Ik denk dat ik ook wel benieuwd was naar hoe Nederlanders in Amerika zich hebben aangepast of wat ze op vakantie het liefst doen

Ik zie om me heen mensen regelmatig grote lunches wegwerken die voor mij gelijk staan aan een volledige portie avondeten. Het is hier vrij gebruikelijk om met een ploeg vrienden tussen de middag af te spreken en dan uitgebreid gaan lunchen en dan krijg je dus dingen als hamburgers, pasta's, kip, steaks. Heerlijk hoor, daar niet van, maar voor mij toch echt veel te machtig voor een lunch. Ik heb dan 's avonds geen honger meer.
Waar ik me ook nog steeds over verbaas is dat je vaak, als je in een restaurant gaat eten, vooraf iets krijgt, bijvoorbeeld nachos met dip of een salade of brood en dan wel zo veel of zo'n grote portie dat ik, alhoewel ik het heerlijk vind, tegen de tijd dat ik mijn hoofdgerecht krijg echt moeite moet doen om het op te eten. Ik bestel dan ook amper nog voorgerechten en heb respect voor mensen die en dat kleine voorafje, en een voorgerecht EN hun hoofdgerecht en dan ook nog een desert opeten. Volgens mij is het ook slecht voor de restaurant business want als je toch eerst mensen een (gratis) grote salade laat opeten en pas daarna het hoofdgerecht serveert dan kun je toch verwachten dat mensen veelal of geen voorgerecht nemen of het desert laten staan (of beide overslaan zoals in mijn geval haha).
Ik begrijp steeds beter waarom Amerika zoveel dikke mensen heeft. Ik zou echt willen dat ik al die heerlijkheden in een restaurant kon bestellen maar ik geloof dat ik dat fysiek niet aan kan (en al helemaal niet als ik dus ook nog een "normale" lunch eet).