Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door RNA »

Ik denk dat ik het maar ga doen. Misschien dat ik KLM ff bel om te vragen of die treinreis een dag later mag..... anders zorg ik dat mn ticket gestempeld wordt :-)
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Quiksilver
Amerikafan

Bericht door Quiksilver »

Ik heb de KLM daar ook over gebeld, maar daar ging men niet mee akkoord helaas :evil:
A good decision is based on knowledge and not on numbers.
Plato

Afbeelding
Esprit
Amerikafan

Bericht door Esprit »

MattRob schreef:Ik denk idd dat dat prima zou zijn. Alleen stond pas ergens dat je ticket niet meer dag van te voren kan ophalen, maar 'slechts' 4uur van te voren ? Dan zou het niet werken ... Ons idee was dag ervoor ophalen, en op de dag zelf juist van Rotterdam naar Schiphol met Thalys en dan laten afstempelen. Maar dat zou door deze nieuwe procedure ook niet meer kunnen ...
Jij bent voor mij de pionier :mrgreen:

Als het jou lukt doen wij het ook op 'jouw' manier, ben benieuwd!!!
Tymen
Amerika-newbie

Bericht door Tymen »

Quiksilver schreef:
Quiksilver schreef: Heb je wellicht ook een link naar de site van KLM waar dit bericht staat? Ik vind hier namelijk niets over terug. :blink:
Ja, ik zou hier idd ook nog wel een antwoord op willen...Matt, jij gaat in mei toch? Ik pas in september dus ik hoor het graag! :lol:
Over het maximaal 4 uur van te voren je KLM ticket ophalen op station Brussel-Zuid:
Ik heb dit van de KLM vernomen door middel van een prive-bericht via Twitter.
Of het ook daadwerkelijk is doorgevoerd is mij niet bekend, daarvoor moet je zelf even contact opnemen met KLM.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Zijn ze in dat twitter bericht dan niet per ongeluk de 2 voor de 4 vergeten te typen?

Er is namelijk nergens, ook niet op de website van de KLM, terug te vinden dat dit 4 uur is geworden.

Ik heb wel alleen maar gezocht voor Antwerpen.
Quiksilver
Amerikafan

Idem dito geldt dat voor vervoer vanaf Brussel. Als het echt zo is, dan zou het zeker op KLM.com gepubliceerd zijn :blink:

Welbedankt voor je bericht tymen!
Plato

Afbeelding
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Is het niet zo dat je na het boeken instructies krijgt hoe het ophalen van de tickets te werk gaat?
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ja, en bij die instructies staat 24 uur van te voren kun je de tickets ophalen.
Maar instructies kunnen veranderen. En als dat zo is, dan zijn er veel mensen die dat dan wel willen weten :wink:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dan zou ik die instructies aanhouden tenzij ik iets anders verneem van de KLM. Of anders de KLM even bellen/mailen hoe het zit.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Misschien voor jullie ook een goede tip... Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en KLM gebeld. Ze kunnen namelijk vanuit het reserveringscentrum veel betere tarieven aanbieden.
Wij hoeven niet meer de avond vooraf met de trein vanaf Antwerpen te gaan, maar gaan nu op de dag zelf vanuit Antwerpen naar Amsterdam. Ik was al als een kind zo blij.... maar toen ik de prijs hoorde was ik helemaal gelukkig, er ging nog eens 50 euro p.p. af ook!

Nu vliegen we voor 465 euro p.p. van Amsterdam naar New-York, en zitten de treinkaartjes er ook nog bij :lol:. Direct vanaf AMS zou 550 euro (met overstap) zijn en dan had ik de treinkaartjes ook nog zelf moeten kopen :clap:.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
jheijden
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door jheijden »

Ik ben vorige maand in Antwerpen op verkenning geweest. Daar meldde de baliemedewerker al dat per 1-4 de tickets nog maar 4 uur te voren kunnen worden afgehaald.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

1 april

Ik geloof er namelijk helemaal niets van gezien de informatie welke ik bij connections van de site haal;
4.3. Vliegtuigticket + IC trein vanuit Brussel-Zuid of Antwerpen-Centraal naar Amsterdam Airport Schiphol (dit betreft veelal Martinair tickets): De IC treinreis naar Amsterdam Airport Schiphol moet verplicht worden uitgevoerd op datum van boeking, indien deze verbinding integraal deel uitmaakt van het vluchttarief en als dusdanig op de bestelbon figureert. Daagt de reiziger niet op voor deze treinreis, dan wordt hij/zij aanzien als ‘no show’ en worden automatisch alle volgende (vlucht en trein) segmenten geannuleerd.

Zeer belangrijk is:

■Dat het elektronisch treinsegment op voorhand moet ingeruild worden voor een klassiek treinticket aan het internationale loket in Brussel-Zuid of Antwerpen-Centraal voor de heenreis (dat kan vanaf 24 uur vóór vertrek) en aan het internationale loket in Amsterdam Airport Schiphol voor de terugreis. De reiziger is verantwoordelijk voor het nagaan van het meest geschikte trein uurrrooster, opdat hij/zij zich ten laatste 2 uur vóór vertrek kan aanbieden aan de incheckbalie in Amsterdam Airport. Onder geen beding zal het electronisch ticket zelf worden aanvaard als vervoersbewijs. De reiziger zal verplicht worden een nieuw ticket te kopen aan boord van de trein en dit allicht aan het volle tarief. Alle reizigers moeten in het bezit zijn van 2 kopijen van het electronisch ticket voor hij/ zij zich naar het internationale stationsloket begeeft.
■Dat het treinticket verplicht dient te worden afgestempeld door de treinconducteur als tastbaar bewijs dat de treinreis tussen België en Schiphol werd voltooid en de incheckprocedure van start kan gaan zoals voorzien door de luchtvaartmaatschappij. Connections kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet naleven van deze procedure en de daaruit voortvloeiende kosten.
Als ik de tickets pas 4 uur van te voren op kan halen betekent dat, dat we pas 1 uur van te voren op schiphol aan komen.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Volgens mij is het 4 uur voor vertrektijd uit Antwerpen dus zou het geen probleem moeten zijn.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Owww dat zou natuurlijk ook kunnen :oops:
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Gewoon maar even gebeld met de KLM, en wat blijkt: die 4 uur geldt alleen voor de Thalyss. Wanneer je niet met de Thalyss reist is het nog gewoon 24 uur.
Quiksilver
Amerikafan

Dat is ook lekker als je om half 8 de trein moet hebben :shock:
Plato

Afbeelding
Hoelahoep
Amerika-ontdekker

Bericht door Hoelahoep »

Ko-Mar schreef:Gewoon maar even gebeld met de KLM, en wat blijkt: die 4 uur geldt alleen voor de Thalyss. Wanneer je niet met de Thalyss reist is het nog gewoon 24 uur.
Aaaaah joepie ik heb intercity. Dus ik kan wel nog steeds een dag van tevoren. Heel fijn.

Trouwens, die 24 uur he, is dat 24 uur voordat je de trein vanaf Antwerpen moet hebben of 24 uur voor je vlucht?

(bv. ik moet om 10:00 de trein vanuit Antwerpen hebben en we vliegen om 13:25... kan ik dan de dag ervoor om 10:00 de tickets al afhalen of om 13:25?)
Quiksilver
Amerikafan

Ik weet niet of we blij moeten zijn met de intercity, die Internationale trein heeft zoooooo vaak vertraging :cry:

PS: tenzij je m skipt natuurlijk :wink:
Plato

Afbeelding
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ben ik ook benieuwd naar. Bovendien, ten laatste 2 uur voor de vertrektijd bij de incheckbalie? Ik kom pas 1,5 uur voor vertrek aan op Schiphol..... zou volgens KLM genoeg moeten zijn though.
Ik reis met de 'normale' trein, dan kan ik toch gewoon een trein eerder pakken????

Afbeelding
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hebben een tijd geleden ook al gebeld met de KLM. Of we een trein eerder konden pakken, als je met de 'gewone' trein rijdt kan dat, want je hebt dan geen gereserveerde plekken. Toen zei de dame van de KLM trouwens tegen ons dat anderhalf uur te kort is omdat de incheckbalie dan al sluit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer