Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Digitale camera uit Nederland in Amerika gebruiken
Digitale camera uit Nederland in Amerika gebruiken
Uiteraard willen wij ook mooie plaatjes schieten in Amerika. Maar net als de meesten zijn wij bang om 4 weken lang met zo'n klein memory stickje rond te lopen.
Mijn vraag is dan ook: is het mogelijk om je foto's op een openbare, Amerikaanse computer op te slaan met je Nederlandse digitale camera?
punt 1. Is het systeem hetzelfde?
punt 2. Kun je foto's op een harde schijf zetten van een openbare computer en dan mailen naar Nederland?
Mijn ouders zijn naar Nieuw-Zeeland geweest, en daar kon het dus niet. De digitale camera werd bij inpluggen niet herkend.
Wie kan mij het antwoord hierop geven?
Mijn vraag is dan ook: is het mogelijk om je foto's op een openbare, Amerikaanse computer op te slaan met je Nederlandse digitale camera?
punt 2. Kun je foto's op een harde schijf zetten van een openbare computer en dan mailen naar Nederland?
Mijn ouders zijn naar Nieuw-Zeeland geweest, en daar kon het dus niet. De digitale camera werd bij inpluggen niet herkend.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Digitale camera uit Nederland in Amerika gebruiken
1. jajarbar schreef: Mijn vraag is dan ook: is het mogelijk om je foto's op een openbare, Amerikaanse computer op te slaan met je Nederlandse digitale camera?
2. misschien. Meestal staan ze het niet toe om bestanden op de harde schijf op te slaan.
Een alternatief is om de foto's op een CD te laten zetten. Kan bij verschillende winkels..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat is vreemd!jarbar schreef: Mijn ouders zijn naar Nieuw-Zeeland geweest, en daar kon het dus niet. De digitale camera werd bij inpluggen niet herkend.
Je kunt overigens vaak niet opslaan op een openbare computer. Maar dat is ook niet nodig. Tijdens het emailen kun je de foto's direct vanaf de memory stick laden en meeversturen.
Maar het lijkt mij veel verstandiger om net als Njit aangeeft de foto's op cdrom te zetten. Dit is veel betrouwbaarder. De kans dat je emails niet aankomen is velen malen groter dan de kans dat die cdrom zijn data verliest.
- Mike
of koop een portable storage unit voor je foto's.
Kan even niet op een merk of zo komen, maar zijn aparaten beschikbaar waar je zonder enige computer je foto's kunt downloaden van je memory card en ze dan bij thuiskomst weer in je computer te zetten!
De CD kan gewoon bij Walmart, of bijna elke pharmacie store (Rite Aid, Walgreens, etc..)
Richard
Kan even niet op een merk of zo komen, maar zijn aparaten beschikbaar waar je zonder enige computer je foto's kunt downloaden van je memory card en ze dan bij thuiskomst weer in je computer te zetten!
De CD kan gewoon bij Walmart, of bijna elke pharmacie store (Rite Aid, Walgreens, etc..)
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
X's Drive @ http://www.vosonic.nlrperre schreef:of koop een portable storage unit voor je foto's.
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
In NY is het me niet gelukt om vanaf de memorystick te laden......verschillende pc's in het internetcafe gaven aan dat ze de stick "niet herkenden". Volgens "de baas" daar was het niet mogelijk om met privebestanden te werken op die computersMichigan schreef:Je kunt overigens vaak niet opslaan op een openbare computer. Maar dat is ook niet nodig. Tijdens het emailen kun je de foto's direct vanaf de memory stick laden en meeversturen.

Ik zou ze inderdaad ergens op cdrom laten zetten.
Ikzelf neem mijn laptop mee en zet daar elke avond de foto's van die dag op en dan kan ik het kaartje wissen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
In sommige gevallen zal het vast wel mogelijk zijn je foto's per mail naar Nederland te sturen (als je je memorykaart tenminste kunt laten lezen door een openbare computer). Ik ben echter bang dat je dat ontzettend veel tijd gaat kosten. Zo zijn de foto's van mij al zo'n 1,3 tot 1,7 mb per stuk en er zijn dagen dat ik 150 stuks maakte. Als je die allemaal per mail naar Nederland wilt sturen kost dat ten eerste veel tijd en ten tweede betwijfel ik of je mailbox dat wel aankan.jarbar schreef:punt 2. Kun je foto's op een harde schijf zetten van een openbare computer en dan mailen naar Nederland?
Je kunt dan beter investeren in een externe harde schijf zoals Njit met de X's Drive al aangaf:
Op cdrom laten zetten kan natuurlijk ook nog. Dat heb ik in 2004 ook gedaan. Dat kost je echter ook tijd omdat het soms niet gelijk kan en je later terug moet komen. En hoewel het in veel winkels (Wal Mart, Target) kan, zul je maar net een aantal dagen in een National Park zitten en je memory card is vol...X's Drive @ http://www.vosonic.nl

Ik heb zo'n externe harde schijf van 20 Gb, de zogn. Jukebox van de Aldi. Werkt perfect, 's avonds op je hotelkamer zet je de foto's over en kun je de volgende dag weer met een lege memorykaart beginnen. Dit jaar had ik een laptop mee en dat was natuurlijk helemaal mooi. Kon ik ze gelijk bekijken.
Roland
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
jarbar schreef:Uiteraard willen wij ook mooie plaatjes schieten in Amerika. Maar net als de meesten zijn wij bang om 4 weken lang met zo'n klein memory stickje rond te lopen.
Het systeem is hetzelfde,maar vaak heeft Windows drivers nodig om met jou camera overweg te kunnen,en dat geeft problemen.
Oplossingen:
Koop extra memorystick
Koop idd draagbaar fotoopslag apparaat (duur)
Op Cd laten branden ter plekke
Af laten drukken ter plekke.
-
- Amerika-expert
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het nadeel daarvan is dat je op zoek moet naar een PC waarop je eigen bestanden mag zetten,en ook nog 1 met een cd of dvd brander.
Vaak zijn die hotel pc's echt minimaal ingericht.....
Volgens mij ben je nog het handigst uit met wat extra memory sticks,kan je overal kopen,desnoods tax-free op een vleigveld,en zijn niet al te duur.
Vaak zijn die hotel pc's echt minimaal ingericht.....
Volgens mij ben je nog het handigst uit met wat extra memory sticks,kan je overal kopen,desnoods tax-free op een vleigveld,en zijn niet al te duur.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
De meeste types geheugenkaartjes voor je fototoestel zijn in de US niet zo heel duur meer. Met $40-$50 kom je al een heel eind. Mocht je dus niet op een andere manier je foto's kunnen opslaan, dan is er altijd nog de mogelijkheid om een extra (grote) geheugenkaart te kopen bij Walmart, Target, Circuit City, Best Buy, etc.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Bedankt voor al jullie reacties.
Ik zie dat de oplossingen niet echt voor de hand liggen. Het beste is toch om wat extra memory kaarten te kopen en af en toe in winkels op cd te laten branden.
en euh.. Renaat... als het zo makkelijk was als jij zegt had ik er hier geen vraag aan gewijd. Ik zou het niet doen zoals jij zegt, want er zijn nauwelijks openbare PC's in Amerika waar je bestanden even "hup" op kan slaan (in Nederland trouwens ook steeds minder).
Ik zie dat de oplossingen niet echt voor de hand liggen. Het beste is toch om wat extra memory kaarten te kopen en af en toe in winkels op cd te laten branden.
en euh.. Renaat... als het zo makkelijk was als jij zegt had ik er hier geen vraag aan gewijd. Ik zou het niet doen zoals jij zegt, want er zijn nauwelijks openbare PC's in Amerika waar je bestanden even "hup" op kan slaan (in Nederland trouwens ook steeds minder).
Ik heb dit jaar in twee weken Yellowstone meer dan 30 gb geschoten dus extra memory cards...ik zou doen wat Roland zegt, zo'n geheugentank kopen en je foto's daar inladen. Niks meer zonde om op vakantie daar te gaan bezuinigen op je fotograferen zeker nu we digitaal hebben.jarbar schreef:Bedankt voor al jullie reacties.
Let wel op dat niet elk fototoestel elke opslag capaciteit kan gebruiken.
Ik heb een Sony T1 die "maar" tot 512Mb accepteerd.
Onze Rebel XT (350D) daarintegen kan volgens mij tot 4Gb aan.
Wij hebben een 2Gb gekocht voor $90 en daar konden we echt dagen mee vooruit (hoogste kwaliteit zo'n 530 foto's).
Ik had mijn laptop bij en heb gewoon regelmatig de foto's over gezet. Resultaat 7 dagen cruise ...... (1200 foto's)
Richard
Ik heb een Sony T1 die "maar" tot 512Mb accepteerd.
Onze Rebel XT (350D) daarintegen kan volgens mij tot 4Gb aan.
Wij hebben een 2Gb gekocht voor $90 en daar konden we echt dagen mee vooruit (hoogste kwaliteit zo'n 530 foto's).
Ik had mijn laptop bij en heb gewoon regelmatig de foto's over gezet. Resultaat 7 dagen cruise ...... (1200 foto's)
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
ook handig: als je een 6 megapixel camera hebt, zet die dan een kwaliteits-tandje omlaag. Dus "lagere" resolutie (wat heb je aan fotos van 4000x3000 ?), en/oif betere compressie (zie jij het verschil tussen 0% compressie en 10% ?). Zodanig dat je fotos maximaal rond de 500 Kb liggen. Da's echt ruim voldonde, ook als je later de fotos zou willen afdrukken in een standaard maat. Wil je posters afdrukken, lukt dit natuurlijk niet, maar 99,9% van de mensen drukken toch maximaal 10x12 cm af, en dan kun je fors bezuinigen op je pixeltjes.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind dit altijd een link advies. Je hebt gelijk dat het voor kiekjes-formaat voldoende is maar STEL dat je een uniek mooie foto gemaakt hebt. Die kun je dus nooit mooi op een groter formaat (en dat hoeft dus niet gelijk poster formaat te zijn) afdrukken.novw schreef:Da's echt ruim voldonde, ook als je later de fotos zou willen afdrukken in een standaard maat. Wil je posters afdrukken, lukt dit natuurlijk niet, maar 99,9% van de mensen drukken toch maximaal 10x12 cm af, en dan kun je fors bezuinigen op je pixeltjes.
Ik ben het wel eens dat alles boven de 4mp voor normaal gebruik niet nodig is. Hiermee kun je ook nog wat groter afdrukken. Persoonlijk zou ik liever gaan voor een kleiner formaat dan voor een hogere compressie. Bij de 2de optie introduceer je al snel artifacts in je plaatje.
Zie hieronder de formaten die worden aangeraden door Pixum (hier bestel ik altijd mijn afdrukken)

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2083 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA
-