Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

AA introduceert donateurschap (bonus: geen reclame)

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: AA introduceert donateurschap (bonus: geen reclame)

Bericht door Sandy »

Hockey schreef:Ik snap Heleen's standpunt wel aangaande inzicht in de financiën. Betalen om het forum overeind te houden prima, iemands inkomen spekken niet prima. Met inzicht krijgen in de financiën kan je dit tegemoet komen.
Noot: Hiermee wil ik wel nadrukkelijk aangeven dat ik vertrouwen heb in Dennis, maar dat ik enkel uitleg waarom iemand inzicht vraagt in financiën.
Maar dat is het toch ook? Je betaalt dan toch voor de broodwinning van Dennis (want de site is allang kostendekkend)... De reclame is om winst te maken, en nu de mogelijkheid om tegen betaling geen reclame te zien is ook allemaal om inkomen te genereren. Of zie ik het verkeerd? Ik heb daar zelf overigens totaal geen problemen mee. De site is Dennis zijn werk, zijn broodwinning...
Sandy
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik geloof dat je hier dit forum en de (AllesAmerika)site over een kam scheert. De site kan mogelijk wel kostendekkend zijn, heb ik overigens nergens gelezen maar ik wil daar wel vanuit gaan. Het forum is echter hetgeen dat -naar mijn bescheiden mening- een groot deel van het verkeer oplevert, zonder dat daar in eerste instantie inkomen tegenover stond. Ik vermoed ook dat de meerderheid van de forumbezoekers zelden op de hoofdsite komen. Jullie schijnen allemaal prima inzicht te hebben in de kosten die erbij komen kijken om een dergelijk forum aan de gang te houden. Ik ben alweer een paar jaartjes achter op dat gebied, maar "vroeger" had je te maken met kosten rond hosting, support, hardware (eigen of huur van de provider) en de duurste destijds: bandwith.
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Misschien een beetje naïef, maar ik heb altijd gedacht dat Dennis dit "erbij" deed. Een uit de hand gelopen hobby zeg maar. Ik wist niet dat dit zijn kostwinning was. Want wat ik me dan ook afvraag: worden de moderators dan ook betaald? Of blijven dat vrijwilligers? En wordt er van hun dan ook een donatie gevraagd als ze geen reclames willen hebben.
Ik zou wel eens willen weten hoe het reilen en zeilen van een forum in elkaar zit. Misschien zou dat van mijn kant meer begrip kweken.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Loek schreef:Ik geloof dat je hier dit forum en de (AllesAmerika)site over een kam scheert. De site kan mogelijk wel kostendekkend zijn, heb ik overigens nergens gelezen maar ik wil daar wel vanuit gaan.
Ik zie het inderdaad als een geheel (forum + AllesAmerika homepage). Dat de site kostendekkend is en Dennis in zijn levensonderhoud voorziet, haal ik uit dit bericht. Maar nogmaals wanneer Dennis door goed en slim te handelen, meer inkomsten genereert door het succes van dit grote forum/website, dan heeft hij dat goed geregeld toch?
Sandy
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Heleen72 schreef: Want wat ik me dan ook afvraag: worden de moderators dan ook betaald? Of blijven dat vrijwilligers?
De moderators doen dit op volledig vrijwillige basis. Ik doe ook nog ander vrijwilligerswerk, waar ik 2 keer per jaar een geschenkcheque krijg van telkens $25, maar ook dat is hier bij AA niet het geval. Dus absoluut helemaal gratis spenderen wij enkele uren per dag aan dit forum.
Dat daar dus aub geen vergissingen over bestaan!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Heleen72 schreef:Ik zou wel eens willen weten hoe het reilen en zeilen van een forum in elkaar zit. Misschien zou dat van mijn kant meer begrip kweken.
Ik denk niet dat Dennis hier inzage in hoeft te geven. En heb je er geen begrip voor dan geef je toch niet?
Hij heeft de keuze gemaakt om hier zijn werk van te maken. Dan wil je er ook voldoende inkomsten uithalen om normaal te kunnen leven.
Dennis schreef:Samenvattend: donateur worden is op geheel vrijwillige basis. Deze optie is uitsluitend bedoeld voor diegenen die het AA-forum een steuntje in de rug willen geven of die geen reclame willen zien. Uiteraard is en blijft het AA-forum altijd gratis! :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Heleen72
Amerikakenner

Bericht door Heleen72 »

Natuurlijk hoeft dat niet! Maar in dat geval ga ik een ander gratis forum ZONDER reclame zoeken met info over Amerika. Die is er vast wel...
En als ik de enige dwarsligger ben, dan hoeft Dennis zich geen zorgen te maken. Zijn er echter meerderen zoals ik, dan zou het toch het beleg van zijn boterham kunnen kosten. Vooralsnog ben ik de enige ;)
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Er zijn wel andere Fora maar die hebben óók reclame :)
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Maar volgens mij geeneen zo groot, actief, gezelllig en vol informatie als dit forum ;)
Sandy
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Heleen72 schreef:Die is er vast wel...
Die weddenschap wil ik wel aannemen. Een forum die net zoveel informatie (en entertainment) biedt en geen reclame? Ik weet een aantal amerika gerelateerde fora te vinden, en allen draaien op reclame...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat zal inderdaad nog een hele opgave zijn. Ik ken wel een andere fora, maar ze hebben inderdaad reclame. En ik weet dat er achter de schermen soms mensen naar hier doorverwezen worden omdat hier veel meer info te vinden is. Kwaliteitsvolle info! (zeker als het over emigratie en tijdelijke visa gaat, en over reizen ook wel denk ik, omdat hier op 1 dag bijna zoveel berichten gepost worden als elders op een week tijd)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Heleen72
Amerikakenner

Bericht door Heleen72 »

Maar dat bewijst dan toch alleen maar wat een monopolie-positie Dennis heeft? En dat hij eigenlijk kan vragen wat hij wil?

P.s. ik heb een forum gevonden waar ik geen reclame heb kunnen ontdekken, maar volgens mij mag ik geen reclame ( :blink: ) maken voor andere fora. Ik heb me er nog niet echt in verdiept, dus misschien is het wel niks, maar om maar even aan te geven dat ik binnen 5 minuten een reclame-vrij (Nederlands) forum heb gevonden.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ok ik heb even gekeken maar het enige wat ik zie is:

1. een rectangle ad boven.
2. de 2e post bevat google adwords(dit kan overigens mooier gemaakt worden).
3. onderaan google adwords.

Is dat nou zo erg? op de website van de lokale krant staat meer reclame, sterker nog op de Telegraaf.nl staat in de rechterkolom meer reclame dan het hele forum bij elkaar...als dat de echte reden is dan zou je ook moeten stoppen met Facebook, Hyves, Twitter, Hotmail, Gmail, Google(jaja dat is de meester qua ads) etc.

Trouwens bij elk ander forum(heb even zitten googlen) zitten meer bedrijven die als user posten. Bijvoorbeeld "Hallo ik ben Henk en ik wil emigreren, kan dat?" "Tuurlijk kan dat klik hier maar www.johnsverhuisbedrijfnaardeusa.nl".
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Nou ik vind het ook wel een beetje moeilijk doen om niets als ik eerlijk ben. Moet hij dan ook een jaarrekening opstellen en een jaarverslag?? En dan ook maar gelijk even een KvK aanvragen zodat het allemaal "echt" is?

Toen ik vanmorgen mijn post plaatste was ik geirriteerd door de positie van de reclame die (mijns inziens) afbreuk deed aan de leesbaarheid van het forum. Ik stoorde me niet aan de reclame zelf omdat ik, zoals gezegd, nog geen 1 keer daadwerkelijk heb gezien waar reclame voor wordt gemaakt (en ik kom hier toch echt wel vaak haha) omdat ik het kan uitschakelen met mijn ogen.

Het is vrij normaal om vandaag de dag gratis websites en applicaties (bijvoorbeeld iPhone apps) beschikbaar te stellen waarbij je als gebruiker de keuze hebt om het gratis te blijven gebruiken en dus de reclames te zien of te betalen en de boel reclamevrij te krijgen. Ik vind dit heel fair omdat er niet gesleuteld wordt aan de mogelijkheden van de applicaties zelf (wat je ook weleens ziet) en je als gebruiker de keuze hebt.

Alleen, voor zover ik weet had ik geen optie om te kiezen voor reclamevrij en dat was mijn probleem. Tot vanmorgen dan want (jawel, ook wederom zeer snel) toen kwam daar het donateurschap!

Ik ben zelf ITer en weet dus wat er nodig is om dit forum draaiende te houden en ik kan je zeggen, dit forum draait echt zeer goed en stabiel! De uptime is voor zover ik weet zeer hoog, ik heb niet vreselijk vaak last van bugs of problemen, de website zelf (en database) is snel qua posten en zoeken en onderhoud wordt zoveel mogelijk aangekondigd. Tel daarbij op het super-mod-team dat altijd helpt en alles in goede banen leidt en zoveel mogelijk alle problemen/issues/andere zaken van gebruikers oplost. En geloof me, moderator van een forum zijn is echt niet zo eenvoudig als het lijkt want het kost niet alleen heel veel tijd, er zijn ook zat momenten dat je verzoeken of gezeur krijgt van mensen waarbij je echt het liefst je hoofd tegen een muur wil bonken (wat dan ongetwijfeld wel weer leuke posts in het mod gedeelte van het forum oplevert haha).

Al zou het hele AA team besluiten om met het donatiegeld lekker te gaan borrelen of een vakantie op Hawaii te boeken (als iedereen besluit te doneren, positief denken natuurlijk :D) ik vind het prima! Dat hebben ze zeker verdiend in mijn ogen.

En als je en niet wilt doneren en ook de (overigens zeer beperkte) reclame niet kan verdragen en denkt dat er ergens anders een beter forum is, wat let je lijkt me. Daarmee bedoel ik niet dat ik je mening niet respecteer Heleen want dat doe ik zeker wel maar je hebt een keuze. Ik heb al zoveel waardevolle informatie gevonden, tips gekregen, advies gehad wat me, als ik had moeten blijven Googlen veel meer tijd (en dus indirect geld) gekost had en tel daarbij op de superleuke club mensen hier, dat is me die donatie zeker wel waard! Maar zoals gezegd, dat mag iedereen voor zichzelf bepalen :)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ziva schreef: Tel daarbij op het super-mod-team dat altijd helpt en alles in goede banen leidt en zoveel mogelijk alle problemen/issues/andere zaken van gebruikers oplost. En geloof me, moderator van een forum zijn is echt niet zo eenvoudig als het lijkt want het kost niet alleen heel veel tijd, er zijn ook zat momenten dat je verzoeken of gezeur krijgt van mensen waarbij je echt het liefst je hoofd tegen een muur wil bonken (wat dan ongetwijfeld wel weer leuke posts in het mod gedeelte van het forum oplevert haha).
Wat fijn van je, Ziva. Dit is het laatste bericht dat ik lees voor ik ga slapen, en het doet deugd. Dank je wel! :thumbup:
Elke
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Heleen72 schreef:Maar dat bewijst dan toch alleen maar wat een monopolie-positie Dennis heeft? En dat hij eigenlijk kan vragen wat hij wil?
Dat bewijst volgens mij alleen dat Dennis goed werk levert ;)
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Vraagje aan Dennis: komt er ook een Duo-sponsorschap? Voor als je samen met je partner lid bent van het Forum?
En dus ook beide een Nickname hebt.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat

Bericht door DVDGuy »

De reclame helemaal bovenaan, vind ik prima, maar de banner in het midden vind ik ronduit storend.

Ik snap dat het steeds moeilijker wordt een forum financiëel draaiende te houden (zonder vrijwillige moderators zou het sowieso niet werken; hulde aan de mods), maar mijn voorkeur zou zijn om geheel vrijblijvend een zelf te kiezen bedrag te betalen, waarbij er bijvoorbeeld bij de avatar een vermelding komt dat je forumsponsor bent.

Misschien een idee om een uitgebreide poll te houden m.b.t. ieders voorkeur?
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

DVDGuy schreef:De reclame helemaal bovenaan, vind ik prima, maar de banner in het midden vind ik ronduit storend.
Ik vind dat dit eerlijk gezegd nog meevalt. Er is zo een duidelijk onderscheid tussen de mededelingen, stickies,... en de gewone onderwerpen. Mij stoort het dus zeker niet. :-)

Ik denk dat het uiteindelijk gewoon een kwestie van wennen is. Want zeg nu eerlijk, op welke sites krijg je tegenwoordig geen reclame te zien? Volgens mij heel weinig. Facebook staat vol, in Gmail en Hotmail krijg je ook reclame, nieuwssites doen het heel irritant door gewoon de content van de site onleesbaar te maken door een grote pop-up, enzovoort. In de meeste gevallen kijk je er gewoon over. Maar ik moet wel toegeven dat ik zo af en toe wel eens op dingen klik als die interessant zijn. ;-)
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik zat vandaag te kijken op de pagina waar Google toont welke categorieën reclames voor jou voorkeur krijgen, en ik heb er slechts 1 verwijderd, de rest kon best wel eens zorgen voor een interessante advertentie af en toe.
https://www.google.com/settings/ads/onweb/
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer