Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Greencard loterij gewonnen? (Western Union)
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: DV lottery: fee is afhankelijk van het land waar je woon
Die mail naar Londen is fake. Is al een bestaand topic over, zie bijv. deze: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 12&t=38186
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Dit klopt al niet, winnen hangt niet af van een betaling. Een eventuele verwerking wel, afhankelijk van de organisatie waarmee je in zee bent gegaan.dahmansa schreef:ik heb vrijdag ook zo een mail gekregen dat ik gewonnen heb, mits betaling uiteraard.
Van wie was deze email? En klopte dit emailadres ook met eerdere emails?
De DV van welk jaar zou je hebben gewonnen?
Dit is het moment waarop je je af dient te vragen of alles wel klopt. Western Union is meestal een teken dat er iets niet pluis is.dahmansa schreef: Klopt het dat je dit via Western Union naar Londen moet sturen?
Wat was precies te laat?dahmansa schreef:We zijn ingeschreven via de USAFiS organisatie, en hebben hiervoor al dik betaald (weet dat het gratis ook kon, maar het was al te laat natuurlijk).
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Deze mail is dan 100% zeker niet afkomstig van USAfis,"dahmansa
ik heb vrijdag ook zo een mail gekregen dat ik gewonnen heb, mits betaling uiteraard. Klopt het dat je dit via Western Union naar Londen moet sturen? En heb je dan gegarandeerd een green card, of zijn er nog andere voorwaarden (financieel) aan verbonden? Ben ook intussen zwanger van mijn tweede kindje. Als het geboren is, wordt de baby dan automatisch aanvaard of niet?
Het is de eerste keer dat ik heb meegedaan aan de lottery DV, ik weet dus totaal niet wat ik mag verwachten. We zijn ingeschreven via de USAFiS organisatie, en hebben hiervoor al dik betaald (weet dat het gratis ook kon, maar het was al te laat natuurlijk).
kan iemand me verderhelpen ajb?
sd
NOOOOOIT Geld sturen via Western Union... dan ben je je geld gewoon kwijt...
Gefeliciteerd met je zwangerschap, Naar ik begrepen heb is zodra je je meld bij het consulaat en aangeeft dat je zwanger bent dit word meegenomen in je aanvraag. (bij ons is dat hetzelfde)
Ik denk dat velen van ons niet weten wat hen te wachten staat, vandaar dat velen heel gelukkig zijn met dit forum waar vele ervarings descundigen zitten, het heeft ons in ieder geval al HEEEEEL veel geholpen!
USAFis, is een Legale organisatie, die jou applicatie in orde maakt en instuurd voor heel veel geld... (iets wat je zelf veel beter kunt...)
Mocht je niet winnen meld je dan af voor volgend jaar!
en doe het zelf...
(maar je bent in ieder geval niet opgelicht, al ben je wel enorm te duur uit

En velen zoals jij deden mee, en bedachten later, hee, klopt dit allemaal wel???
Het klopt, en het zijn geld kloppers... maar doen wel hun werk...
Het beste kun je je applicatie nummer opvragen, op 1 mei kijken en de verdere afhandeling zelf verzorgen...
anders blijft het geld kosten.... of je moet dat vliegticket willen dat ze je beloven....
Geen reden reden tot paniek nu, alleen zonde van je geld.
Laatst gewijzigd door markgoestoamerica op 05 mar 2012, 17:30, 2 keer totaal gewijzigd.
If you can dream it...
-
- Amerika-expert
Re: Greencard loterij gewonnen? (Western Union)
Ik heb ook wel eens zo'n bericht gekregen dat ik een groene kaart gewonnen had. Inclusief de vraag of ik even een $800 wilde overmaken naar Londen. Maar ik ben ondertussen al weer jaren Amerikaan, na een 25 jaar groene kaart.
Dat, en de beloften (gratis huis, ziekteverzekering, gegarandeerde baan) maken wel heel duidelijk dat het oplichting is.
Dat, en de beloften (gratis huis, ziekteverzekering, gegarandeerde baan) maken wel heel duidelijk dat het oplichting is.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Allen bedankt voor jullie reacties en wederom felicitaties met de tweeling op komst! Ben echt blij dat ik hier terechtkan. Om op de vragen terug te komen; de mail kwam van dv@diversity-greencard-program.com
het zag er in eerste instantie 'officieel' uit, maar bij nader inzien geeft het inderdaad een "fake" indruk. Ik denk dat ik vooral was beetgenomen omdat sommigen zaken wel waarheden waren zoals de bedragen voor de visa-fee, 819 dollar per applicant en ook, hoe konden ze weten dat ik heb meegedaan?
Ik ben ingeschreven via USAfis en heb betaald voor 10 jaar. Ik kon er niet meer vanaf stappen omdat je eens je geregistreerd was je niet een tweede maal kon registreren, vandaar dat ik bedoelde dat het al te laat was...
ik zal nu dus maar afwachten op de resultaten, maar als ik het goed begrijp kan ik vanaf dan op mijn eentje verder zonder usafis?
** Opmerking moderator:
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten":
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =1&t=17691
Moderator**
het zag er in eerste instantie 'officieel' uit, maar bij nader inzien geeft het inderdaad een "fake" indruk. Ik denk dat ik vooral was beetgenomen omdat sommigen zaken wel waarheden waren zoals de bedragen voor de visa-fee, 819 dollar per applicant en ook, hoe konden ze weten dat ik heb meegedaan?
Ik ben ingeschreven via USAfis en heb betaald voor 10 jaar. Ik kon er niet meer vanaf stappen omdat je eens je geregistreerd was je niet een tweede maal kon registreren, vandaar dat ik bedoelde dat het al te laat was...
ik zal nu dus maar afwachten op de resultaten, maar als ik het goed begrijp kan ik vanaf dan op mijn eentje verder zonder usafis?
** Opmerking moderator:
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten":
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =1&t=17691
Moderator**
Het email adres geeft al aan dat het fake is.
Wat je kan doen is Usafis berichten dat jij afziet van verdere deelname via hen en dat zij het reeds betaalde geld mogen houden.
Wat je kan doen is Usafis berichten dat jij afziet van verdere deelname via hen en dat zij het reeds betaalde geld mogen houden.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat bedrag is sinds begin februari aangepast en is een pak minder geworden.dahmansa schreef: omdat sommigen zaken wel waarheden waren zoals de bedragen voor de visa-fee, 819 dollar per applicant
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Je mag geen dubbele aanvragen insturen voor de DV loterij, dus dat betekent dat je niet zelf iets kunt insturen voor je de bevestiging hebt dat zij dat niet meer voor je zullen doen. Je moet dus eerst officieel bij hen opzeggen en bewijs vragen van die opzegging. Je geld krijg je er niet mee terug, dus je zou kunnen overwegen om het dan ook maar de komende 10 jaar aan hen over te laten. Als het tenminste zeker is dat ze ook daadwerkelijk die aanvraag voor je insturen (ik ken de organisatie niet).
Jammer dat je er pas zo laat bent achter gekomen dat je in principe niet voor de DV loterij hoeft te betalen en dat het vrij makkelijk is om de papieren zelf in te vullen. Anders gezegd; als deze papieren al te moeilijk zijn, dan moet je serieus overwegen of je wel zou willen emigreren. In de US krijg je namelijk na je emigratie met allerlei papierwerk te maken (banken, werkgever/contract, huis huur/koop, belasting, etc). Daar is die hele DV loterij aanvraag een eitje bij hoor
Jammer dat je er pas zo laat bent achter gekomen dat je in principe niet voor de DV loterij hoeft te betalen en dat het vrij makkelijk is om de papieren zelf in te vullen. Anders gezegd; als deze papieren al te moeilijk zijn, dan moet je serieus overwegen of je wel zou willen emigreren. In de US krijg je namelijk na je emigratie met allerlei papierwerk te maken (banken, werkgever/contract, huis huur/koop, belasting, etc). Daar is die hele DV loterij aanvraag een eitje bij hoor

You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Daar heb je accountants, tax advisors en attorney's voor toch???
Dat mensen meedoen aan de DV Lotery via USAFIS is puur van wege hun reclame en niet erg onbelangrijk, de prescreening van je aanvraag...
Ze wakkeren vaak de droom bij je aan, en dan denk je ach waarom ook niet...
vervolgens krijg je een nette prescreening, ze zeggen welke gegevens nog missen, of de foto goed is etc.. als al je gegevens compleet zijn dan dienen ze die gewoon voor je in.
als je dan wint helpen ze je ook met alle papierwerk en gegevens die je moet verzamelen...
Ze zijn ook enorm behulpzaam om je win kansen te verdubbelen door te adviseren om ook je vrouw te laten meedoen etc.
Idd dat kun je allemaal zelf, en zeker als je op dit forum komt dan krijg je enorm veel support van mensen die ook meedoen, meegedaan hebben en/of gewonnen hebben.
Wat je in mijn opinie moet doen nu je hier op het forum bent: vraag je application number op, en alle gegevens, dan kun je in mei zelf checken of je een van de winnaars bent.
Wat ik wel zou doen is (als je niet gewonnen hebt natuurlijk) je deelname via USAFIS na mei te laten beeindigen en vanaf dat moment zelf de deelname te verzorgen.

Dat mensen meedoen aan de DV Lotery via USAFIS is puur van wege hun reclame en niet erg onbelangrijk, de prescreening van je aanvraag...
Ze wakkeren vaak de droom bij je aan, en dan denk je ach waarom ook niet...
vervolgens krijg je een nette prescreening, ze zeggen welke gegevens nog missen, of de foto goed is etc.. als al je gegevens compleet zijn dan dienen ze die gewoon voor je in.
als je dan wint helpen ze je ook met alle papierwerk en gegevens die je moet verzamelen...
Ze zijn ook enorm behulpzaam om je win kansen te verdubbelen door te adviseren om ook je vrouw te laten meedoen etc.
Idd dat kun je allemaal zelf, en zeker als je op dit forum komt dan krijg je enorm veel support van mensen die ook meedoen, meegedaan hebben en/of gewonnen hebben.
Wat je in mijn opinie moet doen nu je hier op het forum bent: vraag je application number op, en alle gegevens, dan kun je in mei zelf checken of je een van de winnaars bent.
Wat ik wel zou doen is (als je niet gewonnen hebt natuurlijk) je deelname via USAFIS na mei te laten beeindigen en vanaf dat moment zelf de deelname te verzorgen.
If you can dream it...
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Huur jij die mensen in om met je mee te gaan om je kinderen in te schrijven voor school of hobbyclubs? Om mee naar de dokter te gaan (waar je vaak een hele waslijst vragen in moet vullen vooraleer ze je willen ontvangen)? Om te gaan solliciteren (jaja, jij hebt je eigen bedrijf, maar zou jij niet raar opkijken als je secretaresse komt solliciteren en ze heeft iemand bij die in haar plaats de papieren invult of die haar zegt waar ze wat moet schrijven?)markgoestoamerica schreef:Daar heb je accountants, tax advisors en attorney's voor toch???
Dus die mensen hadden niet eens de sterke overtuiging dat ze naar de US wilden verhuizen, wisten niet waar ze echt aan begonnen, maar zijn gewoon omgel*l door een verkoopspraatje? (nou ja, dat verklaart dan de absolute onwetendheid van sommige kandidaat-immigranten) Vind ik alles behalve een positief punt.markgoestoamerica schreef: Dat mensen meedoen aan de DV Lotery via USAFIS is puur van wege hun reclame en niet erg onbelangrijk, de prescreening van je aanvraag... Ze wakkeren vaak de droom bij je aan, en dan denk je ach waarom ook niet...
Euh, dat zegt die gratis deelname ook hoor. Die duidt het zo voor je aan als je een veldje vergeet en verder wilt gaan. Er staat trouwens vooraf heel duidelijk aangegeven welke gegevens ze allemaal vragen, dus je moet al een oen zijn om die dan niet te hebben als je aan het invullen begint. Oh ja, het staat allemaal in je paspoort. Handig toch? En ik neem aan dat je geen hulp nodig hebt om je adres, telefoonnummer, mailadres en opleiding te herinneren, en wie je kinderen zijn.markgoestoamerica schreef: vervolgens krijg je een nette prescreening, ze zeggen welke gegevens nog missen, of de foto goed is etc..
En de photo validator waar de officiele deelname naar verwijst zal het je ook zeggen als je foto niet aan de eisen voldoet. Tenzij je er een aap op plaatst die verder wel aan de compositie eisden voldoet. Maar met je moet niet hoogbegaafd zijn om te weten dat, als men om jouw pasfoto vraagt, je niet er eentje van een aap of je goudvis moet geven.
Als de officiele deelname volledig is ingevuld, druk je dus op submit. Is hetzelfde.markgoestoamerica schreef: als al je gegevens compleet zijn dan dienen ze die gewoon voor je in.
Oh ja, en ik denk dat ik veel sneller zie als er een foutje in mijn naam of geboortedatum staat. Als 07/09 plots 09/07 geworden is. Of als er een foutje in mijn naam staat. Want daar is je oog op getraind. Het hunne niet, jouw naam zegt hun niks, de geboortedatum van je kinderen doet hen ook geen belletje rinkelen.
Dus ze zeggen welke papieren je moet halen. Net zoals je dat lijstje krijgt bij de officiele deelname. Voor zover ik weet gaan ze niet in jouw plaats naar de diverse instanties om het allemaal in jouw naam op te vragen, en zul je het dus zelf moeten doen. Net zoals de officiele deelnemers.markgoestoamerica schreef:als je dan wint helpen ze je ook met alle papierwerk en gegevens die je moet verzamelen...
Dan zijn ze net zo vriendelijk als de officiele deelname, die zegt:markgoestoamerica schreef: Ze zijn ook enorm behulpzaam om je win kansen te verdubbelen door te adviseren om ook je vrouw te laten meedoen etc...
10. MAY A HUSBAND AND A WIFE EACH SUBMIT A SEPARATE ENTRY?
Yes, a husband and a wife may each submit one entry if each meets the eligibility requirements. If either is selected, the other is entitled to derivative status. Lijkt me niet dat je het nog duidelijker uit kan leggen...
Elke
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ook een goede morgen Elke,
Ik ben het met je eens dat je alles zelf kunt doen, ene,
De rest, ja, ja, ja, ja, je hebt wel gelijk maar toch begrijp ik dat er mensen met USAFIS in zee gaan, en achteraf pas bedenken "OMG, what have I done...." Gelukkig is USAFIS geen oplichtersbende, ja ze laten je veel geld betalen voor iets dat je zelf gratis kunt regelen, maar toch...
Je doet mee met de hoop om te winnen, niet met de gedachte dat als je wint dat je dan ook daadwerkelijk MOET gaan binnen korte tijd,,, anders is het voor eens en altijd over....
(want dat vertellen ze je niet bij USAFIS... daar is dit forum zo fijn voor...)
Ook ik raad iedereen ten zeerste af om voor de DV-Lotery met een bureau in zee te gaan!!! Maar voor alle andere immigratie aangelegenheden, schakel AUB een Immigration attorney in! Want doe je dat process verkeerd, kan het wel eens voor goed afgelopen zijn met je immigratie droom...

Ik ben het met je eens dat je alles zelf kunt doen, ene,
was als een grapje bedoeld... maar blijkbaar nemen mensen dat te serieus... Voor al diegenen, sorry...Daar heb je accountants, tax advisors en attorney's voor toch???
Ik weet dat er nu eenmaal mensen zijn die zich makkelijk laten ompraten door een gladde verkoper...Dus die mensen hadden niet eens de sterke overtuiging dat ze naar de US wilden verhuizen, wisten niet waar ze echt aan begonnen, maar zijn gewoon omgel*l door een verkoopspraatje? (nou ja, dat verklaart dan de absolute onwetendheid van sommige kandidaat-immigranten) Vind ik alles behalve een positief punt.
De rest, ja, ja, ja, ja, je hebt wel gelijk maar toch begrijp ik dat er mensen met USAFIS in zee gaan, en achteraf pas bedenken "OMG, what have I done...." Gelukkig is USAFIS geen oplichtersbende, ja ze laten je veel geld betalen voor iets dat je zelf gratis kunt regelen, maar toch...
Je doet mee met de hoop om te winnen, niet met de gedachte dat als je wint dat je dan ook daadwerkelijk MOET gaan binnen korte tijd,,, anders is het voor eens en altijd over....
(want dat vertellen ze je niet bij USAFIS... daar is dit forum zo fijn voor...)
Ook ik raad iedereen ten zeerste af om voor de DV-Lotery met een bureau in zee te gaan!!! Maar voor alle andere immigratie aangelegenheden, schakel AUB een Immigration attorney in! Want doe je dat process verkeerd, kan het wel eens voor goed afgelopen zijn met je immigratie droom...
If you can dream it...
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ok, dan hebben we elkaar goed begrepen. Ik was even bang dat je enkel maar voordelen in USAFIS zag, terwijl mijn mening is dat ze enkel maar nadelen leveren (fouten in de administatie die zij niet snel zullen opmerken + veel geld vragen voor een gratis dienst).
Dus ja, als je nog aan je 1ste deelname moet beginnen: betaal er dan niemand voor! (maar vraag raad op het Aa forum als je twijfelt
)
En als je al wel betaalde, dan kan je kiezen om te proberen onder het contract uit te geraken, of toch maar verder te blijven doen in de hoop dat ze alles elk jaar netjes terug invullen.
Dus ja, als je nog aan je 1ste deelname moet beginnen: betaal er dan niemand voor! (maar vraag raad op het Aa forum als je twijfelt

En als je al wel betaalde, dan kan je kiezen om te proberen onder het contract uit te geraken, of toch maar verder te blijven doen in de hoop dat ze alles elk jaar netjes terug invullen.
Elke
Ik was er ook voordat ik op dit forum terechtkwam bijna ingestonken hoor. Zoek maar eens op Google en dan vind je genoeg over ze.
Het was dat ik al gelezen had dat het gratis was en dus niet begreep waarom ik, na het invullen ergens zag staan dat ik moest betalen. Toen ben ik nog beter gaan zoeken en zag ik dat ik dus verkeerd zat
Overigens vind ik dat sowieso erg onduidelijk in Amerika. Heel veel dingen waarvoor je in Nederland feitelijk maar op 1 plek terecht kan (voornamelijk overheidskwesties) worden in Amerika ook door particuliere bedrijven verzorgd. Vooral bij zoekacties als paspoorten, overlijdenscertificaten etc. kom je in een woud van particuliere bedrijven (of oplichters) terecht die zeggen het allemaal voor je te kunnen regelen en dan nog sneller en nog beter als je maar betaald. Dat zou echt verboden moeten worden vind ik want als consument weet je daardoor soms niet waar je nou werkelijk moet zijn en wat daadwerkelijke instantie is die het verzorgd. Deelname aan de DV is daar een goed voorbeeld, instanties die niet daadwerkelijk door de overheid goedgekeurd zijn moeten in mijn optiek gewoon verboden worden.
Het was dat ik al gelezen had dat het gratis was en dus niet begreep waarom ik, na het invullen ergens zag staan dat ik moest betalen. Toen ben ik nog beter gaan zoeken en zag ik dat ik dus verkeerd zat

Overigens vind ik dat sowieso erg onduidelijk in Amerika. Heel veel dingen waarvoor je in Nederland feitelijk maar op 1 plek terecht kan (voornamelijk overheidskwesties) worden in Amerika ook door particuliere bedrijven verzorgd. Vooral bij zoekacties als paspoorten, overlijdenscertificaten etc. kom je in een woud van particuliere bedrijven (of oplichters) terecht die zeggen het allemaal voor je te kunnen regelen en dan nog sneller en nog beter als je maar betaald. Dat zou echt verboden moeten worden vind ik want als consument weet je daardoor soms niet waar je nou werkelijk moet zijn en wat daadwerkelijke instantie is die het verzorgd. Deelname aan de DV is daar een goed voorbeeld, instanties die niet daadwerkelijk door de overheid goedgekeurd zijn moeten in mijn optiek gewoon verboden worden.
-
- Amerika-expert
Als je aan verbieden denkt, bevind je je op een aantal punten op een 'gladde helling'.
Immers: het druist in tegen de vrijheid van meningsuiting, het haalt de verantwoordelijkheid weg voor degene die niet genoeg onderzoek doet om door oplichting heen te kijken. EN: het stelt meer mensen bloot aan risico's. Wat bijvoorbeeld te denken van het geval dat iemand een rechtszaak gaat beginnen tegen AllesAmerika omdat hij/zij hier iets (verkeerd) gelezen heeft en op basis daar beslissing neemt. Als dat misloopt, dan kan zo iemand het forum aan gaan klagen omdat 'we' verkeerde voorlichting gegeven hebben.
Verbieden van bepaalde activiteiten verschuift de verantwoordelijkheid van de betrokken persoon naar buitenstaanders, hoe goed die het (mogelijk) ook bedoelen. Waardoor die buitenstaanders dan maar moeten aantonen dat zij onschuldig zijn. En dat druist in tegen het principe dat je onschuldig bent totdat het tegendeel is bewezen (vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs).
Immers: het druist in tegen de vrijheid van meningsuiting, het haalt de verantwoordelijkheid weg voor degene die niet genoeg onderzoek doet om door oplichting heen te kijken. EN: het stelt meer mensen bloot aan risico's. Wat bijvoorbeeld te denken van het geval dat iemand een rechtszaak gaat beginnen tegen AllesAmerika omdat hij/zij hier iets (verkeerd) gelezen heeft en op basis daar beslissing neemt. Als dat misloopt, dan kan zo iemand het forum aan gaan klagen omdat 'we' verkeerde voorlichting gegeven hebben.
Verbieden van bepaalde activiteiten verschuift de verantwoordelijkheid van de betrokken persoon naar buitenstaanders, hoe goed die het (mogelijk) ook bedoelen. Waardoor die buitenstaanders dan maar moeten aantonen dat zij onschuldig zijn. En dat druist in tegen het principe dat je onschuldig bent totdat het tegendeel is bewezen (vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 837 Weergaves
-
Laatste bericht door jeppiepruts
-