Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2013 Slow Chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
goldenhills
Amerika-expert

Re: DV-2013 Slow Chat

Bericht door goldenhills »

markgoestoamerica schreef:Dan gun ik jet het heel erg echt... Mare... In CA mogen jullie toch trouwen??
Thx. Momenteel zouden we ook in CA niet kunnen trouwen. De laatste uitspraak van het cassatiehof heeft bevestigd dat huwelijk voor same-sex couples mogelijk moet zijn, maar zolang de rechtzaak gaande is (waarschijnlijk in totaal iets van 5 jaar, nog plm. 2 te gaan tot aan SCOTUS) is er waarschijnlijk een zgn. "stay" en kun je toch niet trouwen. Ons NL huwelijk wordt gelukkig wel in CA erkend.

Ons probleem is inderdaad vooral federaal. Een huis kopen als je een studentenvisum hebt kan men (begrijpelijk) zien als een duidelijk teken dat je niet meer de VS uit wilt... De laatste keer dat we de VS inkwamen werd mijn vrouw gevraagd of ze het huis waar ze woont huurde... Op federaal nivo moet DOMA ongedaan gemaakt worden. Daar lopen ook (lange) rechtzaken over.

@Guinevere, nu hopen dat dromen geen bedrog zijn!
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Inderdaad, ook voor jullie!

Op een studentenvisa is het inderdaad anders. Ik heb een work permit in afwachting van GC, maar ik had al voordat we ons huis kochten had ik moeite om door customs te mogen ... voor mij reden om de VS niet meer te verlaten totdat ik een GC heb.
Afbeelding
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

guinevere schreef:Toevallig had ik gisternacht gedroomd dat ik de GC loterij gewonnen had. Het was alleen meer een soort van bingo, maar dat mocht de pret natuurlijk niet drukken. :lol:
Kijk maar uit, mij overkwam hetzelfde en ik heb hem ook gewonnen :)
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik had er niet over gedroomd maar op de avond dat ik naar huis reed kreeg ik een enorm sterk gevoel dat die envelop er toen lag en dat was ook zo toen ik thuiskwam! Dat was ook wel heel bizar haha.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Bij mij wil die droom maar niet komen... :crybaby:

Maar nog 65 nachtjes te gaan..... Toch maar een dreamcatcher gaan kopen...
If you can dream it...
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wallstreet »

markgoestoamerica schreef:Bij mij wil die droom maar niet komen... :crybaby:

Maar nog 65 nachtjes te gaan..... Toch maar een dreamcatcher gaan kopen...

Wie weet ben je een van de gelukkige winnaars zonder dat je ooit droomde over die envelop!
Ik ben echt wel benieuwd hoeveel winnaars er zullen zijn op het forum!
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Fingers crossed and good luck to everyone!!!
Bijna, bijna, bijna... :mrgreen:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik hoop ook dat we weer minstens evenveel winnaars hebben als vorige editie.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Amerikanist
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Amerikanist »

Ziva schreef:Ik had er niet over gedroomd maar op de avond dat ik naar huis reed kreeg ik een enorm sterk gevoel dat die envelop er toen lag en dat was ook zo toen ik thuiskwam! Dat was ook wel heel bizar haha.
Dat is wel een mooie ervaring.

Tegenwoordig krijg je geen bericht meer toch? Ik was in ieder geval onder de indruk dat ik zelf op het internet moest checken vanaf 1 mei.

Het is pas de eerste keer dat ik meedoe, dus ik probeer mezelf niet al te gek te maken, maar er gaat geen dag voorbij dat ik er niet over fantaseer dat ik win.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Inderdaad, geen gefixeer meer op je brievenbus, geen angstdromen over de post die jouw Brief der Brieven misschien wel heeft kwijt gespeeld. Dus gewoon even online checken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
nitwit
Amerikafan

Bericht door nitwit »

Als ik nu weer win durf ik het de eerste weken, maanden nog niet te geloven denk ik... Vorig jaar staat nog te zeer in mijn geheugen :-(
Maar ja ze zeggen het he?! Drie maal is scheepsrecht :D
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat scheepsrecht is ons nooit gegund geweest.

En wat die blunder van vorig jaar betreft: het zou wel heel erg straf zijn he als ze dit jaar weer een kameel schieten!
Elke
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Gelukkig is me dat vorig jaar niet overkomen...

Oh wat zou ik balen...
If you can dream it...
Amerikanist
Amerikafan

Bericht door Amerikanist »

Ik kan me voorstellen dat een hoop mensen na die teleurstelling niet meer willen meedoen. Ik zou er ook kapot van zijn.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Niet meer willen meedoen? :shock: (hoe gemotiveerd was je dan eigenlijk als je je na zo'n tegenslag al helemaal van je plannen af laat brengen? Als je een nieuw leven ergens op gaat bouwen, zal je vast nog wel tegen andere teleurstellingen aanlopen.)
Elke
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Niet meer meedoen zou voor ons echt geen optie zijn. Hoe erg het vorig jaar ook was, het zorgt er absoluut niet voor dat ik nu minder graag wil winnen (wel dat ik iets langer wacht voor ik durf te geloven echt gewonnen te hebben misschien...).
Overigens hebben we natuurlijk wel een ex-winnaar die dit jaar niet meer mee doet, maar ik denk niet dat het aan het fiasco van vorig jaar ligt, maar meer aan persoonlijke omstandigheden die veranderd zijn.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ja, dat is natuurlijk iets anders! Zo zijn wij ook gestopt toen we naar Canada verhuisden. Gewoon omdat je leven dan ondertussen een andere invulling heeft waar 'naar Amerika verhuizen' niet zo direct weer in past.
Maar niet meer meedoen omdat je vorig jaar bij die pechvogels was, dat lijkt me wel straf.
Elke
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Dat is voor mij ook de reden geweest om niet meer mee te doen. ( omdat mn situatie veranderd is )
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Ik blijf meedoen tot ik win of te oud ben om nog te verkassen, en dat is wellicht op mijn 96e...
If you can dream it...
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

en ondertussen is het nog minder dan 2 maanden... :tongue3:
If you can dream it...
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Gisteren kreeg is het visa buletin... hoewel ik dagelijks bezig ben met mijn visas/aanvraag van mijn green card, was dit toch wel weer zo een momentje van....

en dan realiseer ik me meteen dat het nog maar 46 daagjes is en dan weten we weer meer... spannend dus!
If you can dream it...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer