Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe controleer ik of mijn accu/batterij lader 110V aankan?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
carny
Amerika-ontdekker

Hoe controleer ik of mijn accu/batterij lader 110V aankan?

Bericht door carny »

Beste mensen,

hoe zie ik aan mijn accu/batterij laders van de digitaal/dvdcamera etc. dat die 110V netstoom aankunnen??????? :? ?????????

Bedankt voor jullie reacties :!:
Afbeelding
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Hoe controleer ik of mijn accu/batterij lader 110V aanka

Bericht door Njit »

carny schreef:Beste mensen,

hoe zie ik aan mijn accu/batterij laders van de digitaal/dvdcamera etc. dat die 110V netstoom aankunnen??????? :? ?????????
Dat moet op de lader zelf staan. Er staat dan 110V-220V op..
Als het er niet op staat dan is het bijna nooit geschikt.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Dat moet op de lader zelf staan. Er staat dan 110V-220V op..
meestal staat er 100-240V
renaat
Amerika-ontdekker

Bericht door renaat »

als de adapter inderdaad 110v aankan, wil dat dan ook zeggen dat het toestel zelf 11Ov mag krijgen?

bv de adapter van mijn tomtom is 110v, wil dit dan ook zeggen dat mijn tomtom 110 V mag binnenkrijgen?

groeten

renaat
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Nee 110 volt op je tom-tom geeft een rookwolk,
die adapter tranformeerd de spanning van 110-240~ naar een 12v gelijkspanning
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

renaat schreef:bv de adapter van mijn tomtom is 110v, wil dit dan ook zeggen dat mijn tomtom 110 V mag binnenkrijgen?
Renaat,

een adapter is er juist voor bedoeld dat een apparaat een gereduceerd voltage krijgt. Bekijk een adapter maar eens goed. In veel gevallen zal er staan: Output 5 Volt. Dit staat ook op de adapter van TomTom.

Zou dat niet zo zijn dan was een adapter overbodig, zoals bijv. bij een haardroger of waterkoker.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

renaat hoogstwaarschijnlijk heb je bij je tomtom ook een auto adapter gekregen, die kun je in de VS dan gewoon gebruiken.

Meestal gaan deze "auto" speeltjes allemaal op 12V

Als je geen auto adapter hebt, is het interessant om er een aan te schaffen voor de auto!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Elektrocute
Amerikafan

Bericht door Elektrocute »

Weet niet of het hier echt thuishoort maar ik wilde er niet speciaal een nieuw topic voor openen aangezien het ook over opladers gaat..

kennen ze het merk Siemens in de USA voor mobiele telefoons?
Mijn lader kan namelijk alleen 230V aan, en dan zou ik daar een nieuwe lader moeten kunnen aanschaffen, want ik ben niet echt van plan er een nieuwe te kopen daar.

Als ik mn oplader gewoon in een internationaal stopcontact steek, heeft het geen gunstig effect zeker? Of heeft die internationale plug een omvormer erin?
States visited: MO, KS, MN, IA, OK, TX, NM, AZ, CO, NY, NJ, IL, KY, TN, NC, MS, AL, RI, MA, CT
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Als je je naam ere wilt aandoen, moet je het gewoon in het stopcontact steken.... :lol: :wink: NEE NIET DOEN, Sorry kon het niet laten.

Je kunt omvormers kopen om naar 230V om te vormen, maar die zijn over het algemeen veel te duur (en zwaar).

Siemens is hier wel bekend en alle Accessoiries zijn beschikbaar!

Ik zou echter gewoon in NL een zogenaamde "travel" oplader voor jouw telefoon kopen.

Hier een googletje verder zie ik er zelfs een 2e hands te koop
http://telecom.2dehands.nl/markt/access ... adset.html
voor 5 eurie
Mail wel even of er inderdaad 100-240V op staat!

Hiermee heb je alleen nog maar een omvorm stekkertje nodig zodat deze in de amerikaanse stopcontacten past!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

// spuit 11 :evil:
Elektrocute schreef:Weet niet of het hier echt thuishoort maar ik wilde er niet speciaal een nieuw topic voor openen aangezien het ook over opladers gaat..

kennen ze het merk Siemens in de USA voor mobiele telefoons?
Mijn lader kan namelijk alleen 230V aan, en dan zou ik daar een nieuwe lader moeten kunnen aanschaffen, want ik ben niet echt van plan er een nieuwe te kopen daar.

Als ik mn oplader gewoon in een internationaal stopcontact steek, heeft het geen gunstig effect zeker? Of heeft die internationale plug een omvormer erin?
Internationale plug heeft inderdaad geen omvormer. Als dat er wel in zit dan is die omvormer doorgaans aardig aan gewicht en dus dat merk je wel ;). Ik denk dat je beter even langs een phoneshop bij je in de buurt kunt gaan om een nieuwe lader te zoeken. Dan dat je je geluk gaat beproeven in de VS. Alhoewel je vast geen moeite zal hebben om er eentje te vinden, is het denk ik niet verstandig als je niet precies weet wat je nodig hebt.
- Mike
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Het blijkt dat zowel mijn telefoonlader als de batterijopladers voor de digitale camera's geen 110 volt aankunnen. Ben nu dus een beetje aan het zoeken naar een omvormer. Ik kwam via Marktplaats.nl terecht op de website http://www.omvormer.net en daar zie ik een paar omvormers staan die ideaal zouden zijn voor ons, maar ik krijg er eerlijk gezegd een beetje een 'te mooi om waar te zijn'-gevoel bij.

Als je op de site komt en bijvoorbeeld klikt op 12 volt naar 230 volt adapters, dan is het eerste apparaat er eentje van slechts € 25, en hij weegt ook maar 160 gram.

Bij de omvormers van 110 naar 230 volt is de eerstgenoemde er eentje van € 14 ( :shock:, ik zie ze op andere websites voor veeeeeel meer geld staan) en dit beestje weegt 400 gram.

Kan dit wel kloppen en, belangrijker, werken? Ik lees overal dat die dingen loeizwaar zijn, maar deze wegen dus niet zoveel.
novw
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door novw »

voor het gemak er zijn 2 types omvormers: één die binnen korte tijd relatief veel spanning kan omvormen met een hoog wattage, zodat je je haardgroger kan gebruiken, en één die gedurende langere tijd een beetje stroom kan opmvormen voor bijvoorbeeld opladers.

De eerste zijn het goedkoopst, maar meestal niet helemaal geschikt voor opladers. In elk winkel centrum in nederland zit tegenwoordig wel een onderdelenhuis of iets dergelijks. Die mensen kunnen je gewoon precies uitleggen wat je nodig hebt.
Niels

Afbeelding
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Aha! Ikke snap. Dat apparaat dat hier wordt genoemd, van 14 euro, levert 50 watt. Dat zou dus voor een haardroger waarschijnlijk niet genoeg zijn (maar we zetten onze ijdelheid maar even aan de kant, en bovendien hebben de meeste hotels/motels volgens mij wel zo'n ding in de kamer) maar voor een oplader genoeg?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer