Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV2012: Inge67
Re: DV2012: Inge67
Beetje jammere opmerking van je Willel, want als je goed had gelezen had je kunnen zien dat de meesten het riskant vinden maar er ook bij zeggen dat Inge het zelf moet weten. Er zijn hier zat mensen die dolgraag naar Amerika willen verhuizen, dan is het toch niet heel vreemd dat mensen zeggen dat ze die kans niet zouden riskeren voor een paar duizend dollars? Dat is gewoon hun mening en voor zover ik kan zien vind Inge dat prima want ze doet (gelukkig!) toch wat ze zelf wil en denkt dat goed voor haar en haar gezin is.
In tegenstelling tot sommige anderen hier, die hier komen en denken alles beter te weten maar blijkbaar wat moeite hebben hun eigen standpunt vast te houden als blijkt dat ze wellicht toch iets verkeerd ingeschat hebben en het niet willen toegeven. Uiteindelijk maak je zelf keuzes en of je die nou maakt op advies van anderen of omdat je het zelf beslist maakt niets uit, als je je doel maar bereikt denk ik dan.
In tegenstelling tot sommige anderen hier, die hier komen en denken alles beter te weten maar blijkbaar wat moeite hebben hun eigen standpunt vast te houden als blijkt dat ze wellicht toch iets verkeerd ingeschat hebben en het niet willen toegeven. Uiteindelijk maak je zelf keuzes en of je die nou maakt op advies van anderen of omdat je het zelf beslist maakt niets uit, als je je doel maar bereikt denk ik dan.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ofwel weet je het allemaal zelf zoveel beter, en dan kan je hier weinig komen zoeken.Willel schreef:Inge wat doe je jezelf aan, zo'n opmerking maken op dit forum. Ik had gedacht dat je intussen al beter wist, je hebt gezien wat ik heb meegemaakt in een vergelijkbare situatie ...
Ofwel kan je hier en daar nog wel wat hulp of feedback gebruiken, en dan heb je ook te aanvaarden dat mensen het niet met je eens zijn.
(of je kan hier komen lurken, meepikken van de kennis van anderen, dat zie ik er ook genoeg doen. En dan loop je ook niet het risico dat je ego een deuk krijgt als iemand het niet met je eens is. Ieder zijn eigen keuze.)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerika-expert
Wat als er morgen (onverhoopt) een terroristen actie plaats vindt?Willel schreef:Er is geen enkele reden om te denken dat dit jaar anders zal zijn dan de vorige jaren qua hoe snel de green cards worden uitgereikt, dus dat is een berekend risico dat het riskeren waard kan zijn.
In DV2002 zorgde dat voor behoorlijke vertraging en zover ik me herinner minder uitgave van GC's dat jaar. Prompt.....
Regels en voorwaarden kunnen zo veranderen mbt visa's en green cards, daarom zou ik het risico niet nemen. Maar voor een ieder is het calculated risk een andere beleving. Wij hebben door de jaren heen veel zien veranderen en wat vandaag mogelijk is of vanzelfsprekend is, kan zo terug gedraaid worden.
Je kunt denken als de hemel valt zijn we allemaal blauw, maar als ik de loterij zou winnen zou ik snel handelen. Maar ieder zijn visie daarop natuurlijk.
Inge. Je hebt vijf groene kaarten nodig, dus er is vijf keer kans dat er iets onnozels misgaat en dat de afwikkeling meer vertraagd wordt dan jouw bedoeling was. Maar er is voor een DV groene kaart de wettelijke eis dat de volledige procedure voor een bepaalde datum afgerond moet zijn. (Dit itt. werkgeboden groene kaarten - zoals de onze - waarbij het eindeloos door kan gaan.) Wordt voor een dossier die dead-line niet gehaald, dan vervalt die potentiële groene kaart. Ik zou dat risico niet willen lopen, en jij toch ook niet, denk ik ?
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ben heel erg blij met alle reacties en ik voel me ook nooit aangevallen. Alle info helpt mij om zelf mijn uiteindelijke beslissing te nemen en ik vind raad ook altijd interessant. Of ik het er nu wel of niet eens mee ben.
Verder ben ik me ook heel erg bewust van het risico dat ik neem.
Ik zal even proberen uit te leggen waarom ik dit risico wil nemen. De procedure loopt tot 30 september, zoals Oortjes al aangaf is het dus inderdaad eindig. Dat weet ik ook. Ons volledige dossier is in orde en wacht enkel op een stempel. Dus als ik morgen de ambassademedewerkster contacteer dan hebben we een week erna onze paspoorten terug mét inreisvisum. Mijn bedoeling is om in de loop van de maand april te zeggen dat ze het mogen uitgeven. Dat wil dan zeggen dat we september/okober moeten inreizen. Als je uitgaat van september, en dan rekent dat we in juli 2013 definitief emigreren (dat is de datum die ik al lang geleden heb geprikt). Dan zitten daar 10 maanden tussen. Dat is gunstiger dan 11 1/2 maanden wat betreft immigrations die moeilijk kunnen doen. En waarschijnlijk gaan Eelco en ik in april/mei volgend jaar nog een keer gaan om een woonst en eventueel al een job te zoeken.
Verder kost een reis naar Amerika met z'n 5-en ons tussen de 5000 en 10000 euro. In september/oktober wordt dat gelijk een pak goedkoper.
Verder ben ik me ook heel erg bewust van het risico dat ik neem.
Ik zal even proberen uit te leggen waarom ik dit risico wil nemen. De procedure loopt tot 30 september, zoals Oortjes al aangaf is het dus inderdaad eindig. Dat weet ik ook. Ons volledige dossier is in orde en wacht enkel op een stempel. Dus als ik morgen de ambassademedewerkster contacteer dan hebben we een week erna onze paspoorten terug mét inreisvisum. Mijn bedoeling is om in de loop van de maand april te zeggen dat ze het mogen uitgeven. Dat wil dan zeggen dat we september/okober moeten inreizen. Als je uitgaat van september, en dan rekent dat we in juli 2013 definitief emigreren (dat is de datum die ik al lang geleden heb geprikt). Dan zitten daar 10 maanden tussen. Dat is gunstiger dan 11 1/2 maanden wat betreft immigrations die moeilijk kunnen doen. En waarschijnlijk gaan Eelco en ik in april/mei volgend jaar nog een keer gaan om een woonst en eventueel al een job te zoeken.
Verder kost een reis naar Amerika met z'n 5-en ons tussen de 5000 en 10000 euro. In september/oktober wordt dat gelijk een pak goedkoper.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Je kunt snel ff naar New-York heen en wee reizen voor nog geen 480 euro pp dus dat is 2400 euro...
If you can dream it...
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het is voor velen blijkbaar niet duidelijk dat de reiskosten niet de hoofdreden is, maar slechts een van de redenen.
Btw stuur me even door op welke site en data je dit gevonden hebt Mark
Btw stuur me even door op welke site en data je dit gevonden hebt Mark
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
gewoon op de website van United...
vliegen in september, van dusseldorf naar NY...
(Ik ben 1K flyer bij united en kreeg gisteren de nieuwe Premier 1K pas binnen en in de bijlage stond dat we de 2012 aanbiedigen van het najaar in de gaten moeten houden, deze zouden binnenkort aangeboden worden...
Hopen dat het leuke aanbiedingen zijn
)
vliegen in september, van dusseldorf naar NY...
(Ik ben 1K flyer bij united en kreeg gisteren de nieuwe Premier 1K pas binnen en in de bijlage stond dat we de 2012 aanbiedigen van het najaar in de gaten moeten houden, deze zouden binnenkort aangeboden worden...
Hopen dat het leuke aanbiedingen zijn

If you can dream it...
-
- Amerika-expert
Dan ben je dus in 2012, maar ook in 2013 minder dan een half jaar in Amerika.
Misschien is het een optie om eind mei 2013 definitief te vertrekken?
Misschien is het een optie om eind mei 2013 definitief te vertrekken?
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik sprak over Juli en Augustus als hoofdseizoen Mark en dan is het wel heel wat duurder, zelfs naar New York
@stacybeessie, dat is inderdaad een optie, maar ik wil liever mijn dochter haar schooljaar in België laten uitdoen
@stacybeessie, dat is inderdaad een optie, maar ik wil liever mijn dochter haar schooljaar in België laten uitdoen
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Inge, ik ben geen expert in emigratie, maar er gaat me nu iets door mijn hoofd dat ik even wil delen. Wellicht heb je er iets aan.
Ik heb je namelijk al verschillende keren "horen zeggen" dat je de kinderen liefst het schooljaar in België wil laten afmaken. Dat klinkt ergens wel heel logisch, maar ik vraag me af of er niet toch goede redenen zijn om dat juist niet te doen. Bij zo'n "natuurlijk einde" van een schooljaar, lijkt mij dat er relatief gezien wellicht veel minder aandacht zal zijn voor de grote stap die jouw kinderen moeten maken naar een nieuwe school. Iedereen heeft immers vakantie, er komt een lange pauze aan voor iedereen, en kinderen staan er wellicht daardoor niet bij stil dat jouw kinderen na die vakantie niet meer terugkeren. Aan de andere kant op de nieuwe school speelt zich ongeveer hetzelfde af bij de start op de nieuwe school. Iedereen komt voor het eerst na een lange periode weer op school, en vrienden hebben elkaar in die periode wellicht veel minder vaak gezien dan op school. Ik stel me voor dat het een tijd is waarop iedereen enthousiast verhalen uitwisselt. Jouw kinderen komen nieuw op school, en raken in die periode wellicht een beetje ondergesneeuwd. Dat kan psychisch juist het gevoel geven dat ze "er niet toe doen" en een goed afscheid en een nieuw begin komen wellicht niet tot zijn recht.
Een switch gedurende het schooljaar maakt een veel abrupter overgang, maar dat betekent ook dat er automatisch veel aandacht zal zijn op beide plekken. In België voor het afscheid van de oude school en klas, en in Amerika voor de start in de nieuwe omgeving. De kinderen krijgen dan veel meer aandacht, wat de grote overstap in mijn ogen "psychisch" wellicht beter markeert en misschien daardoor zelfs wel iets gemakkelijker maakt. Niemand staat wellicht graag in het middelpunt, maar de aandacht doet wellicht meer recht aan wat er op dat moment te gebeuren staat.
Het is maar een overweging die ik je graag wil meegeven..... succes met alles!
Ik heb je namelijk al verschillende keren "horen zeggen" dat je de kinderen liefst het schooljaar in België wil laten afmaken. Dat klinkt ergens wel heel logisch, maar ik vraag me af of er niet toch goede redenen zijn om dat juist niet te doen. Bij zo'n "natuurlijk einde" van een schooljaar, lijkt mij dat er relatief gezien wellicht veel minder aandacht zal zijn voor de grote stap die jouw kinderen moeten maken naar een nieuwe school. Iedereen heeft immers vakantie, er komt een lange pauze aan voor iedereen, en kinderen staan er wellicht daardoor niet bij stil dat jouw kinderen na die vakantie niet meer terugkeren. Aan de andere kant op de nieuwe school speelt zich ongeveer hetzelfde af bij de start op de nieuwe school. Iedereen komt voor het eerst na een lange periode weer op school, en vrienden hebben elkaar in die periode wellicht veel minder vaak gezien dan op school. Ik stel me voor dat het een tijd is waarop iedereen enthousiast verhalen uitwisselt. Jouw kinderen komen nieuw op school, en raken in die periode wellicht een beetje ondergesneeuwd. Dat kan psychisch juist het gevoel geven dat ze "er niet toe doen" en een goed afscheid en een nieuw begin komen wellicht niet tot zijn recht.
Een switch gedurende het schooljaar maakt een veel abrupter overgang, maar dat betekent ook dat er automatisch veel aandacht zal zijn op beide plekken. In België voor het afscheid van de oude school en klas, en in Amerika voor de start in de nieuwe omgeving. De kinderen krijgen dan veel meer aandacht, wat de grote overstap in mijn ogen "psychisch" wellicht beter markeert en misschien daardoor zelfs wel iets gemakkelijker maakt. Niemand staat wellicht graag in het middelpunt, maar de aandacht doet wellicht meer recht aan wat er op dat moment te gebeuren staat.
Het is maar een overweging die ik je graag wil meegeven..... succes met alles!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Er schiet me nog iets door het hoofd, kun je niet, nadat je je Greencards geactiveerd hebt gewoon netjes om uitstel vragen i.v.m. de studie van je kinderen? Ik had begrepen dat je sowieso voor speciale gevallen wel uitstel kon regelen en ik dacht dat studies afmaken daar 1 van was.
Niet geschoten is altijd mis en het lijkt me voor jouw gemoedsrust veel prettiger als je bij wijze van spreken een brief kunt overleggen waarin je goedkeuring hebt om later definitief te vertrekken.
Niet geschoten is altijd mis en het lijkt me voor jouw gemoedsrust veel prettiger als je bij wijze van spreken een brief kunt overleggen waarin je goedkeuring hebt om later definitief te vertrekken.
Ben het met Jasmino eens. Onze jongens zijn maar een paar dagen naar school geweest toen we hier kwamen. Maar toch heeft het geholpen. Ze vonden het beide niet zo eng meer om na de zomervakantie te starten. Ze wisten wat ze konden verwachten.
Achteraf gezien was ik het liefst in januari al hier gekomen. De kinderen hadden dan een aantal maanden school gehad. Ze moeten zich zoveel aanpassen, zowel op taalgebied als andere vakken. Ze weten weinig van Amerikaanse geschiedenis bijvoorbeeld en wiskunde wordt hier ook eerder mee begonnen. Het is gewoon totaal anders. Die extra maanden zorgen er voor dat ze met minder achterstand aan het nieuwe schooljaar beginnen.
Je stelt het vertrek nu een schooljaar uit. Dat betekent ook een gemist jaar in Amerika. Hoe ouder ze wordt, hoe meer ze mist en achter gaat lopen. Je wilt permanent verhuizen naar Amerika, ze heeft (even kort door de bocht) helemaal niets aan dat extra jaar in Belgie. Een extra jaar in Amerika des te meer.
Heel veel succes met alle te nemen beslissingen!
Achteraf gezien was ik het liefst in januari al hier gekomen. De kinderen hadden dan een aantal maanden school gehad. Ze moeten zich zoveel aanpassen, zowel op taalgebied als andere vakken. Ze weten weinig van Amerikaanse geschiedenis bijvoorbeeld en wiskunde wordt hier ook eerder mee begonnen. Het is gewoon totaal anders. Die extra maanden zorgen er voor dat ze met minder achterstand aan het nieuwe schooljaar beginnen.
Je stelt het vertrek nu een schooljaar uit. Dat betekent ook een gemist jaar in Amerika. Hoe ouder ze wordt, hoe meer ze mist en achter gaat lopen. Je wilt permanent verhuizen naar Amerika, ze heeft (even kort door de bocht) helemaal niets aan dat extra jaar in Belgie. Een extra jaar in Amerika des te meer.
Heel veel succes met alle te nemen beslissingen!
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
@cincijansen...ook weer waar...en heel erg waardevol voor mij is het feit dat jij het met je kinderen al hebt meegemaakt.
Maar ik kan dat dan ook weer niet maken tgo mijn werkgever. Ik werk er bijna 23 jaar en mij vervangen wordt voor hen sowieso een hel.
Maar ik kan dat dan ook weer niet maken tgo mijn werkgever. Ik werk er bijna 23 jaar en mij vervangen wordt voor hen sowieso een hel.
Niemand is onvervangbaar Inge. Je hebt een arbeidscontract met daarin een opzegtermijn. Je wilt het netjes oplossen, maar dat moet toch niet ten koste gaan van jullie. Hij weet toch al dat jullie willen gaan emigreren?
Ik krijg een beetje de indruk dat je nog aan het twijfelen bent en daardoor alles op de lange baan wil schuiven. Niet doen! Je loopt risico dat je alles voor niets hebt gedaan. Die twijfels en angsten zijn heel normaal. Maar je moet wel zeker weten dat jullie het willen en er 300% voor gaan. Het is nogal een stap.
Ik krijg een beetje de indruk dat je nog aan het twijfelen bent en daardoor alles op de lange baan wil schuiven. Niet doen! Je loopt risico dat je alles voor niets hebt gedaan. Die twijfels en angsten zijn heel normaal. Maar je moet wel zeker weten dat jullie het willen en er 300% voor gaan. Het is nogal een stap.
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ben echt wel 100% zekerdat ik wil gaan (Eelco wil ook wel, maar het hoeft voor hem nog steeds niet zo nodig). Ik ben ook niet zenuwachtig en ik twijfel niet en heb het niet moeilijk om een datum te prikken. Dat heeft er eigenlijk niks mee te maken.
Het is alleen zo dat ik al vanaf het ogenblik dat ik heb gewonnen 'beslist' had om te vertrekken begin juli 2013. Dat leek mij het beste voor ons als gezin, voor Caroline met school en voor mij om mijn werk op mijn manier af te ronden. De jongens kunnen dan ineens ook mee die zomer en hebben dan normaal gezien geen problemen om het land binnen te geraken. De daaropvolgende jaren valt nog te bezien.
Ik had een heel laag casenummer en normaal gezien zou ik al in Oktober aan de beurt zijn geweest. Bewust heb ik er echter voor gekozen om eerst te trouwen en dan pas de papieren terug te sturen. Op die manier vermeed ik niet enkel eventuele problemen om Eelco alsnog 'mee te krijgen', tegelijkertijd beantwoordde het aan mijn 'planning'. November papieren terug, een aantal maanden later opgeroepen worden voor het interview (in ons geval februari), dan binnen de 6 maanden naar de VS en dan binnen het jaar definitief over. Tot hiertoe klopt mijn planning nog.
En ik weet het, I'm pushing my luck. Maar het is niet uit angst of zenuwachtigheid en het is ook niet ondoordacht. Maar toegegeven, ik ben ook niet 100% zeker van mijn zaak.
Het is alleen zo dat ik al vanaf het ogenblik dat ik heb gewonnen 'beslist' had om te vertrekken begin juli 2013. Dat leek mij het beste voor ons als gezin, voor Caroline met school en voor mij om mijn werk op mijn manier af te ronden. De jongens kunnen dan ineens ook mee die zomer en hebben dan normaal gezien geen problemen om het land binnen te geraken. De daaropvolgende jaren valt nog te bezien.
Ik had een heel laag casenummer en normaal gezien zou ik al in Oktober aan de beurt zijn geweest. Bewust heb ik er echter voor gekozen om eerst te trouwen en dan pas de papieren terug te sturen. Op die manier vermeed ik niet enkel eventuele problemen om Eelco alsnog 'mee te krijgen', tegelijkertijd beantwoordde het aan mijn 'planning'. November papieren terug, een aantal maanden later opgeroepen worden voor het interview (in ons geval februari), dan binnen de 6 maanden naar de VS en dan binnen het jaar definitief over. Tot hiertoe klopt mijn planning nog.
En ik weet het, I'm pushing my luck. Maar het is niet uit angst of zenuwachtigheid en het is ook niet ondoordacht. Maar toegegeven, ik ben ook niet 100% zeker van mijn zaak.
-
- Amerika-expert
Volgens mij is het je al gezegd toch? Een jaar of 10 maanden na dato is geen zes maanden.inge67 schreef:Verder vroeg hij nog wanneer we van plan waren om te vertrekken. Toen ik zei dat we nu deze zomer voor een paar weken zouden gaan en dan zouden terugkomen om alles te regelen: huis verkopen,job opzeggen enz...en dan voorgoed te vertrekken volgend jaar zomer, toen raadde hij ons dat af.
Volgens hem is het belangrijk om binnen het eerste jaar het meeste van de tijd in de VS door te brengen, omdat je anders problemen kan krijgen.
Kan iemand me dat bevestigen. Als dat zo is en we moeten vroeger weg, dan gooit dat wel mijn hele 'planning' in de war
Ik had het ook al eerder gevraagd, maar waarom geen re-entry permit aanvragen?
Dan weet je waar je aan toe bent. In het ergste geval wordt het afgewezen en moet je je planning aanpassen en eerder vertrekken.
Maar je verspeelt dan niet je green-card.
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik vind nergens mijn reactie op de post van Jasmino terug??
Verder had ik ook gereageerd op de suggestie van een re-entry permit. Die optie heb ik ook overwogen, maar aangezien mijn zonen na 2013 nog respectievelijk 1 en 3 jaar willen studeren in België, wil ik die optie voor hen openlaten. Je kan m.i. niet keer op keer een re-entry permit aanvragen dus wil ik wachten tot zij teveel vragen krijgen aan de grens, dan kunnen ze dat alsnog aanvragen.
Verder lijkt het me sterk dat je je green card 'kwijt' raakt als je na 10 maanden aan de grens staat met heel je hebben en houden. Misschien krijg je wel wat vragen, maar ik kan me niet voorstellen dat die ter plaatse wordt afgenomen
Verder had ik ook gereageerd op de suggestie van een re-entry permit. Die optie heb ik ook overwogen, maar aangezien mijn zonen na 2013 nog respectievelijk 1 en 3 jaar willen studeren in België, wil ik die optie voor hen openlaten. Je kan m.i. niet keer op keer een re-entry permit aanvragen dus wil ik wachten tot zij teveel vragen krijgen aan de grens, dan kunnen ze dat alsnog aanvragen.
Verder lijkt het me sterk dat je je green card 'kwijt' raakt als je na 10 maanden aan de grens staat met heel je hebben en houden. Misschien krijg je wel wat vragen, maar ik kan me niet voorstellen dat die ter plaatse wordt afgenomen
Waarom zou zoiets niet gebeuren? De VS buigt geen regels, zoals wij in Europa vaak wel doen.inge67 schreef:Verder lijkt het me sterk dat je je green card 'kwijt' raakt als je na 10 maanden aan de grens staat met heel je hebben en houden. Misschien krijg je wel wat vragen, maar ik kan me niet voorstellen dat die ter plaatse wordt afgenomen
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
@Hockey : Het gaat niet om het buigen van regels. De regel is namelijk dat je niet langer dan een jaar weg mag blijven, maar dat het de 'discretion' van de immigration officer is dat ze je vragen zouden kunnen stellen als het langer dan 6 maanden is dat je wegblijft.
Verder vertelde men mij ook bij de ambassade dat je vragen kan krijgen en zelfs een vermelding in je paspoort. Zodat als dat vaker gebeurt ze je inderdaad je green card kunnen afnemen. Nergens heb ik ook maar gelezen dat de eerste keer dat je langer dan 6 maanden wegblijft de immigration officer aan de grens je je greencard kan/mag afnemen
Verder vertelde men mij ook bij de ambassade dat je vragen kan krijgen en zelfs een vermelding in je paspoort. Zodat als dat vaker gebeurt ze je inderdaad je green card kunnen afnemen. Nergens heb ik ook maar gelezen dat de eerste keer dat je langer dan 6 maanden wegblijft de immigration officer aan de grens je je greencard kan/mag afnemen