Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Beste reistijd noordwesten

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
troetelbeer79
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Beste reistijd noordwesten

Bericht door troetelbeer79 »

Wij gaan dit jaar ook in september naar Yellowstone. Hebben 2 nachten west-Yellowstone geboekt en 2 nachten Mammoth Hotsprings (cabin). We hopen natuurlijk beren te zien, maar ik denk dat het zonder beren ook ongelofelijk indrukwekkend zal zijn (voor ons eerste keer Yellowstone, 3de keer USA). Ben wel een beetje huiverig voor de kou :) , ben best een koukleum en dan in een houten cabin... Wat voor kleding is echt een must de derde week van september?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Toen wij er waren was het ook behoorlijk koud en lag er nog sneeuw maar in de cabins staan wel verwarmingstoestellen.
Wij kochten voor tijdens de wandelingen wel een muts (en mijn vriendin ook handschoenen), een windjacket, en een dikke blouse (al kochten we die laatste alleen omdat we ze leuk vonden want we hadden zelf ook een dikke blouse mee)

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

De kou in de cabin zal wel meevallen. Er is ongetwijfeld een verwarming die je misschien 's nachts even aan moet zetten.

Ik zou "laagjes" kleding meenemen.
T-shirts met lange en korte mouwen + fleecevest.
Eventueel een winterjas.
Ik zou zeker handschoenen, een sjaal en misschien wel een muts meenemen.
Hopelijk heb je het allemaal niet nodig maar je weet maar nooit.

In september 2006 hebben we de eerste dagen veel sneeuw gehad en we hebben de 2e ochtend de ramen met een oud CD-hoesje gekrabt. I
k heb nu altijd een ijskrabber mijn koffer :wink:

September in Mammoth is geweldig! Het gaat richting bronstijd en de wapiti herten hangen dan (nog meer dan anders!) rond in Mammoth.

Gr.
Reny

PS: de winkels in het park zijn goed uitgerust met allerlei spullen zoals truien, sjaals, handschoenen etc. In mei 2010 heb ik in het park nog een winterjas gekocht omdat het zo koud was !
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
troetelbeer79
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door troetelbeer79 »

Ha, we moeten dus echt wel wat 'winterspullen' meenemen. Nou is mijn man niet zo'n koukleum, die loopt zelfs als het vriest nog in een t-shirt buiten. Maar een muts zal hij misschien wel prettig vinden... :lol:
Ik denk dat we voor de zekerheid zelf maar warme kleding mee moeten nemen, we hebben allebei helaas een 'grote maat' en ik vermoed dat de winkels in het park toch meer de gangbare maten verkopen...
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

ha ha mijn man zei ook heel stoer: ik neem toch geen muts en handschoenen mee op zomervakantie?!
Uiteindelijk hebben we dus wel een muts en handschoenen gekocht :wink:

En wat betreft die maten.........Amerikanen zijn eerder aan de "grote" kant dus genoeg grote maten te vinden!

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer