Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis spun21: autoreis LA - SF - Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
spun21
Amerika-ontdekker

Reis spun21: autoreis LA - SF - Las Vegas

Bericht door spun21 »

hoi,
ik ben dirk, 27 lentes jong en ik woon in het mooie reusel, in de buurt van eindhoven.
ik wil in augustus/september een rondreis gaan maken samen met mijn vriendin in het zuid-westen.

ik heb me al aardig verdiept hier op het forum en al veel handige dingen gelezen en hier veel info vanaf gehaald!

ik heb een rondje samengesteld en wil graag weten wat jullie meningen hier van zijn en of er verbeter punten zijn.

we hebben aardig wat vakantiedagen dit jaar,
na een slechte tijd willen we met deze reis eens lekker gaan genieten en aan onszelf denken!

als de ticketprijzen het toelaten beginnen we met een citytrip van 2 dagen naar Reykjavik,
daarna een citytrip van 2 of 3 dagen naar New York en dan vliegen we door naar het zuid - westen

1) aankomst LA
2) Los Angeles
3) Los Angeles - Monterey (whale spotting)
4) Monterey - San Francisco
5) San Francisco
6) San Francisco (alcatraz)
7) San Francisco - Yosemite via mariposa's grove
8 ) Yosemite (hiking)
9) Yosemite - via tioga road naar lee vining of mammoth lakes (of een andere bestemming?)
10)? Mammoth lakes? - Death valley
11) Death valley - Las Vegas
12) Las Vegas (rust dagje)
13) Las Vegas - Zion
14) Zion (hiking in the narrows)
15) Zion (canyoning)
16) Zion - Bryce Canyon
17) Bryce Canyon - Moab (arches)
18) Moab - Monument Valley
19) Monument Valley - Page (antilope canyon, horseshoe bend)
20) Page - Grand Canyon (helikoptervlucht)
21) Grand Canyon - Las Vegas
22) Las Vegas (skydiving)
23) Las Vegas (dagje een Harley huren, richting Hooverdam en Route 66?)
24) Las Vegas - naar huis.

we willen graag eindigen in Vegas om nog een beetje te feesten (daar houden we nogal van :lol: ) en lekker te relaxen als afsluiting.
de route zit aardig vol, maar ik denk dat we toch genoeg tijd hebben voor alles of denken jullie daar anders over?

bedankt alvast!
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis spun21: autoreis LA - SF - Las Vegas

Bericht door laguna62 »

Hoi,
Allereerst welkom op dit forum,je hebt je huiswerk al goed gedaan zie ik,prima.
Leuke route is goed te doen,maar persoonlijk zou ik beginnen in SF en dan via Montery naar Yosimite en dan de route gaan doen zoals je gepland hebt,ik zou LA laten vallen.Je zou na Montery nog een stuk naar beneden kunnen rijden via de 1 en dan richting Seqouia naar Yosimite,de dagen die je spaart door LA te laten vallen kun je gebruiken in Moab en misschien een nacht extra in Page.
Succes verder met plannen,Albert.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Los Angeles naar Monterey neemt al snel 8 uur als je langs de kust rijdt en er zijn ontelbare plaatsen om te stoppen. Voor Whale Watching zal je die dag zeker geen tijd meer hebben. En waarom zou je een dagje "rusten" in Las Vegas als je daar later ook nog komt?
Je tijd voor Moab is veel te kort. Alleen al de schitterende route tussen Bryce en Moab langs ut12, Capitol reef en bv Goblin Valley en Little Wildhorse Canyon is erg veel voor een dagtrip en in Arches kan je gemakkelijk een dag doorbrengen om nog maar niet te spreken van Canyonlands, dead Horse Point, LaSal, ut128 etc.
Ik zou dus willen voorstellen Moab uit de route te laten en voor een andere reis te bewaren. Als je Moab wel wil bezoeken zou ik een dag minder Zion doen en die dag onderweg in Las Vegas skippen.
Yeehaw
spun21
Amerika-ontdekker

Bericht door spun21 »

hoi, bedankt voor de reacties alvast!

ja ik wil la er toch inhouden, omdat vooral mijn vriendin dat toch erg graag wil zien.

we kunnen er wel over denken om ijsland te laten vallen,
dan wel de citytrip new york... dan zouden we weer 2 dagen extra hebben.

misschien kunnen we een dagje minder la doen om een dag extra uit te trekken bij monterey dan?
whale wachting lijkt me toch wel leuk om te doen, of zitten we buiten het seizoen?

dat dagje rust in vegas dacht ik dat wel fijn zou zijn, even lekker niks doen en bij het zwembad liggen, of als we zin hebben even gaan shoppen ..

zion willen we wel echt 2 dagen, eentje voor de angels landing hike en een dag voor de high adventure canyoneering experience.
heeft iemand ervaring met de canyoning trip in zion?

ik moet eerlijk zeggen dat ik me nog niet genoeg heb verdiept over dat stuk van bryce canyon, moab, arches en momunent valley.
ben vandaag even aan het kijken gegaan en inderdaad is daar de tijd wat kort!

nu ik zo zit te kijken zou ik ook wel naar de canyonlands en dead horse point willen,
dit is wel te combineren op 1 dag denk ik of niet? (we kunnen niet alles zien)

is het leuk om in arches een jeep te huren om door het terrein te gaan en zijn daar speciale off road routes voor?

hoe zouden jullie het dan indelen met die 2 dagen extra voor die hoek?
en is het eventueel de moeite waard een extra nacht in page, is daar nog veel te doen?
en alweer bedankt voor de tips!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Als je nu wahle watching verplaatst van dag naar dag 4, dan komt het beter uit. LA bekijken in 1 dag is krap.
Reykjavik en New York laten vallen zou je meer tijd opleveren voor het zuidwesten.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je zegt het zelf al, Page is idd de moeite van een extra dag waard en ook een overnachting tussen Bryce en Moab en een extra nacht Moab. Als je dat zo wil doen zou het wellicht verstandig zijn om NY voor een andere reis te bewaren.
Dead Horse Point en Canyonlands Island in the Sky liggen in dezelfde richting. Als je alleen voor de uitzichten en een korte wandeling gaat kan dat zelfs in een halve dag.
spun21
Amerika-ontdekker

Bericht door spun21 »

ok, dankzij de tips even het een en ander aangepast..

wat vinden jullie hiervan?

1) aankomst LA
2) LA
3) LA - Monterey
4) Montery (whale watching 's ochtends) - San Francisco
5) San Francisco
6) San Francisco (alcatraz)
7) San Francisco - Yosemite via mariposa grove
8 ) Yosemite (hiking)
9) Yosemite - mammoth lakes (via tioga road)
10) Mammoth lakes - Death valley
11) Death valley - Zion
12) Zion (angels landing)
13) Zion (canyoneering)
14) Zion - Bryce Canyon
15) Bryce canyon -Moab
16) Moab ( jeep huren, uitzichtpunten canyonlands en dead horsepoint) en wat trails rijden
17) Arches ('s ochtends) - Monument valley (grand view hotel?)
18) Monument valley - Page (hummer experience slot canyon?)
19) Page (the wave of mono lake powerboat) horseshoe bend
20) Page - Grand canyon (helikopervlucht)
21) Grand canyon - Las Vegas (via de hooverdam)
22) Las Vegas (skydiving)
23) Las Vegas ( dagje harley huren, op naar route 66?)
24) Las vegas
25) Las vegas
26)

wat denken jullie van deze planning?
nu heb ik nog 1 dag over... waar zouden jullie deze tussen zetten?
zitten wel wat flinke rijstukken bij, maar daar komen we wel overheen denk ik!

bedankt alweer!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Je zou die dag in LA kunnen besteden.
RobbertM
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door RobbertM »

Een dagje extra in LA kan zeker geen kwaad zoals Hockey al aangeeft.
Wat misschien ook nog wel een bezoekje waard is, is Hearst Castle in San Simeon.
Vanuit Los Angeles naar Monterey ligt dit prima op de route en een stop + overnachting hier breekt ook gelijk een vrij lange reisdag.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dagje Harley huren? Je komt al over een gedeelte van R66 tussen GC en Las Vegas (met hier en daar een omweg). Dus wellicht nog een dag extra voor bv tussen LA en SF en tussen Bryce en Moab voor bv Capitol Reef NP, Goblin Valley en Little Wild Horse canyon.
spun21
Amerika-ontdekker

Bericht door spun21 »

bedankt weer!
heb even naar tickets gekeken, weer een dag extra ingevuld..

nu blijf ik nog met de vraag of ik beter een extra dag bij moab, of bij page in kan plannen?
bij moab om rustig arches te gaan bekijken,
of bij page, want ik denk dat je met the wave (als ik ingeloot wordt) wel een dag kwijt bent met de hike erbij ?

het nieuwe schema:

1) brussel- new york
2) new york
3) new york
4) new york
5) new york - los angeles
6) los angeles
7) los angeles
8 ) los angeles - monterey
9) monterey - san francisco
10) san francisco
11) san francisco
12) san francisco - yosemite
13) yosemite
14) yosemite - mammoth lakes
15) mammoth lakes - death valley
16) death valley - zion
17) zion
18) zion
19) zion - bryce canyon
20) bryce canyon - moab
21) moab
22) ? moab?
23) moab - monument valley
24) monument valley- page
25) page
26) page - grand canyon
27) grand canyon - las vegas
28) las vegas
29) las vegas
30) las vegas
31) las vegas - dusseldorf

begint er aardig op te lijken zo denk ik ...
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ik heb moeite met de rit L.A. - Monterey. Dat is een behoorlijk stuk over een bochtige weg en je gaat langs heel veel bezienswaardige dingen. Als het je alleen om de walvissen te doen is dan zou je ook kunnen starten in S.F. en dan via Monterey naar Yosemite gaan en dan eindigen in L.A. i.p.v Las Vegas.

Ook de rit Bryce - Moab vind ik wat gehaast. Ik neem tenminste aan dat je via scenic byway 12 en Capitol Reef gaat. Ik vind Moab zelf mooi zo, zo heb je een dag voor Canyonlands/Dead Horse Point al dan niet met jeeptour en een dag voor de Arches. The Wave, je moet geluk hebben maar dan kost het je ook een groot deel van de dag. Het is nog best een wandeling in de hitte.
spun21
Amerika-ontdekker

Bericht door spun21 »

het lijkt me ook wel een lang stuk, mocht la niet echt bevallen kunnen we alsnog daar een dag extra tussen plannen.
maar ik denk dat we op dat stuk gewoon niet heel veel stoppen, lekker cruisen langs de kust lijkt me ook al leuk!

en we willen inderdaad via de scenic byway 12, door het capitol reef park naar hanksville, dan naar moab.
dit is wel flink wat tijd in de auto, maar met de uitzichten lijkt me dat mooi en we kunnen niet alles doen,
moet toch ergens keuzes maken. dan lijkt dit me een mooie route om te rijden, en kunnen we nog hier en daar uitstappen
voor wat uitzichten.

of zeg ik nu wat raars?
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Een bezoek aan Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon (net na CR en voor Moab) was voor ons één van de mooiste dagen van de vakantie. Als je slotcanyons leuk vindt om te doen, zou ik LWHC niet overslaan en dus een extra dag inplannen tussen Bryce en Moab. Zie ook ons verslag dag 14.

Misschien is de Panorama trail iets voor jullie (in Yosemite)?

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Over het stuk LA - Monterey...

Wij doen volgende maand ook de kustroute van LA naar Monterey. We hebben de dag na de vlucht maar 1 hele dag in LA. De dag erna willen we de ochtend en begin van de middag nog doorbrengen in Santa Monica/Malibu en dan rijden we al een stuk de highway 1 af. We zien wel waar we uitkomen, maar de bedoeling is tussen Santa Barbara en Morro Bay. Dit lijkt ons net iets rustiger dan in 1 dag van LA naar Monterey te rijden. We willen voorkomen dat we evt nog vast komen te zitten in LA traffic en dat we ons teveel moeten 'haasten' om in Monterey te komen. Misschien voor jullie ook een idee om op dag 7 al een stukje buiten LA te gaan zitten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer