Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Onderling mobiel bellen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Marieke
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Onderling mobiel bellen

Bericht door Marieke »

Hoi Hoi,

Wij gaan met 3 campers een rondreis maken. Nu heb ik al 3 mobieltjes geregeld die in Amerika werken, maar kan iemand mij iets vertellen hoe wij nu het voordeligst onderling met elkaar kunnen bellen?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Marieke,

onderling mobiel bellen naar elkaar in Amerika is vrij prijzig. Je belt nl. via Nederland en moet dus beide voor de gesprekken betalen. Via SMS-jes kun je ook contact met elkaar houden, dat heb ik de afgelopen 4 weken ook gedaan tijdens de dagen dat ik samen met Marjan (hekkie) en Jan optrok. Dat zou een manier zijn en is goedkoper dan naar elkaar bellen.

Wat ook je ook zou kunnen doen is contact met elkaar houden via walkie talkies (2-Way Radio's). Vorig jaar is daar een topic over geweest: zie hier. Voordeel hiervan is dat je ook contact kunt houden als er geen netwerk beschikbaar is voor de mobiele telefoons. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je niet te ver van elkaar verwijderd zit. Ook gisteren is er nog over dit onderwerp gesproken op het forum: zie hier. In Amerika zijn ze volop verkrijgbaar bij zaken als BestBuy, Wal Mart, Target en andere grote winkels.

Via mobieltjes onderling contact houden kan dus wel maar is duur en je bent afhankelijk van een beschikbaar netwerk. Uit ervaring weet ik dat je vaak geen bereik hebt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
David_Fly
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door David_Fly »

als je binnen een straal van 9 Km blijft bij mekaar kan je er al een krijgen voor 30$ bij best buy http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp ... 4704189886

en voor 25$ eentje met een straal van 5 miles

dus mijn tip ga een Two-way radio kopen
voordat je dat doet kan je het best eerst even nagaan of je mobieltje geen walkie talkie functie heeft sommige hebben dat namelijk

David
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

zijn de 3 mobieltjes met SIM?

Je zou kunnen rondkijken voor een pre-paid SIM kaart.

Weet zo niet wat de goedkoopste is, maar er zijn er vele!
Geen contract of wat dan ook, gewoon minuten kopen!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Marieke
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Marieke »

zo zie je maar, echt handig zo'n forum.

Nooit gedacht aan walkie-talkies, maar wel erg praktisch en ook nog eens leuk voor de kinderen :wink:

Kan ik weer iets afvinken van m'n "things to do" ..
Bedankt
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Wij zijn vorig jaar ook met een aantal achter elkaar aan gereden en in ieder voertuig zat een soort van walkie talkie gemonteerd. Die kostten toen bij Wal*Mart 26 dollar en daarmee had je ongeveer 5 km bereik. Met die dingen kun je ook kanalen instellen. Alle voertuigen met wie je contact wilt hebben nemen dan hetzelfde nummer. Op andere nummers kun je vrachtwagenchauffeurs " afluisteren" :wink: en hoor je vaak of er ergens file of politie is......
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer