Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
mijn route
mijn route
Ook wij gaan de grote oversteek maken naar Amerika en gaan vanaf 29 augustus 4 weken rondtrekken in het Zuid-Westen van Amerika.
Allereerst willen we onze dank uitspreken aan alle forummers. Dit forum is een dankbare bron geweest van heel veel informatie.
De route die we tot nu toe hebben vastgesteld is als volgt:
Graag zouden we jullie mening weten of het een beetje goed in elkaar zit. Alle opmerkingen zijn welkom!
19-aug los angeles aankomst
20-aug los angeles
21-aug vertrek uit LA naar joshua tree
22-aug vertrek joshua tree naar sedona
23-aug vanaf sedona naar grand canyon
24-aug grand canyon
25-aug vanuit grand canyon naar monument valley
26-aug vanuit monument valley naar moab
27-aug moab,omgeving bekijken
28-aug vanuit moab naar brice + zion
29-aug vanuit zion naar las vegas
30-aug las vegas
31-aug las vegas
1-sep las vegas naar death valley, overnachting in death valley
2-sep vanuit death valley naar yosimity
3-sep yosemity seqouia overnachting omgeving seqouia
4-sep seqoiua tussenstop overnachting ?
5-sep tussenstop naar san francisco, overnachting in san fransisco
6-sep san fransisco
7-sep san fransisco
8-sep san fransisco
9-sep vertrek uit sf via kustweg
10-sep overnachting op kustweg
11-sep kustweg los angeles
12-sep los angeles
13-sep los angeles
14-sep los angeles
15-sep los angeles
De reden dat we zolang in Los Angeles zijn is dat we absoluut voor het weekend in Las Vegas geweest willen zijn omdat het in het weekend zoveel duurder is. Misschien gaan we dan nog wel naar San Diego
Bedankt alvast
Teetje
Allereerst willen we onze dank uitspreken aan alle forummers. Dit forum is een dankbare bron geweest van heel veel informatie.
De route die we tot nu toe hebben vastgesteld is als volgt:
Graag zouden we jullie mening weten of het een beetje goed in elkaar zit. Alle opmerkingen zijn welkom!
19-aug los angeles aankomst
20-aug los angeles
21-aug vertrek uit LA naar joshua tree
22-aug vertrek joshua tree naar sedona
23-aug vanaf sedona naar grand canyon
24-aug grand canyon
25-aug vanuit grand canyon naar monument valley
26-aug vanuit monument valley naar moab
27-aug moab,omgeving bekijken
28-aug vanuit moab naar brice + zion
29-aug vanuit zion naar las vegas
30-aug las vegas
31-aug las vegas
1-sep las vegas naar death valley, overnachting in death valley
2-sep vanuit death valley naar yosimity
3-sep yosemity seqouia overnachting omgeving seqouia
4-sep seqoiua tussenstop overnachting ?
5-sep tussenstop naar san francisco, overnachting in san fransisco
6-sep san fransisco
7-sep san fransisco
8-sep san fransisco
9-sep vertrek uit sf via kustweg
12-sep los angeles
13-sep los angeles
14-sep los angeles
15-sep los angeles
De reden dat we zolang in Los Angeles zijn is dat we absoluut voor het weekend in Las Vegas geweest willen zijn omdat het in het weekend zoveel duurder is. Misschien gaan we dan nog wel naar San Diego
Bedankt alvast
Teetje
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ziet er leuk uit,wat weinig tijd voor Bryce and Zion,misschien een dag LA laten vallen daarvoor,als je dat haalt met het weekend Las vegas.
Haal je dat niet,is een extra dag in Yosemite en/of Death valley volgens mij ook leuker dan 4 dagen LA,ook de route Sequoia naar SF heb je erg veel tijd voor genomen denk ik,met 2 tussenstops moet je echt niet meer dan 2 uur per dag rijden,en zoveel is er volgens mij (ik zal nu wel pijnlijk gecorrigeerd worden) niet te zien tussen Sequoia en SF.
Ik zou zelf een extra dag DV en Yosemite erbij doen,daar kan je makkelijk 2 dagen doorbrenegen,en heb je nog niet alles gezien.
Haal je dat niet,is een extra dag in Yosemite en/of Death valley volgens mij ook leuker dan 4 dagen LA,ook de route Sequoia naar SF heb je erg veel tijd voor genomen denk ik,met 2 tussenstops moet je echt niet meer dan 2 uur per dag rijden,en zoveel is er volgens mij (ik zal nu wel pijnlijk gecorrigeerd worden) niet te zien tussen Sequoia en SF.
Ik zou zelf een extra dag DV en Yosemite erbij doen,daar kan je makkelijk 2 dagen doorbrenegen,en heb je nog niet alles gezien.
Hallo Teetje,
Wij vertrekken binnen 4 dagen en hebben op 2 puntjes na dezelfde, identieke route uitgestippeld. Zoals aangegeven heb je ook volgens mij te weinig tijd uitgetrokken voor Bryce en Zion, waarvoor je minstens twee dagen nodig hebt om niet te moeten rushen en de hoogtepunten te kunnen meepikken.
Wij stoppen echter in SF en vliegen van daaruit huiswaarts, na 24 dagen.
Veel plezier,
Erik
Wij vertrekken binnen 4 dagen en hebben op 2 puntjes na dezelfde, identieke route uitgestippeld. Zoals aangegeven heb je ook volgens mij te weinig tijd uitgetrokken voor Bryce en Zion, waarvoor je minstens twee dagen nodig hebt om niet te moeten rushen en de hoogtepunten te kunnen meepikken.
Wij stoppen echter in SF en vliegen van daaruit huiswaarts, na 24 dagen.
Veel plezier,
Erik
Bedankt voor jullie reaktie.
Door jullie reaktie wordt de route alleen maar beter:)
Pete, bedankt voor je reaktie.
De eerste dag LA laten vallen vind ik persoonlijk geen optie omdat ik denk dat het prettig zal zijn om 1 dag te "akklimatiseren".
We zouden Brice op de 28 ste kunnen bekijken. Daar slapen en de volgende dag naar Zion gaan. Zion bekijken en later in de middag naar Las Vegas rijden. Het hotel is daar al geregeld, dus daar kunnen we zonder problemen einde dag aankomen zonder de stress van nog een hotel moeten regelen. Volgens mij is van het Zion naar Las Vegas maar een kleine 3 uur rijden.
Ik zie dat ik de route Yosimity, Sequoia niet duidelijk heb opgeschreven. Het idee is 2 sept. naar Yosemity te rijden, daar te overnachten. De volgende dag Yosemity te bekijken. Daar in de buurt weer te overnachten en de 4de september naar Sequoia te geen, eventueel King, Bodie erbij. Daar in de buurt te overnachten en de volgende dag door te rijden naar SF. De reden hiervoor is dat we dachten dat de afstand Yosemity-SF redelijk groot was. We zouden ook nog een dag extra in DV kunnen blijven. Ik ga even kijken daarnaar.
Rene, de verhalen over Santa Cruz heb ik ook gehoord, of we daar een overnachting zullen doen weet ik nog niet, maar we zullen er zeker enige tijd door gaan brengen:)
Erik, wat leuk dat je bijna een indentieke route hebt:) Jij ook heel veel plezier toegewenst!
Door jullie reaktie wordt de route alleen maar beter:)
Pete, bedankt voor je reaktie.
De eerste dag LA laten vallen vind ik persoonlijk geen optie omdat ik denk dat het prettig zal zijn om 1 dag te "akklimatiseren".
We zouden Brice op de 28 ste kunnen bekijken. Daar slapen en de volgende dag naar Zion gaan. Zion bekijken en later in de middag naar Las Vegas rijden. Het hotel is daar al geregeld, dus daar kunnen we zonder problemen einde dag aankomen zonder de stress van nog een hotel moeten regelen. Volgens mij is van het Zion naar Las Vegas maar een kleine 3 uur rijden.
Ik zie dat ik de route Yosimity, Sequoia niet duidelijk heb opgeschreven. Het idee is 2 sept. naar Yosemity te rijden, daar te overnachten. De volgende dag Yosemity te bekijken. Daar in de buurt weer te overnachten en de 4de september naar Sequoia te geen, eventueel King, Bodie erbij. Daar in de buurt te overnachten en de volgende dag door te rijden naar SF. De reden hiervoor is dat we dachten dat de afstand Yosemity-SF redelijk groot was. We zouden ook nog een dag extra in DV kunnen blijven. Ik ga even kijken daarnaar.
Rene, de verhalen over Santa Cruz heb ik ook gehoord, of we daar een overnachting zullen doen weet ik nog niet, maar we zullen er zeker enige tijd door gaan brengen:)
Erik, wat leuk dat je bijna een indentieke route hebt:) Jij ook heel veel plezier toegewenst!
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Re: mijn route
Twee overnachtingen langs de kustweg: prima!Teetje schreef:9-sep vertrek uit sf via kustweg
Misschien geeft onderstaand

- - De boardwalk bij Santa Cruz
- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 3 uurtjes)
- Carmel
- Point Lobos R.P.
- Big Sur
- Koffie bij Nepenthe
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Zee-olifanten bekijken op het strand net voor San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- De rots Morro Rock
- Madonna Inn in San Luis Obispo
- Utopia Bakery in San Luis Obispo (Nederlandse bakkerij)
- Solvang
- Santa Barbara (bv de Mission)
Vraagje, wat willen jullie eigenlijk allemaal gaan doen in Los Angeles? Als jullie een beetje pretparkfanaat zijn, is dat een goede uitvalbasis, maar als je alleen voor wat highlights gaat, hoef je er niet zo lang te verblijven en zou ik dus inderdaad, zoals je zelf al aangaf, richting San Diego rijden. Immers op je eerste acclimatiseerdag zou je al wat highlights van Los Angeles mee kunnen pikken.
Mocht je dus naar San Diego willen rijden, zou ik denk ik ook een dagje San Francisco laten vallen, om zo extra tijd te winnen voor een retourtje San Diego (met overnachting aldaar om zo de San Diego Zoo én Seaworld te bezoeken)

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Hai Spaceage bedankt voor je reakties en tips.
Ik kijk erg uit naar de route van de kustweg:) Eigenlijk kijk ik naar alles erg uit:)
De reden dat we zoveel dagen in LA zitten aan het eind komt eigenlijk omdat we voor het weekend in LV willen zijn i.v.m. de dure hotelprijzen. De konsekwentie hiervan is dat we de dagen voor LV eigenlijk een dag te kort komen en aan het eind overhouden in LA:) We zijn nog aan het nadenken wat we dan gaan doen. Toch een pretpark of toch San Diego er bij.
Ik vind dit een geweldig forum. Ik heb zoveel goede tips gelezen over bezienswaardigheden, over mooie routes etc.
Ik kijk erg uit naar de route van de kustweg:) Eigenlijk kijk ik naar alles erg uit:)
De reden dat we zoveel dagen in LA zitten aan het eind komt eigenlijk omdat we voor het weekend in LV willen zijn i.v.m. de dure hotelprijzen. De konsekwentie hiervan is dat we de dagen voor LV eigenlijk een dag te kort komen en aan het eind overhouden in LA:) We zijn nog aan het nadenken wat we dan gaan doen. Toch een pretpark of toch San Diego er bij.
Ik vind dit een geweldig forum. Ik heb zoveel goede tips gelezen over bezienswaardigheden, over mooie routes etc.
Hai Slivo,
De kans dat het een pretpark wordt is ook klein hoor.
Je bent nu al de 2de die pleit voor een extra dag in DV. Daar ga ik nu toch wel heel serieus naar kijken. De warmte in DV weerhoudt me een beetje. Maar het is wel een heel uniek gebied.
En de mogelijkheid San Diego ga ik nu toch ook heel goed bekijken.
Aan de andere kant is dit ook het heerlijke van dit soort reizen, je zit nergens aan vast. (los even van LV:) ) Bevalt het je ergens blijf je langer, bevalt het niet dan rij je eerder door:)
Nog 5 weken!!!!!!:)
De kans dat het een pretpark wordt is ook klein hoor.
Je bent nu al de 2de die pleit voor een extra dag in DV. Daar ga ik nu toch wel heel serieus naar kijken. De warmte in DV weerhoudt me een beetje. Maar het is wel een heel uniek gebied.
En de mogelijkheid San Diego ga ik nu toch ook heel goed bekijken.
Aan de andere kant is dit ook het heerlijke van dit soort reizen, je zit nergens aan vast. (los even van LV:) ) Bevalt het je ergens blijf je langer, bevalt het niet dan rij je eerder door:)
Nog 5 weken!!!!!!:)
Rob
Bedankt voor je tip. Jouw punt over Seqouia/Yosemity heb je helemaal gelijk in nu ik beter op de kaarten kijk.
En al staat het niet in de route maar we willen ook proberen antelope canyon, mesa verde, arches, capitol reefs, montezuma castle, natural bridges, mojave reservaat etc te bekijken....mits het past binnen de planning:) Dat zal niet allemaal gaan lukken, het wordt dus echt keuzes maken:)
Bedankt voor je tip. Jouw punt over Seqouia/Yosemity heb je helemaal gelijk in nu ik beter op de kaarten kijk.
En al staat het niet in de route maar we willen ook proberen antelope canyon, mesa verde, arches, capitol reefs, montezuma castle, natural bridges, mojave reservaat etc te bekijken....mits het past binnen de planning:) Dat zal niet allemaal gaan lukken, het wordt dus echt keuzes maken:)
Ja idd, ook wij rijden van Death Valley eerst over Exeter (overnachting) dan Sequoia en desnoods Kings Canyon - overnachting in Oakhurst en dan volgende dag Glacier Point, doorrijden naar Valley van Yosemite en dan nog een nachtje El Portal om dan de volgende dag over de Tioga Pass naar San Francisco heen te rijden.
Erik
Erik
Hi Rob,
Ja inderdaad, dat wisten we wel, maar Kings Canyon is doodlopend, en we zijn niet zeker dat de trip nog mogelijk zal zijn tot het uiteinde, om nadien nog in Oakhurst te geraken. Alles zal afhangen van de tijd die we zullen spenderen in Sequoia. Ik heb het dus voornamelijk over het gedeelte naar Cedar Grove hé.
Thanks anyway,
mvg Erik
Ja inderdaad, dat wisten we wel, maar Kings Canyon is doodlopend, en we zijn niet zeker dat de trip nog mogelijk zal zijn tot het uiteinde, om nadien nog in Oakhurst te geraken. Alles zal afhangen van de tijd die we zullen spenderen in Sequoia. Ik heb het dus voornamelijk over het gedeelte naar Cedar Grove hé.
Thanks anyway,
mvg Erik
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 13708 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv