Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat is jullie budget voor een roadtrip van 3 of 4 weken?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Wat is jullie budget voor een roadtrip van 3 of 4 weken?
Het is appels met peren vergelijken. Een reis met 3 of 4 personen kost je per persoon minder dan wanneer je met 2 personen reist, zeker als je in 1 kamer overnacht, een ticket met goede vluchttijden in het hoogseizoen kost je normaal gesproken meer dan een ticket buiten het hoogseizoen of met veel overstappen of een minder gunstige startlocatie, etc, en waar de een elke dag buiten de deur ontbijt, heeft de ander voldoende aan een bakje yoghurt uit de supermarkt.
Zonder te weten wat de autokosten zijn is over die 1650 pp niets te zeggen. Wat bedoel je met 2-persoonskamer, hebben jullie overal 2 kamers? Je kunt bijna overal met 4 personen in 1 kamer (of je dat wilt is een andere vraag), de kosten zijn per kamer, vaak betaal je een klein bedrag voor een 3e en 4e persoon extra.
Marianne
Zonder te weten wat de autokosten zijn is over die 1650 pp niets te zeggen. Wat bedoel je met 2-persoonskamer, hebben jullie overal 2 kamers? Je kunt bijna overal met 4 personen in 1 kamer (of je dat wilt is een andere vraag), de kosten zijn per kamer, vaak betaal je een klein bedrag voor een 3e en 4e persoon extra.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Inderdaad.Martin & Marianne schreef:Het is appels met peren vergelijken.
Het hangt van zoveel zaken af: alleen of met 4 personen (beide kun je een zelfde motel kamer hebben).
Welk deel van de USA? Het zuid-westen heeft relatief veel goedkope motels en bonnetjes. Alaska heb ik inmiddels ontdekt is duur,duur,duur.
Welke eisen stel je aan een motel? days inn? Best Western? Hilton?
Reis je economy class of niet?
Ben je begin 20 en werk je net, of al wat ouder en heb je wat meer centjes.
hoe ver vooruit boek je je vlucht?
Ben je afhankelijk van het hoogseizoen of niet?
hotel/motel of camperen?
Auto of camper?
Bepaal: Wat is het budget dat je te besteden hebt?
voor bijna ieder budget is wel een leuke trip te bedenken. Ook van 3 a 4 weken.
Wij houden altijd exact bij wat we de hele vakantie hebben uitgegeven, maar dat is vooral om te checken of de VISA afrekening klopt.
Zelf reizen wij redelijk luxe (qua vlucht & auto ) en boeken alles vrij laat. Mijn man is gebonden aan het hoogseizoen en ik kan pas vanaf half februari vrij vragen. Dit drijft de kosten al op. Met z'n 2-en zijn we 10.000 kwijt voor 4 weken. Daar zit dan ook wel alles in, ook de aankopen en entree. Maar zijn ook wel eens 5.000 euro kwijt geweest toen we minder luxe vlogen. Dit jaar zal 10.000 ws niet toereikend zijn met de geplande excursies in Alaska.
Maar voor 3500 kunnen we ons ook 4 weken prima vermaken in naar het Zuid-Westen. Zo zie je maar,...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ligt ook aan wanneer je boekt. Als we nu geboekt zouden hebben waren we ook voor de vlucht 2000 kwijt. Nu hebben we vorig jaar juli al geboekt en dat scheelt behoorlijk.Bicky1984 schreef:Gezellig zeg , als ik al die goedkope vliegtuigtickets zie voel ik me wel balen.
Wij betalen 2000 euro voor 2personen met united airlines begin juli.BRU-LAX en terug SF-BRU via WAS DC
We gaan met 4 personen dus kunnen we de auto en benzine delen.
Vlucht - 15 nachten -autohuur zitten we momenteel aan 1650 euro per persoon en dit in 2 persoonkamer.
Is dit een schappelijke prijs?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben bij onze reis in 2011 ( 2 volwassenen ) naar Californie, Utah, Nevada en Arizona voor 18 dagen 5500 euro betaald incl. alles. Niet echt bespaart en vaak in goede hotels gezeten.
Dit jaar naar Florida hebben we voor 14 dagen 3000 begroot. Bijna alles is al betaald ( Vliegtickets, hotels, pretparkkaarten en huurauto ). We hebben dit keer de hotels via Priceline geboekt omdat we niet heel veel gaan rondreizen en dat scheelde veel geld met wat we eerst begroot hadden.
Gemiddeld dus wel ff meer dan 100 euro p.p.p.d. maar dat is net hoe luxe je het zelf wil maken. Neem je bijvoorbeeld altijd hotels van Super 8 dan ben je wel wat voordeliger uit.
Ook hebben we altijd wel een grote auto tot ons beschikking maar dat kan rustig ook een stukje kleiner
Rene
Dit jaar naar Florida hebben we voor 14 dagen 3000 begroot. Bijna alles is al betaald ( Vliegtickets, hotels, pretparkkaarten en huurauto ). We hebben dit keer de hotels via Priceline geboekt omdat we niet heel veel gaan rondreizen en dat scheelde veel geld met wat we eerst begroot hadden.
Gemiddeld dus wel ff meer dan 100 euro p.p.p.d. maar dat is net hoe luxe je het zelf wil maken. Neem je bijvoorbeeld altijd hotels van Super 8 dan ben je wel wat voordeliger uit.
Ook hebben we altijd wel een grote auto tot ons beschikking maar dat kan rustig ook een stukje kleiner

Rene
1995: Ontario-Quebec-New York
2008: British Columbia
2008: Florida
2010: British Columbia - Alberta
2011: California - Utah - Arizona - Nevada
2012: Florida
2008: British Columbia
2008: Florida
2010: British Columbia - Alberta
2011: California - Utah - Arizona - Nevada
2012: Florida
Hey.
Had hiervoor al een lang bericht getypt, maar er was iets mis gegaan met posten, dus hierbij nogmaals.
Als ik hier die budgetten zie, denk ik dat je opgelucht bent als ik je zeg dat wij 6000 euro hebben voor 3 maanden. (exclusief tickets)
Zoals veel mensen zeggen, het is moeilijk om te vergelijken omdat iedereen in een andere situatie zit en op andere dingen gesteld is.
Vervoer is in jullie geval wel 1 van de grootste kosten, aangezien campers (toen ik ging kijken in ieder geval) redelijk duur zijn.
Scheelt je natuurlijk wel in slaapplekken.
Het ligt er maar net aan wat jij wil gaan doen, hoe je wil gaan leven en dergelijken. Wij gaan 3 maanden, en gaan dan niet elke dag in een hotel of iets dergelijks zitten.
Dat zou anders liggen zouden we een paar weken gaan.
Wij hebben zelf ook dagen dat we waarschijnlijk weinig uitgeven aangezien we skateboarders zijn en de dagen waarop we gaan skaten waarschijnlijk goedkope dagen zullen zijn.
Tickets waren voor ons ook maar 460 pp dus dat scheelt ook weer.
100 euro per dag vind ik nog veel voor mijn doen, maar goed meeste zou dan ook zitten in hotels waar je op korte "vakanties" grotendeels gebruik van zou maken.
Weet niet tot in hoeverre het bruikbare info is aangezien wij toch niet echt zo luxe leven als de meeste mensen die op een korte vakantie gaan, maar misschien is het wel handig om wat te horen van mensen die niet op zo veel geld rekenen als de meesten.
Had hiervoor al een lang bericht getypt, maar er was iets mis gegaan met posten, dus hierbij nogmaals.
Als ik hier die budgetten zie, denk ik dat je opgelucht bent als ik je zeg dat wij 6000 euro hebben voor 3 maanden. (exclusief tickets)
Zoals veel mensen zeggen, het is moeilijk om te vergelijken omdat iedereen in een andere situatie zit en op andere dingen gesteld is.
Vervoer is in jullie geval wel 1 van de grootste kosten, aangezien campers (toen ik ging kijken in ieder geval) redelijk duur zijn.
Scheelt je natuurlijk wel in slaapplekken.
Het ligt er maar net aan wat jij wil gaan doen, hoe je wil gaan leven en dergelijken. Wij gaan 3 maanden, en gaan dan niet elke dag in een hotel of iets dergelijks zitten.
Dat zou anders liggen zouden we een paar weken gaan.
Wij hebben zelf ook dagen dat we waarschijnlijk weinig uitgeven aangezien we skateboarders zijn en de dagen waarop we gaan skaten waarschijnlijk goedkope dagen zullen zijn.
Tickets waren voor ons ook maar 460 pp dus dat scheelt ook weer.
100 euro per dag vind ik nog veel voor mijn doen, maar goed meeste zou dan ook zitten in hotels waar je op korte "vakanties" grotendeels gebruik van zou maken.
Weet niet tot in hoeverre het bruikbare info is aangezien wij toch niet echt zo luxe leven als de meeste mensen die op een korte vakantie gaan, maar misschien is het wel handig om wat te horen van mensen die niet op zo veel geld rekenen als de meesten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 57 Reacties
- 4455 Weergaves
-
Laatste bericht door Resetovic
-
- 118 Reacties