Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route Hein: Rapid City - Salt Lake City
Route Hein: Rapid City - Salt Lake City
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum. We plannen een trip naar de US voor juni. Ons idee is het volgende:
Dag 1: Brussel - Rapid City
Dag 2: Rapid City (Mount Rushmore - Custer State Park)
Dag 3: Rapid City (Badlands National Park)
Dag 4: Rapid City - Billings (snel bezoek Devils Tower National Monument onderweg)
Dag 5: Billings - Yellowstone National Park
Dag 6 - 7 : Yellowstone National Park
Dag 8: Yellowstone National Park - Grand Teton National Park
Dag 9: Grand Teton National Park - Vernal
Dag 10: Vernal - Moab (snel bezoek Dinosaur National Monument onderweg)
Dag 11: Moab (Arches National Park)
Dag 12: Moab (Canyonlands National Park)
Dag 13: Moab - Capitol Reef National Park
Dag 14: Capitol Reef National Park - Salt Lake City
Dag 15: Salt Lake City - Brussel
Wat denken jullie ervan, lijkt dit haalbaar? Verder is het een groot voordeel om in Yellowstone in het park te logeren? En is het beter om verschillende hotels te nemen in Yellowstone om zo de evt trajecten te beperken?
Bedankt,
Hein
Ik ben nieuw op dit forum. We plannen een trip naar de US voor juni. Ons idee is het volgende:
Dag 1: Brussel - Rapid City
Dag 2: Rapid City (Mount Rushmore - Custer State Park)
Dag 3: Rapid City (Badlands National Park)
Dag 4: Rapid City - Billings (snel bezoek Devils Tower National Monument onderweg)
Dag 5: Billings - Yellowstone National Park
Dag 6 - 7 : Yellowstone National Park
Dag 8: Yellowstone National Park - Grand Teton National Park
Dag 9: Grand Teton National Park - Vernal
Dag 10: Vernal - Moab (snel bezoek Dinosaur National Monument onderweg)
Dag 11: Moab (Arches National Park)
Dag 12: Moab (Canyonlands National Park)
Dag 13: Moab - Capitol Reef National Park
Dag 14: Capitol Reef National Park - Salt Lake City
Dag 15: Salt Lake City - Brussel
Wat denken jullie ervan, lijkt dit haalbaar? Verder is het een groot voordeel om in Yellowstone in het park te logeren? En is het beter om verschillende hotels te nemen in Yellowstone om zo de evt trajecten te beperken?
Bedankt,
Hein
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Route Hein : rapid city - salt lake city
Ja hoor, je route is goed haalbaar.
Als je in het park overnacht hoef niet je elke dag heen en weer te rijden naar het park. Ik zou zelf niet op verschillend plaatsen gaan ziten in Yellowstone maar in Canyon Lodges overnachten. Dat zit heel centraal midden in het park. Daardoor kun je de ene dag de bovenste ronde rijden en de volgende dag de onderste (of andersom) en je hoeft ook niet elke keer je spullen in te pakken en uit-en in te checken.
Ik vraag me alleen af of je voor juni nog accomedatie zult kunnen vinden in het park. In juni heb je ook kans op sneeuw en daardoor misschien afgesloten wegen in en om het park
Als je in het park overnacht hoef niet je elke dag heen en weer te rijden naar het park. Ik zou zelf niet op verschillend plaatsen gaan ziten in Yellowstone maar in Canyon Lodges overnachten. Dat zit heel centraal midden in het park. Daardoor kun je de ene dag de bovenste ronde rijden en de volgende dag de onderste (of andersom) en je hoeft ook niet elke keer je spullen in te pakken en uit-en in te checken.
Ik vraag me alleen af of je voor juni nog accomedatie zult kunnen vinden in het park. In juni heb je ook kans op sneeuw en daardoor misschien afgesloten wegen in en om het park
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Route Hein: Rapid City - Salt Lake City
Waarom rijd je naar Yellowstone via Billings, grotendeels via de Interstate?
De route via Us-14a door de Bighorn Mountains is in ieder geval prachtig. Overnachten zou kunnen in Sheridan of Lovell. De volgende dag zou jde dan via de Beartooth Pass naar Yellowstone kunnen rijden.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
De route via Us-14a door de Bighorn Mountains is in ieder geval prachtig. Overnachten zou kunnen in Sheridan of Lovell. De volgende dag zou jde dan via de Beartooth Pass naar Yellowstone kunnen rijden.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is inderdaad een hele mooie rit, maar in twee dagen is dat wel heel erg krap. Daarom had ik het niet voorgesteld. Naar mijn idee wordt je route dan wel erg vol, zeker als je ook nog Devils Tower wilt bezoeken. Er is veel moois daar in de buurt, maar soms is het beter om iets over te slaan.
Bovendien kan het zijn dat in juni die wegen nog niet open zijn, vooral de Beartoothpas ligt heel hoog. Voor de route die Old Faithfull voorstelt kun je mijn reisverslag 2006 lezen (dag 13 t/m 17)
Bovendien kan het zijn dat in juni die wegen nog niet open zijn, vooral de Beartoothpas ligt heel hoog. Voor de route die Old Faithfull voorstelt kun je mijn reisverslag 2006 lezen (dag 13 t/m 17)
- Old Faithful
- Amerika-expert
Dat het krap is, was inderdaad ook mijn eerste gedachte. Ik zie echter ook niet waar in de route een dag gewonnen zou kunnen worden. Ik heb mijn routeplanner ( City Navigator van Garmin) de routes laten berekenen en dan krijg ik de volgende resultaten:
Rapid City - Devils Tower - Billings - Livingston - Canyon Village (Yellowstone) : 980 km / 10u. 18
Rapid City - Devils Tower - Billings - Beartooth Pass - Canyon Village (Yellowstone) : 926 km / 10u. 19
Rapid City - Devils Tower - Us-14a - Cody - Canyon Village (Yellowstone) : 826 km / 9u. 53
Rapid City - Devils Tower - Us-14a - Cody - Beartooth - Canyon Village (Yellowstone): 909 km 11u. 23
Dit zijn pure rijtijden, zonder pauzes. De route via de Bighorn Mountains (Us 14-a) zou dus zowel in afstand als in tijd de kortste zijn. Dan ook nog de Beartooth Pass meenemen, betekent wel anderhalf uur extra rijtijd. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de tijd via Us-14a misschien een beetje te rooskleurig wordt voorgesteld, omdat de weg door de bergen niet echt opschiet. Veel zal het in rijtijd niet schelen.
Er wordt naar gestreefd de Beartooth Pass in ieder geval in het Memorial Day weekend open te hebben. Vana heeft gelijk dat er - zeker begin - juni kans is dat hij nog of weer gesloten is.
Misschien wordt de keuze wel tussen via Billings met Beartooh of via Us14-a zonder Beartooth.
Succes bij het kiezen.
Rapid City - Devils Tower - Billings - Livingston - Canyon Village (Yellowstone) : 980 km / 10u. 18
Rapid City - Devils Tower - Billings - Beartooth Pass - Canyon Village (Yellowstone) : 926 km / 10u. 19
Rapid City - Devils Tower - Us-14a - Cody - Canyon Village (Yellowstone) : 826 km / 9u. 53
Rapid City - Devils Tower - Us-14a - Cody - Beartooth - Canyon Village (Yellowstone): 909 km 11u. 23
Dit zijn pure rijtijden, zonder pauzes. De route via de Bighorn Mountains (Us 14-a) zou dus zowel in afstand als in tijd de kortste zijn. Dan ook nog de Beartooth Pass meenemen, betekent wel anderhalf uur extra rijtijd. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de tijd via Us-14a misschien een beetje te rooskleurig wordt voorgesteld, omdat de weg door de bergen niet echt opschiet. Veel zal het in rijtijd niet schelen.
Er wordt naar gestreefd de Beartooth Pass in ieder geval in het Memorial Day weekend open te hebben. Vana heeft gelijk dat er - zeker begin - juni kans is dat hij nog of weer gesloten is.
Misschien wordt de keuze wel tussen via Billings met Beartooh of via Us14-a zonder Beartooth.
Succes bij het kiezen.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Bedankt voor jullie reacties ! Intussen zijn de vlucht en de huurwagen geboekt !
Jammergenoeg hebben we net de laatste overnachtingen in Yellowstone gemist. We waren van plan om één nacht in Gardiner te slapen, en dan hadded we twee nachten in Grant Village gevonden die nog vrij waren. Jammergenoeg wat problemen gehad bij het boeken van de vlucht, en toen dat eindelijk gelukt was was Grant Village volzet .... Tja, dat gebeurt.
Gezien jullie commentaar zou het misschien beter zijn om het volgende te doen:
Rapid City - Cody (is dat niet teveel reistijd?) Indien we tijd hebben kunnen we Devils Tower bezoeken, maar dit is zeker geen prioriteit). Overnachting in Cody.
Cody - Gardiner (Bezoek van het noorden van Yellowstone - 1 nacht)
Gardiner - West yellowstone (Bezoeken van de streek rond de geysers en de zuidkant van de "8" en ook wat trekking - 2 nachten)
West Yellowstone - Jackson Hole (Bezoeken van Grand Teton NP - 1 nacht)
Groeten,
Hein
Jammergenoeg hebben we net de laatste overnachtingen in Yellowstone gemist. We waren van plan om één nacht in Gardiner te slapen, en dan hadded we twee nachten in Grant Village gevonden die nog vrij waren. Jammergenoeg wat problemen gehad bij het boeken van de vlucht, en toen dat eindelijk gelukt was was Grant Village volzet .... Tja, dat gebeurt.
Gezien jullie commentaar zou het misschien beter zijn om het volgende te doen:
Rapid City - Cody (is dat niet teveel reistijd?) Indien we tijd hebben kunnen we Devils Tower bezoeken, maar dit is zeker geen prioriteit). Overnachting in Cody.
Cody - Gardiner (Bezoek van het noorden van Yellowstone - 1 nacht)
Gardiner - West yellowstone (Bezoeken van de streek rond de geysers en de zuidkant van de "8" en ook wat trekking - 2 nachten)
West Yellowstone - Jackson Hole (Bezoeken van Grand Teton NP - 1 nacht)
Groeten,
Hein
sorry, net even wat beter op de kaart gekeken.... wat jullie voorstellen is dus om Rapid City - Lovell (via Bighorn Mountains en de US14) als tussenstop te nemen naar Yellowstone. Lijkt me wel haalbaar (5u30 route volgens Google Maps).
Maar de volgende dag hebben we dan 3 opties:
- ofwel noordwaarts rijden, en via de I-90 richting Gardiner
- ofwel zuidwestwaarts rijden, en via Cody Yellowstone inrijden
- ofwel noordwestwaarts via Cooke City en de Beartooth Highway Yellowstone inrijden
Als ik jullie goed begrijp is de 3e optie de mooiste. Google Maps geeft een reistijd van ongeveer 4 uur van Lovell via de Beartooth Highway naar Gardiner, wat goed haalbaar is. Maar ik veronderstel dat dit redelijk optimistisch is...
Is Cody eigenlijk de moeite waard?
Bedankt !
Maar de volgende dag hebben we dan 3 opties:
- ofwel noordwestwaarts via Cooke City en de Beartooth Highway Yellowstone inrijden
Als ik jullie goed begrijp is de 3e optie de mooiste. Google Maps geeft een reistijd van ongeveer 4 uur van Lovell via de Beartooth Highway naar Gardiner, wat goed haalbaar is. Maar ik veronderstel dat dit redelijk optimistisch is...
Is Cody eigenlijk de moeite waard?
Bedankt !
- Old Faithful
- Amerika-expert
Als je via de Bighorn Mountains rijdt, zou ik zeker niet via de I-90 naar Gardiner rijden.Hein schreef: Maar de volgende dag hebben we dan 3 opties:
Ik ben een zeer grote fan van het Buffalo Bill Historical Center met zijn 5 musea in één. Zorg dat je voldoende tijd uittrekt voor een eventueel bezoek.Hein schreef: Is Cody eigenlijk de moeite waard?
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt altijd annuleren, dus wachten op het boeken van de vlucht was niet nodig geweest. Er wordt veel geannuleerd, dus je kunt regelmatig eens checken of er iets vrijkomt in het park.Hein schreef:Bedankt voor jullie reacties ! Intussen zijn de vlucht en de huurwagen geboekt !
Grant Village vind ik er niet aantrekkelijk uitizen, dus het is niet erg dat dat niet gelukt is.
Misschien heb je voor de route iets aan ons 2004 en 2008-verslag.
Marianne
Hallo,
Kent er iemand een goed en betaalbaar hotel in de buurt van Lovell of de Bighorn Mountains? Vind maar heel weinig terug op Internet. Ofwel ranches - lodges in de Mountains (nogal duur en vaak enkel per week beschikbaar), ofwel de enkele hotels in Lovell (die er maar weinig uitnodigend uitzien)...
Of is het haalbaar om in één enkele dag vanuit Rapid City tot in Cody te geraken? Lijkt me nogal ver maar ben geen expert natuurlijk
We zouden zowiezo wel vroeg vertrekken vanuit Rapid City 's ochtends.
Hein
Kent er iemand een goed en betaalbaar hotel in de buurt van Lovell of de Bighorn Mountains? Vind maar heel weinig terug op Internet. Ofwel ranches - lodges in de Mountains (nogal duur en vaak enkel per week beschikbaar), ofwel de enkele hotels in Lovell (die er maar weinig uitnodigend uitzien)...
Of is het haalbaar om in één enkele dag vanuit Rapid City tot in Cody te geraken? Lijkt me nogal ver maar ben geen expert natuurlijk

We zouden zowiezo wel vroeg vertrekken vanuit Rapid City 's ochtends.
Hein
- Old Faithful
- Amerika-expert
Tja, of het te doen is, is erg persoonlijk. Ik schat dat het 7 à 8 uur rijden is, zonder bezoek aan Devils Tower, zonder pauzes voor koffie, lunch en tanken en ook zonder oponthoud wegens eventuele wegwerkzaamheden. Een bezoek aan Devils Tower betekent een uur extra rijden en twee uur voor een kijkje in het Visitor Center en een wandeling rond de rots.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Activiteiten rondom Rapid City
Hallo,
ik denk aan het volgende, maar weet niet of het haalbaar is...
Dag 1: Rapid City - Badlands - Rapid City
Dag 2: Rapid City - Mt Rushmore - Custer State Park - via Deadwood en de Spearfish Canyon Scenic Drive tot dichtbij Devils Tower NM.
Dag 3: Devils Tower NM - Cody (bezoek Bighorn Mountains)
Dag 4: Cody - Yellowstone via Beartooth Pass (tweede helft van juni dus die zou al open moeten zijn).
Zoniet denk ik dat we ofwel Badlands moeten laten vallen, ofwel wat minder bezoeken in de Black Hills. Wat is jullie mening hierover?
Groeten,
Hein
ik denk aan het volgende, maar weet niet of het haalbaar is...
Dag 1: Rapid City - Badlands - Rapid City
Dag 2: Rapid City - Mt Rushmore - Custer State Park - via Deadwood en de Spearfish Canyon Scenic Drive tot dichtbij Devils Tower NM.
Dag 3: Devils Tower NM - Cody (bezoek Bighorn Mountains)
Dag 4: Cody - Yellowstone via Beartooth Pass (tweede helft van juni dus die zou al open moeten zijn).
Zoniet denk ik dat we ofwel Badlands moeten laten vallen, ofwel wat minder bezoeken in de Black Hills. Wat is jullie mening hierover?
Groeten,
Hein
Laatst gewijzigd door Hein op 29 feb 2012, 13:30, 2 keer totaal gewijzigd.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lovell is een piepklein plaatsje waar volgens mij maar een drie hotels zijn en de meeste zijn niet erg uitnodigend. Bij het vistiorcenter raadden ze ons het Horse Shoe Bend hotel aan, maar dat zat vol. Wij hebben overnacht in het super 8 hotel in Powell en dat was prima (een half uurtje rijden van Lovell).
Wij deden er 6 uur over van Gilette naar Powell, met korte stop om te picknicken (zie ons verslag 2006, dag 14). Rapid City is nog twee uur extra dus zeg maar 8 uur rijden totaal. Dat is dus te doen op één dag, Maar als je ook nog Devils Tower wilt bezoeken én door wilt rijden naar Cody moet je wel heel vroeg weg gaan.
Wij deden er 6 uur over van Gilette naar Powell, met korte stop om te picknicken (zie ons verslag 2006, dag 14). Rapid City is nog twee uur extra dus zeg maar 8 uur rijden totaal. Dat is dus te doen op één dag, Maar als je ook nog Devils Tower wilt bezoeken én door wilt rijden naar Cody moet je wel heel vroeg weg gaan.
Hallo,
Nieuwe vraag... In de Bighorn Mountains zie ik twee mogelijkheden. Ofwel de Medicine Wheel Passage scenic byway (route 14A), ofwel de Bighorn scenic byway (route 14). Is er één van die een duidelijke voorkeur heeft?
Bedankt
Nieuwe vraag... In de Bighorn Mountains zie ik twee mogelijkheden. Ofwel de Medicine Wheel Passage scenic byway (route 14A), ofwel de Bighorn scenic byway (route 14). Is er één van die een duidelijke voorkeur heeft?
Bedankt
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben de 14 A gereden en die is erg mooi. Als je de 14 neemt kom je niet langs Bighorn Canyon.
- Old Faithful
- Amerika-expert
Ik ken ook alleen 14a en die is inderdaad heel mooi. Bighorn Canyon Overlook is ook een bezoekje waard, als je daar tenminste tijd voor hebt.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Reis Hein - Moab naar Capitol Reef
Hallo !
Onze reis komt nu wel vlot dichter bij (vertrek op 15-06), de laatste routediscussies raken ook opgelost. Één iets staat nog ter discussie: hoe van Moab naar Capitol Reef? Ter info, we hebben 3 overnachtingen geboekt in Moab:
D9: Vernal - Moab : beoek Dinosaur en enkele scenic roads rond Moab (UT-128 etc)
D10: Moab, bezoek Arches
D11: Moab, bezoek Dead Horse Point en Island in the Sky
D12: Moab - Capitol Reef
D13: Capitol Reef - Bryce (via UT-12)
De 12e dag dus... Ofwel gaan we noordwaards vanuit Moab en via de Interstate en Goblin SP naar Capitol Reef, ofwel zuidwaards via the Needles en UT-95 (Natural Bridges NM) naar Capitol Reef. Dat is een stuk langer, maar heb ergens gelezen dat het een mooiere route is.
Welke weg verkiest jullie voorkeur?
Alvast bedankt voor de ideeen,
Hein
Onze reis komt nu wel vlot dichter bij (vertrek op 15-06), de laatste routediscussies raken ook opgelost. Één iets staat nog ter discussie: hoe van Moab naar Capitol Reef? Ter info, we hebben 3 overnachtingen geboekt in Moab:
D9: Vernal - Moab : beoek Dinosaur en enkele scenic roads rond Moab (UT-128 etc)
D10: Moab, bezoek Arches
D11: Moab, bezoek Dead Horse Point en Island in the Sky
D12: Moab - Capitol Reef
D13: Capitol Reef - Bryce (via UT-12)
De 12e dag dus... Ofwel gaan we noordwaards vanuit Moab en via de Interstate en Goblin SP naar Capitol Reef, ofwel zuidwaards via the Needles en UT-95 (Natural Bridges NM) naar Capitol Reef. Dat is een stuk langer, maar heb ergens gelezen dat het een mooiere route is.
Welke weg verkiest jullie voorkeur?
Alvast bedankt voor de ideeen,
Hein
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Re: Reis Hein - Moab naar Capitol Reef
Ik zou langs boven gaan. Goblin Valley is heel leuk. Vergeet ook Little Wild Horse Canyon niet! Dat ligt er vlakbij en is ook de moeite waard. 
Langs onder lijkt me echt wel een lange rijdag waarbij je veel mooie dingen passeert (House on Fire, Natural Bridges), maar ik weet niet of je er tijd voor zou hebben.

Langs onder lijkt me echt wel een lange rijdag waarbij je veel mooie dingen passeert (House on Fire, Natural Bridges), maar ik weet niet of je er tijd voor zou hebben.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
De route via Blanding is idd heel wat langer en als je nog iets van Capitol Reef wil zien zou ik ook via Goblin Valley rijden. In Green River is nog het John Wesley Powell museum en je kan heerlijke meloenen kopen in Green River.
Wat er mij ook niet helemaal duidelijk is, is wat je juist in Capitol Reef kan bezoeken zonder 4*4 auto. Je hebt er de scenic drive, maar is er nog iets anders te doen?
(nogmaals) bedankt
(nogmaals) bedankt
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 852 Weergaves
-
Laatste bericht door Vosmos