Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
dieren mee emigreren
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: dieren mee emigreren
Ik denk dat je de info kan vinden in de antwoorden die hier eerder in dit topic gegeven zijn.
Tracht vooral om een rechtstreekse vlucht te boeken, zodat je dieren wat minder lang in de bench zitten + zodat er ook minder kans is dat je extra vertraging oploopt of je dieren 'kwijt' geraken tijdens de tussenlanding (ja, zoals je dat ook met je koffers kan hebben, kan gebeurd dat ooit ook wel eens met huisdieren! Dus daarom, als je aan boord gaat, altijd eerst navragen of ze kunnen bevestigen dat jouw dier aan boord is).
Tracht vooral om een rechtstreekse vlucht te boeken, zodat je dieren wat minder lang in de bench zitten + zodat er ook minder kans is dat je extra vertraging oploopt of je dieren 'kwijt' geraken tijdens de tussenlanding (ja, zoals je dat ook met je koffers kan hebben, kan gebeurd dat ooit ook wel eens met huisdieren! Dus daarom, als je aan boord gaat, altijd eerst navragen of ze kunnen bevestigen dat jouw dier aan boord is).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerikafan
- Contacteer:
klopt Elke.
Eens wij in onze stoel zaten kwam de red cap (degene die verantwoordelijk is voor laden van vliegtuig) ons netjes vertellen dat onze twee 'kindjes' aan boord waren, alles ok was en ze zeer rustig waren. Wij dus ook....
Bart1
Eens wij in onze stoel zaten kwam de red cap (degene die verantwoordelijk is voor laden van vliegtuig) ons netjes vertellen dat onze twee 'kindjes' aan boord waren, alles ok was en ze zeer rustig waren. Wij dus ook....
Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
heeft er ook iemand ervaring met een cavia en een konijn? 

- DixieChick
- Amerika-expert
Hm. Ik heb onze cavia weggegeven toen we van Duitsland naar hier verhuisden. Ik heb er niet eens naar gekeken, maar ging er vanuit dat een cavia een vlucht van tien uur niet zou overleven vanwege de stress. Ik zou dat zo'n klein beestje echt niet aan willen doen. Ik weet niet hoe gek jij bent op je kleine huisdieren, maar is dat misschien een optie? Wij hebben er een gezin met twee jonge meisjes ontzettend blij mee gemaakt 

This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
@DixieChick
Ja... Ik zat er zelf al aan te denken, dat het toch teveel is voor zo klein diertje.
Ik heb nog een zus die er denk ik wel blij mee word en ook met mn konijntje, aangezien die al op leeftijd is.
Dankjewel voor je reactie
Ja... Ik zat er zelf al aan te denken, dat het toch teveel is voor zo klein diertje.
Ik heb nog een zus die er denk ik wel blij mee word en ook met mn konijntje, aangezien die al op leeftijd is.
Dankjewel voor je reactie

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat je die beestjes inderdaad gelukkiger houdt met ze een leuke thuis te bezorgen, dan met zo'n reis. Zelf heb ik geen verstand van knaagdieren, maar ik ken nog mensen die wel hun hond/kat meegenomen hebben, maar niet hun cavia.
Elke
Mijn vriendinnetje heeft haar ratjes verhuist, en dat ging prima. Ik weet alleen niet hoe stressbestendig cavia's zijn...
En haar ratjes vlogen wel met zijn 4en en niet alleen.
[edit] En je moet bedenken dat het niet goedkoop is. Volgens mij was mijn vriendin over de $500 kwijt voor alles, dierenarts, inentingen, en tickets.
En haar ratjes vlogen wel met zijn 4en en niet alleen.
[edit] En je moet bedenken dat het niet goedkoop is. Volgens mij was mijn vriendin over de $500 kwijt voor alles, dierenarts, inentingen, en tickets.
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Dutch in Oregon op Facebook!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wow, er zijn mensen die $500,- betalen om van ratten af te komen... 

Beste allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en ben al redelijk wat tegen gekomen over honden mee nemen naar Amerika, maar heb toch nog wat vraagjes.
Ik verhuis aankomend januari voor twee jaar naar New York City (als expat-vriendin) en neem mijn hond (jack russel, Milo) mee. Het is duidelijk dat hij hiervoor de vaccinatie voor Rabies nodig heeft. Maar wat mij niet duidelijk is, is of hij ook de tweede vaccinatie (een jaar later) gehad moet hebben...
Ik lees online dat er sommige Staten ook nog extra regels stellen voor het invoeren van dieren... Hoort New York bij een van deze Staten en zo ja welke eisen stellen zij dan nog meer??
Zou iemand mij hier duidelijkheid over kunnen geven?
Alvast bedankt
Ik ben nieuw op dit forum en ben al redelijk wat tegen gekomen over honden mee nemen naar Amerika, maar heb toch nog wat vraagjes.
Ik verhuis aankomend januari voor twee jaar naar New York City (als expat-vriendin) en neem mijn hond (jack russel, Milo) mee. Het is duidelijk dat hij hiervoor de vaccinatie voor Rabies nodig heeft. Maar wat mij niet duidelijk is, is of hij ook de tweede vaccinatie (een jaar later) gehad moet hebben...
Ik lees online dat er sommige Staten ook nog extra regels stellen voor het invoeren van dieren... Hoort New York bij een van deze Staten en zo ja welke eisen stellen zij dan nog meer??
Alvast bedankt
-
- Amerika-expert
Volgens mij moet je sowieso zorgen dat je hond up to date is met rabies. In Utah kon je je hond niet registreren zonder bewijs van rabies inenting. Weet niet hoe dat precies in New York zit maar denk dat je dat redelijk makkelijk moet kunnen uitzoeken. Staat er niets op http://www.nyc.gov?
Maar ik ben wel heel benieuwd hoe je als vriendin 2 jaar hierheen kan komen? Welk visum is dat?
Maar ik ben wel heel benieuwd hoe je als vriendin 2 jaar hierheen kan komen? Welk visum is dat?
Je hond moet inderdaad altijd een rabies inenting hebben, daar zijn ze best wel streng op in Amerika.
Inentingen voor ratten ? Nieuwsgierig: welke dan ?
Ik ben ooit ook aan het uitzoeken geweest hoe ratten mee te nemen in het vliegtuig. Probleem was dat de kleinere carriers ze niet wilden meenemen.
Dus ik kon ze het eerste stuk meenemen, maar niet het laatste stuk.
En ze moesten in een speciale kooi met allerhande beveiliging tegen eruit kruipen. Ze zijn nl. ingedeeld als nuisance animals.
En, ik met toegeven, een rat kan een vliegtuig in gevaar brengen als zij ontsnapt. (Het zijn vooral de vrouwtjes-ratjes die nieuwsgierig zijn.)
Ze knagen letterlijk door van alles heen !
En ja Steffen, echte ratten liefhebbers gaan door roeien en ruiten als het om hun beestjes gaat !
Anaya, wat ik van 'onze' veearts begreep is dat parasieten een enorm probleem zijn hier. Denk heartworm (gatdamme !), giardia, teken, mite, en al die andere enge dingen die dieren kunnen oplopen. Dat was jaren geleden vooral zo in het zuiden maar schijnt nu over de hele US rampant te zijn. Ik las ook over hondeneigenaren waarvan hun dier bij de groomer mange had opgelopen.
Ik zag op YouTube een stukje video over iemand die een spin doodspoot met bestrijdingsmiddel en uit die spin kwam een giga worm ! Walgelijk - er bleef maar worm komen uit die spin. Dus er is van alles en nog wat besmet hier met van alles en nog wat.
Oh en een ander probleem is dat sommige treats for dogs (Jerky vooral) die je hier kunt kopen, dermate verontreinigd zijn met verkeerde ingredienten dat je hond er dood aan kan gaan. (Las ik twee weken geleden in de krant hier.)
Beetje off-topic, maar wel van belang dacht ik zo ?
Ik ben ooit ook aan het uitzoeken geweest hoe ratten mee te nemen in het vliegtuig. Probleem was dat de kleinere carriers ze niet wilden meenemen.
Dus ik kon ze het eerste stuk meenemen, maar niet het laatste stuk.
En ze moesten in een speciale kooi met allerhande beveiliging tegen eruit kruipen. Ze zijn nl. ingedeeld als nuisance animals.
En, ik met toegeven, een rat kan een vliegtuig in gevaar brengen als zij ontsnapt. (Het zijn vooral de vrouwtjes-ratjes die nieuwsgierig zijn.)
Ze knagen letterlijk door van alles heen !
En ja Steffen, echte ratten liefhebbers gaan door roeien en ruiten als het om hun beestjes gaat !
Anaya, wat ik van 'onze' veearts begreep is dat parasieten een enorm probleem zijn hier. Denk heartworm (gatdamme !), giardia, teken, mite, en al die andere enge dingen die dieren kunnen oplopen. Dat was jaren geleden vooral zo in het zuiden maar schijnt nu over de hele US rampant te zijn. Ik las ook over hondeneigenaren waarvan hun dier bij de groomer mange had opgelopen.
Ik zag op YouTube een stukje video over iemand die een spin doodspoot met bestrijdingsmiddel en uit die spin kwam een giga worm ! Walgelijk - er bleef maar worm komen uit die spin. Dus er is van alles en nog wat besmet hier met van alles en nog wat.
Oh en een ander probleem is dat sommige treats for dogs (Jerky vooral) die je hier kunt kopen, dermate verontreinigd zijn met verkeerde ingredienten dat je hond er dood aan kan gaan. (Las ik twee weken geleden in de krant hier.)
Beetje off-topic, maar wel van belang dacht ik zo ?
Ik ben afgelopen februari met mijn Yorkshire Terrier naar JFK gevlogen. Hij heeft een rabies spuit gehad voor 1 jaar (max 1 maand voor vertrek, dus doe het op tijd!), verder heb ik 3 dagen voor vertrek een verklaring van gezondheid gekregen van de dierenarts. Hij is gewoon onder de stoel voor mij meegevlogen naar de VS en het ging eigenlijk heel makkelijk. In dusseldorf keken ze niet eens naar hem (moest hem alleen uit de reistas halen bij security) en in JFK gaf ik het dierenpaspoort aan de douane en die keek alleen naar de rabies vaccinatie stempel en verklaring van gezondheid, hij heeft niet eens gekeken naar mijn hond en zat gewoon in zijn reistas.Anaya schreef:Beste allemaal,
Alvast bedankt
Ik blijf het apart vinden eerlijk gezegd. Ik snap heel goed dat het voor jou fijn is om je hond mee te mogen nemen in het vliegtuig maar als je bedenkt dat mensen bij wijze van spreken tegenwoordig al geen pinda's meer mogen eten vanwege allergieen dan is het natuurlijk best wel vreemd dat kleine honden wel mogen in een vliegtuig.
Mee eens, Ziva, ik snap dat ook niet. Je zult maar allergisch zijn voor honden en in dat vliegtuig terecht komen voor een intercontinentle vlucht!
Terug in Texas!
-
- Amerika-expert
Daar had ik vanmorgen ook een lang stukje over geschreven maar toch maar niet gepost omdat het nogal humeurig overkwam. Maar voor sommige mensen, zoals m'n man, kan het echt heel vervelend zijn als er een dier in de cabine is. M'n man is allergisch voor katten en cavia's en heeft eigenlijk zo goed als nooit Benadryl mee. Hij zal maar op een vlucht zitten met een kat in een reistas!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik denk dat ze het verschil in de heftigheid van de allergische reactie laten meewegen in of zoiets wel of niet mag. Mensen met een pinda-allergie kunnen een anaphylactische reactie krijgen van een zeer kleine hoeveelheid pindadeeltjes, met zeer ernstige (soms dodelijke) gevolgen. Op dieren wordt volgens mij minder heftig gereageerd. Niet dat een allergische reactie op dieren niet vervelend is, (want dat is het wel!), maar je gaat er niet letterlijk dood aan.
Ik zou wel willen dat dierenvervoer beter geregeld werd en dat je niet alleen de keuze had tussen het dier meenemen in de cabine (en dan dus mogelijk medepassagiers lastigvallen) of het dier toch redelijk wat risico laten lopen door het in het dierenvrachtruim mee te sturen.
Zelf reizen wij wel altijd met wat antihistamine in de handbagage. Is altijd handig om bij je te hebben, net als dat ik altijd een paar aspirientjes en rennies bij me steek, m'n astmamedicatie en .. nou ja.. Zelfs als er geen dier in het vliegtuig zit, wordt je bagage wellicht besnuffeld door een politiehond, of had de vorige bewoner van je motelkamer een kat bij zich, of zo. Je kunt er maar beter mee dan om verlegen zitten.
Ik zou wel willen dat dierenvervoer beter geregeld werd en dat je niet alleen de keuze had tussen het dier meenemen in de cabine (en dan dus mogelijk medepassagiers lastigvallen) of het dier toch redelijk wat risico laten lopen door het in het dierenvrachtruim mee te sturen.
Zelf reizen wij wel altijd met wat antihistamine in de handbagage. Is altijd handig om bij je te hebben, net als dat ik altijd een paar aspirientjes en rennies bij me steek, m'n astmamedicatie en .. nou ja.. Zelfs als er geen dier in het vliegtuig zit, wordt je bagage wellicht besnuffeld door een politiehond, of had de vorige bewoner van je motelkamer een kat bij zich, of zo. Je kunt er maar beter mee dan om verlegen zitten.
-
- Amerika-expert
Dat is onzin, als een allergische reactie sterk genoeg is kan je er dood aan gaan. Of je nou allergisch bent voor pinda's, katten, of je schoonmoeder. Er zullen waarschijnlijk minder mensen dood gaan aan hun reactie op katten dan op pinda's, maar het kan natuurlijk wel.
En altijd Benadryl of iets dergelijks bij je hebben is inderdaad wel zo verstandig. Helaas is m'n man daar nogal koppig in. Geen idee waarom want elke roadtrip hebben we wel water, voedsel, aanstekers, dekens, enz enz enz enz enz bij ons.
En altijd Benadryl of iets dergelijks bij je hebben is inderdaad wel zo verstandig. Helaas is m'n man daar nogal koppig in. Geen idee waarom want elke roadtrip hebben we wel water, voedsel, aanstekers, dekens, enz enz enz enz enz bij ons.
Ik weet niet of dat waar is maar zelfs al kun je er niet dood aan gaan, dan nog klopt het niet. Honden worden op veel plaatsen (in winkels geweigerd e.d.) geweigerd maar dan zouden ze wel mee kunnen in het passagiersdeel van een vliegtuig op een vlucht van pakweg 8 uur? Nee, dat gaat er bij mij niet in. Los van de allergische reacties, ik vind het ook niet echt hygienisch en sommige mensen zijn ook bang van honden.
Toen ik mijn katten meenam kon ik er voor kiezen om de kleinste ook mee te nemen in het passagiersdeel maar ik heb daar ook vriendelijk voor bedankt. Ik zou me niet prettig voelen ten opzicht van andere passagiers.
Dat gezegd, ik snap heel goed dat met de huidige regels mensen er voor kiezen hun harige vriendje mee te nemen maar ik begrijp niet echt dat die regels zo zijn.
Toen ik mijn katten meenam kon ik er voor kiezen om de kleinste ook mee te nemen in het passagiersdeel maar ik heb daar ook vriendelijk voor bedankt. Ik zou me niet prettig voelen ten opzicht van andere passagiers.
Dat gezegd, ik snap heel goed dat met de huidige regels mensen er voor kiezen hun harige vriendje mee te nemen maar ik begrijp niet echt dat die regels zo zijn.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ziva, die dieren lopen niet los, of zo, he. Ze zitten gewoon in een transportkooitje (zoals deze) en komen daar niet uit. Het is mogelijk dat blindengeleidehonden e.d. daar een uitzondering op vormen, vanwege de wetgeving omtrent mensen met een beperking, maar dat is een heel ander verhaal.
@LittlePhoenix. Ik heb even gekeken. De astma- en allergievereniging geeft wat cijfers over doden door allergische reacties:
Ik heb ook nog wat andere bronnen bekeken en alhoewel niemand zegt dat het onmogelijk is om een anafylactische reactie te krijgen van een allergie voor dieren (bijensteken e.d. uitgezonderd), zie ik op geen van de redelijk aangeschreven staande websites (Yahoo Answers telt niet) die ik bezocht, vermeld dat het wel een oorzaak is. Dat je roept dat wat ik zeg 'onzin' is, is nogal kort door de bocht. Ik kan me bijvoorbeeld best voorstellen dat je door een allergie een astma-aanval kunt krijgen en daaraan eventueel overlijdt, maar dan is het nog altijd de astma die dodelijk was, en niet de allergie.
Hier is een uitgebreid artikel over anafylactische reacties dat misschien interessant is: http://archinte.jamanetwork.com/article ... eid=646961.
Mijn man is ook een eigenwijze drol waar het het meenemen van de juiste pilletjes betreft (hij heeft ook een aantal allergieën), dus ik vraag het niet en stop de antihistamine gewoon zelf in m'n tas. Als ie ze dan nodig heeft, is ie er altijd blij mee
@LittlePhoenix. Ik heb even gekeken. De astma- en allergievereniging geeft wat cijfers over doden door allergische reacties:
Je kunt het gehele artikel hier lezen: http://www.aafa.org/display.cfm?id=9&sub=30Mortality
Nearly 400 Americans die each year due to drug allergies from penicillin. [7]
More than 200 deaths occur each year due to food allergies. [8]
Each year nearly 100 Americans die due to insect allergies. [9]
10 deaths each year are due to severe reactions to latex allergy. [10]
Ik heb ook nog wat andere bronnen bekeken en alhoewel niemand zegt dat het onmogelijk is om een anafylactische reactie te krijgen van een allergie voor dieren (bijensteken e.d. uitgezonderd), zie ik op geen van de redelijk aangeschreven staande websites (Yahoo Answers telt niet) die ik bezocht, vermeld dat het wel een oorzaak is. Dat je roept dat wat ik zeg 'onzin' is, is nogal kort door de bocht. Ik kan me bijvoorbeeld best voorstellen dat je door een allergie een astma-aanval kunt krijgen en daaraan eventueel overlijdt, maar dan is het nog altijd de astma die dodelijk was, en niet de allergie.
Hier is een uitgebreid artikel over anafylactische reacties dat misschien interessant is: http://archinte.jamanetwork.com/article ... eid=646961.
Mijn man is ook een eigenwijze drol waar het het meenemen van de juiste pilletjes betreft (hij heeft ook een aantal allergieën), dus ik vraag het niet en stop de antihistamine gewoon zelf in m'n tas. Als ie ze dan nodig heeft, is ie er altijd blij mee

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2149 Weergaves
-
Laatste bericht door newamsterdam
-
- 3 Reacties