Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Star Alliance verhogen toeslagen??
- john&ann
- Amerika-ontdekker
Star Alliance verhogen toeslagen??
Wij krijgen vandaag een brief van ons reisbureau dat de Star Alliance de luchthavenbelasting / toeslagen gaat verhogen en dat we geld kunnen besparen als we nu nog de volledige reissom aftikken.
Klink in principe aannemelijk in deze tijd (dat alles duurder wordt) maar is dit echt zo? Ik kan het nl. nergens vinden.
Ben misschien achterdochtig, maar niet dat dit een "trucje" is om alvast de reissom binnen te hebben??!
Klink in principe aannemelijk in deze tijd (dat alles duurder wordt) maar is dit echt zo? Ik kan het nl. nergens vinden.
Ben misschien achterdochtig, maar niet dat dit een "trucje" is om alvast de reissom binnen te hebben??!
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: Star Alliance verhogen toeslagen??
Air France/KLM/Delta verhogen m.i.v. 12 maart hun brandstoftoeslag, het is aannemelijk dat ook de overige maatschappijen dat gaan doen.
Het is een bekend gegeven dat tickets geboekt via een tussenpersoon nog duurder kunnen worden zolang de tussenpersoon de tickets nog niet heeft betaald. Bij rechtstreeks boeken heb je hier geen last van omdat je dan de tickets al meteen volledig betaald.
Ik vindt het eerlijk gezegd een goede service van het reisbureau om je te waarschuwen hiervoor, ik zou zelf altijd meteen de tickets volledig betalen bij boeking om prijsverhogingen te voorkomen.
Het is een bekend gegeven dat tickets geboekt via een tussenpersoon nog duurder kunnen worden zolang de tussenpersoon de tickets nog niet heeft betaald. Bij rechtstreeks boeken heb je hier geen last van omdat je dan de tickets al meteen volledig betaald.
Ik vindt het eerlijk gezegd een goede service van het reisbureau om je te waarschuwen hiervoor, ik zou zelf altijd meteen de tickets volledig betalen bij boeking om prijsverhogingen te voorkomen.
- john&ann
- Amerika-ontdekker
Hoi Harry,
Bedankt voor je reactie! Ik zal wel vragen of we dan alleen de tickets alvast kunnen betalen i.p.v. meteen de hele reissom.
Bedankt voor je reactie! Ik zal wel vragen of we dan alleen de tickets alvast kunnen betalen i.p.v. meteen de hele reissom.
Bij Air Berlin zijn vluchten van en naar de VS uitgezonderd van verhoging van brandslagtoeslag. Misschien dat dit ook voor andere maatschappijen geldt?
Ik heb dit n.a.v. het nieuwsbericht in de algemene voorwaarden van AB opgezocht
Ik heb dit n.a.v. het nieuwsbericht in de algemene voorwaarden van AB opgezocht
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik ben niet zo'n fan van reisbureaus, maar dit is keurig ! 

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Ook wij kregen een mailtje van het reisburo met de mededeling dat de prijzen gaan stijgen....maar wij hebben het geluk dat we gekozen hadden voor het flexpakket, met als resultaat dat we niets bij hoeven te betalen ondanks dat we nog geen euro betaald hebben voor onze reis 

- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ah een D-reizen klant....
Ik moet zeggen, dat flex pakket is wel een mooie insteek... je betaald 1x 25 euro (of zoiets) en je hoeft dat jaar geen boekingskosten meer te betalen!
ook wijzigingen etc... andere hotels etc... allemaal inbegrepen...
en als je net zoals ons zo'n 10 keer per jaar naar de USA reist.... dan heb je die kaart al heeeeeeel snel terug verdient!
(die heb je al terug verdient als je 2x per jaar op vakantie gaat...)
Ik moet zeggen, dat flex pakket is wel een mooie insteek... je betaald 1x 25 euro (of zoiets) en je hoeft dat jaar geen boekingskosten meer te betalen!
ook wijzigingen etc... andere hotels etc... allemaal inbegrepen...
en als je net zoals ons zo'n 10 keer per jaar naar de USA reist.... dan heb je die kaart al heeeeeeel snel terug verdient!
(die heb je al terug verdient als je 2x per jaar op vakantie gaat...)
If you can dream it...
Haha, goed gezien, en jawel we zijn we happy met dit concept aangezien we met z'n vieren richting NY gaan met de kerst.....gelukkig heb ik ook al de tickets binnen voor onze trip richting CA en VS....dus we kunnen onze lol op!!! 

- john&ann
- Amerika-ontdekker
Ik vond het ook wel netjes van het bureau hoor. Zelf had ik er een kopie van het bericht van star alliance bij gedaan als ik hun was. Komt dan iets betrouwbaarder over.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1770 Weergaves
-
Laatste bericht door Meniles