Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Interview B2 met vriend in US en pas terug uit US
Re: Interview B2 met vriend in US en pas terug uit US
Maar twee keer achter elkaar zonder visum reizen voor een lange tijd levert waarschijnlijk ook problemen op, dat hebben we op het forum al vaker gezien.
Met andere woorden; Gewoon op gesprek gaan en op het beste hopen?SemJes schreef:Maar twee keer achter elkaar zonder visum reizen voor een lange tijd levert waarschijnlijk ook problemen op, dat hebben we op het forum al vaker gezien.
Hockey schreef:Nooit meer is niet correct. Het hangt heel sterk af van de reden van weigering.
Gelukkig, ik was al bezorgd..
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Consulaat
Ik zei:Rhendera schreef:Ah het waiver-program.
Ja ik zit er nu eerlijk wel over te denken, vooral omdat iemand zei dat als je visa geweigerd wordt- je het land nooit meer in komt?! En dat is toch zeker iets dat ik ten alle tijden wil voorkomen. Heeft iemand hier meer ervaring over?
Dat wil zeggen dat je niet meer op het Visa Waiver programma kan gaan (dus minder dan 90 dagen waardoor je geen visum aan moet vragen).kastelke schreef:En als ze je weigeren, dan kan je dus nooit meer zonder visum naar de US. Dus zelfs niet als je maar 1 week wilt gaan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ik denk dat je het beste op gesprek kunt gaan, moest je online niet al een DS160 invullen? Dan hebben ze natuurlijk ook je gegevens al, dus het niet komen opdagen voor het gesprek zou me dan niet verstandig lijken.
Denk dat je echt moet focussen op dat emigreren nu voor jou absoluut geen optie is. Je wil je vriend beter leren kennen, en wat van het land zien, maar dat was het dan ook. Hoop echt dat het je lukt, en dat je ons na maandag komt vertellen hoe (goed) het gesprek is verlopen natuurlijk
Denk dat je echt moet focussen op dat emigreren nu voor jou absoluut geen optie is. Je wil je vriend beter leren kennen, en wat van het land zien, maar dat was het dan ook. Hoop echt dat het je lukt, en dat je ons na maandag komt vertellen hoe (goed) het gesprek is verlopen natuurlijk

Re: Consulaat
Sorry, iets te snel gelezen!kastelke schreef:Ik zei:Rhendera schreef:Ah het waiver-program.
Ja ik zit er nu eerlijk wel over te denken, vooral omdat iemand zei dat als je visa geweigerd wordt- je het land nooit meer in komt?! En dat is toch zeker iets dat ik ten alle tijden wil voorkomen. Heeft iemand hier meer ervaring over?Dat wil zeggen dat je niet meer op het Visa Waiver programma kan gaan (dus minder dan 90 dagen waardoor je geen visum aan moet vragen).kastelke schreef:En als ze je weigeren, dan kan je dus nooit meer zonder visum naar de US. Dus zelfs niet als je maar 1 week wilt gaan.
Ja daar heb je zeker een goed punt.SemJes schreef:Ik denk dat je het beste op gesprek kunt gaan, moest je online niet al een DS160 invullen? Dan hebben ze natuurlijk ook je gegevens al, dus het niet komen opdagen voor het gesprek zou me dan niet verstandig lijken.
En emigreren is ook echt geen optie op het moment. Mijn grootouders krijgen een hartverzakking als ik dat zou doen, dat kan ik hun absoluut niet aan doen. (iniedergeval; Nog niet, dat heeft nog even tijd nodig)
Ik hoop ook dat het lukt, ik ben ineens wel ongelofelijk zenuwachtig, ik wil zo ongelofelijk graag gaan en als dit niet door gaat.. pff. Wil er niet eens aan denken.

Dit soort dingen kun je natuurlijk ook vertellen tijdens het interview. Zal je zaak niet slechter maken in ieder geval.Rhendera schreef:Mijn grootouders krijgen een hartverzakking als ik dat zou doen, dat kan ik hun absoluut niet aan doen
We duimen voor je!

K was het wel van plan ja, haha.SemJes schreef:Dit soort dingen kun je natuurlijk ook vertellen tijdens het interview. Zal je zaak niet slechter maken in ieder geval.Rhendera schreef:Mijn grootouders krijgen een hartverzakking als ik dat zou doen, dat kan ik hun absoluut niet aan doen
We duimen voor je!
Dankjewel

- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wellicht is het in jou geval het erg belangrijk dat je open kaart speelt, succes maandag...
If you can dream it...
Even offf topic: Rhendera, ik heb je een PBtje gestuurd (ik hoop dat dat OK is).
Nou ik ben terug hoor...
En ik heb het visa
Joepie
ben gewoon eerlijk geweest en het was geen probleem.
Wel is het een zooitje op het consulaat nu, zijn ze aan het verbouwen of zo?
En ik heb het visa

Wel is het een zooitje op het consulaat nu, zijn ze aan het verbouwen of zo?
Gelukkig!! Fijn om te horen 

- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is goed nieuws! 1 voet heb je dus al binnen. Nu hopen dat die immigratie ambtenaar op de luchthaven niet met zijn verkeerde been uit bed gestapt is, en je bent weer bij je vriend!
Elke
Mwah dat zal wel meevallen denk ikkastelke schreef:Dat is goed nieuws! 1 voet heb je dus al binnen. Nu hopen dat die immigratie ambtenaar op de luchthaven niet met zijn verkeerde been uit bed gestapt is, en je bent weer bij je vriend!

Bedankt iedereen!
Rhendera - gefeliciteerd ! en een heel goede reis gewenst en een goed verblijf hier.
Leuk dat je meldde wat jouw ervaringen waren, daar kunnen anderen voordeel mee doen.
Wat betreft Kastelke's opm.: ze heeft gelijk, de immigratieambtenaar aan de grens van de US heeft het laatste woord en kan een ieder ten allen tijde toegang weigeren, zelfs als men een visum heeft.
Het beste is niet teveel te zeggen, op vragen kort en duidelijk te antwoorden, en niet tegenspreken !
Leuk dat je meldde wat jouw ervaringen waren, daar kunnen anderen voordeel mee doen.
Wat betreft Kastelke's opm.: ze heeft gelijk, de immigratieambtenaar aan de grens van de US heeft het laatste woord en kan een ieder ten allen tijde toegang weigeren, zelfs als men een visum heeft.
Het beste is niet teveel te zeggen, op vragen kort en duidelijk te antwoorden, en niet tegenspreken !
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
En vooral niet zeggen dat je amerika een te conservatief land vind.... ik heb ergens gelezen dat ze dat niet erg waarderen...
enne wie Amerika een te conservatief land vind... wat heeft die dan uberhoubt daar te zoeken..
enne wie Amerika een te conservatief land vind... wat heeft die dan uberhoubt daar te zoeken..
If you can dream it...
Misschien heeft die - net zoals ik - een man die daarnaartoe is vertrokken ?
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
oeps... Ik dacht dat je zo een keuze altijd samen maakte... 

If you can dream it...
Maar natuurlijk ! (en de maan is een Goudse kaas....)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 5381 Weergaves
-
Laatste bericht door Nagini
-
- 9 Reacties