Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Zonnestraaltje: SF - LA - LV
-
- Amerika-ontdekker
Reis Zonnestraaltje: SF - LA - LV
Zoals ik ook al in een ander topic heb geschreven, willen papa en ik volgend jaar lente (eind mei tot eind juni) een reis naar de westkust van de Verenigde Staten gaan maken. Nu heb ik al een kleine planning geschetst, maar er ontbreekt nog het een en ander, en ik weet niet zo goed wat wijsheid is, aangezien het onze eerste trip zal worden. Ik ben op zoek naar mooie en bijzondere aanvullingen, en alle feedback is meer dan welkom!
Onze reis tot dusver..
1. Amsterdam - San Francisco
2. San Francisco - Muir Woods National Monument
3. Muir Woods National Monument - Monterey
4. Monterey - Los Angeles (via California State Route)
5. Los Angeles (Hollywood)
6. Los Angeles - Joshua Tree Park
7. Joshua Tree Park - Las Vegas
8. Las Vegas
9. Las Vegas - Zion National Park (Emerald Pool Trail)
10. Zion National Park (Emerald Pool Trail) - Monument Valley
11. Monument Valley (Horseback Trail Ride bij Roy Black) - Bryce National Park
12. Bryce National Park - ?
.. En daar lopen we vast.
Papa en ik willen graag nog Yosemite NP, Redwood NP, Death Valley en liefst ook nog San Diego in onze reisplanning verwerken.
Maar ik krijg het plaatje vanaf Bryce National Park niet meer afgemaakt.
Ik heb me trouwens laten vertellen dat je in SF niet per definitie een auto nodig hebt, dus die brengen we terug zodra we weer terug komen in SF, de laatste dagen van onze reis. We willen dus wel weer afsluiten met San Francisco, omdat ons dat ook dure drop-off kosten scheelt.
Alle feedback en aanvullingen (of schrappingen) worden gewaardeerd!
Groetjes,
Zonnestraaltje en haar vader.
Onze reis tot dusver..
1. Amsterdam - San Francisco
2. San Francisco - Muir Woods National Monument
3. Muir Woods National Monument - Monterey
4. Monterey - Los Angeles (via California State Route)
5. Los Angeles (Hollywood)
6. Los Angeles - Joshua Tree Park
7. Joshua Tree Park - Las Vegas
8. Las Vegas
9. Las Vegas - Zion National Park (Emerald Pool Trail)
10. Zion National Park (Emerald Pool Trail) - Monument Valley
11. Monument Valley (Horseback Trail Ride bij Roy Black) - Bryce National Park
12. Bryce National Park - ?
.. En daar lopen we vast.
Papa en ik willen graag nog Yosemite NP, Redwood NP, Death Valley en liefst ook nog San Diego in onze reisplanning verwerken.
Maar ik krijg het plaatje vanaf Bryce National Park niet meer afgemaakt.
Ik heb me trouwens laten vertellen dat je in SF niet per definitie een auto nodig hebt, dus die brengen we terug zodra we weer terug komen in SF, de laatste dagen van onze reis. We willen dus wel weer afsluiten met San Francisco, omdat ons dat ook dure drop-off kosten scheelt.
Alle feedback en aanvullingen (of schrappingen) worden gewaardeerd!
Groetjes,
Zonnestraaltje en haar vader.
Re: Reis Zonnestraaltje: SF - LA - LV

Hoeveel tijd heb je in totaal? Wat is er al geboekt? En kijk eens op een kaart waar alles ligt, want er zitten wat kronkels in die niet logisch zijn. Redwood ligt boven S.F. dus dat is er niet zomaar in te proppen na Bryce als je ook nog naar San Diego wilt. De afstand Monterey -L.A. is wat goot als je die langs de kust wilt doen, zo raas je langs de mooiste stukken. Het is ook logischer om Zion - Bryce -Monument Valley aan te houden. Maar wil je niet naar de Grand Canyon?
Ik zou dan Joshua Tree - Grand Canyon - Monument Valley - Bryce - Zion en dan via Vegas naar Death Valley - Yosemite - Redwood (ligt wel flink uit de route) naar SF.
Hallo,
De combinatie Redwood en San Diego lijkt me, zelfs voor een reis van 4 weken, onhaalbaar, omdat het wel heel ver bij elkaar uit de buurt ligt.
Claudia
De combinatie Redwood en San Diego lijkt me, zelfs voor een reis van 4 weken, onhaalbaar, omdat het wel heel ver bij elkaar uit de buurt ligt.
Claudia
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Na Joshua Tree kun je beter naar de Grand Canyon rijden, dan Monument valley, Page, Bryce, Zion, Las vegas, Death valley, yosemite en SF. Schrijf dat eens uit, en kijk dan of je nog tijd hebt voor redwood NP. O, ik zie dat naranya al hetzelfde heeft geschreven.
San Diego is tussen LA en Joshua Tree in te passen.
Muir Woods zou ik vergeten, of op het eind doen, en inderdaad iets verder naar het zuiden overnachten als je de kustroute doet. Of een extra overnachting plannen.
Er is veel meer dan de Emerald Pool Trail in Zion, kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl of op mijn wandelsite.
Marianne
San Diego is tussen LA en Joshua Tree in te passen.
Muir Woods zou ik vergeten, of op het eind doen, en inderdaad iets verder naar het zuiden overnachten als je de kustroute doet. Of een extra overnachting plannen.
Er is veel meer dan de Emerald Pool Trail in Zion, kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl of op mijn wandelsite.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is niet zo. Binnen Californië, maar ook tussen CA en AZ en tussen CA en NV heb je meestal geen drop off kosten. Ook voor de prijs van een ticket hoeft het niet uit te maken.Zonnestraaltje. schreef:Ik heb me trouwens laten vertellen dat je in SF niet per definitie een auto nodig hebt, dus die brengen we terug zodra we weer terug komen in SF, de laatste dagen van onze reis. We willen dus wel weer afsluiten met San Francisco, omdat ons dat ook dure drop-off kosten scheelt.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
En dus zat ik te denken aan Phoenix - Grand Canyon - Monument Valley - Page - Bryce - Zion - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - San Francisco - Highway 1 - Los Angeles - San Diego. Via usareisen.de heb je bij Alamo in ieder geval geen drop off kosten tussen Arizona en Californië, misschien bij andere verhuurders ook niet.
Misschien passen Moab, Capitol Reef en Ut-12 ook nog binnen het schema.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Misschien passen Moab, Capitol Reef en Ut-12 ook nog binnen het schema.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3685 Weergaves
-