Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dagrijlichten toegestaan in VS en Canada ?
-
- Amerika-newbie
Dagrijlichten toegestaan in VS en Canada ?
Onze camper wil ik voorzien van LED- dagrijlichten, daar dit een aanzienlijke brandstofbesparing kan opleveren t.o.v.
de gangbare verlichting, die ik overdag altijd aan heb.
Is deze in de VS en Canada ook toegestaan, of levert dit discussie op.
De camper voldoet (uiteraard) aan de Europese wet en regelgeving of is daarvan voor de VS ontheven.
de gangbare verlichting, die ik overdag altijd aan heb.
Is deze in de VS en Canada ook toegestaan, of levert dit discussie op.
De camper voldoet (uiteraard) aan de Europese wet en regelgeving of is daarvan voor de VS ontheven.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Dagrijlichten toegestaan in VS en Canada ?
DRL (daytime running lights) zijn in Canada verplicht als je daar een auto koopt, al 20 jaar of zo. Maar geen idee hoe het zit als je een auto importeert. Ik dacht eens gelezen te hebben dat mensen die in de US een auto kopen en naar Canada importeren, deze moeten laten aanpassen. Maar dat gaat dan over residents. Geen idee hoe het zit met een toerist die in zijn eigen auto rijdt...
Misschien eens navraag doen bij een politiecorps? Ik ken in Ontario Canada wel een politie agent, als je wilt kan ik eens vragen of hij iets van die wetgeving kent? (geen idee of je ook door Ontario gaat rijden)
Misschien eens navraag doen bij een politiecorps? Ik ken in Ontario Canada wel een politie agent, als je wilt kan ik eens vragen of hij iets van die wetgeving kent? (geen idee of je ook door Ontario gaat rijden)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat bedoel je met aanzienlijjke besparing? Een dollar op 1000km of zo?
Dat betekent 1.000 uur rijden voor 2 liter besparen. Een goede vuistregel is 100 kilometer per uur rijden, dus 100.000 kilometer rijden voor 2 liter brandstofbesparing. De gemiddelde Nederlander rijdt zo'n 15.000 kilometer per jaar en moet dus 6 en 2/3 jaar rijden voordat dit 2 liter brandstof bespaard is.
En op een vakantie haal je dat dus al helemaal niet.
En op een vakantie haal je dat dus al helemaal niet.
Ach, die gekke nederlanders rekenen zich overal rijk aan
.
Zo gauw ze het woordje besparen horen dan gaan ze los, zonder uit te rekenen wat het uberhaupt gaat kosten.

Zo gauw ze het woordje besparen horen dan gaan ze los, zonder uit te rekenen wat het uberhaupt gaat kosten.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-newbie
Ok, ok, dan maar geen besparing
maar goed, het gaat over 180 Watt en dan dit jaar tussen de 25.000 en 30.000 km rijden.
Misschien dat 1 van de bovenstaande rekenkundigen er nog eens een berekening op los kunnen laten voor
deze zuinige Hollander
Maar is het dan sowieso verplicht om met de lampen aan te rijden in de VS en Canada ?. Anders laat ik de lampen maar gewoon
uit

maar goed, het gaat over 180 Watt en dan dit jaar tussen de 25.000 en 30.000 km rijden.
Misschien dat 1 van de bovenstaande rekenkundigen er nog eens een berekening op los kunnen laten voor
deze zuinige Hollander

Maar is het dan sowieso verplicht om met de lampen aan te rijden in de VS en Canada ?. Anders laat ik de lampen maar gewoon
uit

Ik kan alleen Californië beantwoorden en daar is het antwoord nee, het is niet verplicht. Ik zie daar overdag niemand met de lichten aan rijden.sampie&peet schreef:Maar is het dan sowieso verplicht om met de lampen aan te rijden in de VS en Canada ?
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daytime running lights (DRL) zijn in de US toegestaan, maar niet verplicht (in alle staten). General Motors heeft ooit in 2001 geprobeerd de federale overheid te overtuigen ze te verplichten; maar ze gaven toe dat dat niet was vanwege de veiligheid, maar om de productie van auto's voor de US en Canada te kunnen standaardiseren 
Rij jij met groot licht aan of zo? De gemiddelde halogeen koplamp verbruikt met dimlicht 40 W en de achterlichten 10 W. Kom ik totaal aan 100 W. Overigens als je een keer een heuvel oprijdt met het gaspedaal iets dieper dan strict noodzakelijk heb je je besparing voor de komende 20 jaar alweer opgebruikt 

...maar goed, het gaat over 180 Watt...

-
- Amerika-newbie
...dimlicht is 2 x 55 Watt, stadslichten 2 x 10 Watt, kentekenplaatverlichting 10 Watt, breedteverlichting 2 x 10 Watt,
zijverlichting 6 x 5 Watt, achterlichten 4 x 10 Watt, dus reken maar uit.
Dit brandt allemaal tegelijkertijd, terwijl de dagrijlampen enkel mogen branden.
zijverlichting 6 x 5 Watt, achterlichten 4 x 10 Watt, dus reken maar uit.
Dit brandt allemaal tegelijkertijd, terwijl de dagrijlampen enkel mogen branden.
Ik wil niet veel zeggen("nou doe dat dan ook niet" ha ha ha). Maar tegewoordig hebben heel veel(bijna alle?) USA auto's toch van die automatische daglicht sensoren? Links naast je stuur zit een knop voor je lichten en die staat standaard op "Auto" en dan gaan sowieso de stadslichten aan en als het gaat schemeren(of langer dan 10 seconden in een tunnel rijdt) schakelt die de dimlichten aan. Dus je rijdt dan sowieso met je stadslichten aan?
De Europese auto's hebben dit ook volgens mij...behalve de Citroën C1's dan.
De Europese auto's hebben dit ook volgens mij...behalve de Citroën C1's dan.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Bij mijn weten branden bij de huurcampers in Amerika de hoogte/breedte lichten die aan de bovenkant van de capover zitten zodra je de motor start, heb van een medewerker van het verhuurbedrijf begrepen dat het verplicht was maar mogelijk geldt dit alleen voor huurcampers.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Canada is het verplicht om overdag met lichten aan te rijden.
Elke
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Al is het in Amerika in ieder geval niet verplicht, ik heb altijd het licht aan overdag. Weet nog dat ik dat al in 1993 in Amerika deed. Toen werd in Amerika nog bijna door niemand overdag licht gevoerd. Ben toen talloze automobilisten tegengekomen die aan het seinen waren. Tegenwoordig is het al veel gewoner.sampie&peet schreef:Maar is het dan sowieso verplicht om met de lampen aan te rijden in de VS en Canada ?. Anders laat ik de lampen maar gewoon
uit
Voor mij is niet belangrijk dat het meer brandstof zou verbruiken, het gaat mij vooral om de veiligheid. Zien en gezien worden! Lijkt mij belangrijker dan die paar liter brandstof die je gaat besparen.
Roland
-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Roland slaat de spijker op z'n kop. Ik erger me er kapot aan dat hier in Kentucky veel mensen zelfs op een donkere/regenachtige dag met zware bewolking nog niet eens de lichten aandoen, terwijl sommige auto's (vooral grijze) dan echt bijna niet te zien zijn. Gelukkig lijkt het toch steeds ietsje beter te worden wat dat betreft; ondanks alles zie ik steeds meer Amerikanen met lichten aan rijden als het donkerder is.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij mijn auto kan ik de koplampen niet eens uitschakelen. Zodra de handrem eraf gaat, gaan de koplampen aan (Daytime Running Lights). De verlichtingsschakelaar zet dan ook alleen de achterlichten aan (en/of ook de koplampen met de handrem erop).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik sluit mr aan bij Roland, zien en gezien worden......de Amerikanen gaan hier vast aan wennen......
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2857 Weergaves
-
Laatste bericht door Paul.Becker
-
- 3 Reacties