Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Indeling San Francisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
annick&erwin
Amerikafan

Indeling San Francisco

Bericht door annick&erwin »

Ik had graag jullie tips gehad over ons verblijf in San Francisco.

Rond de middag landen we daar en dan moeten we onze huurauto afhalen en naar hotel (Comfort Inn by the Bay) rijden. Dan hebben we nog de rest van de dag nog en de volledige volgende dag en de dag daarna vertrekken we naar Yosemite.

Wat willen we zeker zien? Alcatraz, Lombard Street, Pier 39, Golden Gate Bridge, rit met Cable Car.

*Hoe verdelen we dit heb best?
De eerste avond nog naar Alcatraz of beter de tweede dag 's morgensvroeg?
*Waar nemen we best de Cable Cars?
*Kunnen we bij het binnen- of buiten rijden van San Francisco eventueel over de Golden Gate rijden met de auto, ligt dat op de weg?
*Hoe laat moeten we de derde en laatste dag zeker vertrekken richting Yosemite als we onderweg waarschijnlijk ook nog boodschappen moeten doen?
mtl
Amerika-expert

Re: Indeling San Francisco

Bericht door mtl »

De eerste dag zou ik gebruiken om bij te komen van de vliegreis. Zeker geen aktiviteiten inplannen.
annick&erwin
Amerikafan

En dan alles de tweede dag doen? Hebben we dan genoeg tijd denkt je?
MacN
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door MacN »

Ik zou ook de eerste avond niks meer plannen. Waarschijnlijk ben je gaar van de vliegreis. De tweede dag ben je ivm het tijdsverschil toch vroeg op. Doe overdag de toeristische route en ga de tweede avond naar Alcatraz. Zo hebben wij het afgelopen jaar ook gedaan en dat is ons goed bevallen.

De dag dat je naar Yosemite vertrek zou ik zo vroeg mogelijk vertrekken. Het viel ons tegen hoelang dat het rijden is naar Yosemite. Onderweg kom je vanzelf genoeg Walmarts en dergelijke tegen.

Waarom halen jullie de auto al de 1e dag op? Het parkeren is duur en in SF hebben jullie hem echt niet nodig. Ik zou ervoor kiezen om hem op te halen voordat jullie naar Yosemite vertrekken.
Groetjes,
Mac

2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Hoe laat landt je? Als dat rond 12/30 uur is snap ik niet waarom je niets meer zou kunnen doen...

Stel je landt om 13.00 uur, dan rijdt je vermoedelijk rond 14.30 uur/15.00 uur weg met je auto en ben je een half uur later bij je hotel. Mocht je hotel centraal liggen dan zou ik zeker nog even erop uit gaan. Gewoon even wandelen in Chinatown bijvoorbeeld, ergens een hapje eten. Probeer vooral ook niet al te vroeg naar bed te gaan, je hebt er niets aan om de volgende ochtend al rond 4 uur 's nachts wakker te worden.

En de auto... die zou ik ook gewoon direct ophalen. Is toch nét iets fijner dan met al je koffers in het openbaar vervoer te moeten. Overigens heb je in het centrum van SF ook een autoverhuur-station. Wij hebben de auto daar weleens terug gebracht. Maar ik zou er niet voor kiezen de auto daar op te moeten halen als je 's ochtends wilt vertrekken met een flinke rit voor de boeg. Kan er soms druk zijn, en volgens mij heb je die tijd liever beschikbaar voor je verblijf in Yosemite.

Ik weet het, precies het tegenovergestelde advies als mijn voorgangers. Heb je wat te kiezen :wink:
annick&erwin
Amerikafan

Ons hotel is aan Fishermans Warf en we landen om 11U50u. Eigenlijk dacht ik er hetzelfde over als jij maar ik dacht toch effe checken bij de experts. Wat de auto betreft vind ik het toch ook het makkelijkts om hem direct op te halen op het vliegveld, kost misschien wel een beetje meer aan huur maar dan heb je in een keer al die rompslomp achter de rug. En ik heb de prijs van de parking gewoon ingecalculeerd. En aangezien gezegd wordt van toch zo vroeg mogelijk te vertrekken naar Yosemite wil ik niet die dag ook nog eens tijd steken om de auto te halen.

Maar blijkbaar raadt niemand mij aan om de eerste avond nog Alcatraz te bezoeken en de meeste dingen op de tweede dag te doen. Hebben we daarvoor tijd genoeg dan?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Het is voor iedereen verschillend. Je hebt mensen die na zo'n lange vliegreis echt bij moeten komen maar er zijn ook mensen die nog genoeg energie hebben om dezelfde dag nog van alles te ondernemen.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Natuurlijk kun je de eerste dag al iets ondernemen maar of je 's avonds nog genoeg energie hebt voor Alcatraz betwijfel ik.
Loop wat rond bij Fisherman's Wharf en ga naar Pier 39.
Je zou Lombard Street al kunnen rijden op weg naar jouw hotel alhoewel het daar in de middag natuurlijk wat drukker zal zijn.
Wij hebben dit op de dag van vertrek 's morgens vroeg gedaan!

Wij hebben na onze eerste overnachting de eerste boot naar Alcatraz genomen. We waren 's morgens vroeg op, hebben de cable car genomen op Market st/Powell st (ons hotel lag daar in de buurt) en zijn gelijk naar Fisherman's Wharf gereden.
Als je de eerste boot neemt, heb je nog de hele middag en avond om andere zaken te doen.
Uiteraard kun je de avondtoer op Alcatraz nemen, die hebben wij niet gekozen dus daar kan ik je helaas niets over vertellen.

Veel plezier met voorbereiden!
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Louise
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Louise »

Ik zou ook gewoon de tijd benutten die je hebt. Misschien eventjes rusten op de kamer en dan er vol voor gaan :wink:
In 2007 begonnen wij in NYC en we waren zo rond 13.00 uur op de kamer. Dochterlief was toen 11 jaar, die heeft even gerust en toen gingen we op weg.
Dit jaar komen we zo rond 13.00 uur aan in Boston en we zijn wel van plan om meteen wat rond te gaan kijken. Overigens gaan we dit jaar ook naar SF en willen we weer naar Alcatraz.
Maar het is natuurlijk heel persoonlijk hoe je zo'n lange vliegreis door komt. En iid niet te vroeg naar bed gaan.
Redouan10
Amerikafan

Bericht door Redouan10 »

ik ga ook in mei naar sf en ben ook stiekem aan het kijken. ik ben er van 19 mei t/m 22.

zo ziet ongeveer mijn schema eruit.

19 mei aankomst rond 11:50
- naar de hotel en daarna een beetje de buurt verkennen ergens lunchen.
- naar lombardstreet
- chinatown
20 mei
- ochtend naar alcatraz
- naar fishermanswarf
- in de middag bij terugkomst een hop on hop off tour voor 2 dagen
21 mei
- hop on hop off tour
- ..............
22 mei rijden over de golden gate bridge en dan richting LA

wat kunnen jullie hier voor mij aanvullen en advies geven over wat ik nog meer kan doen???
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

annick&erwin schreef:Ik had graag jullie tips gehad over ons verblijf in San Francisco.

*Waar nemen we best de Cable Cars?
*Kunnen we bij het binnen- of buiten rijden van San Francisco eventueel over de Golden Gate rijden met de auto
Het station Taylor street (B) is meestal het minst druk.
Bij A is een souvenierwinkel waar je de hele dag voor $10 kon(4 jaar) parkeren.

De GGbrug is niet in de richting Yosemite
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
annick&erwin
Amerikafan

Het is inderdaag moeilijk in te schatten hoe moe we gaan zijn. We zouden tijdens de rit naar ons hotel, als we dan toch in de auto zitten, langs en over de Golden Gate kunnen rijden en dan pas naar het hotel. Dan hebben we dat ook al gezien. En dan later nog wat bekijken in de buurt van ons hotel.

En dan de tweede dag 's morgens beginnen met het bezoek aan Alcatraz. Dan zit het schema wel goed denk ik.

Hebben jullie zelf al over Lombard Street gereden? Wij hebben een fullsize SUV, zou dat lukken?
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

De avondtour is ontzettend gaaf en zou dan ook mijn voorkeur hebben, maar ik zou zoiets nooit de eerste avond doen. Het kan best dat jullie ontzettende bikkels zijn en er helemaal geen last van hebben, maar als dat niet zo is dan zit je wel aan die kaartjes vast, of erger nog op het eiland zelf te knikkebollen. :P
Afbeelding
annick&erwin
Amerikafan

Nee, ik heb ondertussen al besloten om de eerste avond geen grootse dingen meer te doen! Een wandelingetje in de buurt van het hotel en eens lekker, eten denk ik (suggesties hiervoor ook altijd welkom). En dan misschien toch de tweede dag de avondtour van Alcatraz.
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Wat ik ervan zou maken:

dag aankomst: onmiddellijk auto oppikken aan de luchthaven en naar hotel rijden en inchecken. Jouw hotel bevindt zich op 200 meter van Lombard street. Wandel er heen en neem daar cable car tot Union Square. Vandaar kan je te voet terug naar jullie hotel, met een kleine omweg door Chinatown.

dag 2: rij met auto even Lombard street af, vandaar naar Seven Sisters en zo naar Twin Peaks. Vandaar naar Sports Basements (dicht bij golden gate) waar je fietsen kan huren voor 3 uur. En met fiets de Golden gate over. sAvonds naar Fishermans wharf en Alcatraz (openbaar vervoer of taxi)
RobbertM
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door RobbertM »

Op zich is de USS Pampanito vlakbij Pier 43 ook best leuk om eens te bekijken! Je krijgt niet heel vaak de kans om een onderzeeër van binnen te bekijken. Het is niet duur en het ligt vrij goed in de buurt van Fishermans Wharf en is dus prima te combineren. Het is natuurlijk niet enorm groot en je bent er dan ook geen uren aan kwijt!
Redouan10
Amerikafan

Bericht door Redouan10 »

guinevere schreef:De avondtour is ontzettend gaaf en zou dan ook mijn voorkeur hebben, maar ik zou zoiets nooit de eerste avond doen. Het kan best dat jullie ontzettende bikkels zijn en er helemaal geen last van hebben, maar als dat niet zo is dan zit je wel aan die kaartjes vast, of erger nog op het eiland zelf te knikkebollen. :P

wat is er zo gaaf aan de avondtour in vergelijking met de early birds?? ik bedoel wat is de verschil ik ga er vanuit dat je s avonds minder goed foto's kan maken dan overdag.
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

De 'vroege' avondtour vonden wij ideaal. Vertrekken bij daglicht. Alcatraz buitenstappen in de duisternis en flarden mist, dat geeft toch een heel andere sfeer.
En je vaart terug met zicht op de lichtjes van SF, ook mooi.
annick&erwin
Amerikafan

Ja, als we de avondtour nemen zouden ook de vroegste nemen. Ik heb eens gekeken en die vertrekt om 18.30u en dan kunnen we ook nog op tijd in ons bed om 's morgens naar Yosemite te vertrekken.
annick&erwin
Amerikafan

sAvonds naar Fishermans wharf en Alcatraz (openbaar vervoer of taxi)
Volgens Google Maps zit ons hotel een minuut of 8 van Fishermans Wharf af. Dat kunnen we toch te voet doen? Of bedoel je dan vanaf de Golden Gate rechtstreeks naar Fishermans Wharf.

Nog een vraagje: is het nogal veilig om daar 's avonds rond te lopen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer