Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
recht op schadevergoeding?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: recht op schadevergoeding?
Net deze reactie van KLM ontvangen op mijn klacht:
'Dank u wel voor uw e-mail, die wij op 6 maart 2012 hebben ontvangen.
Het spijt mij te vernemen dat uw vlucht KL8440 van Brussel naar New York op 25 februari 2012 werd geannuleerd. Ik kan mij goed voorstellen dat dit een teleurstelling en vervelende situatie voor u en uw vrouw moet zijn geweest. Namens KLM wil ik u graag mijn welgemeende excuses aanbieden voor het ondervonden ongemak.
Onze eerste zorg is de veiligheid van onze passagiers, ons personeel en het publiek te waarborgen. Daartoe handhaven wij de hoogste onderhoudsnormen op al onze vliegtuigen. Wij zullen een vliegtuig dat niet volledig werkt niet toestaan om te vertrekken. Het niveau van stiptheid en geplande dienstschema blijven afhankelijk van omstandigheden.
Op 17 februari 2005 is EU verordening EU 261/2004 van kracht geworden. Deze Europese regelgeving schrijft voor hoe luchtvaartmaatschappijen hun klanten moeten compenseren en assisteren bij een overboeking, vertraging of annulering van vluchten vertrekkend uit of vliegend naar EU landen.
Uw vlucht met nummer KL8440, werd om technische redenen geannuleerd. Conform artikel 5.3 van de EU Verordening is dit een situatie van overmacht en had KLM dit, ondanks het nemen van allerlei voorzorgsmaatregelen, niet kunnen voorkomen. Gezien het bovenstaande kan ik uw verzoek om compensatie helaas niet honoreren. Om de zelfde reden kunnen wij helaas uw vooraf geboekte hotel niet vergoeden, ik adviseer u uw reisverzekering hiervoor aan te schrijven.
Ik begrijp dat dit geen prettige mededeling zal zijn, maar vertrouw erop de zienswijze van KLM voldoende te hebben verduidelijkt. '
Wat denken jullie hiervan? Stopt het hierbij of moeten wij toch verder gaan?
En zelf eerst of via iets als euclaim?
greetz
'Dank u wel voor uw e-mail, die wij op 6 maart 2012 hebben ontvangen.
Het spijt mij te vernemen dat uw vlucht KL8440 van Brussel naar New York op 25 februari 2012 werd geannuleerd. Ik kan mij goed voorstellen dat dit een teleurstelling en vervelende situatie voor u en uw vrouw moet zijn geweest. Namens KLM wil ik u graag mijn welgemeende excuses aanbieden voor het ondervonden ongemak.
Onze eerste zorg is de veiligheid van onze passagiers, ons personeel en het publiek te waarborgen. Daartoe handhaven wij de hoogste onderhoudsnormen op al onze vliegtuigen. Wij zullen een vliegtuig dat niet volledig werkt niet toestaan om te vertrekken. Het niveau van stiptheid en geplande dienstschema blijven afhankelijk van omstandigheden.
Op 17 februari 2005 is EU verordening EU 261/2004 van kracht geworden. Deze Europese regelgeving schrijft voor hoe luchtvaartmaatschappijen hun klanten moeten compenseren en assisteren bij een overboeking, vertraging of annulering van vluchten vertrekkend uit of vliegend naar EU landen.
Uw vlucht met nummer KL8440, werd om technische redenen geannuleerd. Conform artikel 5.3 van de EU Verordening is dit een situatie van overmacht en had KLM dit, ondanks het nemen van allerlei voorzorgsmaatregelen, niet kunnen voorkomen. Gezien het bovenstaande kan ik uw verzoek om compensatie helaas niet honoreren. Om de zelfde reden kunnen wij helaas uw vooraf geboekte hotel niet vergoeden, ik adviseer u uw reisverzekering hiervoor aan te schrijven.
Ik begrijp dat dit geen prettige mededeling zal zijn, maar vertrouw erop de zienswijze van KLM voldoende te hebben verduidelijkt. '
Wat denken jullie hiervan? Stopt het hierbij of moeten wij toch verder gaan?
En zelf eerst of via iets als euclaim?
greetz
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
-
- Amerikakenner
Uiteraard verder gaan. Dit lijkt me het antwoord te zijn dat ze altijd geven, in de hoop dat je afdruipt.
Wellicht moet je nu wel raadsman inschakelen opdat ze bij KLM zouden doorhebben dat hun taktiek niet pakt. Ik heb geen enkele binding met Euroclaim, maar het lijkt wel een aantrekkelijk voorstel: no cure no pay, en je mag veronderstellen dat zij weten hoe je dit het beste afhandelt.
Wellicht moet je nu wel raadsman inschakelen opdat ze bij KLM zouden doorhebben dat hun taktiek niet pakt. Ik heb geen enkele binding met Euroclaim, maar het lijkt wel een aantrekkelijk voorstel: no cure no pay, en je mag veronderstellen dat zij weten hoe je dit het beste afhandelt.
Als je rechtsbijstand hebt deze inschakelen? Daar heb je al voor betaald.
(Ik weet niet wat normaal is hoor, maar ik vind 27% een fors percentage wat EUClaim inhoudt)
(Ik weet niet wat normaal is hoor, maar ik vind 27% een fors percentage wat EUClaim inhoudt)
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Waarom is dit direct een situatie van overmacht? Kunnen ze dit aan de hand van een rapport aantonen?georgesken schreef:Uw vlucht met nummer KL8440, werd om technische redenen geannuleerd. Conform artikel 5.3 van de EU Verordening is dit een situatie van overmacht en had KLM dit, ondanks het nemen van allerlei voorzorgsmaatregelen, niet kunnen voorkomen.
Overmacht wordt natuurlijk direct aangehaald om zo van de verplichting van het vergoeden van onkosten af te zijn. Dat ze het zeggen wil nog niet zeggen dat het hiermee aangetoond is, toch?3. Een luchtvaartmaatschappij die een vlucht uitvoert, is niet
verplicht compensatie te betalen als bedoeld in artikel 7 indien
zij kan aantonen dat de annulering het gevolg is van buitengewone
omstandigheden die ondanks het treffen van alle redelijke
maatregelen niet voorkomen konden worden.
Hier staat trouwens de gehele verordening.
Ik geef je weinig kans dat KLM daadwerkelijk gaat betalen. Ze zullen zich wel blijven verschuilen.
Wellicht dat ik zelf in dit geval de kosten voor het hotel bij mijn reisverzekering zou declareren maar ondertussen wel van de KLM aantoonbaar bewijs zou willen hebben.
Succes!
Roland
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Overmacht is iets dat buiten de directe invloedsfeer ligt, zoals het weer, maar iets dat t.g.v. slecht of geen onderhoud zorgt voor een storing o.i.d. is m.i. geen overmacht.
Ik zou juridisch hulp inschakelen; succes en blijf ons aub op de hoogte houden
Ik zou juridisch hulp inschakelen; succes en blijf ons aub op de hoogte houden

-
- Amerikakenner
Ik denk niet dat mijn schoonouders een rechtsbijstandsverzekering hebben.
Ik vind ook dat ze heel gemakkelijk dit probleem op overmacht schuiven. Maar hoe kan je ooit iets anders aantonen aangezien zij zelf het bewijs van het tegendeel zouden moeten leveren.
Heeft er trouwens ooit iemand van greenclaim gehoord of hier gebruik van gemaakt? Zij hebben op het eerste zicht een vergelijkbare service als euclaim, alleen bepaal je hier zelf wat je aan hen betaalt (beetje vreemd imo).
Ik vind ook dat ze heel gemakkelijk dit probleem op overmacht schuiven. Maar hoe kan je ooit iets anders aantonen aangezien zij zelf het bewijs van het tegendeel zouden moeten leveren.
Heeft er trouwens ooit iemand van greenclaim gehoord of hier gebruik van gemaakt? Zij hebben op het eerste zicht een vergelijkbare service als euclaim, alleen bepaal je hier zelf wat je aan hen betaalt (beetje vreemd imo).
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
En een klacht indienen bij de Inspectie V&W:
http://www.ilent.nl/Images/klachtenform ... 318942.pdf
http://www.ilent.nl/Images/klachtenform ... 318942.pdf
1997:NYC-WAS-DEN-SFO-LAX|1998:NY|2001:Denver/Chicago|2003:Noordoost|2005:CO|2007:FL|2009:FL|2010:FL|2011: FL|2012: Zuidwest|2013:Florida|2014:Noordwest|2017:FL|2019:CO/CA.
-
- Amerika-ontdekker
Oh shit, dat kan niet...niet vertrokken uit NL en vlucht niet uitgevoerd door NL's lvm... 

1997:NYC-WAS-DEN-SFO-LAX|1998:NY|2001:Denver/Chicago|2003:Noordoost|2005:CO|2007:FL|2009:FL|2010:FL|2011: FL|2012: Zuidwest|2013:Florida|2014:Noordwest|2017:FL|2019:CO/CA.
Hoi ik heb een claim lopen bij Euclaim.
Acht uur vertraging vorig jaar april.
Nu bijna een jaar verder de eis toegewezen door het hoge gerechtshof.
Dit duurde een half jaar.
Corendon heeft twee keer gerageerd dmv een brief door hun advokaat.
De eerste keer dat ze niet betalen volgens een attest.
De tweede keer gooien ze het ook ineens op een technischs defekt en overmacht.
Voordat de zaak voor de rechter komt duurt nogal even volgens Eu.
Ze hebben nog 700 zaken liggen due naar de rechter gaan.
Ben benieuwd hoelang het gaat duren voor ik wat weet.
Misschien nog een jaar.
Vindt die 27% niet veel hun doen al het werk en betalen de kosten en zelf was ik nooit zover gekomen.
N
Acht uur vertraging vorig jaar april.
Nu bijna een jaar verder de eis toegewezen door het hoge gerechtshof.
Dit duurde een half jaar.
Corendon heeft twee keer gerageerd dmv een brief door hun advokaat.
De eerste keer dat ze niet betalen volgens een attest.
De tweede keer gooien ze het ook ineens op een technischs defekt en overmacht.
Voordat de zaak voor de rechter komt duurt nogal even volgens Eu.
Ze hebben nog 700 zaken liggen due naar de rechter gaan.
Ben benieuwd hoelang het gaat duren voor ik wat weet.
Misschien nog een jaar.
Vindt die 27% niet veel hun doen al het werk en betalen de kosten en zelf was ik nooit zover gekomen.
N
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
De consumentenbond heeft ook een " vlucht claim service" misschien kun je daar nog iets mee.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
-
- Amerikakenner
vandaag deze reactie gekregen op mijn verzoek ter bevestiging van de vertraging.
En ze blijven erbij dat de technische problemen een vorm van overmacht zijn
En ze blijven erbij dat de technische problemen een vorm van overmacht zijn
Er zal denk ik niets anders opzitten dan een derde partij in te schakelenIk begrijp dat u een claim bij uw verzekeringsmaatschappij in wilt dienen om zo de indirecte kosten te verhalen.
Graag bevestig ik dat de onderstaande personen geldige en betaalde tickets hadden voor de volgende reis:
Naam passagier:
MS(ADT)
E MR(ADT)
Ticket nummers:
074-
074-
Origineel geboekte vluchten:
Vlucht nummer: Datum: Van: Naar:
KL8440/DL141 25FEB Brussel New York, JFK
KL5324 25FEB New York, JFK Fort Lauderdale, FL
De bovenstaande vlucht KL8440 werd wegens technische mankementen geannuleerd. Bovenstaande passagiers werden omgeboekt naar de volgende vluchten:
Vlucht nummer: Datum: Van: Naar:
BA0393 25FEB Brussel London, Heathrow
DL0002 25FEB London, Heathrow New York, JFK
DL1271 26FEB New York, JFK Fort Lauderdale
De origineel geboekte aankomst tijd was 25 februari 2012 om 7.01PM, en de nieuwe aankost tijd na vertraging was 26 februari 2012 11.46AM.
Uw vlucht met nummer KL8440/DL141, werd om technische redenen geannuleerd. Conform artikel 5.3 van de EU Verordening is dit een situatie van overmacht en had KLM dit, ondanks het nemen van allerlei voorzorgsmaatregelen, niet kunnen voorkomen. Gezien het bovenstaande kan ik uw verzoek om compensatie helaas niet honoreren. Om de zelfde reden kunnen wij helaas uw vooraf geboekte hotel niet vergoeden, ik adviseer u uw reisverzekering hiervoor aan te schrijven.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja, uiteraard blijven ze dat volhouden omdat ze anders veel vaker tot vergoeding zullen moeten overgaan.georgesken schreef:En ze blijven erbij dat de technische problemen een vorm van overmacht zijn

Ik blijf erbij dat met iets zeggen overmacht nog niet aangetoond is en volgens mij dienen ze dat te doen volgens regels waar ze zelf naar verwijzen...

Wat waren trouwens jouw 'indirecte kosten'? Enkel het hotel waar men niet kon verblijven? Zit me nl. iets te bedenken. De kosten voor de eerste overnachting moet je sowieso maken. Dat ze uiteindelijk niet in het hotel aangekomen zijn is niet prettig maar er is wel een alternatief geboden waarbij de luchtvaartmaatschappij de kosten op zich nam. Weet niet of dat nog gaat uitmaken bij een eventuele vergoeding.
Voor de vluchtvertraging en de niet gekregen maar wel gerserveerde comfort seats (is extra voor betaald neem ik aan?) zou je echter wel een vergoeding moeten hebben vind ik. Technische problemen zijn bij mij niet direct een vorm van overmacht tenzij duidelijk aangetoond.
Roland
-
- Amerikakenner
-
- Amerikakenner
even een kleine update geven:
Ondertussen zijn mijn schoonouders correct vergoed voor de kosten van de baggagevertraging en het niet-krijgen van economy confort tijdens de vervangende vlucht (+ 5000 boànusmiles).
Wij hebben nu een claim voor de vluchtvertraging/annulering ingediend via arag flight claim service. Eens benieuwd hoe dit goed evolueren? Het zal wel iets van lange duur worden vrees ik...
Ondertussen zijn mijn schoonouders correct vergoed voor de kosten van de baggagevertraging en het niet-krijgen van economy confort tijdens de vervangende vlucht (+ 5000 boànusmiles).
Wij hebben nu een claim voor de vluchtvertraging/annulering ingediend via arag flight claim service. Eens benieuwd hoe dit goed evolueren? Het zal wel iets van lange duur worden vrees ik...
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Bedankt voor de tussenstand; hopleijk pakt het voor jou ook nog gunstig uit.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou, dat is in ieder geval al positief dat ze e.e.a. vergoed hebben gekregen en bonusmiles ontvangen hebben.
Roland

Roland
Rechtsbijstandsverzekering? Dat lukt bij mij goed in dit soort gevallen!
-
- Amerikakenner
We zijn nu 3 aanmaningen om te betalen verder en nog steeds geen resultaat...
KLM blijft zich verschuilen achter technische problemen:
KLM blijft zich verschuilen achter technische problemen:
Dus nu moet Arag een stap verder gaan :Wij hebben uw claim nader bestudeerd. Vlucht DL141 was geannuleerd vanwege een technisch mankement. Er was sprake van lekkage. Volgens Artikel 5.3 stellen wij ons op standpunt dat er bij annuleringen volgens de verordening 261/2004 zorg en assistentie moet worden aangeboden, maar geen compensatie hoeft te worden betaald. Dat volgt uit de tekst en de totstandkomings-geschiedenis.
Vanzelfsprekend zijn wij bekend met het Sturgeon-arrest van de Vierde Kamer van het Hof van Justitie waarnaar u in uw voormelde brief verwijst. Op basis van advies van internationaal gerenommeerde deskundigen stellen wij ons op het standpunt dat dat arrest niet kan worden gevolgd, omdat het ondermeer in strijd is met een eerdere uitspraak van het Hof van Justitie, het Verdrag van Montreal en het rechtszekerheidsbeginsel.
Het Europese Hof van Justitie in de zaak Wallentin-Hermann tegen Alitalia heeft gesteld dat een luchtvaartmaatschappij, in het algemeen, niet mag weigeren de passagier compensatie te betalen voor de annulering van een vlucht wegens technische problemen met het luchtvaartuig, maar heeft een beroep op technische problemen daarmee niet uitgesloten.
Gelet op het voorgaande wijzen wij uw verzoek om compensatie af
Eens zien of dit iets oplevert...Zoals wij in ons tweede bericht hebben aangegeven blijft KLM bij het ingenomen standpunt en kunt u zich wenden tot de Inspectie Leefomgeving en Transport: Passagiersrechten Luchtvaart. Voor meer informatie verwijs ik u naar de website: http://www.ILenT.nl.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Zelf ga je hier echt niet verder mee komen. Zoals je al eerder schreef, EU claim heeft 700 zaken lopen. En de luchtvaartmaatschappijen verschuilen zich altijd achter dezelfde argumenten. Zag laatst een stukje bij Kassa. EU Claim zat er in z'n eentje, de tegenpartij met tig advocaten. Volgens mij kost KLM & Co bakken met geld om de processen te voeren maar uitkeren zal ze nog veel meer kosten.
http://www.euclaim.nl/in-de-pers/156/Ka ... chten.html
http://www.euclaim.nl/in-de-pers/156/Ka ... chten.html
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- knop
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Tja, de reclame wordt aangepast aan de gebruiker. D.m.v. Cookies wordt de reclame speciaal op jou aangepast. Vond je het niet toevallig dat het een Friese site betrof, terwijl je zelf uit Friesland komt?Coyote schreef:Vind het toch wel frappant dat ik zojuist reclame (boven een bericht zie dat ik aan het typen ben) zie van een friese datingsite....DVDGuy schreef:Zo lang het onschuldig boven aan staat en ik geen ongewenste email krijg omdat ik dit topic heb bekeken, is het inderdaad handig![]()
Goed ik kom uit Friesland, ben single maar hoef zulk soort reclame hier niet te zien. En nee, ik kom niet op datingsites dus dat kan niet de reden van die reclame zijn geweest.![]()
Ok..tot zover het off-topic praatje...![]()
Roland
Groet,
Frans
Frans