Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vluchtwijziging, wat is wijsheid

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Inkie
Amerika-ontdekker

Vluchtwijziging, wat is wijsheid

Bericht door Inkie »

Wij gaan op 1 juli naar Los Angeles. Vlucht geboekt via Dusseldorf naar London (Britisch Airways) en vervolgens naar Los Angeles (Virgin) in 1 ticket.

De tijden waren voor ons prima. Van Dusseldorf naar London om 10.30 en vervolgens om 16.00 uur naar Los Angeles.
Nu zijn de tijden gewijzigd. De vlucht van Dusseldorf naar London is geannuleerd en we krijgen als voorstel om om 13.30 naar London te vliegen. Aankomst London 14.00 uur. De vlucht naar Los Angeles is vervroegd naar 15.45. Overstaptijd 1,45 uur.

Britisch Airways zegt dat dit te kort is. En daar maak ik me nu dus zorgen over.
Wij vliegen met 2 kleine kinderen en Opa gaat ook mee. Stress dus voor mij nu ;-)

Ik heb gebeld met Cheaptickets en zij hebben gebeld met Britisch Airways en Virgin en kunnen ons aanbieden om te vliegen om 7 uur 's morgens (8 uur wachten op Heathrow) naar London Óf dat we vliegen om 13.30 uur en dan begeleiding krijgen op het vliegveld ivm Opa.

Ik zit maar te dubben wat te doen. Ik wil maandag nog maar eens bellen met cheaptickets (zijn heel actief en vriendelijk!) om te vragen of we niet via Schiphol mogen vliegen. Dat maakt ons niets uit.

Iemand ervaring met begeleiding op vliegveld en/of overstappen op Heathrow in 1,45 uur (we moeten switchen tussen terminal 3 en 5).

Bedankt voor het meedenken.
2012 Zuid-Westen
2015 Rondje Denver
http://vlietjesgo2usa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mtl
Amerika-expert

Re: Vluchtwijziging, wat is wijsheid

Bericht door mtl »

Als alles goed gaat, dus geen vertraging en geen enorme drukte op Heathrow dan is 1 uur en 45 minuten overstaptijd voldoende. Mijn ervaring is dat het vooral op de terugreis erg druk is op Heathrow met ellenlange rijen voor de veiligheidscontrole.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

+ 1 hierzo.
Vorig jaar hadden we 5 kwartier en hebben het met gemak gehaald.

Je kunt bellen met Cheaptickets om vanaf Schiphol te vliegen, maar dat komt neer op annuleren van je tickets en nieuwe tickets aanschaffen. Denk dat Cheaptickets er niet zonder meer mee akkoord gaat.
Waarom niet meteen vanaf Schiphol geboekt ?

Ik denk dat de hulp van Cheaptickets prima is en dat je het beste 's morgens vroeg naar Londen kan vliegen zodat je ook geen stress hebt over de tijd. Betekent wel vroeg opstaan en lang op Heathrow, maar je kan niet alles hebben denk ik dan maar.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Als het zonder al te grote gevolgen mogelijk is zou ik de vlucht wijzigen.
Als je met zijn 2en zou reizen kan het, maar je voegt als bijzondere omstandigheid toe dat "Opa" ook mee gaat.
@ Je komt aan op terminal 5.
Dan is het afhankelijk van hoe snel uit vliegtuig een 10 minuten naar de verzamelplek voor de bus naar terminal 3.
Die bus staat niet klaar voor je. Je zult er even op moeten wachten.zeg 10 minuten.
Vervolgens doe je er 20 minuten over om bij terminal 3 te komen.
Daar ga je opnieuw door security.
Voordeel is dat terminal 3 niet zo druk is als 5.
Maar dan nog is het moeilijk te plannen hoe lang het duurt.
Vervolgens naar gate en boarden.
Als alles mee zit kan het.
Maar je hebt weinig marge.
Wel mooi dat er begeleiding voor Opa wordt aangegeven.
Voordeel daarvan is met name dat je dan ongetwijfeld vooraan komt te staan in de rij voor de bus van 5 naar 3.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

En het is niet echt leuk om uren op terminal 3 te zitten. Overigens is mijn ervaring dat je nooit lang op de bus hoeft te wachten die tussen de terninals rijdt. Of hij staat klaar of het duurt een paar minuten voor die komt.
PDX
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door PDX »

Ik zou voor die vroegere vlucht gaan. 1.45 uur overstaptijd is op zich te doen, maar dan moet alles helemaal goed gaan. Heathrow is niet bepaald het beste vliegveld en je hebt altijd kans op wat vertraging en zelfs 20 minuten vertraging zou al veel problemen kunnen opleveren. Tel daarbij op dat er een ouder persoon mee reist.. ik zou het wel weten. Je gaat sowieso de hele tijd lopen stressen vanwege de strakke planning en dat lijkt me het laatste wat je wilt aan het begin van je vakantie. Tuurlijk, uren rondhangen in een terminal is ook niet geweldig, maar lijkt mij een stuk prettiger.
1997 CA, NV, AZ, UT 1998 NY, 2000 NY, NJ, 2001 NJ, NY, 2007 WA, OR, CA, 2008 WA, OR, CA, NV, AZ, UT, 2009 WA, OR, 2010 NY, NJ, PA, MD, DE 2010 MT, CO, WY, ID, UT, AZ, NM, SD, NE, 2011 WA, OR, CA, NV.

2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Let even op dat de airlines flexibel kunnen zijn. Aangezien de vlucht van DUS > LHR maar een klein stukje betreft, zou je mogelijk met gemak ook AMS > LHR kunnen krijgen. Er gaan met BA genoeg vluchten in de ochtend naar London Heathrow. Leg dit verhaal m.b.t. de stress echt voor.

In ons geval (met een andere airline) waren ook de tijden gewijzigd, waardoor we 7,5 uur lay-over zouden krijgen op een tussenluchthaven. Eerst vertrokken we uit Brussel (scheelde € 350,- p.p.), maar met zelf actief vragen hebben ze de eerste vlucht (en ook op de terugweg!) naar Amsterdam omgezet. Mooi ;-).
Inkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Inkie »

Bedankt voor de reacties.
Ik ga morgen nog eens bellen met cheaptickets en hoop dat we de vlucht om mogen zetten via schiphol. Ook wij boekten via Dusseldorf ivm de ticketkosten. Ik heb gezien dat BA diverse vluchten heeft op 1 juli naar Heathrow op fijne tijden voor ons vanaf Schiphol.
Mocht het niet lukken (maar ik ga de stress factor zeker aangeven, die is er ook echt!) dan toch maar de 7 uur vlucht. Als ik zo gestressed ben dan zullen de kids dat zeker overnemen en zal het geen fijne start van de vakantie worden. En Opa heeft nog nooit zover gevlogen dus heeft ook wat extra zorg nodig (spreekt weinig tot geen engels).

Ik laat het zeker weten wat het geworden is. Bedankt voor alle steun!
2012 Zuid-Westen
2015 Rondje Denver
http://vlietjesgo2usa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik lees hier een hoop twijfels aangaande het overstappen van de mensen, maar de bagage? Vergeet die niet. Dat overkwam mij een jaar geleden. Amsterdam naar Londen had vertraging en ikzelf had voldoende tijd op Heathtrow om het volgende vliegtuig te halen. Mijn bagage echter is achtergebleven in Londen. Toen kreeg ik een voucher van 100 dollar, moest die op LAX gaan omwisselen en anderhalve dag later werd mijn bagage bezorgd, nog een gelukkig dat ik een vast adres had en geen rondreis maakte.

Hoeveel tijd ik tussen de vluchten had door de vertraging weet ik niet meer, dus ik durf onvoldoende aan te geven of het genoeg tijd is.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Natuurlijk kan je vragen of ze je omboeken naar Schiphol. Bedenk wel dat je er geen recht op hebt en dat ze het niet hoeven te doen. Maar vragen kan altijd, nee heb je en ja kan je krijgen.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Hockey schreef:nog een gelukkig dat ik een vast adres had en geen rondreis maakte.
Wij maakten in 2008 wel een rondreis, toen in Seattle bleek dat één van onze koffers in Frankfurt was achtergebleven. Wij hadden een routebeschrijving met namen en adressen van de vooraf geboekte hotels. Er werd een kopietje gemaakt en de volgende dag werd onze koffer zonder problemen in ons hotel in Packwood bezorgd.
Bij niet vooraf geboekte hotels zul je telefonisch moeten laten weten waar de bagage moet worden bezorgd.
Je hebt inderdaad een punt dat een krappe overstap niet alleen voor jezelf, maar ook voor de bagage een probleem kan zijn.
Groet,

Old Faithful
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Hoi ik zit met ongeveer hetzelfde probleem.
Tickets zijn gewijzigd nog 1.45 overstap van terminal3 naar terminal 8.
Terug weg zit nu vijf uur tussen.
Mijn eerste tijd was 2.15 dit vondt ik al krap.
Ik vlieg wel van amsterdam en mijn vluchten zijn van Ba omgezet in Aa.
Ben ik ook niet echt blij mee.
Cheaptickets kun je alleen maar bellen voor een behoorlijk tarief.
Is dus eens maar nooit meer...
Vervelend om te moeten afvragen of je de vlucht wel haalt.
Terminal 8 schijnt nog vervelender te zijn om te komen.
Ben benieuwd.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Als je overstapt op Londen Heathrow dan moet je lang zoeken naar terminal 8, die is er namelijk niet. :wink:
Je hebt terminal 1, 3, 4 en 5, als je van Amsterdam met BA naar LHR vliegt kom je aan op terminal 5 en bij een vervolgvlucht met AA moet je naar terminal 3.
Inkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Inkie »

eric44051 schreef:Cheaptickets kun je alleen maar bellen voor een behoorlijk tarief.
Is dus eens maar nooit meer...
.
Ik heb afgelopen week 2 x gebeld met cheaptickets en beide keren niet langer dan 2 minuten wachttijd. Misschien geluk gehad?

Morgenvroeg ga ik toch maar weer bellen en heel lief vragen of ze de vlucht om kunnen zetten. Kan het niet dan gaan we met de 7 uur vlucht en gaan dan bedenken wat we al die tijd op Heathrow gaan doen (extra spelletjes meenemen) :lol:
We durven het niet te wagen op 1.45 uur overstappen, ook niet met begeleiding.
2012 Zuid-Westen
2015 Rondje Denver
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Waarom met Cheaptickets bellen en niet direct met BA?
Inkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Inkie »

t1m schreef:Waarom met Cheaptickets bellen en niet direct met BA?
Ik heb van de week gebeld met BA maar ze verwezen me door naar cheaptickets. Ik heb wel de naam van de heel aardige man opgeschreven dus lukt het niet dan ga ik het via hem nog proberen ;-)
2012 Zuid-Westen
2015 Rondje Denver
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Probeer ook eens verschillende landen: NL, VK en VS. Zit vaak ook een heel verschil met mentaliteit. En lukt het 1e lijns niet, vraag om een manager / supervisor 2e / 3e lijns. Vaak is het veel meer mogelijk. Succes!
Inkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Inkie »

Helaas, het is niet mogelijk om de vlucht om te zetten naar schiphol of brussel of whatever. De klasse van onze vlucht vanaf DUS moet gelijk zijn en deze is in de ochtend vluchten nergens te krijgen. Ik heb gesproken met Cheaptickets en BA maar helaas pindakaas. Ook eventueel bijbetalen kan niet.

Cheaptickets gaf aan dat zij zouden kiezen voor de 13.30 uur vlucht met begeleiding. BA zag dat helemaal niet zitten.

Nou ja, we hebben hier onderling overlegd...en gekozen voor de 7 uur vlucht. Het is niet anders.

En ik probeer positief te denken: misschien wijzigen de tijden nog wel ;-)
Al was ik er gisteren even helemaal ziek van :-(

Bedankt voor het meedenken.
2012 Zuid-Westen
2015 Rondje Denver
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer