Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Indeling San Francisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jerommeke10
Amerikakenner

Re: Indeling San Francisco

Bericht door jerommeke10 »

Volgens Google Maps zit ons hotel een minuut of 8 van Fishermans Wharf af
Google maps geeft 26 wandelminuten tot pier 33, waar de boot naar Alcatraz vertrekt. Reken op een dik uur uur wandelen (leuke wandeling) indien je op Fisherman's nog iets uit het vuistje gaat eten en de zeeleeuwen gaat bezoeken (aanrader). Na Alcatraz kan je dan nog beslissen of je dat eind terug naar jouw hotel gaat wandelen of niet. Ik denk dat ik, na het fietsen, de wandeling en Alcatraz eerder voor een taxi zou kiezen :wink:
Redouan10
Amerikafan

Bericht door Redouan10 »

jongens/dames niemand die me zou willen helpen met mijn schema???/
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Redouan10 schreef:wat is er zo gaaf aan de avondtour in vergelijking met de early birds?? ik bedoel wat is de verschil ik ga er vanuit dat je s avonds minder goed foto's kan maken dan overdag.
Je komt bij ondergaande zon op het eiland aan dus je kan eerst nog goed foto's maken, dan terwijl je binnen bent wordt het buiten donker zodat er een geweldig creepy sfeertje heerst. Ze bieden ook gratis speciale tours/programma's aan die je overdag niet hebt. Na afloop heb je een geweldig uitzicht over San Francisco in het donker.
Afbeelding
Redouan10
Amerikafan

Bericht door Redouan10 »

ik ga ook in mei naar sf en ben ook stiekem aan het kijken. ik ben er van 19 mei t/m 22.

zo ziet ongeveer mijn schema eruit.

19 mei aankomst rond 11:50
- naar de hotel en daarna een beetje de buurt verkennen ergens lunchen.
- naar lombardstreet
- chinatown
20 mei
- ochtend naar alcatraz
- naar fishermanswarf
- in de middag bij terugkomst een hop on hop off tour voor 2 dagen
21 mei
- hop on hop off tour
- ..............
22 mei rijden over de golden gate bridge en dan richting LA

wat kunnen jullie hier voor mij aanvullen en advies geven over wat ik nog meer kan doen??? mis ik iets van san francisco als ik dit allemaal heb gedaan?
jerommeke10
Amerikakenner

@redouan10

Heb je een auto in SF? dan zou ik persoonlijk niet zo'n hope on hope off tour doen. Ik vond rijden in SF heel leuk. Met de auto naar de Seven sisters en Twin Peaks, kan zelfs op de dag dat je vertrek naar LA.

Indien je met het vliegtuig aankomt zou ik niet onmiddellijk de dag erop smorgens naar Alcatraz gaan. Hou dat voor 21 mei. Elders heb je al gelezen dat de avondtour toch iets extra te boieden heeft.

Een fiets huren misschien, en met de fiets de golden gate over, naar Sausolito, en met de ferry terug? Dat is al snel een daguitstap.

De omgeving rond Union Square is ook erg leuk, oa met de glazen buitenlift aan Westin St Francis hotel en verschillende shoppingmogelijkheden (apple, ross dress for less,.....
http://weekend.knack.be/lifestyle/reize ... ck.beimage
Redouan10
Amerikafan

Bericht door Redouan10 »

Toppie jerommeke !!! Hier heb ik wat aan! Ja ik denk wel dat ik dan een auto neem als ik gelijk aankom, aangezien ik van veel mensen heb gehoord dat je op het vliegveld meer keuze hebt vandaar! Maar over dat hop on hop off tour kom je toch langs bepaalde routes die uitgestippeld zijn zodat je alles kan zien wat er on de stad te zien is. Mag ik jou vragen waarom je het niet verstandig vindt om de volgende ochtend naar Alcatraz te gaan? Ik ben dan al bijna 24 in Sf. En twin peaks is dat dat plekje waar die thriller serie over ging?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Nee, Twin Peaks is een hoge heuvel midden in de stad. Je hebt er een heel mooi uitzicht.

Zelf zou ik geen hop-on bus tour doen. SF is best klein en het aantal bezienswaardigheden niet zo groot (daarentegen is het een fantastische stad om door leuke wijkjes te wandelen, heerlijk te eten en drinken, maar daar heb je die bus niet voor nodig). Zoek gewoon uit welke zaken je wilt bezoeken en ga er zelf heen, lopend of met bus of metro.
annick&erwin
Amerikafan

Bericht door annick&erwin »

Ik heb het ook al uitgezocht en zo'n hop-on-hop-off-bus is ook een stuk duurder. Met de bus kost 1 rit $2 en je heb ook speciale kaarten voor 1 of 3 dagen. Die kosten $14 en $21 en daar zit dan zelfs de cable car in.

Ik ben zelf ook nog aan het bekijken wat dan het voordeligte is.
Redouan10
Amerikafan

Bericht door Redouan10 »

ik zag op viatorcom:http://www.viatorcom.nl/nl/7381/tours/S ... 60HOHOTRAZ dit zag er echt goed uit of laat ik mezelf teveel meeslepen met de afbeeldingen en de foto's?
iverson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door iverson »

Ben momenteel ons daagjes San Francisco aan het voorbereiden maar zit toch met enkele vraagjes..
Zo ziet het er momenteel uit

DAG 1:
Vertrek Yosemite National Park (rond 9u)
Rondrit door San Francisco met stops bij Twin Peaks / Alamo Square / City Hall / Lombard Street
Aankomst hotel (San Remo hotel)
Te voet richting Fishermans Wharf

DAG 2 :
Cable car van Mason richting Cable car Museum
Cable car van museum richting Union Square
Fietsen ophalen bij Blazing Sadless
Fietstocht langs Market Street tot aan het Embarcadero, zo richting Fishermans wharf, over de Golden Gate Bridge richting Sausalito.
Daar de ferry nemen naar Fishermans Wharf en via Columbus Ave door Chinatown weer richting Blazing Saddles

Is deze fietstocht te doen of te zwaar/ te lang?

DAG 3:
Te voet richting Alcatraz + bezoek (tour van 9u30 of 10u)
Te voet via Coit Tower en Washington Square richting hotel
Vertrek San Francisco richting Monterey

Wat vinden jullie ervan?

iverson
ermers1973
Amerika-ontdekker

Bericht door ermers1973 »

Net terug uit SF, wij hebben de auto meteen opgehaald en verbleven in Twin Peaks van hieruit heb je een schitterend uitzicht over de stad.
Hebben het gedaan bij stad in de dauw en met strakke lucht gewoon geweldig !
Wij hebben 4 dagen de auto gebruikt in SF, parkeren kost overal niet zoveel zoals in Nederland, kijk wel ff goed waar je parkeerd !
Wij zijn de golden Gate diverse malen overgereden richting Sausolito dit is een echte aanrader van hieruit een heel mooi uitzicht over de baai richting SF.
Sausolito kun je ook makkelijk per fiets bereiken van de Golden Gate brug, van hieruit kun je evt. per ferrie terug naar SF.
Wij hebben de gehele noordkant bezocht en er erg mooie plaatsjes aan getroffen en via de S.F. Oakland Bay Bridge terug gereden.
Erg mooie route's zijn er te rijden rond de Golden Gate Brug.
Lombard Street is ook goed met 'n FULL SUV te bereiden !!!
annick&erwin
Amerikafan

Lombard Street is ook goed met 'n FULL SUV te bereiden !!!
Dat moeten we dan zeker zelf gaan testen! :thumbup:
iverson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door iverson »

Cable car van Mason richting Cable car Museum
Cable car van museum richting Union Square
Fietsen ophalen bij Blazing Sadless
Fietstocht langs Market Street tot aan het Embarcadero, zo richting Fishermans wharf, over de Golden Gate Bridge richting Sausalito.
Daar de ferry nemen naar Fishermans Wharf en via Columbus Ave door Chinatown weer richting Blazing Saddles
Kan iemand me hierbij helpen? Te lang/ te zwaar of valt het te doen?

iverson
jerommeke10
Amerikakenner

Met zo weinig tijd zou ik Sausolito schrappen. Ik denk dat je je ook verkijkt op de locatie van de Blazing Saddles: ze hebben verschillende vestigingen en er zijn nog wel meer verhuurders. De meesten zitten rond fisherman's wharf.

Ik zou het als volgt doen; misschien kan je er iets van oppikken.

DAG 1:
Vertrek Yosemite National Park rond de middag (geeft je tijd voor een extra activiteit in dit prachtige park). Rijden naar SF met stop bij Treasure Island (mooi uitzicht!), nadien Embarcadero, nadien Coit Tower. Aankomst hotel (San Remo hotel), te voet richting Fishermans Wharf en daar iets eten

DAG 2 :
Ochtend Cable Car op Taylor Street (Powel Mason Line, nog geen wachtrijen nu) richting Union Square: omgeving Union Square (buitenlift Westin St Francis hotel, Apple store…). Vandaar te voet naar Cable car museum – Chinatown en terug naar hotel. Avondtour Alcatraz.

DAG 3:
Auto inladen, met auto via Lombard Street naar Sport Basements, daar fiets huren voor 3 uur, naar Golden gate en omgeving, fietsen inleveren, met auto naar Alamo Square en Twin peaks, vandaar naar Monterey
Redouan10
Amerikafan

Bericht door Redouan10 »

dit ziet er inderdaad goed uit! hier ga ik zeker gebruik van maken. alleen kan ik jammer genoeg nog steeds geen keuze maken qua hotel. ik wil wel in de Embassy hotel gaan zitten maar hier lees ik best veel slechte reviews over de straat/buurt (turkstreet)en de inn's Travelodge prestige daar lees ik wel goede reviews over maar het lijkt me niet echt veilig,alles is open en het lijkt wel alsof iedereen zo op de kamers kan komen. of verbeeld ik me dat alleen. please wie hept me met de keuze???
annick&erwin
Amerikafan

Vanaf vandaag kan ik tickets boeken voor Alcatraz, wat blijkt nu? Op de dag na onze aankomst (dinsdag 31 juli) is er geen avondtour.

Dus is weer de vraag: dan toch persé die avondtour willen nemen en dus direct de avond van aankomst gaan? Maar is het veilig om van Van Ness Ave. te voet naar Pier 33 te gaan? En vermoeidheid?

Of 's anderendaag 's morgens de eerste tour te nemen? Maar hebben we dan nog genoeg tijd voor de volgende dingen: Alamo square, Chinatown, Lombardstreet, Golden Gate en Fishermans Wharf?

Dit is echt een probleem waar ik niet uit geraak.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Waarom doe je niet Chinatown op je eerste avond. Kun je lekker rondslenteren/eten/winkelen totdat je te moe bent. Je bent dan niets verplicht. De volgende ochtend de eerste tour doen, daarna gelijk een wandeling over Fisherman's Wharf en 's middags met je auto naar de Golden Gate en Lombardstreet. Volgens mij haal je dat met gemak!
annick&erwin
Amerikafan

Hoe raad je dan aan om ons naar Chinatown te gaan? Met het openbaar vervoer? En kan jij me vertellen of het veilig is om 's avonds in de buurt van ons hotel (Comfort inn by the Bay, Van Ness Av.) rond te wandelen?
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Grappig, wij sliepen daar vlakbij, in het Townhouse Motel op Lombardstreet. Het is zeker een veilige buurt om 's avonds rond te wandelen. Je loopt gewoon Lombardstreet in oostelijke richting, slaat vervolgens Columbus Ave. in totdat je Stockton kruist. Stockton Street is het echte Chinatown, net als Grant Ave., alleen is die laatste wat meer op de toeristen gericht en de eerste echt de straat waar Chinezen zelf hun boodschappen doen.

Ik schat dat het ongeveer 15 minuten lopen is.

Ik meen me te herinneren dat als je vanaf jullie hotel Lombard street oversteekt en 1 blok noordelijker gaat, daar een buslijn reedt die je richting Union Square en Market Street brengt. Dit zou je even kunnen uitzoeken.

Overigens hebben wij toen bij een heel leuk Italiaans restaurant gegeten op Columbus Ave., net voorbij Filbert Street: Piazza Pellegrini (piazzapellegrini.com‎). Echt het soort restaurant waar de mama's in de keuken staan en de heren in de bediening. Heb daar echt een GEWELDIGE pizza gegeten! Vanaf daar kun je met je volle buik zo terug naar het hotel wandelen.
annick&erwin
Amerikafan

Tof, ik had niet gedacht dat het zo dicht in de buurt zit!

Dat Italiaans restaurant is echt een goede tip! Vorig jaar ben ik met mijn man 5 dagen naar Rome geweest en sindsdien zijn we zot van die Italiaanse sfeer! De menukaart op de website ziet er al veelbelovend uit. Zeker proberen dus.

En ondertussen heb ik dus ook de Early Bird tour voor de dag na aankomst geboekt, toch een goede beslissing denk ik.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer