Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reserveren camping Yosemite NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: reserveren camping yosemite

Bericht door Isis »

Noortje89 schreef:Bedankt Isis voor de duidelijke informatie! Ik ben echt superzenuwachtig voor het boeken 15 maart. :(
Is Crane Flat trouwens ook zo extreem snel volgeboekt? We hadden bedacht eerst ons zinnen te zetten op een
Pine Campground en daarna voor Crane Flat te gaan, of moeten we die ook vast openen?
Crane Flat gaat iets rustiger maar misschien kun je die wel openzetten. Eerst de Pines proberen en als die laadt Crane Flat... dan heb je wellicht 2 plekken maar een ervan kun je gewoon laten vervallen. Ik denk dat veel mensen pas Crane Flat proberen als de Pines niet lukken. Maar ook dat is in de middag vol of zo goed als vol en dan moet je mazzel hebben wil je nog op jouw datum een plek kunnen pakken. Zie Crane Flat nu in de periodes van hiervoor (dus tot 14 juli).

Wat ik nog steeds maf vind is dat je dan daar staat en je dan bedenkt dat al die mensen die er ook staan aan de pc zaten op die dag. En nog meer dan zij alleen. En het idee (bedenk dat in Europa... :) ) dat je in de rij staat en in 10 - 20 s alle 400- 700 (als je alle andere cg meerekent) plekken vol hebt op een camping zonder enige faciliteiten (douche, zwembad weet ik het). het blijft maf.... :lol:
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

MOrgen is het zover... (geweest)
Ralf286
Amerika-newbie

Bericht door Ralf286 »

Hallo mensen, even voor de duidelijkheid met betreking tot het reserveren van yosemite. morgen om 15.00 nederlandse tijd is er de mogelijheid om te reserveren (toch?)
Graag wil ik weten of ik morgen, 15 maart 2012, ook kan reserveren voor onze aankomstdag op 16 juli 2012? of is deze mogelijkheid er pas vrijdag 16 maart?

Ook zou ik graag van jullie willen weten welke plaatsen erg fijn/mooi zijn om te staan met een 31ft Slide out RV?

Bedankt voor de moeite.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, dat staat duidelijk in dit topic aangegeven.
Lees ook even alle topics hierover goed door, en het artikel op de AA-site.
Het reserveren gaat 1 keer per maand, zie ook hier voor de kalender.
Wat de plaatsen betreft; het belangrijkste is een plek in de vallei, verder zou ik niet te kritisch zijn, je staat er alleen maar om te slapen.

Marianne
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

@Ralf
1.) morgen reserveren voor de periode 15 juli - 14 aug... daarom is het zo druk bij andere parken gaat er steeds een dag open. Je kunt wel reservereb voor als je komt op 13 aug en vertrekt op 17 aug .. dat wel.
2.) Ik zou met een 31 ft gewoon blij zijn met een plekje. Je kunt alle Pines en Crane Flat open zetten. Dus specs van RV en datum invoeren en dan voro elke camping een venster in je browser openzetten. (kijk even in de berichten van gisteren ik heb er een heel stuk over geschreven) Ik zou misschien wel een paar plekken als favo hebben en die in een venster openzetten die plekken zijn ook bij anderen favoriet natuurlijk dus snel weg. Maar OOK gewoon bij de camping het "book now" sign aanklikken als je 2 plekken hebt (door meer mensen op meer pc's en meer vensters betaal je er 1 en laat de rest verlopen.

Niet 'mijn plek' afpikken he? :D
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Goedemorgen,

Wij komen op zondag 9 of maandag 10 september aan In Yosemie dus we kunnen op 15 april boeken. Zal het dan ook zo moeilijk zijn om een plekje te bemachtigen?

Groetjes Jedinja
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dat zal niet veel anders zijn dan vandaag. Yosemite zit het hele seizoen vol. EN als je een weekeinde hebt is het vaak nog drukker. Zondag aankomst is prima maar wel op de goede tijd -dat is op 15 april 16:00 uur!!!!- gaan zitten aan je compu.
Neem de tips van deze en de vorige pagina(3) mee (berichten van maart 2012), lees de instructie op de website van allesamerika.nl en oefen een keer zodat je weet hoe het systeem werkt en je snel kunt handelen.
Inkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Inkie »

Over 5 minuten is het weer zover. Vorige maand zaten wij in spanning met meerdere schermen. En lukte het uiteindelijk op upper pines.
Veel succes iedereen! Nog even stressen.
2012 Zuid-Westen
2015 Rondje Denver
http://vlietjesgo2usa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ennab
Amerika-ontdekker

Bericht door Ennab »

Yeeeh! Gelukt! 149 op Upperpines van 5 tot 8 augustus!!
Inkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Inkie »

Ennab schreef:Yeeeh! Gelukt! 149 op Upperpines van 5 tot 8 augustus!!
Fijn dat het gelukt is! Fijn gevoel is dat :D
2012 Zuid-Westen
2015 Rondje Denver
http://vlietjesgo2usa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ennab
Amerika-ontdekker

Bericht door Ennab »

Ha ha, ik kijk nog eens goed op mijn account, en het is niet UpperPInes 149 maar Lower Pines 37 :D Ook goed hoor. We hadden zoveel tabbladen open staan dat we de weg een beetje kwijt waren. Maar we hebben een plekje en daar gaat het om!
Ik ben benieuwd of anderen ook zo veel geluk hadden!

Enna
Ralf286
Amerika-newbie

Bericht door Ralf286 »

Na een kwartier stressen, plaatsje gevonden op crane flat, 16 juli tot 18 juli. ongelofelijk hoe snel die pines vol zijn.
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Ook crane flat 16-19 juli
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
tnc0503
Amerikafan

Bericht door tnc0503 »

Yeah!! Bij mij ook gelukt!! 5-9 augustus North Pines. Ben heeeel blij!!
Ik had een aantal plekken bij mijn favorieten gezet, zodat ik deze alleen nog maar hoefde aan te klikken, ben daar om 5 voor 3 mee begonnen en toen had ik opeens om 3 uur beet!!!!!
Met dank aan jullie allen van het forum, want zonder jullie tips was me dit nooit gelukt!! Thanks!!
Claudia
marga83
Amerika-ontdekker

Bericht door marga83 »

Helaas..... niet gelukt. Vorig jaar wel, maar toen moesten we vanwege familieomstandigheden onze reis helaas annuleren. wie heeft er goede tips voor een alternatief?
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door SteViS »

Today is my lucky day!
Ik zat even mee te kijken hoe snel juli/augustus vol stroomden. En ik knipper met mijn ogen en zie ineens voor 'onze' data in juni een plekje vrij komen. Nog een keer kijken...dat kan toch niet waar zijn. Maar ja hoor! Dus geen twee keer nadenken, maar drukken.
Als alles goed is, staan we dus toch op Upper Pines ipv Hodgdon Meadows. Wat een geluk :thumbup: !

Ik heb nu alleen een 27ft plaats, terwijl we een 27-30ft camper hebben. Maar dat lijkt me geen probleem, toch? Of gaan ze hiervoor uit van de max. lengte? Dat kan ik nergens uit halen; wel dat je niet te lang mag zijn.
(Ik snap trouwens toch niet waar die 27-30 voor staat, je camper is toch een bepaalde lengte? Die gaat toch niet ineens uitzetten door de warmte en krimpen door de kou :lol: )
tnc0503
Amerikafan

Bericht door tnc0503 »

Ai, dat is jammer.... Is Crane Flat of Hodgdon Meadows ook al vol? Of straks nog even proberen ivm meerdere plekken die voor dezelfde persoon (met meerdere pc's/tabbladen) zijn gereserveerd? Die plaatsen komen na een kwartier weer vrij.
Succes!
Claudia
cornet
Amerika-ontdekker

Bericht door cornet »

ik heb geluk en ongeluk gehad. Om 14.55 uur crasht mijn pc volledig. Via dit forum had ik eerder een lid leren kennen die mij op voorhand laten weten weten heeft dat ze mij wilde helpen met boeken om meer kans te maken. We stonden beide klaar om dus te boeken maar ik kon niet meer meedoen. Mijn pc was om 15.03 uur terug online en in de pines was er niets meer te vinden zelfs. De periodes was van 03/08 tot 06/08. Wat wel in een weekend valt. Gelukkig heeft de andere persoon achter de hand crane flat gehouden wat ook na 10min weg was. Omwille van privacy redenen zal ik naam van het forum lid niet zeggen ( tenzij zij/hij dat wel wil) maar de samenwerking tussen belgie en nederland was geslaagd hihihi. Als ik zie hoe hectisch alles verlopen ben ik blij met wat ik heb. Gans de voormiddag bezig geweest met nog wat extra oefenen en alles dubbel checken om dan 5 min voor tijd te crashen tsssss. In ieder geval mocht ik dichter wonen bij het forum lid kreeg ze/hij een grote bos bloemen/fles wijn van mij.
Ennab
Amerika-ontdekker

Bericht door Ennab »

Jeetje, Cornet, wat een spanning! Fijn dat het zo met hulp toch nog gelukt is!
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

cornet schreef: In ieder geval mocht ik dichter wonen bij het forum lid kreeg ze/hij een grote bos bloemen/fles wijn van mij.
http://www.fleurop.nl ??
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer