Even een kort en wellicht overduidelijk antwoord, aan de grens bij Immigrations wordt de definitieve beslissing genomen. En die zal 2x genomen worden. De eerste keer als je de 29e naar de VS reist en men kijkt of je de VS wel in mag. En de 2e keer als je opnieuw naar de VS wil en je opnieuw voor Immigrations staat. Dan kunnen ze alsnog zeggen dat je de vorige keer een overstay had en mag je direct terug naar huis.ESTA is ingevuld en ze heeft goedkeuring gekregen. Is dat een garantie dat alles ok is, dus dat ze het niet als een overstay zien?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Over cheaptickets: de annuleringsverzekering
Re: Over cheaptickets: de annuleringsverzekering
Dan nog een andere vraag: stel alles is morgenochtend zéker geregeld (dat hoop ik dan!), dan pas ik mijn ál goedgekeurde ESTA op de datum aan..Hockey schreef:Even een kort en wellicht overduidelijk antwoord, aan de grens bij Immigrations wordt de definitieve beslissing genomen. En die zal 2x genomen worden. De eerste keer als je de 29e naar de VS reist en men kijkt of je de VS wel in mag. En de 2e keer als je opnieuw naar de VS wil en je opnieuw voor Immigrations staat. Dan kunnen ze alsnog zeggen dat je de vorige keer een overstay had en mag je direct terug naar huis.ESTA is ingevuld en ze heeft goedkeuring gekregen. Is dat een garantie dat alles ok is, dus dat ze het niet als een overstay zien?
Maar er staat een streven van 72 uur voor vertrek een ESTA aanvragen, is dit daadwerkelijk ook alleen een streven of is je aanpassing direct zichtbaar in het systeem daar?
Weet niet hoe dat verder in zijn werk gaat?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan altijd proberen om het consulaat te bereiken http://amsterdam.usconsulate.gov/
Zij spreken Nederlands. Maar ik denk dat je wel vooraf eerst per credit card 15 euro moet overmaken om hen te kunnen spreken. Kan iemand dat hier bevestigen?
Je ESTA kan je altijd aanpassen. Je hebt je aanvraag gedaan, en die is goedgekeurd. Aanpassen kan altijd, want zo kan je bv. ook beslist hebben om een ander hotel te nemen of zo.
Mijn advies zou zijn om gewoon te zorgen dat je vlucht aangepast wordt. Ofwel later vertrekken, ofwel vroeger terugkeren. Maar ik vrees dat daar inderdaad dus kosten bij gaan komen. En Continental is er niet verantwoordelijk voor, tenzij jij kan bewijzen dat jij hen gevraagd hebt om een vlucht te reserveren die minder dan 90 dagen is zodat je geen visum nodig hebt...
Zij spreken Nederlands. Maar ik denk dat je wel vooraf eerst per credit card 15 euro moet overmaken om hen te kunnen spreken. Kan iemand dat hier bevestigen?
Je ESTA kan je altijd aanpassen. Je hebt je aanvraag gedaan, en die is goedgekeurd. Aanpassen kan altijd, want zo kan je bv. ook beslist hebben om een ander hotel te nemen of zo.
Mijn advies zou zijn om gewoon te zorgen dat je vlucht aangepast wordt. Ofwel later vertrekken, ofwel vroeger terugkeren. Maar ik vrees dat daar inderdaad dus kosten bij gaan komen. En Continental is er niet verantwoordelijk voor, tenzij jij kan bewijzen dat jij hen gevraagd hebt om een vlucht te reserveren die minder dan 90 dagen is zodat je geen visum nodig hebt...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je trouwens een bewijs (e-mail) waar Continental zegt dat het totaal geen probleem is, dat je met jouw reisdata geen visum nodig hebt?
Elke
Dankjewel,
Maar hoe kan dit dan, er staat 90 dagen, in hun systeem staat 90 dagen en als zij zelf tellen valt hun mond ook open van verbazing.
90 dagen is toegestaan, dit weten zij ook.
Als ik hierdoor problemen krijg omdat het toch 91 dagen blijkt te betreffen (dus imo onjuiste informatie!) kan ik proberen het te wijzigen..
Het liefst dan minimaal 2 dagen eerder terug of later vertrekken, neem liever het zekere voor het onzekere..
In die zin vind ik dus wel dat het hun schuld is, het probleem is dus dat mijn ticket 'on wijzigbaar' is.. maar ik probeer te kijken of ze iets leuks kunnen verzinnen.
Ik wil best tot 150 euro bijleggen om mijn ticket te wijzigen, maar ook echt niet meer.
Heb ook geen bewijs, weet alleen de naam van de persoon waarmee ik sprak en die dit mij bevestigde.
Heb alleen telefonische gesprekken gehad, vandaar.
Maar hoe kan dit dan, er staat 90 dagen, in hun systeem staat 90 dagen en als zij zelf tellen valt hun mond ook open van verbazing.
90 dagen is toegestaan, dit weten zij ook.
Als ik hierdoor problemen krijg omdat het toch 91 dagen blijkt te betreffen (dus imo onjuiste informatie!) kan ik proberen het te wijzigen..
Het liefst dan minimaal 2 dagen eerder terug of later vertrekken, neem liever het zekere voor het onzekere..
In die zin vind ik dus wel dat het hun schuld is, het probleem is dus dat mijn ticket 'on wijzigbaar' is.. maar ik probeer te kijken of ze iets leuks kunnen verzinnen.
Ik wil best tot 150 euro bijleggen om mijn ticket te wijzigen, maar ook echt niet meer.
Heb ook geen bewijs, weet alleen de naam van de persoon waarmee ik sprak en die dit mij bevestigde.
Heb alleen telefonische gesprekken gehad, vandaar.
Heeft iemand idee of het misschien meer werking heeft om bij continental airlines zelf aan te kloppen (ofwel naar een bureau oid gaan op schiphol?) en mijn verhaal neer te leggen en een wijziging te eisen, of kan dit ook telefonisch?
Ik nu al mailen en eventuele webformulieren invullen en morgen gelijk bellen. En daarna pas eventueel naar Schiphol gaan.
Het probleem is dat er dus nergens naar te mailen valt.. alhoewel; voor zover ik heb gezien..Hockey schreef:Ik nu al mailen en eventuele webformulieren invullen en morgen gelijk bellen. En daarna pas eventueel naar Schiphol gaan.
Ik heb geprobeerd te bellen (om te kijken of er iets bereikbaar is) en er zijn geen Nederlandse maar enkel engelstalige medewerkers aanwezig..
Alleen mijn engels is zodanig 'slecht' dat ik dus morgen zal moeten bellen.
Heb je deze pagina van Continental al gezien? Dit is een contact formulier.
Ik zal hier trouwens even laten zien wat ik dus bedoel..
Het gaat in dit geval niet om mijn 'eigen' vlucht (wel zelfde vertrekplaats en bestemming), maar dan zie je vertrekdatum op 29 februari en terugkomst op 29 mei = 90 dagen volgens cheaptickets, maar ook volgens continental airlines.
En als je dan handmatig telt, is het toch echt 91 dagen..'
http://i40.tinypic.com/qq48bp.png
Het gaat in dit geval niet om mijn 'eigen' vlucht (wel zelfde vertrekplaats en bestemming), maar dan zie je vertrekdatum op 29 februari en terugkomst op 29 mei = 90 dagen volgens cheaptickets, maar ook volgens continental airlines.
En als je dan handmatig telt, is het toch echt 91 dagen..'
http://i40.tinypic.com/qq48bp.png
Dankjewel, heb het net opgezocht maar kon het eerlijk gezegd niet vinden!Hockey schreef:Heb je deze pagina van Continental al gezien? Dit is een contact formulier.
Is het mogelijk om hier in het Nederlands naar te mailen, of moet ik dit echt in het Engels doen denk je?
Geen idee. Wat je kan doen, als je wil, schrijf de klacht in het Nederlands, PB het mij en ik vertaal het voor je.
Als je dit kan doen heel graag, vind het alleen heel moeilijk om dit te omschrijven dus misschien dat je er nog een 'net' geheel van kunt maken in je vertaling?Hockey schreef:Geen idee. Wat je kan doen, als je wil, schrijf de klacht in het Nederlands, PB het mij en ik vertaal het voor je.

Geen probleem.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik vrees dat je Continental niet echt iets kunt verwijten. Zij hoeven niet te weten of je onder VWP reist of misschien een visum hebt.
Esta kun je ook aanvragen zonder vluchtgegevens in te vullen. Die gegevens zijn optioneel en zullen daarom niet beoordeeld worden. Dat lijkt me ook logisch, omdat esta volgens mij voor de VS een mogelijkheid is om vooraf te beoordelen of jij een gevaar voor hen vormt.
Voor wat het waard is: ik zou mijn vlucht aanpassen en de bijbehorende kosten voor lief nemen.
Ik wens je veel succes en, ondanks alles, een prettig verblijf in Amerika.
Esta kun je ook aanvragen zonder vluchtgegevens in te vullen. Die gegevens zijn optioneel en zullen daarom niet beoordeeld worden. Dat lijkt me ook logisch, omdat esta volgens mij voor de VS een mogelijkheid is om vooraf te beoordelen of jij een gevaar voor hen vormt.
Voor wat het waard is: ik zou mijn vlucht aanpassen en de bijbehorende kosten voor lief nemen.
Ik wens je veel succes en, ondanks alles, een prettig verblijf in Amerika.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Het probleem is echter: Ik heb geboekt voor 90 (!) dagen, en mijn reis betreft 91 dagen en hier valt niets aan gewijzigd te worden, ook niet als ik geld bijleg.
Er is gewoon onjuiste informatie verstrekt, dus daar ben ik het zeker niet mee eens.
Er is gewoon onjuiste informatie verstrekt, dus daar ben ik het zeker niet mee eens.
Maar als je een ticket boekt, dan boek je toch de datum van begin en terugreis? Hoeveel dagen dat dan is, dat is jouw eigen beslissing, daar heeft de vliegtuigmaatschappij toch geen boodschap aan? Ik denk dat je geen poot hebt om op te staan als je denkt dat Continental of cheaptickets dit kosteloos gaat veranderen.
Terug in Texas!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Spekkie gaf aan dat, toen zij boekte op de site van Cheaptickets, dat er dan bij die reisdata als totaal 90 dagen stond aangegeven...
Als je dat dan niet zelf natelt, en het blijken er 91 te zijn, dan is dat echt toch wel balen! Dus ik zou mij vooral tot Cheaptickets wenden!
(al kunnen zij de bal terugkaatsen en zeggen dat jij uiteindelijk zelf verantwoordelijk bent...)
Als je dat dan niet zelf natelt, en het blijken er 91 te zijn, dan is dat echt toch wel balen! Dus ik zou mij vooral tot Cheaptickets wenden!
(al kunnen zij de bal terugkaatsen en zeggen dat jij uiteindelijk zelf verantwoordelijk bent...)
Elke
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
ESTA vraagt niet om lengte van verblijf. Die kan iedereen (voor zover toegestaan) dus zondermeer aanvragen. ESTA is alleen niet geldig als je < 90 dagen aaneen in Amerika verblijft (incl. uitstapje naar Canada/Mexico).kastelke schreef:Ik hoop dat hier iemand is met inzicht in ESTA, want het verbaasd mij dat je dus een goedkeuring in ESTA hebt gehad, terwijl je dus wel 91 dagen op US soil bent...
Overigens zal Spekkie niet per definitie geweigerd worden als ze straks bij Immigrations staat maar nog steeds pas op de 91e dag terugvliegt. De retourdatum wordt niet persé gevraagd. Mij is bijv. nog nooit gevraagd naar de exacte retourdatum (en/of ticket). Wel zal hoogstwaarschijnlijk gevraagd worden hoe lang ze blijft. Het kan dan wel een probleem worden indien ze gaat aangeven dat ze 3 maanden blijft en ze vervolgens exact willen weten op welke datum ze dan terug vliegt. Iemand die het maximale uit een aaneengesloten periode van ESTA wil halen kan wel verwachten dat ze e.e.a. nauwkeuriger willen weten (lijkt mij niet meer dan logisch).
Al met al niet een ideale uitgangspositie als je naar Amerika afreist, want het is vragen om problemen. Gelukkig is Spekkie zich daar wel van bewust en is het vervelend dat e.e.a. zo gelopen is.
Overigens ben ik wel van mening dat luchtvaartmaatschappijen hier beter op zouden moeten toezien bij het boeken. Het moet toch kinderlijk eenvoudig in te bouwen zijn op een boekingssite? Valt jouw reis onder ESTA ja/nee? Ja? Laat vervolgens het aantal dagen berekenen van moment aankomst tot moment vertrek. Langer dan 90 dagen ja/nee? Ja? Rode balk in scherm: Maximaal verblijf van 90 dagen overschreden!
Dit zal nl. heus vaker voorkomen dan we denken.
Ik zou als ik Spekkie was toch nog contact opnemen met cheaptickets. Wellicht kunnen jullie tot een compromis komen? Bijv. dat je slechts een deel van de extra kosten die ze nu willen, betaald? Cheaptickets is de partij waar ze zaken mee gedaan heeft. Dus zou ook het eerste aanspreekpunt moeten zijn. Natuurlijk zullen ze zich beroepen op hun voorwaarden maar niet (nogmaals) geschoten is altijd mis!
Succes met alles!
Roland
Ik heb in een eerdere post hierboven ook laten zien met een screenshot, hoe ik mijn ticket heb geboekt en ben overtuigd dat dit 90 dagen betreft..kastelke schreef:Spekkie gaf aan dat, toen zij boekte op de site van Cheaptickets, dat er dan bij die reisdata als totaal 90 dagen stond aangegeven...
Cheaptickets valt inderdaad niets mee te bespreken, die geven de indruk minder hun best te doen om klanten te behouden dan continental airlines tot nu toe.
Omdat ik uiteindelijk via Continental Airlines vlieg, hoop ik het op deze weg te kunnen veranderen, zij hebben immers aangegeven dat in hun systeem ook 90 dagen aangegeven staat wat dus onjuiste informatie is.