Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor reizen met kinderen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Tips voor reizen met kinderen

Bericht door dimple »

Moet zeggen dat onze kinderen echt wel met de tengels van elkaar afblijven hoor. :shock: Hoeven ze ook niet te proberen om elkaar te meppen want dat leren we dan meteen af. :blink:
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

dimple schreef:Moet zeggen dat onze kinderen echt wel met de tengels van elkaar afblijven hoor. :shock: Hoeven ze ook niet te proberen om elkaar te meppen want dat leren we dan meteen af. :blink:
Eigen kinderen zal ook anders zijn dan een oppaskind + eigen kind. Onze eigen kinderen gedragen zich over het algemeen wel netjes op de achterbank. Maar toch vind ik een achter-elkaar-wagen handiger dan een naast-elkaar-wagen. Ook om door de deur te kunnen enzo. Als de baby in slaap valt vind ik het altijd handig om gewoon de wagen binnen te zetten zodat de baby verder kan slapen. Of in de winkel, een naast-elkaar-wagen past niet altijd tussen de schappen. Al valt dat in Amerika meestal wel mee vergeleken met Amsterdam. In Amsterdam kon ik niet eens de Kruidvat binnen met de dubbele wagen!
Tukker43
Amerika-ontdekker

Bericht door Tukker43 »

Wij stonden onze kinderen altijd toe kampen te bouwen in de auto. Natuurlijk met gordel aan. Ze gebruikten kussenslopen of dekentjes. en dan waren ze altijd braaf.
Onze zoon, de kapoen, die tekende wel is op zen zusje maar voor de rest nooit problemen gehad
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

Wij hebben voor onze vlucht nu een familierij laten vastleggen met bedje en ben erg benieuwd of ik die krijg aangezien ze wel langer is dan 65cm maar lichter dan 10 kilo. Iemand ervaring?
Ook ben ik op internet aan het zoeken naar de officiele regels van autostoeltjes en met name de stoel verhogers. Ons zoontje heeft namelijk wel de juiste lengte en gewicht maar nog niet de juiste leeftijd. Ik vroeg me af of we dan strafbaar zijn of dat lengte en gewicht goed genoeg zijn.

Gr Laura
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Beste Laura,

Strafbaar?? Als je kinderen een eigen stoel moeten omdat ze ouder dan 2 jaar zijn, dan mogen ze zelfs zonder stoelverhoger gewoon in een stoel plaatsnemen...
Wij hebben ook een keer een familie rij gehad, en kregen een soort van slaapzak voor onze dochter, echter, dat leek meer op een boddybag dan een slaapzak, ze wou er dus en niet in!
dus ze heeft heerlijk de hele vlucht filmpjes zitten kijken...
If you can dream it...
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Marc, ik denk dat ze bedoeld strafbaar voor in de auto! En niet voor in het vliegtuig.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

dom dom dom van mij... :oops:

Als is het niet omdat het al dan niet strafbaar zou zijn... dan doe je het voor de veiligheid van je eigen kind, daarvoor zijn die regels bedacht, en vooral niet om je te pesten!
ik zou met de veiligheid van mijn kind geen enkel risico nemen...
Al is me dat wel al 1 keer overkomen omdat ik er toe gedwongen werd... (maar toen rechtstreeks naar Wallmart gereden en een stoeltje gekocht....
If you can dream it...
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik denk ook niet dat ze super streng zullen zijn mbt lengte/gewicht verhoudingen. Sommige kinderen zijn nou eenmaal lang maar blijven qua gewicht lager.

Ons zoontje meet ongeveer 1 meter met zijn ruim 4 jaar, qua gewicht zit hij op 14,5 kilo. Hij past dus met gemak in dezelfde stoel als zijn ruim 2 jarige (bijna even grote) zus. Maar als hij wordt opgehaald op school door de BSO zit hij alleen op een stoelverhoger met gordel.

Als je daar een stoeltje wilt kopen lees dan vast in op Walmart, dat scheelt straks kiezen :wink:

Mochten we dit jaar gaan dan denk ik dat we 1 stoel inchecken als bagage en daar ter plekke wat kopen. Ik voel er weinig voor om met zoveel zooi te gaan sjouwen.

Het is hier nog steeds even spannend of we gaan vanwege het werk van mijn vriend, maar wellicht vliegen we over 2 maanden al naar Florida. Ik wacht (on)geduldig af :blink: :lol:
lovely_laura
Amerikakenner

ik snap dat de veiligheid het belangrijkste is als een kind te kort is en je remt te hard snijd de gordel in zijn nek, maar zoals ik al zei voldoet hij aan de lengte en gewicht maar niet aan de leeftijd dus ik vroeg me af hoe ze op die leeftijd komen en of dat misschien wettelijk zo bepaald is of gewoon natte vinger werk. Op de site van wallmart staat trouwens bij de ene verhoger leeftijd lengte en gewicht en bij de andere alleen lente en gewicht vandaar ook de verwarring.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Dan gewoon kiezen wat het beste bij jou kindje past!
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Vanaf welke leeftijd/lengte mogen kinderen in een stoelverhoger?
Ik zit er ook aan te denken om voor de middelste een stoelverhoger mee te nemen ipv een kinderstoel.
lovely_laura
Amerikakenner

als je op de site van wallmart kijkt en je klikt op een stoel verhoging staan in de details vanaf welke lengte en welk gewicht je erin mag. Bij sommige staat ook een leeftijd namelijk 4 jaar maar ik weet dus niet of de leeftijd verplicht is als je wel aan de lengte en het gewicht voldoet.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Voor Texas staan in de regels wel leeftijdsindicaties, maar het gaat om het gewicht volgens mij (ik vind de regels hier nogal onduidelijk). Logisch ook, zou ik zeggen, want wat zegt leeftijd nu over het postuur van een kind. Alhoewel ze wel de regel hebben dat ze met 8 jaar niets meer hoeven, ongeacht de lengte of gewicht, dat is dus raar.
Voor een verhoger/booster ligt de grens bij 40 lbs, 18 kilo ongeveer. Volgens mij is dat ook wat in NL op de meeste boosters staat.
Terug in Texas!
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Mijn zoon is 3 jaar en weegt 16 kilo. Hier in Nederland zit hij niet meer in een stoeltje maar een verhoger.
Mijn jongste zoon moet wel in een stoeltje, die halen we terplekke bij Walmart en een stoelverhoger kan gewoon mee in de koffer. Ik denk dat ik het zo ga doen.
Maar stel dat je word aangehouden, gaan ze dan echt je kind wegen?
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Onze middelste is een inieminie, 4 jaar maar heel tenger, 14,5 kilo (over 2 maanden wordt hij 5). Thuis zit hij voor korte stukjes op een stoelverhoger. Vind ik ook net zo'n grensgeval in de vakantie. In Florida hadden we hem op een stoelverhoger, maar toen hebben we ook niet zoveel kilometers afgelegd als de komende vakantie.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

3 jaar en 16 kilo en dan op een stoelverhoger? Je bedoelt dan ook echt alleen maar zo´n ding onder de billen? Geen ondersteuning in de rug oid?

Dat vind ik wel wat snel als ik eerlijk moet zeggen. Het gaat om de klap die het lijfje kan opvangen als je een ongeluk krijgt. Dus ik zou er wel goed overna denken wat je kiest.

En uiteraard hoop je dat het goed gaat, maar zelfs met een kleine botsing kan het hard gaan.

Onze 4 jarige (weliswaar een kleintje) zit in een stoel zoiets als deze http://www.autostoeltjes.com/autostoel- ... -grey.html

Succes met maken van de keuze. En nee, ik denk niet dat je ze je kindje zullen wegen. Het gaat hem niet om de leeftijd maar om lengte icm gewicht.
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Onze 4 en 6-jarigen zitten in deze: http://www.babypark.nl/maxi-cosi-rodi-sps-enzo.html en voor kleine stukjes (naar school of vriendjes) een stoelverhoger. De jongste (van 2) zit in het maxicosi type die daarvoor komt.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013

Volg ons op:
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ja, die Rodi is super! Maar toen hadden we helaas deze al besteld. Maar hij blijft op verlanglijstje staan :lol:
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Mooi straks voor Coco, toch! Wat balen trouwens dat jullie reis nu onzeker is! Ik zal duimen dat het toch doorgaat...
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013

Volg ons op:
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Knoop is doorgehakt. We gaan dit jaar niet naar USA. We pakken 2 weken in de zomer en zien wel waar we terecht komen. Ergens een mooie last minute (kan overigens alsnog zo USA worden, maar dan moet het wel een goede last minute zijn :lol: )

Niet getreurd, wellicht volgend jaar weer beter. :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer