Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

reis TamaraG: Los Angeles-Los Angeles 4-28 juni 2012

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
TamaraG
Amerika-ontdekker

reis TamaraG: Los Angeles-Los Angeles 4-28 juni 2012

Bericht door TamaraG »

Hoihoi,

Mijn vriend en ik gaan in juni naar de US en ik ben al een paar weken bezig met het plannen van onze roadtrip in the South West. Ik ben al vaker in de US geweest, maar wel voornamelijk voor mijn werk - dus nooit echt genoeg tijd gehad om veel sightseeing te doen... Voor mijn vriend is het de allereerste keer.

Anyway, vandaag hebben we onze vluchten geboekt: vertrek op 4 juni (BRU-LAX) en retour op 28 juni (LAX-BRU).

Dit is de route die in gedachten heb - wat vinden jullie er van? Is het niet te druk? Zijn er dingen die ik beter zou schrappen? We willen wel graag rondrijden en veel dingen gaan bezoeken, maar we willen ook niet doodmoe terug naar huis keren van deze vakantie :) We houden vooral van natuur en zijn geen echte stadsmensen.

ma 4 juni: BRU > LAX > Corona (aankomst in LAX om 4.05pm)
di 5 juni: Corona > San Diego (154 km)
wo 6 juni: San Diego
do 7 juni: San Diego > Twentynine Palms (256km)
vr 8 juni: Joshua Tree NP
za 9 juni: Twentynine Palms > Kingman (via Needles - route 66 - 311km)
zo 10 juni: Kingman > Grand Canyon NP (277km)
ma 11 juni: Grand Canyon > Page (223km)
di 12 juni: Page
wo 13 juni: Page > Monument Valley (204km)
do 14 juni: Monument Valley > Bryce (449km)
vr 15 juni: Bryce > Zion (138km)
za 16 juni: Zion
zo 17 juni: Zion
ma 18 juni: Zion > Las Vegas (265km)
di 19 juni: Las Vegas
wo 20 juni: Las Vegas > Death Valley (191km)
do 21 juni: Death Valley > Lone Pine (169km)
vr 22 juni: Lone Pine > Tioga > Yosemite (317km)
za 23 juni: Yosemite
zo 24 juni: Yosemite > San Francisco (340km)
ma 25 juni: San Francisco
di 26 juni: San Francisco > Big Sur (236km)
wo 27 juni: Big Sur > Los Angeles (474km)
do 28 juni: LAX > BRU (vertrek om 6.30am)

Vooral de laatste week lijkt me wat hectisch als afsluiter van onze vakantie.

Wat denken jullie van dit schema?

Alvast bedankt voor de input en de hulp :-)

Tamara
Hockey
Amerika-expert

Re: reis TamaraG: Los Angeles-Los Angeles 4-28 juni 2012

Bericht door Hockey »

Heel veel stukken weet ik weinig van, dus daar kan en zal ik je geen advies geven. Het eerste wat me opvalt is jullie keuze om op dag, na de vlucht dus, door te rijden naar Corona.

Verder zie ik dat je de rit van SF naar LA in twee stukken hebt opgebroken en dit via de kustroute wil doen. Prima, want het is een mooie route en een flink stuk rijden. Maar Big Sur is niet de meest handige stop. De dag erna moet je alsnog een enorm stuk naar LA rijden, en die dag rij je het mooiste stuk (tussen Big Sur en Cambria). Je hebt dan eigenlijk te weinig tijd om te stoppen. Beter is het om door te rijden tot San Simeon of Cambria en daar te overnachten (in plaats van Big Sur).
TamaraG
Amerika-ontdekker

Bericht door TamaraG »

Het eerste wat me opvalt is jullie keuze om op dag, na de vlucht dus, door te rijden naar Corona.
Hier kunnen we inderdaad nog wel wat tips gebruiken over waar we het best overnachten op dag 1 - Initieel dachten we om op dag 1 meteen al richting San Diego te rijden, maar ik vrees dat dat een beetje hoog gegrepen zal zijn na zo'n lange vlucht, zelfs al is het maar een goeie 2 uur rijden...
Verder zie ik dat je de rit van SF naar LA in twee stukken hebt opgebroken en dit via de kustroute wil doen. Prima, want het is een mooie route en een flink stuk rijden. Maar Big Sur is niet de meest handige stop. De dag erna moet je alsnog een enorm stuk naar LA rijden, en die dag rij je het mooiste stuk (tussen Big Sur en Cambria). Je hebt dan eigenlijk te weinig tijd om te stoppen. Beter is het om door te rijden tot San Simeon of Cambria en daar te overnachten (in plaats van Big Sur).
Da's een goeie tip - ik vraag me vooral af of de laatste week niet te hectisch is en we dus niet ten volle kunnen genieten van het stuk SF-LA
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je landt om 4 pm. Dwz dat je niet voor 6pm in de auto zit. Midden in de spits.... Ik zou een hotel bij de luchthaven zoeken.
In jouw route is het logischer om van GC eerst naar Monument Valley te gaan en daarna naar Page.
In Joshua Tree zal het al heet zijn. Een volle dag daar zou ik niet aanbevelen. Als je de snelste route neemt van San Diego naar 29Palms kan je eerst nog wat van Joshua Tree NP zien.
Death Valley (Furnace Creek) naar Lone Pine is maar 2 uur rijden. Je kan ook doorrijden naar bv Bishop, Mammoth Lakes of Lee Vining.
De dag die je uitspaart voor Joshua Tree zou je mooi kunnen besteden tussen SF en LA. Veel rusiger.
TamaraG
Amerika-ontdekker

Bericht door TamaraG »

Bedankt voor de tips, ik heb de route als volgt aangepast (hou in je achterhoofd dat ik al meerdere keren in San Francisco geweest ben, dus niet zo nodig alles nog moet zien)

* ma 4 juni: BRU > LAX (aankomst in LAX om 4.05pm) -> hotel zoeken vlak bij luchthaven > tips?
* di 5 juni: LA > San Diego (200 km)
* wo 6 juni: San Diego
* do 7 juni: San Diego > Twentynine Palms (256km)
* vr 8 juni:Twentynine Palms > Kingman (via Needles - route 66 - 311km)
* za 9 juni: Kingman > Grand Canyon NP (277km)
* zo 10 juni: Grand Canyon > Monument Valley (292km)
* ma 11 juni: Monument Valley > Page (204km)
* di 12 juni: Page
* wo 13 juni: Page > Bryce (246km)
* do 14 juni: Bryce > Zion (138km)
* vr 15 juni: Zion
* za 16 juni: Zion
* zo 17 juni: Zion > Las Vegas (265km)
* ma 18 juni: Las Vegas
* di 19 juni: Las Vegas > Death Valley/Furnace Creek (191km)
* wo 20 juni: Death Valley > Bishop/Mammoth Lakes/Lee Vinning (onderweg stop omgeving Lone Pine) (300-360km)
* do 21 juni: Bishop/Mammoth Lakes/Lee Vinning > Tioga > Yosemite (120-225km)
* vr 22 juni: Yosemite
* za 23 juni:Yosemite > Brentwood (285km) - op bezoek bij een vriend, scheelt alweer een overnachting in een hotel ;-)
* zo 24 juni: Brentwood > San Francisco (90km)
* ma 25 juni: San Francisco > San Simeon /Cambria (340km/355km)
* di 26 juni: San Simeon/Cambria en omgeving
* wo 27 juni: San Simeon/Cambria > Los Angeles (370km/356km)
* do 28 juni: LAX > BRU (vertrek om 6.30am)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik zou dag 26 aanpassen. Je kan de Elephant Seals gaan bekijken, en Hearst Castle (wel reserveren) alsmede de pier tegenover Hearst Castle, maar daarmee ben je geen hele dag zoet. Eventueel kan je daarna doorrijden naar Morro Bay en daar overnachten, of doorrijden naar Solvang en daar de volgende dag rondkijken.
Solvang is een mooi Deens plaatsje, maar duur qua overnachten. Dat kan je beter in Buellton doen wat aan de 101 ligt en naast Solvang ligt.
TamaraG
Amerika-ontdekker

Bericht door TamaraG »

en als we rond Monterey/Carmel zouden overnachten, is er daar voldoende te zien om een dag mee zoet te zijn?

Misschien ook geen slecht idee om een dagje strand in te plannen na SF? Welke plaatsjes tussen SF en LA zijn daarvoor geschikt?

Of misschien toch een extra dagje San Francisco voorzien?
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Route ziet er prima uit jammer dat je maar 1 volle dag in Yosemite bent. 2 volle dagen in Zion is wel mooi, 1 dag is eigenlijk wel genoeg voor eerste bezoek anderzijds gewoon fijn. Misschien dan eerder een volle dag in Bryce ook om daaar op je gemak t ewandelen. Ook bij Page zou je een volle dag makkelijk kunnen besteden. Ik denk dat ik eerder 1 volle dag Page en 1 volle dag ZIon zou doen. Maar of dat kan weet ik niet. Heb je Yosemite wel al gereserveerd?
Enfin wordt mooie reis!!
Monterey is leuk de Cannery en evt Aquarium of Whale Watch tour op boot. Via Lonely Pplanet is veel te vinden. Boot misschien wel reserveren. Carmel is een mooie mission.. moet je even zoeken ben de naam kwijt.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Er is genoeg te zien rond Monterey/Carmel. Je zou een middag whalewatch tour kunnen doen, het monterey sea aquarium bezoeken of bv de route langs pebble beach rijden. Ik zou dan wel kiezen om de middagtour te doen, want de ochtend ga je niet halen vanuit SF. Dan zou ik de dag erna doorrijden tot het stuk morro bay/pismo beach evt santa barbara en de dag daarna tot aan LA
Bedankt voor de tips, ik heb de route als volgt aangepast (hou in je achterhoofd dat ik al meerdere keren in San Francisco geweest ben, dus niet zo nodig alles nog moet zien)
Geldt dat ook voor je vriend? Of mag hij wel alle touristische plekken op het gemak zien ;)

Twentynine Palms - Kingman is dat een bewuste keuze voor die route? Een kleine 1.5 uur verder en je zit al in Williams, dat scheelt de dag erna dat je eerder aan de south rim van de GC staat

Sla je LA ook bewust over? Want dat halve dagje op het eind vanaf route 1 is ook niet bepaald ruim? Anders zou ik een dagje Zion daarvoor ruilen nl. Verder opzich een mooie route hoor.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Er valt in Monterey genoeg te doen om een dag door te brengen. De Cannery is wel mooi, maar houdt je een uurtje zoet, het Aquarium zo'n 3 uur en dan nog de 17 Mile Drive. Doch besef je wel dat de rit van Monterey naar LA erg lang is, dus dit op 1 dag doen is niet erg rustgevend. Stranden tussen SF en LA durf ik niet te zeggen, hou er wel rekening mee dat hoe noordelijker je zit hoe kouder het water is.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ons favorite strand is bij Avila beach. Pismo Beach is ook goed. Carmel heeft mooie stranden en ook Moonstone Beach in Cambria. Als je iets bizonders zoekt om te overnachten kijk dan eens bij Madonna Inn in San Luis Obispo.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom 2 dagen Zion en maar 1 dag Yosemite? Zion is heel mooi om te wandelen, maar dat geldt zeker ook voor Yosemite. De mogelijkheden daar zijn eindeloos. ZIe http://www.yosemitehikes.com of mijn wandelsite.
Ik zou ook iets meer tijd voor de GC nemen, je kunt vanuit 29Palms wel iets verder doorrijden denk ik.

Marianne
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Hou er wel rekening mee dat de kustroute vanaf SF best wel frisjes is, wil je een dagje strand moet je wel een heel stuk richting LA voor het wat warmer is.
Grand Canyon afhankelijk wat je wil, persoonlijk vind ik dit voldoende, Yosemity is erg mooi, nadeel vind ik dat het er vaak zo ontzettend druk is, misschien valt dat in Juni nog wel mee, maar zeker niet in het weekend daar zijn. Ik zou ook geen hele dag aan Joshua tree besteden, wel een mooi park maar het kan er heel warm zijn dus heel veel kan je dan niet ondernemen. Mooie route.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De drukte in Yosemite vind ik juist een reden om er langer te blijven. Of om het helemaal over te slaan.
Als je er meer tijd hebt hoef je niet net als iedereen op hetzelfde moment alle highlights te doen, maar kun je wat schuiven, en op drukke momenten de wat onbekendere dingen doen.
Maar op de meeste trails is het best wel rustig.

Marianne
TamaraG
Amerika-ontdekker

Bericht door TamaraG »

Bedankt voor al jullie tips en advies so far - ik heb de route nogmaals aangepast en zou graag nog even willen horen wat jullie ervan vinden...

ma 4/6: aankomst LA om 19u - overnachten bij Crystal Inn Suites & Spas, Inglewood
di 5/6: LA > San Simeon/Cambria (of daar ergens in de buurt) - 350km - eerst huurwagen ophalen bij Alamo
wo 6/6: San Simeon/Cambria > San Francisco - 350km
do 7/6: San Francisco - dagje sightseeing
vr 8/6: San Francisco > Brentwood (op bezoek bij een vriend) - 90km
za 9/6: Brentwood > Yosemite - 283km - overnachten rond Oakhurst?
zo 10/6: Yosemite
ma 11/6: Yosemite > Lee Vining via Tioga pass - 122km
di 12/6: Lee Vining > Bishop - 104km
wo 13/6: Bishop > Death Valley - 261km
do 14/6: Death Valley > Las Vegas - 190km
vr 15/6: Las Vegas
za 16/6: Las Vegas > Zion - 265km
zo 17/6: Zion
ma 18/6: Zion > Bryce - 138km
di 19/6: Bryce > Page - 246km
wo 20/6: Page
do 21/6: Page > Monument Valley - 195km
vr 22/6: Monument Valley > Grand Canyon SR - 280km
za 23/6: Grand Canyon > Lake Havasu - 374km
zo 24/6: Lake Havasu > 29Palms - 239km
ma 25/6: 29Palms > San Diego - 256km
di 26/6: San Diego
wo 27/6: San Diego > LA - vroeg vertrekken zodat we nog wat tijd hebben om in Los Angeles wat rond te toeren & overnachten in het Crystal Inn Suites & Spas, Inglewood
do 28/6: vertrek in Los Angeles om 6u30

We hebben voorlopig enkel het hotel voor de eerste en laatste nacht geboekt omdat we graag flexibel willen blijven om de route onderweg nog wat aan te passen als we dat willen, zijn er plaatsen waar je ons toch zou aanraden om alvast een hotel te boeken?

Wat tot onze spijt niet in onze reis zit (omdat we tijd te kort komen om alles te zien wat we willen zien): Capitol Reef, Arches, Canyonlands, Moab

Als we ergens tijd moeten/willen inhalen, voorzie ik hiervoor 3 opties:

- de stop in Bishop overslaan en rechtstreeks van Lee Vining naar Death Valley rijden - 366km
- geen overnachting in Monument Valley maar meteen doorrijden naar Grand Canyon
- geen overnachting in 29Palms maar meteen doorrijden naar San Diego

Graag jullie feedback!

Tamara
EnigmA-X
Amerika-ontdekker

Bericht door EnigmA-X »

Mooie route! Je 1e en 2e route lijken erg (heel erg!) op onze route. Wij doen hem in bijna dezelfde periode (1 dag verschil) alleen met de camper, met een paar kleine andere keuzes.
Wellicht tot in het vliegtuig op de terugweg ;)

Alle 3 je opties om iets in te korten lijken mij te overwegen. Persoonlijk zou ik Page - Monument Valley - GC samen pakken. Het is een beetje een rare lus, maar als je echt graag monument valley wilt zien wel te overwegen. Opzich zie je het dan wel van 2 kanten (heen en terugweg naar visitor center) ;)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou die overnachting in Monument Valley zowieso niet laten vallen. Je kan evt ook nog valley of the gods rijden (let op met de huurauto) en moki dugway doen die dag. Is wat minder druk dan monument valley.
ma 11/6: Yosemite > Lee Vining via Tioga pass - 122km
di 12/6: Lee Vining > Bishop - 104km
wo 13/6: Bishop > Death Valley - 261km
Als iig de ochtend van de 11e nog in Yosemite blijft rondkijken en dan via de tioga pass (mono lake) naar bishop rijdt zou ik de dag erna gelijk doorrijden naar Death Valley.

Wat wil je eigenlijk in Lake Havasu City gaan doen? Je zou evt een heel stuk route66 vanaf de Grand Canyon kunnen rijden direct naar Twentynine palms, vooral het stuk tussen kingman en needles schijnt nog erg leuk te zijn. Dan zou je de dag erna al door kunnen rijden naar San Diego en nog een stukje Joshua tree mee kunnen pakken.

Ik ken je hotel in Inglewood niet, maar ligt dat op/bij het vliegveld? Anders zou je evt je auto gelijk na de vlucht op kunnen halen, dan kun je de volgende dag nl. gelijk vroeg op pad.
TamaraG
Amerika-ontdekker

Bericht door TamaraG »

EnigmA-X schreef:Mooie route! Je 1e en 2e route lijken erg (heel erg!) op onze route. Wij doen hem in bijna dezelfde periode (1 dag verschil) alleen met de camper, met een paar kleine andere keuzes.
Wellicht tot in het vliegtuig op de terugweg ;)
thanks! We hebben de route omgedraaid om meer rust te hebben wat betreft "kilometers vreten" in de laatste paar dagen. Vliegen jullie toevallig ook met US Airways?

Ik ben benieuwd wat die paar kleine andere keuzes zijn die jullie maken.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Het enige wat je van tevoren moet boeken is in de parken, Yosemity, Grand Canyon en de overnachting bij Monument valley. Grand Canyon zou je evt. ook nog in Tusayan of Williams kunnen overnachten mits er geen plek is in het park zelf, wij hebben dat ook gedaan maar waren wel in het hoogseizoen toen was er geen plek(wij hadden ook niets geboekt, waren wel met 4). Voor een extra nacht zou ik ook gelijk doorrijden naar Death valley en sluit me aan bij PSVwally.
TamaraG
Amerika-ontdekker

Bericht door TamaraG »

PSVwally schreef:Als iig de ochtend van de 11e nog in Yosemite blijft rondkijken en dan via de tioga pass (mono lake) naar bishop rijdt zou ik de dag erna gelijk doorrijden naar Death Valley.
de reden waarom we in Lee Vining wilden overnachten is omdat we dan tijd genoeg hebben om te genieten van de Tioga Pass, Mono Lake en Bodie. Maar misschien moeten we toch overwegen om vroeg te vertrekken uit Yosemite en meteen naar Bishop door te rijden waar we ook Alabama Hills willen bezoeken.
PSVwally schreef:Wat wil je eigenlijk in Lake Havasu City gaan doen? Je zou evt een heel stuk route66 vanaf de Grand Canyon kunnen rijden direct naar Twentynine palms, vooral het stuk tussen kingman en needles schijnt nog erg leuk te zijn. Dan zou je de dag erna al door kunnen rijden naar San Diego en nog een stukje Joshua tree mee kunnen pakken.
Da's een goed punt - ik vermoed dat ik Lake Havasu gekozen heb om minder kms te moeten doen, maar een stuk route 66 is eigenlijk ook wel leuk. Waar zou je dan overnachten? Kingman of Needles?
PSVwally schreef:Ik ken je hotel in Inglewood niet, maar ligt dat op/bij het vliegveld? Anders zou je evt je auto gelijk na de vlucht op kunnen halen, dan kun je de volgende dag nl. gelijk vroeg op pad.
Da's inderdaad vlak bij het vliegveld en heeft een beoordeling van 8.8 op Booking.com voor een kamer van slechts 55USD per nacht - EN ze hebben een gratis airport shuttle :) De reden waarom we besloten hebben om de auto pas de ochtend nadien te gaan ophalen, is omdat we toch al vrij laat arriveren en waarschijnlijk redelijk vroeg in bed zullen kruipen :) De auto 's anderendaags ophalen scheelt alweer qua prijs en ik ga ervan uit dat je bij Alamo 24/7 terecht kunt om de wagen op te halen...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer