Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Lunchen in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Ziva
Amerika-expert

Re: Lunchen in Amerika

Bericht door Ziva »

Supergoede tips allemaal! Dank jullie.

Ik denk dat ik ook wel benieuwd was naar hoe Nederlanders in Amerika zich hebben aangepast of wat ze op vakantie het liefst doen ;)

Ik zie om me heen mensen regelmatig grote lunches wegwerken die voor mij gelijk staan aan een volledige portie avondeten. Het is hier vrij gebruikelijk om met een ploeg vrienden tussen de middag af te spreken en dan uitgebreid gaan lunchen en dan krijg je dus dingen als hamburgers, pasta's, kip, steaks. Heerlijk hoor, daar niet van, maar voor mij toch echt veel te machtig voor een lunch. Ik heb dan 's avonds geen honger meer.

Waar ik me ook nog steeds over verbaas is dat je vaak, als je in een restaurant gaat eten, vooraf iets krijgt, bijvoorbeeld nachos met dip of een salade of brood en dan wel zo veel of zo'n grote portie dat ik, alhoewel ik het heerlijk vind, tegen de tijd dat ik mijn hoofdgerecht krijg echt moeite moet doen om het op te eten. Ik bestel dan ook amper nog voorgerechten en heb respect voor mensen die en dat kleine voorafje, en een voorgerecht EN hun hoofdgerecht en dan ook nog een desert opeten. Volgens mij is het ook slecht voor de restaurant business want als je toch eerst mensen een (gratis) grote salade laat opeten en pas daarna het hoofdgerecht serveert dan kun je toch verwachten dat mensen veelal of geen voorgerecht nemen of het desert laten staan (of beide overslaan zoals in mijn geval haha).

Ik begrijp steeds beter waarom Amerika zoveel dikke mensen heeft. Ik zou echt willen dat ik al die heerlijkheden in een restaurant kon bestellen maar ik geloof dat ik dat fysiek niet aan kan (en al helemaal niet als ik dus ook nog een "normale" lunch eet).
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik ben heel snel vol, dus voor mij gingen die grote porties ook niet op. Ik bestelde dan vaak alleen een side disch of starter (voorgerecht). Doe ik op vakantie overigens wel vaker.. In Europa ook ... of verschillende voorgerechten/bijgerechten..
Sandy
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Als ik met collega's ga lunchen dan nemen zij vaak een to-go box mee met de andere helft van dat gerecht. Dat wordt dan in de koelkast gezet op het werk en (bij voorkeur) de volgende dag opgegeten. Soms wordt het ook vergeten en dat is dan minder prettig als je eens de koelkast open trekt :?
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Amikix schreef: Ik gebruik de margarine van Fleischmann's, en ik zie net dat die ook een soort hebben zonder zout. Dat moest ik maar eens proberen want zoute boter op mijn brood vind ik niet lekker, helemaal niet als het is om de hageslag op zijn plek te houden :-).
Die moet ik onthouden! Ik had namelijk laatst margarine gekocht voor onder de extra pure hagelslag die mijn ouders hadden opgestuurd, maar ik had niet gezien dat er zout in zat. Ik had een boterhammetje gesmeerd, nam een hap en dacht:"Hmm, dit hoort niet zo raar te smaken...wat klopt er niet?"
Dat was dus het zout.

Ik neem als lunch meestal een salade van de salad-bar, soms brood van Wholefoods, soms een soepje (ze serveren soep van Au Bon Pain bij ons in de cafetaria - wel lekker maar alleen jammer dat ze er soms een halve zout-pot ingooien), en een heel enkele keer sushi. Veel Amerikaanse collega's nemen inderdaad de left-overs mee, maar dat doe ik nooit. Als ik al left-overs heb, dan bewaar ik die voor de volgende avond.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik eet nooit margarine eigenlijk, waarom dan niet gewoon die ene keer roomboter? Ik eet dan Land o' Lakes sweet cream butter. Maar eigenlijk nog lekkerder is clotted cream.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik ben niet zo van de left overs eigenlijk. Was ik in Nederland al niet en hier in Amerika ook niet. Dus eet ik meestal op wat ik besteld heb.

Vandaag maar weer naar de Subway gegaan haha. Denk erover om ook maar een klein koelkastje aan te schaffen voor op werk. Dat is hier blijkbaar vrij normaal en wel zo handig :)
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Ziva, Wij krijgen straks ook een Publix, bij Northshore. Voor mij wel wat uit de weg voor een vlugge boodschap, maar ik kom er zeker 2 keer per week langs als ik naar de ijsbaan ga. En (weet niet waar je deze in Knoxville kan kopen) bij The Market of Horn of Plenty heb je heerlijke Amish roomboter.(in Maryville/Alcoa, weet niet of The Market in Knoxville deze heeft)
rijocaer
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Ik ben zelf absoluut geen brood eter, en zelfs Nederlands brood ben ik niet dol op. Maar door in Amerika en in Engeland gewoond te hebben, is mijn plezier in brood eten nog sterker verminderd. In Engeland was het brood vaak na 2 dagen al beschimmeld. Broodjes, dus pistoletjes e.d. vind ik wel lekker, maar echte boterhammen doe je mij niet heel snel een plezier mee. Brood meenemen voor de lunch is al helemaal een ramp voor mij, ik vind dat echt vies. Toen ik nog buitenshuis werkte, nam ik vaak twee van die broodjes (het liefst van die Panini triangels met veel pitjes) mee, die at ik dan gewoon zonder beleg op. Beetje droog, maar beter dan brood met beleg wat uren in de lunchtrommel heeft gezeten. Ik hou er niet van.

Tegenwoordig eet ik vaak leftovers als lunch, zeker omdat ik toch thuis werk, is dat ideaal. Ik moet daar wel op letten omdat het qua calorien en carbs nogal aan kan tikken op die manier, maar dat heb je met 6 boterhammen ook wel. Salades eet ik af en toe, maar ben ik na een tijdje wel weer zat. Soep eet ik wel heel erg veel en ik vind het dan wel lekker om daar broodjes in te dippen. Als ik al brood eet, probeer ik er een soort 'feestje' van te maken door m'n brood 'op te leuken' met rucola, eitje, mierikswortel, mosterd, of andere lekkere smaakmakers.

Hebben veel restaurants waar je gaat lunchen geen small size of lunch size menu? Mocht het er niet op staan kan je er misschien zelfs wel om vragen. Op die manier kan je dan toch mee eten met de rest, maar eet je kleine porties.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Georgie schreef:Hebben veel restaurants waar je gaat lunchen geen small size of lunch size menu? Mocht het er niet op staan kan je er misschien zelfs wel om vragen. Op die manier kan je dan toch mee eten met de rest, maar eet je kleine porties.
Ik vind de formaten eigenlijk best meevallen. Ja, als je een hamburger met friet bestelt misschien wel, maar een broodje vind ik niet echt enorm groot, en zoals gezegd kun je dat gewoon meenemen. Ik eet ook veel Aziatisch als lunch, sushi of iets met noedels en die porties zijn meestal niet zo overdreven groot, en ik ben ook echt geen grote eter. Voorgerechten bestel ik voor de lunch nooit en dat zie ik sowieso eigenlijk zelden. Wel zijn die porties vaak groot, omdat ze bedoeld zijn om te delen. Nacho's bv eet je meestal met een groep op.
"Keep Georgia On Your Mind"
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Aziatisch is inderdaad erg licht verteerbaar. Ik ben daar ook gek op.
Nachos zijn inderdaad in principe bedoeld als shared appetizer. In de pub in Engeland nam ik het wel vaker gewoon als diner in m'n eentje omdat ik het zo lekker vind :lol:
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

En gelijk heb je ook! Ik kan daar trouwens ook erg van genieten: echt zo'n feestje in je eentje. :lol:
"Keep Georgia On Your Mind"
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

De kinderen en ik eten tegenwoordig gluten vrij. Dan valt er al zoveel vanaf dat je niet eet. Moeilijk, maar je leert wel waar je gezond kan eten.
Trouwens....(doe wel even een nieuw topic)
rijocaer
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Toen ik net geëmigreerd was vond mijn baas het maar niets dat ik elke dag een "sandwich" maakte in de bedrijfskeuken. Dat was een teken van armoede... Ik kon hem maar niet bijbrengen dat dit in NL heel gewoon was. Toen het tijd was voor mijn jaarlijkse "employee review" gaf hij mij een salarisverhoging van 15% met de woorden: "Nu hoef je geen boterhammen meer te eten!".
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

huh, Big Al, echt? Hier is dat heel gewoon - en ik werk bij een bedrijf waar goed verdiend wordt. We hebben enorme koelkasten waar iedereen z'n lunch spul in bewaard en op maandagen is het soms moeilijk ruimte vinden met al die Whole Foods en Trader Joe pakketjes :lol:.
nitwit
Amerikafan

Bericht door nitwit »

Ik lig gewoon helemaal dubbel Big Al. Wat een verhaal haha :lol:
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

dutchie_in_boston schreef:huh, Big Al, echt? Hier is dat heel gewoon - en ik werk bij een bedrijf waar goed verdiend wordt. We hebben enorme koelkasten waar iedereen z'n lunch spul in bewaard en op maandagen is het soms moeilijk ruimte vinden met al die Whole Foods en Trader Joe pakketjes :lol:.
Grappig - temeer omdat mijn kantoor bij jou in de buurt was... (Greater Boston)

Vrijwel iedereen haalde echter lunch bij het cafetaria en betaalde gemiddeld zo'n $7.50-$10 (ofwel een slordige $2,500 per jaar).
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Big Al schreef:(ofwel een slordige $2,500 per jaar).
Wat een zeer mooie aanvulling op het pensioen kan zijn als je het daarin stopt. Ik mag die baas van jou wel Big Al.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Big Al schreef:Toen ik net geëmigreerd was vond mijn baas het maar niets dat ik elke dag een "sandwich" maakte in de bedrijfskeuken. Dat was een teken van armoede... Ik kon hem maar niet bijbrengen dat dit in NL heel gewoon was. Toen het tijd was voor mijn jaarlijkse "employee review" gaf hij mij een salarisverhoging van 15% met de woorden: "Nu hoef je geen boterhammen meer te eten!".
Nu snap ik het :-). Als we in een hotel gewoon broodjes pindakaas of jam eten als ontbijt :-0 dat de overige gasten zo naar ons kijken. Maar goed ieder zijn eigen. Ik moet er niet aan denken als ik zo de worstjes, wafels en roerei op de vroege morgen moet eten,... dat krijg ik echt niet door mijn keel :-).
Maar een lichte aziatische lunch... hmmmm heerlijk.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BibiS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door BibiS »

Wat een grap Big Al, heb je daarna nog ' sandwiches' gemaakt?
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Tegenwoordig eet ik een stuk gezonder. Lunch is de vaak twee boterhammen met kaas komkommer tomaten salade en ui. Daarnaast hebben ze bij Kroger erg lekkere vanilla yoghurt die erg gezond is. Vind het lekker om daar wat stukjes banaan en apple doorheen te doen.

Voor ik gezond ging eten vond ik backyard burger, subway, panera wendys allemaal erg lekker. Echt gezond is het niet. Ook subway niet, een footlong roastbeef sandwich met mayo is ongezonder volgens weightwachters dan de traditional Big Mac
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer