Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Gebruik eigen GPS in USA
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Gebruik eigen GPS in USA
Mijn TomTom is ook van 2008 dus is niet per definitie ongeschikt.
Roland
Roland
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Werkt prima zo'n oudere versie van tomtom, bij ons staat er alleen de kaart van USA op (tomtom one) en die gebruiken we dus fijn voor als we daar op vakantie zijn. Gaat nu ook weer mee. Wegen veranderen steeds, maar over het algemeen kun je er prima mee vooruit ook al is de kaart niet de allernieuwste. De onze is van begin 2011.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Helemaal mee eens. Heb voor onze eerste US roadtrip vier jaar geleden een goedkope Garmin gekocht waar de Amerikaanse en Europese kaarten al standaard op stonden en kan er nog steeds prima de weg mee vinden in Amerika!
In Nederland heb ik meer last van die verouderde kaarten...
In Nederland heb ik meer last van die verouderde kaarten...
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Ik heb een van de oudste tomtoms en die doet 't elk jaar prima. 2 jaar geleden de kaart nog ge-update, misschien dit jaar weer.
Enne: Plak 'm in Arizona in ieder geval niet tegen de voorruit. Zoek dit uit voor elke staat welke je bezoekt.
Enne: Plak 'm in Arizona in ieder geval niet tegen de voorruit. Zoek dit uit voor elke staat welke je bezoekt.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat valt ook wel weer wat mee. Afgelopen vakantie meer dan een week met de TomTom op het vooruit van mijn huurauto (Colorado licenseplate) in Arizona gereden, ook in Californië. Ook veel politie tegengekomen en nergens tegen problemen aangelopen.Arno schreef:Enne: Plak 'm in Arizona in ieder geval niet tegen de voorruit. Zoek dit uit voor elke staat welke je bezoekt.
Overigens zag ik vooral in Californië veel GPS-en gewoon aan het voorruit zitten.
Roland
Mag de Tom Tom niet tegen de voorruit?
We doen al 4 jaar niet anders en geen problemen gehad.
Gr. Elf
We doen al 4 jaar niet anders en geen problemen gehad.
Gr. Elf
Strict genomen mag je in nederland ook geen tomtom aan je ruit hebben wanneer deze je goed uitzicht belet.
Of je hier een bekeuring voor zou krijgen....
Of je hier een bekeuring voor zou krijgen....
Ik heb een Iphone met daarop Navigon USA & Canada. Gebruikt deze data waardoor ik te maken krijg met kosten? Anders is het het overwegen waard namelijk om in de VS een prepaid kaartje te kopen.
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik denk dat je hem, toch in sommige staten, gewoon niet in het midden van je voorruit mag hangen, maar enkel in de linkerhoek onderaan.Arno schreef:Enne: Plak 'm in Arizona in ieder geval niet tegen de voorruit. Zoek dit uit voor elke staat welke je bezoekt.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
- goldenhills
- Amerika-expert
Was het maar zo simpel... verschillende staten hebben echt verschillende regels. In CA mocht je je GPS niet tegen de ruit plakken, nu wel binnen een gespecifeerd gebiedje links of rechts van je voorruit. Of je staande gehouden wordt voor foutieve plaatsing en een boete gaat krijgen is een andere vraag natuurlijk. Niet erg waarschijnlijk...
- Airmiles
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Zelfs al zou je de kaarten elk jaar updaten, dan nog loop je het risico dat straten er niet op staan. Mijn ervaring is dat het stratenplan in Amerika niet zo snel wijzigt. Er zal best weleens een woonwijk zijn bijgekomen, maar daar hoef ik als reiziger meestal niet te zijn. Sinds 2007 gebruik ik dezelfde USA-kaarten en zonder problemen. Ook vorig jaar, 2011, stond bijna 100% erop. Enig nadeel van mijn TomTom One is dat het ding vreselijk traag opstart en soms moeite heeft met het vinden van de GPS-satellieten. In die tijd kostte het ding zelfs 399 euro. In Nederland gebruik ik ook nog kaarten van 2007 en dat is waardeloos. Er is geen land te bedenken waar elk jaar zoveel nieuwe wegen bij worden gebouwd. Gelukkig ken ik de regio en weet ik op moeten letten, maar voor een leek is het ondoenlijk.
- LT--
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Dit vraag ik me ook af! Ik heb dan wel geen iPhone maar een Galaxy S2, en deze heeft een (in Nederland althans) super snelle en betrouwbare GPS functie. Maar ik vraag me af of je dan op 3G/GPRS zit of dat alleen GPS voldoende is. In geval van het laatste zou dat erg fijn zijn! Ik ben me ervan bewust dat ik dit zelf kan uitzoeken, dus mocht niemand hier zo 1-2-3 het antwoord op weten dan ga ik eens op onderzoek uitFrank1969 schreef:Ik heb een Iphone met daarop Navigon USA & Canada. Gebruikt deze data waardoor ik te maken krijg met kosten? Anders is het het overwegen waard namelijk om in de VS een prepaid kaartje te kopen.

- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou 'm toch in Nederland kunnen proberen door alle dataverkeer uit te zetten?
Of denk ik nou te simpel...
Roland
Of denk ik nou te simpel...

Roland
- LT--
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Klopt hoor, dat ben ik van plan om straks na mijn werk uit te proberen
maar zou dat dan hoe dan ook ook in Amerika werken? Of maakt het voor die gsm niet uit of ik in eigen land ben of niet? 

- Steve & Patty
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Het maakt voor de telefoon niet uit in welk land je bent, klopt. Je kunt het het beste testen door je 3G uit te schakelen en dan even te testen in de auto.
Je moet gewoon zorgen dat je de mappen hebt gedownload op je telefoon en dan gaat het goedkomen, de GPS functie werkt in Amerika verder hetzelfde als in elk ander werelddeel.
Wij hebben de afgelopen jaren nooit problemen gehad met het feit dat de GPS tegen de ruit aan zat geplakt, ik wist geeneens dat dit verboden was om de GPS in het midden te plakken. Het lijkt me overigens logisch dat je dat ding niet ophangt zodat het je zicht belemmert
...
Je moet gewoon zorgen dat je de mappen hebt gedownload op je telefoon en dan gaat het goedkomen, de GPS functie werkt in Amerika verder hetzelfde als in elk ander werelddeel.
Wij hebben de afgelopen jaren nooit problemen gehad met het feit dat de GPS tegen de ruit aan zat geplakt, ik wist geeneens dat dit verboden was om de GPS in het midden te plakken. Het lijkt me overigens logisch dat je dat ding niet ophangt zodat het je zicht belemmert

2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik denk dat Navigon net als Copilot een offline modus heeft. Wat ik me wel afvraag is of de "zoek dichtstbijzijnde XXX" functie dan wel nog werkt?Frank1969 schreef:Ik heb een Iphone met daarop Navigon USA & Canada. Gebruikt deze data waardoor ik te maken krijg met kosten? Anders is het het overwegen waard namelijk om in de VS een prepaid kaartje te kopen.
Op een tomtom kan je zo bijvoorbeeld gemakkelijk (offline) kijken welke eetgelegenheden er op je route liggen. Zou wel spijtig zijn als dat met de Android apps niet mogelijk is.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
Navigon is gewoon een software programma wat gebruik maakt van je GPS. Als je internet hebt dan krijg je dingen zoals het weer op de locatie te zien, maar dat is dan ook het enige voordeel wel. Natuurlijk werkt ook de 'dichtsbijzijnde functie' offline, alles is namelijk opgeslagen (is dan ook een erg grote app), heel gemakkelijk dus.
Klopt, de Copilot app is 1,8 GB. Werkt offline alleen via de GPS. Gebruikt dus geen data, hetzelfde principe als TomTom en andere routeplanners.Q-BiC schreef:Ik denk dat Navigon net als Copilot een offline modus heeft. Wat ik me wel afvraag is of de "zoek dichtstbijzijnde XXX" functie dan wel nog werkt?Frank1969 schreef:Ik heb een Iphone met daarop Navigon USA & Canada. Gebruikt deze data waardoor ik te maken krijg met kosten? Anders is het het overwegen waard namelijk om in de VS een prepaid kaartje te kopen.
Op een tomtom kan je zo bijvoorbeeld gemakkelijk (offline) kijken welke eetgelegenheden er op je route liggen. Zou wel spijtig zijn als dat met de Android apps niet mogelijk is.
Garmin Nüvi werkt feilloos in de VS, zet hem op engelstalig ipv Nederlands dan krijg je nog meer gesproken informatie. De kaarten voor de VS zijn zeer zwaar en je dient voor de Nüvi dan ook een extra geheugenkaartje te kopen.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ligt eraan welke Nuvi je hebt; mijn Garmin Nuvi 2370LT kwam pre-loaded met kaarten van Europa en USA op het interne geheugen. Geen extra geheugenkaartje nodig.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 77 Weergaves
-
Laatste bericht door Tanja
-
- 10 Reacties