Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reserveren camping Yosemite NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Inkie
Amerika-ontdekker

Re: reserveren camping yosemite

Bericht door Inkie »

Pfff wat een stress allemaal weer. Gelukkig dat het bij de meeste gelukt is.
2012 Zuid-Westen
2015 Rondje Denver
http://vlietjesgo2usa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
krone
Amerika-ontdekker

Bericht door krone »

Yes! Hier ook gelukt. Van 5 tot 7 augustus op North Pines. Was best spannend.
Afbeelding
marli
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door marli »

jippie gelukt lowerpines ! nu kan de band weer wat leeglopen :D wat een spanning
cornet
Amerika-ontdekker

Bericht door cornet »

hhihihihi ik heb zijn/haar adres niet. Ik vind het in ieder geval wel super dat er nog zo mensen rondlopen, in mijn beroep kom je dat niet veel tegen.
Ik heb ook gemerkt dat de weekends zowieso niet te doen zijn. Volgende keer zal ik ervoor zorgen dat het in een week valt
marli
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door marli »

marli schreef:jippie gelukt lowerpines ! nu kan de band weer wat leeglopen :D wat een spanning
alleen de confirmatie via de mail laat nog op zich wachten ! is dat normaal?
er kan nu toch niets meer fout gaan?? hoop ik
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Ook gelukt op de North Pines voor een vriendin van 4-8 tot 7-8 en nog wel op één van de mooiste plekken (522)!
We hadden meerdere sites open staan en ook minder begeerde plekken. Daar gokten we in eerst instantie op, maar tijdens het laden van zo'n plek, toch even 522 geprobeerd en dat was raak. We zaten wel met 5 pc's en er lukte er maar eentje. Gekkenhuis.
avusa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door avusa »

Jippie gelukt op upperpines 113. Heel het gezin in stelling gebracht (5 man) en 50! plaatsen opengezet. 5 x raak.
USA here we come :mrgreen:
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

marli schreef:
marli schreef:jippie gelukt lowerpines ! nu kan de band weer wat leeglopen :D wat een spanning
alleen de confirmatie via de mail laat nog op zich wachten ! is dat normaal?
er kan nu toch niets meer fout gaan?? hoop ik
Het duurt even voor je mailtje krijgt er moeten 'even' 700 plekken pines en alle anderen verwerkt worden.

Jee Cornet het was weer zweten niet? Het is niet erg als mensen weten dat ik je uit de brand heb geholpen. Ik kan alleen niet iedereen gaan helpen (tegelijk) :D :shock: . Het was weer vreselijk peentjes zweten en ik ben blij dat er nog iets uit is gekomen. Wel balen dat het niet op Pines was... het was echt erg. Voor mensen die nu nog niks hebben zou ik zo dicht mogelijk bij Yosemite gaan staan (reserveren!). Via internet zijn vast campings te vinden die nu ook volstromen.
Ja weekeinden zou ik vermijden, les voor volgende reizigers.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
girltje155
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door girltje155 »

Ja voor degene die nog niks hebben. Ik zie zo her en der op Crane Flat, Hodgdon meadow en Wawona nog wel wat losse nachtjes staan. Soms kan het ook helpen om gewoon slechts 1 nacht in te vullen, een plekje te kiezen als het kan en dan eventueel een tweede nacht op een ander plekje te staan. Als je namelijk 2 nachten invult dan krijg je soms helemaal geen enkele plek te zien. Zo hebben wij in elk geval op een andere camping toch 2 nachtjes kunnen boeken!
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
willeke64
Amerika-ontdekker

Bericht door willeke64 »

Wat een gestress allemaal. Ik wilde 2 nachtjes op de upperpines, maar dat is helaas niet gelukt.
Had allerhand nummers openstaan, maar het leek wel of alles blokkeerde, niet normaal gewoon.
Misschien had ik ook voor 1 nachtje moeten gaan en dan nog even "rustig" naar een 2e plekje zoeken.
Gelukkig heb ik nog onderdak gevonden op Crane Flat van 30-7 tot 1-8.
Precies tegenover de toiletten op 221 :lol:
je kan natuurlijk niet alles hebben.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Het blijkt maar weer dat het een enorm gekkenhuis is en je mazzel mag hebben met een plek. ALs je 522 hebt dan heb je heel veel mazzel!!!!
Naast alle andere adviezen:
EN inderdaad als je niet in 1x plek hebt voor 3 (of 2 of 4) nachten dan net ff later voor 1 nacht via DATE RANGE AVAILABLITY bekijken wat er nog vrij is. Snel klikken want anders is het weg. Als je vraagt aan de ander zal ik het doen kan het al te laat zijn. Je kunt ook klikken en dan later laten verlopen als je het niet wilt.

Kijk goed om je heen allemaal als je ter plekke bent want die mensen zaten allemaal op 15 mrt aan de compu! :lol: :shock:
Helga-tij
Amerika-ontdekker

Bericht door Helga-tij »

Ik was gewaarschuwd, maar dat het zo erg zou zijn.... Om 15.01 waren er geen pine-plaatsen meer voor 19 tm 22 juli. Twee keer zag ik tussendoor weer iets blauw worden, maar dan was ik toch weer te laat als ik erop drukte. Ik heb gelukkig wel een plek op Crane Flat. Die waren er nog tot 7 over 3.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Precies het is erger dan je denkt... zelfs als je het nog ene keer gaat doen... ik was stik zenuwachtig.
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door SteViS »

Allen,

Ik had vandaag de mazzel dat er ineens een plekje in juni vrij kwam, toevallig op de dagen (en zelfs nog weekend) dat wij er heen gaan.
Gelijk geboekt natuurlijk! Het is weliswaar een 27ft plaatsje en wij hebben een 27-30ft camper, maar ik heb mezelf met de zoekfunctie gerust gesteld :D. Blijkbaar zijn we niet de eerste en de enige die dit hebben gedaan en moet dat geen probleem vormen (hoop ik...).

Alleen nu had ik al een reservering staan voor Upper Pines, plekje 005 voor zo 17-6 en ma 18-6. Dat overlapt onze nieuwe reservering voor 1 nacht en aangezien wij ook nog eens op maandag willen vertrekken, hebben we nu dus een reservering 'over'. Ik weet dat je reserveringen niet kan en mag weg geven, maar ik kan natuurlijk wel een signaaltje geven dat ik die reservering maandagavond rond 8 uur annuleer (en die plaats dus vrij valt) :wink:.
Noortje89
Amerika-ontdekker

Bericht door Noortje89 »

We hebben met zn 2en als een malle zitten klikken en maar liefst 2 plekken op North Pines en 1 op de Lower Pines
bemachtigd voor 12-15 augustus, konden gewoon nog kiezen dus :thumbup: :shock: niet de populaire plekken openzetten blijkt een goede tactiek.
Hebben uiteindelijk gekozen voor 213 op North Pines, ben benieuwd! Zweten was het zeker!
adjeot
Amerika-ontdekker

Bericht door adjeot »

Zat, net als zovelen, ook op 15 maart klaar om te boeken. Was waarschijnlijk al te laat en zag dat er, tot mijn grote schrik en verbazing, nog 1 plek te reserveren was op Lower Pines, Dus natuurlijk gelijk gedrukt en betaald. Nu kwam ik er na de booking achter dat het hier om een invalide-plek gaat. Echter dat zijn wij (gelukkig) niet. Nu staat er in de reservering dat wanneer je geen invalide bent je een andere plek toegewezen kan krijgen (beetje lastig als alles vol is) en dat het is toegestaan als het de laatste plek was die op dat moment te resereveren was. (dat was dus zo). Nu mijn vraag: Heeft iemand met zo'n soort voorval ervaring?????? gr Ad
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Geen ervaring je kunt eens mailen naar NPS of bellen. (wel inde middag..;-))
Ik zou uitleggen hoe het is gebeurt en dat het ongeluk was. IK had het ook bijna gedaan, zag het nog voor boeken. Je het was een gekkenhuis... prcs om 15 was het al ineens op.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Inderdaad even navragen. Maar als ik je goed begrijp mocht het wel omdat het de laatste plaats was? De kans dat die plaats nog opgeëist wordt zal wel niet zo groot zijn, en gebeurt dat wel heb je waarschijnlijk recht op een plek die geannuleerd wordt. Maar vraag het na voor de zekerheid.

Marianne
adjeot
Amerika-ontdekker

Bericht door adjeot »

Isis, mailen met NPS ? Heb even zitten zoeken maar kom niet achter een mailadres. Weet jij die misschien? Thanks.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Volgens mij moet er ergens op het reserveringsformulier of via NPS.gov dus echt de reserveringssite iets te vinden zijn. Anders direct met Yosemite mailen Ik heb in 2010 met Arches ghemaild over Fiery Furnace... kreeg toen netjes antwoord.. even doorzoeken misschien of op de site de zoekfunctie zoeken.. via FAQ.
Ik weet het niet precies meer
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer