Wij waren vorig jaar op 4 juli in Boston. Geweldige sfeer in de hele stad. Rond een uur of 7 (als ik het me goed herinner) was de Esplanada vol en werd de toegang afgesloten. Toen zaten wij er al een uurtje of anderhalf in een zeer apart sfeertje.
Als je met de metro terug moet schrik dan niet van de mensenmenigte voor het station. Om veiligheids redenen worden de mensen zeg maar per treinlading toegelaten. Het gaat al met al toch nog behoorlijk snel.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Wij waren afgelopen jaar in Seattle op 4 juli en hebben ons daar prima vermaakt.
's avonds vuurwerk en de parade's in de stad waren ook grappig om te zien.
Hoi Suzanne,
wij waren in 2010 op 4 juli in San Francisco en gingen 's avonds naar het vuurwerk kijken.
Het was er superdruk en alles speelde zich idd af aan de baai.
Groot nadeel was inderdaad de mist die 's avonds kwam opsteken, waardoor het vuurwerk niet superhelder overkwam.
Maar al bij al was het wel de moeite hoor.
Jann
reis 2018 + roadbooks vorige reizen
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
Weet iemand of je nog iets merkt van 4th of July als je in een N.P. zit?
In de zin van openingstijden visitorcenters, tijden boat tours etc?
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Ikzelf zit in Houston dan en ik heb even rondgekeken op internet maar de 4th of july komt in bijna elke grote plaats bijna op hetzelfde neer. Smiddags parades en in de avond optredens en grootse vuurwerkshows. Gewoon ff kijken bij de officiele homepages van de steden. Denk dat de downtown areas de drukst bezochte delen van de stad zullen zijn.
Life is what happens to you while you're busy making other plans... 2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september http://www.robbiegoesamerica.nl
Wij waren vorig jaar bij White sands National park en dat was gewoon open, volgens mij zijn alle Nationale parken open op 4th july je kan het op de NPS sites zien.
De NP's sluiten hooguit op 1ste kerstdag en nieuwjaarsdag, altans de visitorcenters, bij mijn weten sluit geen enkel park daadwerkelijk de poort (als die er al zit) kan ook niet want in de meeste parken kan men overnachten in hotels of campgrounds en je kan die mensen niet het park uitsturen.
Parken kunnen wel afgesloten worden, althans de toegangswegen. Maar bij mijn weten gebeurt dat alleen als de weersomstandigheden slecht zijn (sneeuw) of als de regering geen geld heeft om de parken open te houden.
Matrox schreef:Wij waren vorig jaar op 4 juli in Boston. Geweldige sfeer in de hele stad. Rond een uur of 7 (als ik het me goed herinner) was de Esplanada vol en werd de toegang afgesloten. Toen zaten wij er al een uurtje of anderhalf in een zeer apart sfeertje.
Als je niet op het Oval wilt zijn(omdat je daar best vroeg moet wezen) wat is dan de beste plek op de Esplanade om goed het vuurwerk te kunnen zien?
niet op de Esplanade maar, omdat het vuurwerk vanaf een boot op de Charles River wordt afgeschoten, goede plekken zijn Longfellow Bridge (erg druk) of Harvard Bridge (minder druk). Ook in Cambridge, aan de andere kant van de rivier, tegenover de Esplanade. Of vanaf een boot in de Charles. Maar het zal overal gezellig druk zijn.
Dank je voor het advies!
Ik vind het nl zonde van de tijd om zo lang op 1 plek te moeten wachten, als je maar een paar dagen de tijd heb om een stad te bekijken.
Is in de stad wel goed te lopen met al die mensenmassa's? Ik ben nl niet zo groot en alleen maar te moeten schuifelen en andermans rug te zien , dat schiet dan niet op. Of valt dat wel mee?
't Is druk in Boston met 4th of July. Vooral wanneer het weer meewerkt. Het is goed te lopen in de stad maar je kunt mensenmassas treffen, vooral rond late avond vuurwerk (er is ook een kindervuurwerk rond een uur of 8 op Boston Common). Ik weet niet hoe groot 'niet zo groot' is, maar de gemiddelde amerikaan is kleiner dan de gemiddelde nederlander, en (in mijn mening) ietsje beleefder in mensen massas.
Ohh vandaar dat ik mij zo thuis voel in Amerika! Ik meet nog geen anderhalve meter! En nee, ik ben geen liliputter!
Dochterlief mag langer opblijven, die is dan al bijna 17 en groter dan haar moeder.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.