemaal op meer dan een uur rijden van de vallei.
Tulare is geen alternatief voor Kings Canyon, wel voor Three Rivers.
Met een overnachting in Death Valley heb je nog een hele middag voor het zwembad in Las Vegas! En zwemmen in DV is ook wel bijzonder.

Ja, overnachten in Lee Vining (Virginia Creek Settlement in Bridgeport vind ik er ook wel leuk uitzien), en dan een nacht in het park, of aan de westkant.

Marianne
Annet
Amerika-ontdekker

Bericht door Annet »

Virginia Creek Settlement is écht leuk, bedankt hiervoor.
De link op http://www.nps.gov/seki/index.htm had ik eerder al geprobeerd maar de link werkte niet.
het plaatsje Tulare zou dichtbij de Ash Mountain Entrance van het park liggen en dat zou de main entrance zijn. En Three Rivers is toch een plaatsje of haal ik nu helemaal alles door elkaar?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik bedoelde te zeggen dat overnachten in Tulare niet handig is als je naar Kings Canyon gaat, het ligt namelijk aan de zuidkant van het park (Sequoia), nog verder van de ingang dan Three rivers, terwijl Kings Canyon bij de noordingang ligt. Voor Kings Canyon is iets buiten het park niet echt handig, of je moet nog de hele dag in Yosemite doorbrengen, dan doorrijden naar Fresno, en dan de volgende dag van Fresno naar Kings Canyon en dan doorrijden naar Three rivers. Maar dan heb je niet heel veel tijd voor Kings Canyon én Sequoia, en je zult vanuit Three rivers weer terug moeten rijden als je de dag erna nog een volle dag Sequoia wilt doen. Dat kan wel, maar overnachten in bijvoorbeeld Grant Grove (2 keer) en dan Three rivers of Tulare lijkt me handiger.

Je kunt alvast een kaart kopen hier (ik vind de Hallwag nr 5 en 6 erg handig voor het zuidwesten, of koop een roadatlas), dan kun je het wat makkelijker opzoeken.
De link naar de NPS-site werkt bij mij wel.

Zie voor Death Valley http://www.xanterra.com (ook voor de Grand Canyon) of Stovepipe Wells.

Marianne
Annet
Amerika-ontdekker

Bericht door Annet »

Ik heb een oude Rand mcNally Road Atlas van de USA maar die is niet erg gedetailleerd. Ik wilde van de week inderdaad op zoek gaan naar een betere kaart want dit is geen doen.
Ik heb de map inmiddels kunnen openen door een andere browser te gebruiken. Ook heb ik een reisgids van Fodor's van Yosemite/Kings Canyon en Sequoia en daar staan ook diverse kaartjes in. Ik zie nu dat er maar liefst vier visitor centers zijn in Kings....en nergens staan afstanden vermeld dus ik heb geen idee of we die allemaal op één dag kunnen bezoeken.
Ik wilde eigenlijk eerst een grof schema maken, hotels boeken en me dan verdiepen in wat we in elk park gaan zien en doen maarik geloof dat ik me een beetje verslikt heb in de afstanden.
Het was inderdaad mijn bedoeling om nog een hele dag in Yosemite te zijn en dan aan het eind van de middag/vroege avond richting KC te rijden, ergens te overnachten en de volgende ochtend het laatste stuk te rijden.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Heb je al op http://www.nps.gov gekeken? Voor Sequoia/Kings canyon is een schema opgesteld wat te doen in een paar uur; http://www.nps.gov/seki/planyourvisit/s ... UMP_101681 en zo staan er op de site nog duizenden andere tips voor dit park en voor alle NP's.
Annet
Amerika-ontdekker

Bericht door Annet »

Ik zat het net te lezen....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk anders ook eens hier en de volgende dagen voor het verslag van ons bezoek aan Kings Canoyn en Sequoia NP.

Marianne
Annet
Amerika-ontdekker

Bericht door Annet »

Hartelijk dank Marianne, voor al het meedenken en je goede suggesties. Ik stop er voor nu even mee.....morgen weer een dag.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer