Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Hawaii

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Veronika
Amerika-newbie

Vliegen naar Hawaii

Bericht door Veronika »

Hallo allemaal, ik heb mij aangemeld, omdat ik met een aantal vragen zit, waarop hier ergens misschien aantwoord is, maar die ik niet heb gevonden. Als ik iets dubbel vraag, dan hoor ik het graag. :wink: Wij gaan in Juli naar Hawaii. Ik heb nog geen tickets geboekt, maar het zal zo'n rond 5.de zijn. Ik ga van 9.tot 13.7. een cursus volgen in Volcano, waar ik de hele periode verblijf. Wij zijn van plan om een studio bij Uncle Billy's in Hilo te huren voor 10 nachten voor mijn vriend en dochter. Heeft iemand daar een ervaring mee? Ik kan de kamer rechtstreeks via hun boeken voor €763 voor de hele periode. In Hilo willen wij ook een auto huren, zodat wij vrij zijn om rond te trekken en zodat ik makkelijk naar Volcano en terug kan komen. Ik heb al gekeken bij een aantal verhuurdes, maar misschien heeft er iemand een tip voor mij. Vooral welke soort auto is het meest gunstig in prijs en verbruik. Wij willen wel wat bezoeken, maar een echt grof terrein zal het waarschijnlijk niet zijn. Meer de stranden, stad, vulkaan etc.
Wat de vlucht betreft, heb ik een heel goede gevonden voor iets meer dan €4.000, maar omdat ik nog nooit met een overstap gevlogen heb, weet ik niet, of dit mogelijk is. Hij gaat namelijk zo:

wo 04/07 Amsterdam-Chicago O'Hare Intl
11:15 - 13:15
wo 04/07 Chicago O'Hare Intl- Los Angeles ca
14:00 - 16:27
wo 04/07 Los Angeles ca- Hilo hi
17:00 - 19:40

vr 27/07 Honolulu hi - Santa Ana ca
23:50 - 08:25 (28/07)
za 28/07 Santa Ana ca - Chicago O'Hare Intl
10:45 - 16:39 (28/07)
za 28/07 Chicago O'Hare Intl- Amsterdam
18:13 - 09:30 (29/07)

In LA heb je dus maar een driekwartier de tijd om te overstappen, of zie ik het niet juist? Is dat genoeg? Moet je zelf je koffer weer ophalen? Ik ga er eigenlijk vanuit, dat het moet kunnen, maar wat, als je daar te laat bent? Ik weet hier werkelijk niets over, mijn langste vlucht was naar :oops: Turkije. Iemand wijze tips?

Verder willen wij waarschijlijk de 16.de naar Maui voor ong. 1 week. Daar ben ik nog mee bezig, qua voordelig overnachten, dus alle ervaringen en tips zijn welkom. Ik vind, dat de prijs voor een hotel lager moet zijn dan de 10 dagen prijs in Hilo, maar misschien is er veel verschil tussen de eilanden? Ook hier willen wij een auto huren, maar dat is nog niet zeker. Of is dat het beste?
Ik heb gezocht naar chartervluchten en vond een vlucht met Hawaiian air, van Hilo naar Kahului voor €220 met z'n drien. Is dat een goed prijs? Andere waren een stuk duurder.
De volgende vlucht van Kahului naar Honolulu op 22.7. voor €180. Daar willen wij ong. 3 dagen blijven en de 27.ste terug vliegen. Maar misschien ook pas de 30ste. 't Ligt er aan, welke tickets er dan te krijgen zijn, op moment, dat wij gaan boeken. Weet iemand een leuk hotel in Honolulu of in de buurt er van? Daar nemen wij waarschijlijk geen huurauto. Ik heb gelezen, dat je daar voor $1,- rond kan met een bus, dat is ook wel leuk.
Voor de rest ben ik benieuwd, hoe het is met het eten daar. Ik neem aan, dat je daar redelijk normaal kan eten? In de studio is er een kitchenette, voor iets enwoudigs klaar te maken, maar ik ben niet van plan, om tijdens zo'n bijzondere reis nog uitgebreid te koken :silent: Maar om, zeg maar, €50,- p.d. te eten, dat lukt ook niet.
Wij hebben voor deze reis zo ong. €10.000 te besteden, inc. mijn cursus. Is dat reël? Wel hebben wij nog visa achter de hand. Weet iemand, of het pinnen etc. met de wereld pas van ABN goed gaat? Het zou moeten, volgens hun, maar je weet maar nooit. :wink:
Sorry, dat ik meteen zo'n lang verhaal post :oops: maar het is niet nix om zo'n reis te plannen, zullen jullie zeker met me eens zijn.
Alvast heel erg bedankt en Aloha
mtl
Amerika-expert

Re: Vliegen naar Hawaii

Bericht door mtl »

De overstaptijden op de heenreis in zowel Chicago als Los Angeles zijn veel te kort. Dat zul je never nooit halen. In Chicago moet je minstens 2 uur rekenen en in Los Angeles zeker anderhalf uur.
Veronika
Amerika-newbie

Bericht door Veronika »

Dankje! Ik snap t niet, dat ze dan zo'n vlucht aanbieden...Ik vond het al heel raar, dan sta je daar voor €1330 :roll:
Ik ga verder zoeken...
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Chicago is de overstap mogelijk een beetje krap maar LA niet, je koffers hoef je immers niet meer te regelen, die worden op Chicago doorgelabeld naar Hilo. Je hoeft alleen de afstand tussen de vliegtuigen de lopen tijdens de overstap, en meestal is die niet echt groot. De prijs die je noemt voor het hotel in Hilo klinkt wel heel scherp, is dat inclusief de 13% taxes die men op Big Island rekent? Ik zit momenteel in Kona voor het dubbele; dat is niet een studio maar een appartement met slaapkamer en goed uitgeruste keuken met balkon die direct op de zee uitkijkt. Ik vermoed toch dat je op Maui een stuk meer zult betalen, in mijn ervaring is Maui een stuk duurder dan Oahu of Big Island.

Autohuur viel mij dit jaar ook een beetje tegen. Voor 10 dagen een Nissan Versa betaal ik $420 (excl verzekeringen), maar het is een prettig autootje en errug zuinig. Dat mag ook wel want de benzine is duur op het eiland. Vanmiddag betaalde ik $4.48/gallon in Hilo toen ik daar doorheen reed op weg terug naar Kona. Ik zou niet een hele grote auto huren hier.

Wat eten betreft doen wij een mix van zelf koken en uit et eten. Als we het niet te gek maken met uit eten zijn we met zijn tweeen tussen $50 en $60 kwijt inclusief fooi. Als je een duur drankje erbij neemt loppt het al gauw op naar meer. Gisteren hebben we bij de supermarkt boodschappen gedaan voor rond $50, daar eten we twee dagen van (ontbijt en avondeten). Dus thuis eten is wel een stukje goedkoper als de beschikking heb over een keuken.

Wij blijven op Big Island dus ik kan niet veel zeggen over de vliegkosten tussen de eilanden. Hawaiian Airlines en United Airlines werken tegenwoordig samen dus ik vermoed dat dat de prijzen niet zal helpen. Vroeger concurreerden ze lekker met elkaar, maar er zijn nog meer aanbieders.
Veronika
Amerika-newbie

Bericht door Veronika »

@ Loek: dankje voor je info! Uncle Billy's heb ik via hun site, er zit korting op, als je meer dan 2 nachten boek. Het zal geen super exlusief hotel zijn,met maar 2 *, maar ik denk, dat het voldoende is. Er zijn goede recensies over. Als je via de reisbureau's boekt, is het een stukje duurder. Ik ga toch ook de helft van verblijf ergens anders slapen, dus een studio is voldoende.Tax zit er al in.
Heb je trouwens op je Esta bij bestemming Transit ingevuld of je adres op Hawaii?
Bedankt voor de reacties....
powercoaster
Amerika-ontdekker

Bericht door powercoaster »

Ik weet niet of je al geboekt hebt, maar ik ben toevallig zelf ook aan het zoeken naar tickets naar Hawaii in die periode, en kwam het volgende tegen. Misschien heb je er iets aan:

wo 04/07 10:50
Amsterdam
wo 04/07 13:30
Philadelphia, pa
US 799
(8h40)

wo 04/07 15:35
Philadelphia, pa
wo 04/07 17:57
Phoenix, az
US 257
(4h22)

do 05/07 10:40
Phoenix, az
do 05/07 14:27
Kahului, hi
US 432
(6h47)

------------------------------------------------

za 28/07 22:00
Kauai Island, hi
zo 29/07 06:54
Phoenix, az
US 47
(5h54)

zo 29/07 08:55
Phoenix, az
zo 29/07 16:33
Philadelphia, pa
US 250
(5h38)

zo 29/07 18:40
Philadelphia, pa
ma 30/07 08:40
Amsterdam
US 798
(8h00)

Prijs €1233,- per persoon, met op de heenreis een overnachting op Phoenix. Alle andere tussenstops zijn 2 uur, niet te lang maar wel lang genoeg :) Overigens kunnen deze vluchten elke dag. Gevonden via cheaptickets en dan us airlines als voorkeur opgeven, anders vind je ze niet..
Bijlagen
Terugreis
Terugreis
Heenreis
Heenreis
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Veronika schreef: Heb je trouwens op je Esta bij bestemming Transit ingevuld of je adres op Hawaii?
Ik vul geen ESTA in; ik woon in de US.
Veronika
Amerika-newbie

Bericht door Veronika »

Loek schreef:
Veronika schreef: Heb je trouwens op je Esta bij bestemming Transit ingevuld of je adres op Hawaii?
Ik vul geen ESTA in; ik woon in de US.

Aha, dat wist ik niet :oops:

Maar iemand moet t toch weten???? :wink:
Veronika
Amerika-newbie

Bericht door Veronika »

@ Powercoaster: Hey, bedankt. Dat ziet er wel super goed uit! Ik ga het meenemen, als een mogelijkheid. Ik wilde heel graag tussenstop in LA, omdat ik er graag wat van zou zien, maar hiermee kan ik weer flink wat besparen, dus dat is beter. Dan ga ik gewoon een keer naar LA zelf :thumbup:

Bedankt!!
powercoaster
Amerika-ontdekker

Bericht door powercoaster »

Graag gedaan. Overigens zie ik een foutje in mijn bericht, je moet als voorkeur US Airways opgeven, niet US Airlines.
Afhankelijk van het eiland waar je land, kan je volgens mij met US airways ook een tussenlanding maken in LA. De volgorde en keuze van de eilanden die ik in het voorbeeld gaf, zijn willekeurig. Je kan voor zo goed als dezelfde prijs op alle eilanden starten en eindigen.
Als het begin en einde niet zoveel uitmaken qua eiland, kan je ook goed via http://www.kayak.com zoeken. Vul als vertrekplaats AMS in en als bestemming: OGG, LIH, KOA, HNL. Er wordt dan op alle mogelijke combinaties gezocht. Eventueel kan je ook wat weglaten natuurlijken.
Heb je voor de vluchten op Hawaï zelf ook al op http://www.iflygo.com gekeken? Dan kan je ook een multidestination ticket boeken, is vaak goedkoper dan losse ticktets..
Enasni
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Enasni »

Veronika schreef:
Aha, dat wist ik niet :oops:

Maar iemand moet t toch weten???? :wink:
Je vraag is al lang beantwoord...kijk eens in het Esta topic! :)
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 00#p689088
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
Veronika
Amerika-newbie

Bericht door Veronika »

Dat begrijp ik goed en heb het verwacht....maar, ik kan het niet vinden. 't Lijkt mij niet zoveel moeite om een woordje als antwoord te geven...maar zal wel raar zijn. Sorry, ik heb 't ook erg druk en heb al veel gelezen, maar dit kom ik gewoon nergens tegen. Wel hoe dat moet, maar wat ik er in moet zetten, als ik naar Hawaii ga heb ik tot nu toe niet gevonden. Ik dacht, dat dat hier gewoon makkelijk beantwoord kon woorden. Bovendien kan ik nog net iets posten etc. maar voor de rest ben ik een PC analfabeet en kan verder niet heel erg goed in een forum zoeken bij een onderwerp, waar zoveel in staat. Hoe weet ik, welke bericht ik moet opennen zonder dat ik ze allemaal volledig moet lezen? Of iets over het hoofd zie? Als het hier niet kan beantwoord worden, hebben jullie misschien een link dan naar de juiste bericht, dan leez ik het zelf????
Enasni
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Enasni »

Veronika, als je op de link klinkt in mijn vorige reply in dit topic, dan kom je vanzelf bij je eigen vraag en de antwoorden daarop uit.

maar, gelukkig ben ik niet de beroerdste, dus hier nogmaals mijn antwoord wat dus ook in dat andere topic staat:
Enasni schreef: Hawaii hoort gewoon bij de VS en dus hoef je niet "In Transit" in te vullen. In Transit doe je alleen (volgens mij) als je bijvoorbeeld land in Washington D.C. en gelijk doorvliegt naar Mexico of in ieder geval iets anders dan de VS.

Als verblijfadres doe je het adres van je eerste overnachting. In dit geval dus de overnachting in LA. Zo hebben wij het destijds ook gedaan en nooit moeilijkheden mee gehad.
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
Veronika
Amerika-newbie

Bericht door Veronika »

Dat bedoel ik nu, ik zie het gewoon niet. Ik lees de woorden, maar de link eronder valt me niet op :oops:
Heel erg bedankt, dat je dan toch nog de moeite nam. In die centrale esta topic heb ik het eerst niet gezien. Ik heb dan ook niet alles doorgelezen...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer