Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis KingV: Phoenix - LA (juli 2012)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
KingV
Amerika-ontdekker

Reis KingV: Phoenix - LA (juli 2012)

Bericht door KingV »

Ik ga komende zomer met drie vrienden (we zijn alle vier rond de 24) een reis van drie weken door het Zuidwesten van de VS maken. Ik heb hier al heel veel nuttige info vandaan kunnen halen. Benieuwd of jullie enige suggesties hebben omtrent onze reisroute, alle commentaar is welkom!

7/jul Brussel-Phoenix
8/jul Phoenix
9/jul Phoenix-Sedona 186km
10/jul Sedona - Grand Canyon 173km
11/jul Grand Canyon (we zouden de 10e willen afdalen, om de 11e weer omhoog te beklimmen. Iemand ervaring mee?)
12/jul Grand Canyon - Page 223km
13/jul Page - Bryce Canyon 246km (we zouden ook graag hebben willen raften in de buurt van page, maar dan moet er iets anders aan geloven)
14/jul Bryce Canyon - Zion NP 140km
15/jul Zion NP
16/jul Zion NP - Las Vegas 265km
17/jul Las Vegas
18/jul Las Vegas - Death Valley NP 191km
19/jul Death Valley-Mammoth lakes 330km (Mammoth lakes, of ergens tussen Yosemite en Death Valley)
20/jul Mammoth Lakes-Yosemite NP 167km
21/jul Yosemite National Park
22/jul Yosemite -San Francisco 340km
23/jul San Francisco
24/jul San Francisco
25/jul San Francisco-Monterey 180km
26/jul Monterey-Santa Ynez 322km (Niet persé Santa Ynez, gewoon de tijd nemen om van de kustweg te genieten zonder te rushen naar LA)
27/jul Santa Ynez-LA 201km
28/jul Los Angeles
29/jul Los Angeles (Universal studios)
30/jul LAX - brussel
Dude
Moderator

Re: Reis KingV: Phoenix - LA (juli 2012)

Bericht door Dude »

Mooi hoor!
Die eerste dag in Phoenix, wat willen jullie dan doen, want het is er echt pokkeheet in juli. Persoonlijk zou ik die dag ergens anders invullen. Mssn in Yosemite waar het nu wat krap is, ofwel Monument Valley inpassen.
Voor de rest prima rondje :thumbup:

Voor de auto kan je eens kijken om bij usareisen te boeken, zij bieden under 25 pakketten aan voor jonge reizigers.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je naar beneden wilt lopen in de Grand Canyon zul je daar een overnachting moeten regelen. Dit moet jaren van te voren, kijk daarvoor eens op de NPS-site. Je kunt geluk hebben en een vrijgekomen paaats bemachtigen, maar dat zal met 4 man bijna onmogelijk zijn.
Ik zou ook die dag Phoenix vergeten. Een extra dag Yosemite is een goed keus.
Als je een extra dag in PAge wilt hebebn zou je ook Sedona over kunnen slaan.

Hebben jullie al accommodatie geboekt? Of gaan jullie kamperen?

Marianne
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

Phoenix is inderdaad erg warm in juli.
In Page kun je op lake powell ook een (speed)boot huren.
Hebben wij vorig jaar gedaan en dit was te gek.

in 2010 (zie weblog) ben ik met mijn gezin van phoenix naar san francisco gereden. Ongeveer dezelfde route.
Kun je misschien nog wat tips opdoen.
KingV
Amerika-ontdekker

Bericht door KingV »

Bedankt voor de reacties! In phoenix willen we weinig concreets zien, gewoon wat winkelen voor de rest van de reis dus misschien dat we in de namiddag al kunnen vertrekken richting Sedona/Grand Canyon. We hopen meestal te kamperen op de grote steden na (LA, SF, Vegas, Phoenix). Voor motels in de toeristische gebieden zijn we ook wat laat gok ik?
Voor de auto hadden we inderdaad al gekeken naar USAreisen.de, het zal een mid-size of stand SUV worden :)

Voor overnachting in de Grand Canyon is er geen enkele optie? Ik had al gelezen dat het daar altijd druk was, maar ik had gehoopt toch nog ergens een plaats voor één tent te kunnen reserveren...
AmericanNoob
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door AmericanNoob »

Mooie route, wij hebben vorig jaar bijna exact dezelfde route gedaan en dT is ons goed bevallen. Wellicht kun je in Phoenix, of Scottsdale weet ik niet meer zeker naar een groot overdekt (en gekoeld) winkelcentrum. Weet dat wij dat erg leuk vonden.

Succes met de plannning
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je kampeert; denk er aan dat je voor Yosemite op 15 maart moet reserveren als je in het park wilt staan.
Voor de GC: je zult een backcountry permit nodig hebben als je ergens beneden wilt kamperen. Kijk daarvoor op de NPS-site. Bedenk dat het in juili geen pretje is om met bagage naar boven te lopen.

Marianne
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Als je in juli naar beneden wilt wandelen in de GC kan je vanaf 1 maart een backcountry permit aanvragen. Zie: http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/b ... permit.htm Dat zou dus nog net op tijd zijn als ik het goed begrepen heb. Maar misschien ben je al te laat voor een campingplaats? Of worden die ook pas 4 maand op voorhand vrijgegeven?
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Als je een permit kunt bemachtigen zou ik niet op de dag dat je van Sedona komt naar beneden wandelen.
In juli is het bloedheet beneden in de Canyon dus ik zou zo vroeg mogelijk in de ochtend vertrekken, anders heb je snel kans op oververhitting.
KingV
Amerika-ontdekker

Bericht door KingV »

Het plan was in de avond (vanaf 16h ofzo) in de Grand Canyon af te dalen, zodat we de ergste hitte van de dag niet meer hebben. Volgens een aantal websites die ik heb gevonden was dit toch te doen :) De volgende ochtend inderdaad extréém vroeg vertrekken... Maar voorlopig ziet het er naar uit dat we geen kampplaats hebben, dus misschien blijven we gewoon in de buurt van de rand wandelen...
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Het stuk van SF tot LA ziet er prima uit. Op één ding na, Santa Ynez. Hoe kom je op die plaats? Het is niet echt de bekendste plaats voor een dergelijke route.
KingV
Amerika-ontdekker

Bericht door KingV »

Het moet ook niet per sé Santa Ynez zijn, suggesties zijn altijd welkom :) We wilden gewoon het stuk tot aan LA wat opdelen, zodat we de kustweg op een relax tempo konden doen... Een vriend van me zei dat de wijnhuizen in die regio wel de moeite zijn. Maar Santa Barara is misschien beter?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Santa Barbara zou vanuit Monterey niet mijn keuze zijn. Te dicht bij LA en eigenlijk te ver rijden vanaf Monterey om de kustroute rustig te kunnen rijden. Santa Ynez kan wel, je kan dan nog even naar Solvang. Solvang zelf zou ik niet overnachten, redelijk duur. Dan is Buellton ook een optie, en redelijk goedkoop.
Eventueel kan je kiezen om verder van LA al te stoppen en dan bijvoorbeeld in Pismo Beach of Morro Bay.
KingV
Amerika-ontdekker

Bericht door KingV »

Heeft iemand toevallig een suggestie over hoe we Monument Valley tussen Grand Canyon en Page zouden kunnen inpassen? Echt op dezelfde weg heen en terug rijden lijkt me ook niet alles...
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Je hoeft niet dezelfde weg terug te rijden, buiten een klein stukje over de 160.
Van GC via de east rim drive en dan in Cameron noordwaarts. In (bijna) Tuba City neem je dan de 160 tot in MV.
Op de terugweg dus even terug via diezelfde 160 om dan wat verderop de 98 richting Page te nemen.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer