Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Over cheaptickets: de annuleringsverzekering

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
guinevere
Amerika-expert

Re: Wie zit er achter de naam 'Spekkie' verstopt!?

Bericht door guinevere »

Spekkie schreef:Maar ze verwachten geen problemen omdat ook zij het als 90 dagen rekenen, en mocht ik twijfelen dan kan ik het bij de Amerikaanse Ambassade neergooien en kijken wat ze hiermee doen.
Hier hebben ze het nummer van gegeven..
Maar ik heb zoiets; dan weet dus de Amerikaanse Ambassade ervan, maar is mijn ticket ook niet gewijzigd etc.
Ik vertrek die dag gewoon richting schiphol en zal zien hoe het verloopt, en anders loop ik persoonlijk wel naar de balie van continental airlines om het probleem daar op te lossen.
Spekkie, het is natuurlijk je eigen keuze, maar ik zou zelf toch liever even bellen dan later in de penarie zitten.

Op schiphol maakt het ze niet uit hoe lang je weg gaat, dus dat betekent dat je als je in de problemen komt, je er pas in Amerika achterkomt. Ik weet niet of ze je in die situatie zelfs de mogelijkheid geven om om te boeken, of dat je zonder pardon (en op eigen kosten) weer rechtomstreeks gestuurd wordt.

Als de ambassade aan de telefoon zegt dat het geen probleem is kan je het van tevoren regelen; als je er wel problemen mee krijgt kan je er donder op zeggen dat je bij aankomst anders sowieso problemen zou krijgen.

Dan kan je het toch beter vanuit Nederland even uitzoeken, dan in een vreemd land waar je niemand kent en je de taal niet zo goed spreekt?
Laatst gewijzigd door kastelke op 26 feb 2012, 20:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote correct gemaakt
Afbeelding
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Spekkie, wat kan Continental precies voor jou oplossen? Ze kunnen hooguit je vlucht veranderen. Maar een eventuele overstay, of niet in de VS toegelaten worden, dat kunnen zij niet voor je oplossen.
Spekkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Spekkie »

Ik lees het nu pas, bedankt voor de reacties.
Zal even moed bij elkaar rapen en de ambassade bellen.
Ze zitten in A'dam gevestigd dus ik hoop van harte dat ze Nederlands spreken.
Hopelijk kan het opgelost worden, anders moet ik nu nog kijken voor een andere oplossing..

Is het trouwens mogelijk om tussendoor naar huis te vliegen, bijvoorbeeld een week thuis te blijven en weer terug te gaan? Een retourtje vanaf Orlando naar A'dam en terug is goedkoper dan een enkeltje terug namelijk..

Hoop dat iemand dit mij kan vertellen nog voor ik de ambassade bel.

Groetjes, Patricia
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je hebt nu een ticket dat 91 dagen beslaat, daarmee geraak je de US niet binnen.
Ook niet als je tussendoor nog een ander ticket boekt om een week terug te keren. Immers: men zal dat nog altijd zien als dat je langer dan 90 dagen in de US wilt blijven, en er geen visum voor aan wilt vragen maar het tracht weg te sjoemelen op deze manier... Tenzij je iemand treft die heeeeel heeeeel erg goed gezind is, EN je dat ticket voor die andere reis ook al bij hebt. Maar het zal een gok blijven die ik absoluut niet wens te nemen, en straks heb je dus betaald voor 2 retourvluchten, en mag je geen van beide uitvoeren. Dus al het geld kwijt, en nooit nog zonder visum naar de US omdat je dan aan moet geven voor ESTA dat je ooit geweigerd geweest bent.

Heb je trouwens je gegevens al ingevuld in ESTA?

Waarom boek je niet gewoon een nieuw ticket, maar dan eentje waarbij je binnen de 90 dagen het land verlaat?

Ik neem aan dat het gewoon een vriendin is waar je naartoe gaat, een geen liefdesrelatie?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Spekkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Spekkie »

Dan is het wel degelijk de fout van continental airlines, ik heb 90 dagen geboekt, geen 91 en ik kom pas op dag 92 (wegens tijdsverschil) thuis.
Ik bel de ambassade wel, ik ben 18 jaar en tot nu toe schoolgaande geweest, geld komt niet uit de lucht vallen en heb nu ook alles zelf betaald.
Dan heb ik helemaal geen geld meer voor daar als ik een nieuwe koop, dus ik bel eerst de ambassade wel en ga anders een klacht bij continental airlines indienen.
Als blijkt dat het inderdaad niet mogelijk is dan kan ik niet anders dan een nieuwe vlucht boeken vanaf hier naar daar.
Maar ik ga dat niet op voorhand al doen.. Zo bedoel ik het.
Wel bedankt voor je reactie, ik zou voor geen goud langer willen blijven, vind nu ruim 3 maanden al 'te' lang.. :p
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Veel succes!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Spekkie schreef:ik kom pas op dag 92 (wegens tijdsverschil) thuis.
De dag waarop je thuis komt maakt niets uit. De dag waarop je de VS verlaat wel, dat is wat telt. Bel Continental en vertel hun dat je op deze manier een overstay hebt en EIS een vlucht die eerder vertrekt uit de VS. En als Continental zegt dat het geen probleem is, op je strepen staan en melden dat het WEL een probleem is en nogmaals eisen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Over cheaptickets: de annuleringsverzekering

Bericht door kastelke »

Spekkie, kan je hier nog eens exact aangeven:
je vertrekt in Nederland op de 29ste februari
je neemt in de US je terugvlucht op ...? Kan je die datum nog eens even bevestigen hier?

Edit: als jij de 28ste mei terug op het vliegtuig stapt in de US, dan ben je technisch gezien in orde.

maar dan blijft mij nog 1 vraag: Hoe heb jij je ESTA in orde gekregen? (of heb je die nog niet aangevraagd?)
Elke
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Ik boek ook vaak 2 overlappende vluchten, omdat het soms prijstechnisch slimmer is dan 2x te boeken...

Echter... als je die 2e ticket boekt, dan boek je van de USA naar NL en terug... Hoewel je dan fysiek het land uit gaat, kijken ze naar je NL - USA - NL ticket....
Hoewel il tussen de 6 - 12 keer per jaar naar de USA vlieg, een Visum heb om langer dan 90 dagen te verblijven en te werken in de USA, word ik soms (meestal door een aziatische medewerker want die zijn nogal fanatiek) stevig aan de tand gevoeld...

De laatste keer moest ik zo ok kunnen ratelen wanneer ik dat jaar allemaal al geweest ben, het antwoord, dat hij dat in de computer kon zien, was niet het goede antwoord!
dus toe moest ik na 40uur niet gesalpen te hebben mijn brein flink op de proef stellen...

Ik heb al een 3tal keer meegemaakt dat iemand terug moest... en of je dan in tranen uitbarst of niet... terug ga je... (hart verscheurende taferelen)
Ik zou gewoon je ticket anuleren, een TAX trefund vragen (dat is meer dan de helft van je ticket waarde) en een nieuw ticket boeken voor wat minder dagen...

BTW, Als je naar de USA afreist, omdat je bij een vriendin of vriendje blijft, ZEG DAN NOOIT DAT JE NAAR JE VRIEND / VRIENDIN GAAT... dat is een reden dat ze je zeker gaan terug sturen.... want dan ben jij een potentiele illegale die niet meer terug wil.

Schrijf het address op een briefje waar je verblijft, ook al ken je het uit je hoofd, niemand kent zijn vakantie adress of het adress van het hotel uit zijn hoofd..
Maar wat er ook gebeurt, blijf eerlijk! als je gaat liegen, val je door de mand... en aan de grens wil je niet door de mand vallen...
If you can dream it...
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Sowieso exact 90 dagen zou ik ook niet doen. Wat doe je bij een vertraging van je vlucht waardoor je een dag later vertrekt? Daar kijken ze volgens mij bij een overstay niet naar.
Sandy
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Spekkie schreef:ik ben 18 jaar en tot nu toe schoolgaande geweest, geld komt niet uit de lucht vallen en heb nu ook alles zelf betaald.
Dan heb ik helemaal geen geld meer voor daar als ik een nieuwe koop,

Hoi Patricia, zeg dat AUB niet aan de grens, als ze je vragen hoe je die periode daar wil doorbrengen zonder te werken, zeg dan gewoon, dat je met je pinpas geld kunt pinnen en je een credit card hebt....
If you can dream it...
Spekkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Spekkie »

markgoestoamerica schreef:
Spekkie schreef:ik ben 18 jaar en tot nu toe schoolgaande geweest, geld komt niet uit de lucht vallen en heb nu ook alles zelf betaald.
Dan heb ik helemaal geen geld meer voor daar als ik een nieuwe koop,

Hoi Patricia, zeg dat AUB niet aan de grens, als ze je vragen hoe je die periode daar wil doorbrengen zonder te werken, zeg dan gewoon, dat je met je pinpas geld kunt pinnen en je een credit card hebt....
Hoi! Nee dat ga ik ook zeker niet zeggen, ik heb ook een cc en een pinpas en krijg in de tijd daar ook gewoon geld op mijn rekening gestort naast wat er op staat, maar het is zonde om
Opnieuw 600 euro uit te moeten geven aan een fout die niet geheel bij mij ligt..
Heb wel geleerd volgende keer zelf de dagen te tellen, jeetje wat heb ik veel te leren met mijn 18 jaar..
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik herhaal: Wanneer is jouw terugvlucht?

(sorry voor de grote letter, maar ik vind nergens dat antwoord en je reageert ondertussen wel, maar niet op de essentie, namelijk wanneer je terugvlucht is)
Elke
Spekkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Spekkie »

Sandy schreef:Sowieso exact 90 dagen zou ik ook niet doen. Wat doe je bij een vertraging van je vlucht waardoor je een dag later vertrekt? Daar kijken ze volgens mij bij een overstay niet naar.
Als hij een dag later vertrekken zou, kunnen ze me hoogstens persoonlijk op het vliegtuig zetten en voor een vervolg bezoekje aan Amerika een visum eisen.. Heel jammer maar ben er dan wel al zo lang geweest, hoef dan voorlopig denk ik ook niet meer terug.
Is natuurlijk wel zonde, maar dat blijft een risico dat je loopt!

@kastelke: had net gereageerd dat mijn ESTA goedgekeurd is en ik de 29e mei terugvlieg, is dit niet aangekomen??
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

ben je boos Elke???? :oops:
If you can dream it...
Spekkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Spekkie »

Sandy schreef:Sowieso exact 90 dagen zou ik ook niet doen. Wat doe je bij een vertraging van je vlucht waardoor je een dag later vertrekt? Daar kijken ze volgens mij bij een overstay niet naar.
Als hij een dag later vertrekken zou, kunnen ze me hoogstens persoonlijk op het vliegtuig zetten en voor een vervolg bezoekje aan Amerika een visum eisen.. Heel jammer maar ben er dan wel al zo lang geweest, hoef dan voorlopig denk ik ook niet meer terug.
Is natuurlijk wel zonde, maar dat blijft een risico dat je loopt!

@kastelke: had net gereageerd dat mijn ESTA goedgekeurd is en ik de 29e mei terugvlieg, is dit niet aangekomen??
Spekkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Spekkie »

Oh wat raar zeg, internet viel weer uit en ik had werkelijk al een post verstuurd. Blijkbaar niet aangekomen en nu komt mijn laatste post dubbel binnen, sorry!
En bedankt Elke, stel je hulp/advies zeer op prijs net als alle anderen bieden! :)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik hoop dat hier iemand is met inzicht in ESTA, want het verbaasd mij dat je dus een goedkeuring in ESTA hebt gehad, terwijl je dus wel 91 dagen op US soil bent...
(en ik hoop werkelijk voor jou dat alles vlotjes verloopt hoor! Mijn enige bezorgheid is dat je in de problemen geraakt, en dat vind ik zelf ook grote zonde van je geld)
Elke
Spekkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Spekkie »

kastelke schreef:Ik hoop dat hier iemand is met inzicht in ESTA, want het verbaasd mij dat je dus een goedkeuring in ESTA hebt gehad, terwijl je dus wel 91 dagen op US soil bent...
(en ik hoop werkelijk voor jou dat alles vlotjes verloopt hoor! Mijn enige bezorgheid is dat je in de problemen geraakt, en dat vind ik zelf ook grote zonde van je geld)
Dankjewel, de ESTA schijnt hier verder niet naar te kijken.. gaat erom of je verder qua terrorisme/drugs etc. geen probleem 'zal' vormen..
Vind het gewoon heel vervelend, maar omdat ik nu zo op het randje zweef wbt toegelaten en geweigerd worden ga ik denk ik wel eisen dat ze mijn datum omboeken.. dan maar minimaal 2 dagen eerder terug, heb voor 90 dagen geboekt en zij waren er zelf ook achter dat het 91 dagen betrof..
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Spekkie schreef: een fout die niet geheel bij mij ligt..
Besef je iets heel goed. Wiens fout het is maakt voor de immigratiedienst niet uit. Als jij te lang in de VS blijft, of het nu door een vertraging met het vliegtuig is, een foutieve reisboeking, bewuste keuze of wat dan ook, JIJ het daardoor een overstay en het wordt JOU aangerekend. Naar Continental wijzen wegens een foute boeking, of op dag 90 terugvliegen en een gecancelde vlucht en daardoor langer dan 90 dagen in de VS blijven, zal je niets helpen, jij komt de volgende keer de VS niet meer in. Besef je dit a.u.b. heel goed. En ga dus in de clinch met Continental.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer