Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Starbucks in Nederland
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Re: Starbucks in Nederland
Ik gok zo'n 3 maanden oid in Nederland? In Amerika al een jaar denk ik. Eerst werden ze gemaakt met een coffeebase of creambase en dan de smaken+ijs erbij, maar nu maken ze ze van melk (kan je zelf kiezen welke), coffeesyroop en dan smaken+ijs. Misschien dat daardoor wat 'recepten' veranderd zijn, en ook sommige frappuccino's uit het assortiment verdwenen zijn?
Ik heb vandaag de slechtste ervaring ooit gehad in Starbucks Antwerpen. Bij binnenkomen al een onvriendelijke medewerkster die snauwend vroeg wat ik wou, nadat ik duidelijk een Peppermint White Machiatto Tall wou en dit ook afreken krijg ik na lang wachten mijn drankje bij een medewerkster die naar haar andere voortdurend vuile woorden zat te roepen, zogezegd om grappig te zijn maar woorden als *** en hoer interesseren me echt niet.
Ik ga samen met een vriendin zitten en we beginnen te drinken, halverwege merk ik dat mijn Peppermint er helemaal niet inzit, stond ook niet aangeduid op mijn beker, daar gaat mijn 60 cent! Nu weet ik dat de Starbucks "experience" wil zeggen dat je er toch een paar uur mag zitten, na twee uurtjes komt een onvriendelijke medewerkster zeggen dat we weg moeten, we zaten er al te lang... Zo, leuke Starbucks daar! Normaal nooit last van gehad, altijd vriendelijk maar nu... denk niet er nog vaak te gaan!
Ik ga samen met een vriendin zitten en we beginnen te drinken, halverwege merk ik dat mijn Peppermint er helemaal niet inzit, stond ook niet aangeduid op mijn beker, daar gaat mijn 60 cent! Nu weet ik dat de Starbucks "experience" wil zeggen dat je er toch een paar uur mag zitten, na twee uurtjes komt een onvriendelijke medewerkster zeggen dat we weg moeten, we zaten er al te lang... Zo, leuke Starbucks daar! Normaal nooit last van gehad, altijd vriendelijk maar nu... denk niet er nog vaak te gaan!
- pelsmaker
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Vandaag gezien dat er deze herfst een Starbucks opent op de korenmarkt in Gent. 

ThanksGeorgie schreef:Gisteren nog langs beide gekomen. Hij zit op de plek van de oude Australian.

We hebben er niet zoveel aan, maar ik ben wel vorige week erachter gekomen dat ze in Berlijn ook peppermint siroop hebben

1985 - 1990 Naperville, Illinois
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
Maart 2011 New York City
Startbucks Groningen geopend
Sinds 5 augustus is er een Starbucks op het station van Groningen.
Erg mooi geworden moet ik zeggen, net als het station van Groningen
http://www.rtvnoord.nl/home/pagina.asp?pid=102672
Sinds 5 augustus is er een Starbucks op het station van Groningen.
Erg mooi geworden moet ik zeggen, net als het station van Groningen

http://www.rtvnoord.nl/home/pagina.asp?pid=102672
2 koffie (welke hebben ze niet gezegd, beetje flauw eigenlijk) 2 donuts..... €12.00,-
Das best heul veul vur de gruningers
Das best heul veul vur de gruningers

Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jan&MarS
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Bij Starbucks Groningen hebben ze de versgeperste jus niet. Miste hem ook al eens in Utrecht. Jammer, want in Amerika en ook Barcelona hebben ze dat wel in het assortiment!
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Rij net met de tram langs de Beethovenstraat in Amsterdam Oud Zuid en zie dat er daar ook eentje geopend gaat worden
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ligt het nou aan mij of is er geen site voor Starbucks in Nederland? Of beter gezegd op http://starbucksnederland.nl/ is nogal weinig te zien.
Ben wel benieuwd wanneer de Starbucks in Hilversum open gaat of misschien is hij al open.
Ben wel benieuwd wanneer de Starbucks in Hilversum open gaat of misschien is hij al open.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Dat is volgens mij omdat Stabucks in Nederland nog niet 'echt' zelfstandig aanwezig is. Ze werken op de Nederlands stations met licentie-partners als Servex die feitelijk de hele operatie in handen hebben.
(Ik woon in Leiden op ongeveer 500 meter van het station en kan dus als ik wil helemaal los in de daar gevestigde Starbucks. Ik weet dat het een illusie is, maar toch is het een leuke reminder aan de Amerika-trips die ik gemaakt heb
)
(Ik woon in Leiden op ongeveer 500 meter van het station en kan dus als ik wil helemaal los in de daar gevestigde Starbucks. Ik weet dat het een illusie is, maar toch is het een leuke reminder aan de Amerika-trips die ik gemaakt heb

Ik was laatst nog op schiphol(plaza) bij de Starbucks en waar je vroeger gewoon een latte kon bestellen vragen ze nu of je er misschien 500 smaakjes bij wilt hebben
"Wilt u er misschien peppermint(a) in?"
"nee hoor, gewoon een latte
"
"Ik kan er ook Vanille(b) in doen"
"Een normale latte is echt prima"
"We hebben anders ook nog smaak c,smaak d,smaak e, etc"
"verkoop je ook normale lattes?"
"ja"
"dan wil ik die
"
Ik weet niet wat ze de laatste tijd hebben daar maar ze hebben allerlei smaakjes zitten inkopen volgens mij haha.

"Wilt u er misschien peppermint(a) in?"
"nee hoor, gewoon een latte

"Ik kan er ook Vanille(b) in doen"
"Een normale latte is echt prima"
"We hebben anders ook nog smaak c,smaak d,smaak e, etc"
"verkoop je ook normale lattes?"
"ja"
"dan wil ik die

Ik weet niet wat ze de laatste tijd hebben daar maar ze hebben allerlei smaakjes zitten inkopen volgens mij haha.
Ondertussen rijzen de Starbucks in NL als paddestoelen de grond uit
Op het nieuwe station van Arnhem CS is er nu één en ik geloof dat er binnenkort in Nijmegen ook eentje opent op het station (of is dat al gebeurd?).
Iemand toevallig ooit de Eggnog Latte op? Toen ik als kind nog in Amerika woonde vond ik (alcoholvrije
) eggnog altijd erg lekker. Ik heb volgens mij in 2005 of 2006 in Londen een keer bij de Starbucks een Eggnog Latte op, maar toen dronk ik eigenlijk nog geen koffie omdat ik koffie tevens nog niet echt lekker vond. Dus de Eggnog Latte viel ook een beetje tegen.
Vorige week waren mijn vrouw en ik tussen Kerst en Oud & Nieuw in Edinburgh en op de laatste dag waren we bij een Starbucks vlakbij Arthur's Seat, waar ik bij het weggaan (nadat ik mijn bestelde White Cafe Mocha op had) een grote poster zag met daarop de Eggnog Latte afgebeeld... in plaats van dat het ook bij de kassa afgebeeld stond - ik had het graag nog een keer willen proberen
Maar twee keer achter elkaar (eigenlijk te dure) koffie bestellen ging me iets te ver aangezien ik (nog steeds) niet echt een grote koffiedrinker ben (meestal maar 1 kopje per dag).
Volgende keer als ik in de winter in de UK / USA ben dus maar aan denken! Anderen die het kennen en / of lekker vinden?

Iemand toevallig ooit de Eggnog Latte op? Toen ik als kind nog in Amerika woonde vond ik (alcoholvrije

Vorige week waren mijn vrouw en ik tussen Kerst en Oud & Nieuw in Edinburgh en op de laatste dag waren we bij een Starbucks vlakbij Arthur's Seat, waar ik bij het weggaan (nadat ik mijn bestelde White Cafe Mocha op had) een grote poster zag met daarop de Eggnog Latte afgebeeld... in plaats van dat het ook bij de kassa afgebeeld stond - ik had het graag nog een keer willen proberen

Volgende keer als ik in de winter in de UK / USA ben dus maar aan denken! Anderen die het kennen en / of lekker vinden?
Maart 2011 New York City
Maart 2011 New York City
- Georgie
- Amerika-expert
Nog nooit gehad Xurk, maar klinkt wel lekker!
Ik hoop trouwens dat ze gauw de peppermint syrup weer in Nederland krijgen. Die was er tijdelijk uit vanwege de Christmas specials. Stom, want de peppermint mocha wás vroeger juist een Christmas special.
Overigens las ik laatst een leuke tweet..
Raad eens hoeveel soorten drankjes Starbucks heeft? Denk dan aan alle mogelijkheden, grootte, extra shots espresso of syrup, smaakjes, etcetera. Zie de tweet:
Starbucks offers over 86000 different drinks combinations
Ik was nog behoorlijk verbaasd over het grote aantal!
Ik hoop trouwens dat ze gauw de peppermint syrup weer in Nederland krijgen. Die was er tijdelijk uit vanwege de Christmas specials. Stom, want de peppermint mocha wás vroeger juist een Christmas special.
Overigens las ik laatst een leuke tweet..
Raad eens hoeveel soorten drankjes Starbucks heeft? Denk dan aan alle mogelijkheden, grootte, extra shots espresso of syrup, smaakjes, etcetera. Zie de tweet:
Starbucks offers over 86000 different drinks combinations
Ik was nog behoorlijk verbaasd over het grote aantal!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Wow, dat is inderdaad echt enórm veel
Al zou het nooit in mij opkomen om één van die tongue-twister combo's te bestellen, puur omdat ik geen idee heb wat er allemaal mogelijk is behalve de standaard-dingen op het menu (behalve de seizoensspecialiteiten die ik toevallig ken en er niet op staan, zoals Peppermint Mocha)...
Ik heb trouwens bij terugkomst op Schiphol nog een Peppermint Mocha op, dus daar hadden ze in ieder geval wel de syrup! Geen idee of je daar wat aan hebt, maar je woont wel in de buurt (Amsterdam) toch? Ik vroeg eerst nog of ze Eggnog hadden, tegen beter weten in, maar het kon geen kwaad
Vervolgens gevraagd of ze Peppermint Mocha hadden en als respons kreeg ik dat ze die wel voor me konden máken 

Ik heb trouwens bij terugkomst op Schiphol nog een Peppermint Mocha op, dus daar hadden ze in ieder geval wel de syrup! Geen idee of je daar wat aan hebt, maar je woont wel in de buurt (Amsterdam) toch? Ik vroeg eerst nog of ze Eggnog hadden, tegen beter weten in, maar het kon geen kwaad

Maart 2011 New York City
Maart 2011 New York City
- Georgie
- Amerika-expert
Oh fijn, ik kom wekelijks op Schiphol namelijk! (maar koop alleen SB als m'n budget dat toestaat haha)
In Den Haag en Amsterdam hadden ze tijdelijk geen peppermint syrup meer, dus ik ga binnenkort maar eens vragen of ze 't daar alweer hebben. Wel stom, want ik zei dan steeds 'ach dan probeer ik wel een Cranberry White Mocha', wat wel een Christmas special was...maar die hadden ze ook geen enkele keer!
In Den Haag en Amsterdam hadden ze tijdelijk geen peppermint syrup meer, dus ik ga binnenkort maar eens vragen of ze 't daar alweer hebben. Wel stom, want ik zei dan steeds 'ach dan probeer ik wel een Cranberry White Mocha', wat wel een Christmas special was...maar die hadden ze ook geen enkele keer!
Ik drink normaal nooit koffie, maar de Cinnamon Dolce Latte van de Starbucks is toch wel verrekte lekker! 

A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Dutch in Oregon op Facebook!
Dat klinkt ook erg goed, Machteld!
Ik heb wel een keer een maand terug op Utrecht CS een Cranberry White Mocha op en die vond ik érg lekker, beter dan de White Caffe Mocha (die ik ook al lekker vind). Vooral de kleine stukjes cranberry-flavoured dingetjes die ze erop strooien zijn lekker
Maar vervolgens heb ik ook alweer twee keer meegemaakt dat het op was. Dat vind ik wel slecht aangezien het zo groot geadverteerd wordt als special... zorg dan dat je genoeg op voorraad hebt.
Ik heb wel een keer een maand terug op Utrecht CS een Cranberry White Mocha op en die vond ik érg lekker, beter dan de White Caffe Mocha (die ik ook al lekker vind). Vooral de kleine stukjes cranberry-flavoured dingetjes die ze erop strooien zijn lekker

Maart 2011 New York City
Maart 2011 New York City
- Georgie
- Amerika-expert
Ik ben vandaag in de nieuwe Starbucks The Bank geweest, aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Het zit in het oude bankgebouw daar, een prachtig stukje architectuur. Het schijnt de grootste Starbucks van Europa te zijn (al vond ik het nog wel mee vallen qua grootte) en een speciale coffee experience te hebben.
Hier een stukje er over:
Starbucks First European Concept Store to Open in Amsterdam
Hij is intussen dus open sinds vrijdag en ik ben er vandaag geweest. Even een fotootje:

Ik vond het een erg mooie winkel, mooi ingericht met houten tafeltjes en industriele look. Helaas deed de wifi het nog niet. De speciale koffie heb ik niet getest maar zag er wel interessant uit. Zodra de wifi werkt is dit zeker een hele goede werkplek voor mij!
Hier een stukje er over:
Starbucks First European Concept Store to Open in Amsterdam
Hij is intussen dus open sinds vrijdag en ik ben er vandaag geweest. Even een fotootje:

Ik vond het een erg mooie winkel, mooi ingericht met houten tafeltjes en industriele look. Helaas deed de wifi het nog niet. De speciale koffie heb ik niet getest maar zag er wel interessant uit. Zodra de wifi werkt is dit zeker een hele goede werkplek voor mij!
- Susie one
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Jack (CSX) en ik hebben goede herhinderingen aan het gebouw op het Rembrandplein.
Wij hebben elkaar daar voor het eerst ontmoet en in augustus 2012 zijn we 10 jaar samen.
Wij hebben elkaar daar voor het eerst ontmoet en in augustus 2012 zijn we 10 jaar samen.
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wanneer ik de link probeer te openen, krijg ik allemaal beveiligingswaarschuwingen van Facebook?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2054 Weergaves
-
Laatste bericht door BorL
-
- 1 Reacties